کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

می خواهند تعرفه واردات خودرو را 5 درصد افزایش دهند

کدخبر:۱۹۲۹۴شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۲۴۵۱۰۷ بازدید

براساس اخباری که رسیده قرار است تعرفه واردات خودرو در سال آینده 5 درصد افزایش پیدا کند که این موضوع به افزایش انحصار در بازار خودرو دامن ...

درحالی‌که چند وقتی است خودروسازان تلاش دارند قیمت‌گذاری خودرو را از شورای رقابت بیرون آورند، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت از احتمال خروج قیمت‌گذاری خودرو از این نهاد خبر داد.

رئیس شورای رقابت با اشاره به 5 شرط تعیین‌شده از سوی شورای رقابت برای خودروسازان هم‌زمان با صدور آخرین دستورالعمل تعیین شده از سوی این شورا برای قیمت‌گذاری خودرو، گفت: یکی از این شروط، تولید مناسب و افزایش تیراژ تولید خودرو بود که از سوی خودروسازان اجرایی شده است و علاوه بر این، انعقاد قراردادهای منصفانه و همچنین اختیاری بودن آپشن‌های خودرو از دیگر شروط تعیین شده بود که از نظر ما عملی شده است.

شیوا تصریح کرد: رفع حاشیه بازار خودرو نیز یکی دیگر از شروط شورای رقابت برای خودروسازان بود که در حال حاضر این حاشیه‌ها از بین رفته است.

وی با بیان اینکه در صورت خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو، یک‌سری شروط برای خودروسازان تعیین خواهد شد، گفت: خارج شدن شورای رقابت به معنی کنار رفتن همیشگی این شورا از قیمت‌گذاری خودرو نخواهد بود و هر موقع که تشخیص دهیم به موضوع وارد خواهیم شد.

این در حالی است که برخی کارشناسان معتقد هستند بازار خودرو همچنان در انحصار به‌سر می‌برد و قیمت‌گذاری باید توسط شورای رقابت صورت گیرد. این در حالی است که اگر بخواهیم به سابقه تشکیل شورای رقابت نگاهی بینداریم، موضوع تشکیل این شورا به سال 82 برمی‌گردد، اما داستان شکل‌گیری شورای رقابت حدود هفت‌سال طول کشید و اولین جلسه شورای رقابت در سال 88 شکل گرفت، همان‌طور که ملاحظه می‌شود، شکل‌گیری شورای رقابت با حاشیه همراه بود و حالا بعد از شش‌سال که قرار است قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت خارج شود، حرف‌و‌حدیث‌های فراوانی در این مورد به گوش می‌رسد.

در همین زمینه جمشید پژویان به عنوان اولین رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با "روزنامه دنیای خودرو" نسبت به خروج قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت واکنش نشان داد. پژویان معتقد است همچنان بازار خودرو انحصاری است و باید قیمت‌گذاری آن در شورای رقابت انجام شود.


در دو روز گذشته رئیس شورای رقابت از احتمال خروج قیمت‌گذاری خودرو از این شورا سخن گفته است، به نظر شما آیا در حال حاضر بازار خودرو از انحصار خارج شده که چنین تصمیمی در حال گرفته شدن است؟
در ابتدای آغاز به کار بنده در شورای رقابت به عنوان رئیس، یک‌سری مطالعات صددرصد علمی برپایه مولفه‌های علم اقتصاد در مورد اینکه بازار خودرو در انحصار است صورت گرفت و یافته‌های این مطالعات نشان داد بازار خودرو انحصاری است، پس در آن مقطع شورای رقابت به عنوان یک نهاد ناظر به عرضه قیمت‌گذاری ورود و قیمت‌ها را براساس یک فرمول منطبق بر اصول علم اقتصاد تعیین کرد. در حال حاضر نیز وضعیت تولید خودرو در کشور کاملا انحصاری است و بیش از 95 درصد تولید از سوی دو خودروساز بزرگ کشور انجام می‌شود، پس ملاحظه می‌کنید نسبت به شش سال قبل که شورای رقابت به قیمت‌گذاری ورود کرد، اتفاق خاصی نیفتاده و کماکان بازار خودرو انحصاری است و در نتیجه شورای رقابت باید به قیمت‌گذاری به عنوان نهاد ناظر و تنظیم‌کننده ادامه دهد.


استدلال رئیس شورای‌رقابت برای خروج از قیمت‌گذاری این است که در دوسال اخیر بازار خودرو در رکود به‌سر می‌برