کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

واکاوی زوایای قرارداد 2 سر سود برای پژو

کدخبر:۱۹۲۹۹شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷:۲۸۱۰۵۱۱ بازدید

احداث کارخانه جدید برای تولید محصولات پژو در ایران در حالی در قرارداد بازگشت این شرکت فرانسوی به کشورمان مطرح شده که هم اکنون تنها ...
واکاوی زوایای قرارداد 2 سر سود برای پژو

احداث کارخانه جدید برای تولید محصولات پژو در ایران در حالی در قرارداد بازگشت این شرکت فرانسوی به کشورمان مطرح شده که هم اکنون تنها یک سوم ظرفیت نصب شده در ایران خودرو فعال است و در این شرایط قرار است دوباره برای ایجاد ظرفیت جدید، هزینه شود.

پژو پس از 23 سال بدعهدی و سودجویی در بازار خودرو ایران در حالی دوباره با خوش آمدگویی مسئولان ایرانی به کشورمان باز می‌گردد که ساماندهی تولید دو محصول از رده خارج پژو 405 و پژو 206 و همچنین سرمایه‌گذاری 200 میلیون یورویی در احداث کارخانه به عنوان دستاوردهای این قرارداد مطرح است. این در حالی است که هم اکنون حدود یک سوم از ظرفیت یک میلیون دستگاهی نصب شده در ایران خودرو فعال است و در چنین وضعیتی قرار است دوباره ایران خودرو برای احداث کارخانه جدید سرمایه‌گذاری کند.

طبق اعلام ایران خودرو، بر اساس مفاد قرارداد جدید پژو و ایران خودرو قرار است هر کدام از طرفین طی 5 سال آینده 200 میلیون یورو در ارتقاء کارخانه خودروسازی خود در نزدیکی تهران سرمایه‌گذاری کنند. این سرمایه‌گذاری زمینه را برای توسعه زیرساخت‌های تولید رقابتی به منظور ساخت، راه اندازی و فروش مدل های 208، 2008 و 301 پژو فراهم خواهد کرد. به این ترتیب این رقم در زمینه انتقال دانش فنی هزینه نخواهد شد. این در حالی است که اگر سرمایه پژو در جهت خرید پلت فرم جدید و انتقال دانش فنی در حوزه قطعه‌سازی هزینه می‌شد دلیلی برای رشد صنعت خودرو بود و زمینه‌ای برای توسعه تولید خودرو در کشور و داخلی سازی می‌شد.از این طریق مرکز تحقیقات ایران خودرو نیز فعال شده و از رکود فعلی خارج می شد.

علاوه بر این، قطعه‌سازان ایرانی نیز مجبور به تغییر تکنولوژی و قالب‌های خود می‌شدند و دیگر به تولید قطعات خودروهای قدیمی و از رده خارج ادامه نمی‌ دادند.عدم سرمایه‌گذاری پژو در زمینه انتقال دانش فنی به صنعت قطعه‌سازی ایران به معنی آن خواهد بود که قطعه‌سازان ایرانی سهم چندانی در تولید قطعات خودروهای مورد توافق ایران خودرو و پژو یعنی پژو 208، پژو 2008 و پژو 301 نخواهند داشت زیرا تکنولوژی تولید قطعات این خودروها با محصولات قدیمی پژو متفاوت است.


پژو نسبت به قبل سود بیشتری کسب می کند

همانطور که اشاره شد در حال حاضر ظرفیتی معادل تولید یک میلیون دستگاه خودرو در ایران خودرو وجود دارد که تنها یک سوم آن فعال است و باید برای فعال کردن بقیه این ظرفیت فکری شود. در چنین شرایطی ظرفیت سازی جدید اشتباه خواهد بود.

اگر فرض کنیم که تولید مشترک ایران خودرو و پژو خارج از این خطوط تولید انجام شود پس باید دید این ظرفیت‌ خالی چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

از سویی با توجه به خالی بودن بخش زیادی از ظرفیت تولید ایران خودرو بعید به نظر نمی‌رسد که برای ایجاد کارخانه جدید سرمایه‌گذاری صورت نگیرد و مثلاً شرکت جوینت ونچر ایجاد شده چند سالن تولید را از ظرفیت خالی ایران خودرو اجاره کند و به تولید در آن بخش ادامه دهد.فایده این اقدام برای پژو آن خواهد بود که قطعات خودرو توسط شرکت مشترک از پژو خریداری و وارد چرخه تولید می‌شود. یعنی اگر قبلاً قطعات خودرو توسط ایران خودرو از پژو خریداری می شد، حال این قطعات توسط شرکت مشترک تهیه می شود. به این ترتیب سود حاصل از فروش خودروهای مشترک بین ایران خودرو و پژو نصف می‌شود و فرانسوی‌ها سود بیشتری نسبت به قبل کسب خواهند کرد.


سود دوجانبه قرارداد برای پژو

از سویی، اگر قرار باشد کارخانه جدیدی احداث شود، ایران خودرو باید تجهیزات خطوط جدید تولید را از شرکتی که پژو معرفی می کند خریداری کند و در این مرحله نیز یک خرید اجباری از فرانسوی‌ها صورت خواهد گرفت که سود قابل توجهی نیز از این محل نصیب پژو می‌شود.

برآوردهای کارشناسی نشان می دهد که برای احداث یک کارخانه خودروسازی با ظرفیت تولید 200 هزار دستگاه  خودرو در سال به کمتر از 200 میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز است و با این حساب مشخص نیست چرا در قرارداد ایران خودرو و پژو رقم 400 میلیون یورویی برای احداث کارخانه مشترک 200 هزار دستگاهی تعیین شده است. شاید این رقم تنها یک شوی تبلیغاتی باشد و در عین حال با وجود ظرفیت خالی در ایران خودرو اصولاً قرار نیست این سرمایه‌گذاری وجود خارجی داشته باشد.در عین حال، یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو قبلاً از همکاری با یک شرکت اروپایی به غیر از پژو و یک شرکت آسیایی خبر داده بود که باید دید آیا قرارداد همکاری با این شرکت‌ها نیز امضا خواهد شد تا مشخص شود این شرکتها چه سهمی در ظرفیت تولید ایران خودرو خواهند داشت و تکلیف بقیه ظرفیت خالی این شرکت چه می‌شود؟


تکلیف پژو 405 و پژو 206 چه می‌شود؟

یکی دیگر از مفاد قرارداد جدید ایران خودرو و پژو، ساماندهی تولید پژو 405 و پژو 206 است. مشخص نیست این ساماندهی به چه معنی خواهد بود، آیا قرار است تولید این دو محصول قدیمی متوقف شود و یا اینکه پژو برنامه جدیدی برای ادامه تولید آنها خواهد داشت.

همچنین در صورت قطع تولید این محصولات و تولید سه محصول جدید پژو توسط شرکت مشترک، تکلیف ظرفیت خالی شده ایران خودرو از محل توقف تولید پژو 405 و پژو 206 چه خواهد بود؟ زیرا قرار است محصولات جدید توسط شرکت مشترک تولید شود و در این صورت ظرفیت خالی شده در ایران خودرو بلاتکلیف خواهد بود. از سویی اگر قرار باشد تولید پژو 405 و پژو 206 ادامه یابد، با عرضه سه محصول جدید پژو 208، پژو 2008 و پژو 301 کمتر مشتری ای به خرید دو محصول قدیمی تر تمایل نشان خواهد داد و عملاً سهم شرکت مشترک در بازار بیشتر می‌شود.یکه زارع پیشتر از برنامه توقف خط تولید پژو 405 تا آخر سال 96 در ایران خبر داده بود که البته این وعده نیز قبلاً چند بار تکرار شده بود و خیلی پیش از این قرار بود تولید پژو 405 متوقف شود.در عین حال باید دید تولید محصولاتی که قرار است صادر شود در کدام سایت صورت خواهد گرفت و سود حاصل از فروش آن به چه صورت بین طرفین تقسیم می شود.


زیرکی پژو و ضعف خودروسازان ایرانی

کارنامه سیاه پژو در ایران نشان دهنده زیرکی فرانسوی‌ها در انعقاد قراردادهایشان و البته ضعف مدیران خودروساز ایرانی در اجرای این قراردادها است.

تلاش فرانسوی‌ها در انعقاد قرارداد با ایران خودرو آنقدر برای این آنها سودمند بود که بعد از اعلام خبر امضای قرارداد جدید پژو با ایران خودرو، سهام شرکت پژو سیتروئن در بورس فرانسه با 1.5 درصد افزایش به 14.35 یورو رسید. این افزایش، کاهش 11 درصدی ارزش سهام پژو در سال جاری را خنثی کرد و ارزش این شرکت را به 11.6 میلیارد یورو رساند.در قرارداد جدید پژو هرچند مفادی مانند تولید مشترک و صادرات دیده شده است اما زیرکی کامل فرانسوی ها مشهود است که باید دید در نهایت، این قرارداد به چه شکلی اجرایی می‌شود و آیا تجربه تلخ حضور قبلی پژو در ایران تکرار خواهد شد یا خیر؟

وعده‌هایی مانند طراحی پلت فرم مشترک، صادرات 30 درصدی محصولات تولیدی و ایجاد کارخانه مشترک از جمله مفادی بود که قبلاً در قرارداد با رنو به عنوان یک شرکت فرانسوی به امضا رسیده بود اما هیچگاه عملی نشد. حال نیز مدیرانی که مهره اصلی در انعقاد قرارداد تندر90 بودند به عنوان مهره اصلی در قرارداد جدید پژو ایفای نقش کرده‌اند که باید دید رایزنی های آنها چه سرانجامی خواهد داشت.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

منطقي: 1394/11/1013:19:53،
274
14
هر چي تعداد خودرو ساز بيشتر بشه انحصار ضعيف تر ميشه و بهتره
د: 1394/11/1014:08:43،
126
10
405 حدود 30تومن206 حدود 34تومن
پژو های جدید زیر 50نیستن
حالا اگه دو تارو حذف کنه جای اونا نیستن که
چون گرونن
مصطفی: 1394/11/1014:15:07،
112
92
بازم غرغر و جوسازی خیلیا شروع شد ، قرارداد با بنز میبندن میگن کی پول داره این ماشینا رو بخره فقط آقازاده و خوداشون می تونن بخرن ، قرارداد نمیبندن گیر به قطعات کیفیت پایین و ماشینای داخلی میدن ، قرار داد با خودرو سازای متوسط میبندن میگن خیانت کارن همشون و خودروسازای داغونی هستن (کمپانی پژو) با چینیا قرارداد میبندن میگن تحریم کنیم چینیا همه آشغالو بنجلو ، زودم میکشن به برجامو و میگن این برجام سرتو پا ضرره ، فقط یه کلمه میگم اونم دوستان از خوداتونم باشه توافق حاصل شد
سعید: 1394/11/1014:18:04،
210
26
امریکا به ما ثابت کرد تا نخواد ما پیشرفت نمیکنیم ۱۰سال شاید هم بیشتر ما پسرفت کردیم
کمک: 1394/11/1014:58:08،
113
18
اینا دیگه کی هستن همه عالم میدونن که پژو ماشین پرفروشش 308 هست نه 208 و اون 301 هم از دور خارج شده خودشون دارن 508 می فروشن این فرانسویا کلاه گشادی سر ایران خودرو گذاشتن که حتمآ سبیل مدیرانی که اطلاع دارن چرب شده که زیر بار رفتن
طالب: 1394/11/1015:01:39،
41
74
فقط بهانه بگیرید ، هر کاری شد تو این متن ازش ایراد گرفتن من که نفهمیدم تو این مملکت باید چکار کرد

کمتر غر بزنید
باج: 1394/11/1015:37:04،
73
19
این قرداد نیست یک باج به فرانسه برای توافق برجام بوده و گرنه کی ندونه به گفته خود همین دولت پژو با ترک ایران ضرر800 میلیون یوریی به ایرانخودرو وارد کرد______خودروسازان فرانسوی مدتهاست حرفی برای گفتن ندارن در برابر خودروسازان بزرگ دنیا اگه دقت کنید میبیند محصولات پژو در کشورهای که انحصار و استبداد اقتصادی در انها موج میزنه از طریق دولت فرانسه و رابطه با حکومت ان کشور بفروش میرسه وگرنه پژو در بازار رقابتی سالهاست از سطح اول خودروسازن مطرح جهان دور شده بد به حال ما مردم همچنان باید در انحصار زیست کنیم و تنفس کنیم
کوکی: 1394/11/1015:37:23،
25
13
ببخشید اگه یکم بی ربط به خبره.ولی کسی از دوستان خبر نداره واسه سال 95حقوق قانون کار چقدر میخواد افزایش داشته باشه؟؟؟
سپيده: 1394/11/1015:42:41،
25
12
ما كه از جزييات واقعي قرار داد خبري نداريم ولي ايران خودرو ميتونه با قرار داد بستن باشركت هاي ديگه با ابعاد بزرگ تَر همكاري بيشتر مي تؤنه با. دست پر مقابل پژو ضاحر شه و از سو استفاده پژو وشركاي جديد جلو گيري كنن اينجوري صنعت خودرو ميتونه واقعأ پيشرفت كنه فقط يادشون باشه از چيني ها شريك در نمياد چيني ها تو صنعت خودرو خودشون محتاج كمك هستن
ناصر: 1394/11/1017:46:25،
24
10
٢٣ سال پيش قرارداد براي توليد ٤٠٥ و ٢٠٦ بستن
حالا هم قرارداد براي توليد ٢٠٨ و ٢٠٠٨ و ٣٠١ تا ٢٣ اينده كه همين حالا هم اين مدلها قديمي شدن
علیرضا: 1394/11/1020:50:35،
26
13
مردم، فرانسوی نخرند
هر کی ماشین فرانسوی بگیره واقعا به کشورش خیانت کرده
FullHD: 1394/11/1023:22:15،
16
10
سلام دوستان
اولین محصول مشترک سال 2017 میاد بیرون یعنی ۵ سال بعد از فروش در فرانسه.
حالا به نظر شما این خودرو روز دنیاست؟
فقط یه کلام :
دخیلک یا الله...


شاد و سلامت باشید
فافا: 1394/11/1023:59:03،
18
10
بعضی ها سودهای هنگفتشون از ورود خودروهای چینی بخطر افتاده شروع کردن به کوبیدن قراردادهای جدید دولت
حتی میگن ایرباس خوب نیست
از نظر اینها دوره دکتر مدیریت جهانی بهتر بود چون تا تونستن سود بردن الان که سودشون در خطره شروع کردن به کوبیدن قراردادها
ehsan: 1394/11/1013:24:11،
61
18
چرا از رنو خبری نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
005: 1394/11/1014:46:57،
49
10
رنو را گذاشتن برای سایپا
عباس آقا: 1394/11/1013:24:49،
70
13
اولا خدا کنه هر چی محصول قدیمی مثل پژو 405 ، پرشیا ، روا ، 206 و غیره مونتازش قطع بشه و دوما بهتر بود حداقل مدلهای 307 و 308 و 507 و 5008 هم به چرخه تولید با قیمت های منطقی وارد میشد . بنده هم مثل سایر هموطنان با پژو موافق نیستم ولی حداقل محصولات 2014 یا 2015 رو تولید و عرضه کنیم و از قطعات بی کیفیت چینی هم در این محصولات استفاده نکنیم
حامد: 1394/11/1013:26:11،
73
12
وقتی دو مونتاژ کار خائن یعنی سایپا و ایران خودرو دلشون برای مردم نمیسوزه چه انتظاری دارین.پس درود بر پژو که لا اقل دوتا مدل جدید میاره تا مردم اینقدر پراید و سمند نبینن تو شهر....
بهلول عاقل: 1394/11/1013:26:19،
46
14
پژو هم گرفته مارو. اینگار تو این کشور همه مردن و کسی نیست بگه چرا باید دوباره صحبت از 405 و 206 و باشه؟؟ مسئولین کجان؟؟ سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کجان؟ کسی یادش نمونده که زمان تحریم پژو با ما چکار کرد؟؟؟؟ متاسفم
پاسخ به عاقل: 1394/11/1014:54:28،
34
10
از دو حال خارج نیست یا منافع یک عده تامین شده و به دیگران کاری ندارند یا از پشت پرده فشار میارن و چاره ای جز امضای اینگونه قراردادها نیست وگرنه همه بیدار و ناظرند
هادی: 1394/11/1013:26:38،
53
22
اينكه باج است تا قرارداد
شروین: 1394/11/1013:27:37،
65
14
نمایندگان مجلس زنده اید؟؟ آقای یکه زارع کجایی داداش؟؟ خوب حق مردم ایران رو گرفتید از پژو؟
بیپ: 1394/11/1013:33:23،
55
17
باز هم اطراف تهران ؟؟؟؟آقا این کارخونه های جدید را تو کل مملکت پخش کنید هم اشتغال زایی بشه هم تراکم ردایی...اگه منافع اجازه میده.
nm: 1394/11/1013:34:47،
57
17
واقعا مردم ما ساده هستند

اين باجي هست كه از قبل براي رسيدن به برجام به فرانسه دادن

مردم ايران هم چوب اين قراردادها رو بايد بخورند..............
علی: 1394/11/1013:38:02،
52
12
گیر دادن به ۴۰۵ اول برید سراغ وانت اریسان باموتور پیکان بعد برید سراغ ۴۰۵ نه به دار نه به باره باز ۲سال دیگه یکی مثل احمدی نژاد بیاد باید سوار پراید بشید
@-@: 1394/11/1013:39:13،
46
38
چرا علما فتوای لغو این قرارداد سراسر ضرر برای ملت ایران رو صادر نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن: 1394/11/1013:40:52،
40
18
ببين تا امريكا نخاد هيچ كشوري به ايران تكنولوژي نميده حالا همين پژو رو حلوا حلوا كنيد
امین: 1394/11/1013:41:24،
28
11
اتفاقا این ها حربه هایی هستند که خود مدیران ایرانخودرو سوار کرده اند. مدیران رده میانی ایرانخودرو انقدر تنپرور و تنبل هستند که زحمت ایجاد تغییرات در خطوط را قبول نمی کنند و به قول خودشان برای خود دردسر درست نمی کنند. در ضمن به بهانه ایجاد یک کارخانه جدید دست پژو از سر سایتهای فعلی برداشته می شود و ایرانخودرو هرکاری دلش بخواهد می کند.
منظور از سامان دهی 405 و 206 هم تغییر نام آنها به نام های ایرانی و ادامه تولید آنها با نام جدید (مثل پراید کیا) است که در این صورت پژو دیگر ادعا و یا پاسخگویی در مورد انها ندارد.
به هر حال ساخت کارخانه جدید و وارد کردن ماشینالات جای بیشتری برای بخوربخور و ولگردی در اروپا دارد.
آلبالو: 1394/11/1013:43:08،
42
14
قرارداد با خودروسازهای فرانسوی بیشتر جنبه باج دادن به آنها را دارد تا گرفتن امتیاز .

خودروهای فرانسوی از لحاظ فنی و دوام و حتی در خیلی موارد از لحاظ ظاهری حرفی برای گفتن ندارند.
ایرانی: 1394/11/1013:45:08،
43
11
نجات پژو و رنو پر شدن جیب مدیران ایران خودرو مردم به درک
hkh: 1394/11/1013:46:14،
38
10
اینها باید میرفتن با ژآپنی ها قرار داد میبستند تا هم سطح تکنولوژِی بالا میرفت و هم میفهمیدن کیفیت یعنی چی حداقل ژاپنی ها در کار صداقت بیشتری دارن
دانیال: 1394/11/1013:51:40،
32
12
شک نکنید با این مدیران خودرویی (بوووووووووق) ، مردم نگون بخت ایران بازنده قرارداد جدید هستند.تازه قیمت های اعلام شده همین خودروهای جدید طوری مهندسی شده که امت همیشه در صحنه فقط بتونه 405 و 206 رو با منت بخره و از دور واسه 208، 2008 و 301 پژو دست تکون بده.تویوتا و نیسانم آرزوست.
سامان: 1394/11/1013:51:48،
36
10
مسئولین اصلا به خواست مردم توجه نمیکنن
فقط بفکر منافع خودشونن
پژو اینهمه سر ایران کلاه گذاشت وایران علی رغم برداشته شدن تحریمها بازهم بجای قرداد با کشورهایی مثل امریکا وژاپن والمان با فرانسویهای بدقول قرارداد میبندن
مردم: 1394/11/1013:53:40،
49
14
این دلواپسان کجا هستن؟
چطور اینگونه قراردادها که حق بیت المال را پایمال میکنن قرار داد ترکمنچای نیست و سکوت میکنن!!
پس این وسط خبرهایی هست
پوریا: 1394/11/1013:54:19،
34
20
مبادا سراغ خودروسازان ژاپنی و کره ای بروید که این هنر خودروسازان هندی و مالزیایی و.... است که خودروهای روز خودروسازان اسیایی را تحت لیسانس می سازند و با صادرات
گسترده به دنیا درامد ارزی هم به دست میاورند.سال گذشته
هند بیش از 100000 خودروی هیوندا و سوزوکی به بیش از 5
قاره دنیا صادر کرده است.اونوقت شما هم خودروهای عصر
یخبندان را با کیفیت پایین به مردم مظلوم کشور تحمیل کنید.!!!
صالح: 1394/11/1013:55:02،
25
10
هردم ازین باغ بری میرسد
نادر: 1394/11/1013:55:04،
26
13
اینهمه فرانسه به مردم ایران خیانت کردن بازهم میرن با اینا قرارداد میبندن
مشخص میشه که مافیایی هست که برخلاف نظر مردم تصمیم گیری میکنن
شوشي: 1394/11/1013:55:59،
29
9
خود عزيز دل برادر !
چرا گلايه ميكنيد!
اين چيزي كه مديران قبلي توافق كرده اند!
اگر خوب نيست تقصير پژو نيست تقصير....
بابک: 1394/11/1013:56:00،
29
12
ما فرانسویهای بدقول و دزد را نمیخواهیم بفهمید!
علي : 1394/11/1013:58:27،
32
12
اين فرانسوي ها از دوره فتحعلي شاه سر ما كلاه گذاشتند و به قرارداد و عهد و پيمانشان عمل نكردند و نصف مملكت افتاد دست روسيه . حالا دوباره با اين قورباغه خور ها معامله كنيد . ما تاكنون از المانها و ژاپني ها خيانت نديديم .
Farhad: 1394/11/1014:01:21،
31
9
نه تو هواپيمايي چيزي ميشيم نه خودروسازي!!!!!!
فاروق: 1394/11/1014:04:48،
31
18
ایرانی همش غر میرنه اخه اون موقع که چینی اوردن بد بود الان که فرانسوی اومده بده اینا که از چینی بهتره ۳۰ درصد شو هم صادر میکنن که ارز اوری داره برای ایران خودرو تا دیروز همه میگفتن هواپیمای جدید میخوایم حالا که رفتن با ایرباس قرارداد بستن میگن ایرباس بده بویینگ میخوایم
کوکی: 1394/11/1015:43:30،
17
17
میدونی دلیلش چیه؟
ایرانی دنبال صدقه و پس مونده اروپا نیست.
چون برند ایرانی رو داره.
نه افغانیه نه پاکستانی و نه عرب.
اینکه تو این سال ها مالایقیه دولت ها یکی پس از دیگری باعث پاییین اومدن سطح خواسته های مردم شده.تقصیر مردم نیست.برو از بزرگ ترهات بپرس اسم چند تا برند ماشین تو دهه 50رو اسم ببرید.بعدش ببین چند تاش حتی تویوتا و هیوندا هستش که به چشم میکشن.
پژو 504 از همون سال ها ماشینی برای...خخخخ
روزت خوش دوست عزیز
پاسخ کوکی: 1394/11/1017:08:19،
23
10
ملاک .ضعیت الان هر جامعه ای هست
بله در دهه 50 از کره و مالزی جلو بودیم الان کجا هستیم
اینا شعاره بله 2500 سال پیش کوروش رو داشتیم
شما که برند برند میکنی میشه چند تا برند ایرانی که در سطح جهانی مطرح هستند رو نام ببری
ژاپن تو خاکش امریکا پایگاه نظامی داره و هرچی امریکا بگه میگه چشم کره جنوبی هم همین طوره
اگر میخوای پیشرفت کنی باید قواعد جهانی رو پذیزفت
فکر کنم شما از ظرفدارهای اون دکتر مدیریت جهانی هستی که میخواست چرخ را از اول اختراع کنه
غمگسار: 1394/11/1014:05:28،
31
11
اگه این گزارش صحیح باشه مردم میتونن با نخریدن ماشین فرانسوی و تا حصول شرایط برد برد،اونهارو تحت فشار بگذارن که با توجه به مردم همیشه خنثی و همیشه در صحنه این اتفاق. منجر به قرارداد نوین ترکمنچای جدید خواهد شد که از همین الان تبریک منو پذیرا باشید !
حسن: 1394/11/1014:43:14،
26
9
مردم واسه همين لگنها هم صف بستن كجاي كاري تو
سید برهان: 1394/11/1014:05:46،
28
9
گفتن 400 میلیون یورو بجای 200 میلیون یورو شوی خارجی نیست، اختلاس داخلیه...
رضا: 1394/11/1014:09:55،
18
10
اقا بالاخره کی قراره به سلامتی قطعات پژوها اصل شه تابسا کیفت هم ریاد شه
علی: 1394/11/1014:22:05،
22
12
قراردادهای دولت با خارجی ها یاداور دوره استعمار است برید قرار دادهای نفتی را ببینید در مقابل قرارداد پژو ننگ اور است منابع نفتی را به حراج گذاشنه اند . مصدق روحش تو قبر میلرزه . پس ملی شدن نفت چی بود ؟
keivan: 1394/11/1014:23:38،
23
9
شرکت مشترک تأسیس می کنند نه خط تولید جدید. چرا اینقدر دروغ بافی می کنید.
مهدي: 1394/11/1018:00:16،
18
12
متاسفانه اطلاعات نويسنده كم بوده و تصور كرده كه شركت جديد يعني خط توليد جديد . مگر رنوپارس كه در حال توليد تندر در ايران است خط توليد دارد؟ ايشان از خطوط توليد ايران خودرو و پارس خودرو استفاده مي كنند.
علی 69: 1394/11/1014:25:46،
25
16
انشالله خیر باشه
حسنك: 1394/11/1014:41:56،
23
15
ژاپن يا خيلي از كشورا واسه از دست ندادن بازار امريكا عمرا بيان ايران پژو هم از سرمون زياده بابا.حالا بزارين دو تا ماشين جاي اين اشغالاي چيني بياد بعد شروع كنيد نطق كردن
شهروند ایرانی: 1394/11/1016:16:32،
26
10
یک نکته بسیار قابل تامل وقابل توجه است، آن اینکه در مذاکرات هسته ایی 1+5 مواضع دولت فرانسه بسیار سخت بود و حرف های رژیم صهیونیستی را مدام تکرار میکرد آدم فکر میکرد انگار این نماینده اسرائیل است که در جلسه حضور دارد . شاید عامل اصلی طولانی شدن مدت مذاکرات و اضافه شدن شرایط سخت در متن تفاهم نامه ، دولت فرانسه بود . در طی مذاکرات نمی دانم هئیت ایرانی چه قول های به فرانسوی دادند که آنها کوتاه آمدند . الان که مذاکرات و برجام مورد توافق قرار گرفته است می بینیم که دولت فرانسه بیشتر از سایرین از این مسئله منتفع شده اند قراردادهای خرید هواپیما ، کارخانه پژو ، شرکت توتال،.....
پژو با تهدید ایرانخودرو به هدفش رسید و خود فرانسه هم با کارشکنی
mosi: 1394/11/1017:27:50،
16
11
دوستان یه چیز جالب ایران خودرو قبل از برداشتن تحریمها تحویل ماشین بعد از واریز کامل وجوه 20 الی 30 روزه تحویل میداد. ولی حالا بعد از برداشتن تحریمها ...نوشته 75 روزه تحویل میده....حالا شما قضاوت کنید ماجرا چیست؟......
مچ گیر: 1394/11/1018:01:08،
16
10
نهادهای نظارتی لطفا یه سر به حسابهای باتکی هیئت قرارداد امضا کن بزنید ببینید نفر چقدر گیرش اومده؟؟؟؟$
ناشناس: 1394/11/1018:44:24،
15
11
سری اول پژو 2008 به نمایندگان منتخب مردم و پرسنل خدوم وزارت صنایع میرسه بالاخره رنج سفر رو بر خود هموار نموده رفتن فرانسه و قرار داد رو امضا کردن. مبارک باشه چرخش بچرخه براتون. من که پراید 88 دارم خیلی هم راضی هستم!!
بهزاد تحریم: 1394/11/1019:17:47،
17
10
خیلی مسخرست. اینهمه مدت هی گفتن پیف پیف، پژو چیه، فرانسه چیه، حالا میگن معامله دوسر برد برا پژو!؟ معلومه بازم برا بعضیا سود داشته
قطعه ساز: 1394/11/1019:42:07،
16
11
به نظر من بايد كل ايران خودرو و سايپا فروخته شه به شركتهاي مثل نيسان و تويوتا و فولكس واگن بعد با توجه به ارزاني نيرو كار و انرژي تو ايران اين كشور تبديل شه به پايگاه توليد و صادرات خودرو به تمام دنيا مطمن باشيد با اين كار هم تعداد نيروي بيشتري شاغل ميشه و هم صنعت قطعه سازي ايران رشد ميكنه و بيكاري تو كشور كم ميشه و مردم ماشين خوب سوار ميشن و ارز نيز با توجه به صادرات به كشور وارد ميشه.
ناصر: 1394/11/1020:11:56،
19
13
همین که قطعات اصل فرانسه تو قرارداد هست واقعا به نفع مردمه. و ماشین های با کیفیت و زیر نظر فرانسه تولید می شه... خیلی هم قرارداد خوبی برای ملت.
Mahdi: 1394/11/1102:26:21،
13
10
دولت کره به شرطی ورود خودرو را محدود کرد که خودروسازان کشورش خودرو با فناوری روز تولید کنند و بازار صادرات را هم در دست بگیرند انحصاری که در ایران وجود داره به نفع هیچکس نیست دولت باید این انحصار رو بشکند و خودروسازی را فناوری روز و ایجاد فضای رقابتی باعث شود که در کشور خودرو روز دنیا تولید شود
البته تولید خودرو در کل به نفع منافع ملی است اما تا کی باید دست به دامان شرکتهای خائن باشیم بیایم به جوانان م متخصصین و افرادی که در این ضمینه تجربه مفید دارن مثل اقای ارین و دیگر عزیزان اجازه عرض اندام در این صنعت مهم بدهیم و با کمی ریسک مطمئن خودمون تولید کننده واقعی بشویم
ولی اول باید این مدیریت پوسیده را نو کنیم
Mahdi: 1394/11/1102:28:13،
11
13
هر جایی که به جوانان اعتماد کردیم جواب گرفتیم مثلا در قضیه هسته ای ببینید چه پیشرفتهایی کردیم حالا اگر این اعتماد تو بخشهای دیگه هم صورت بگیره مطمئن باشین بسیار پیشرفت صورت خواهد پذیرفت

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل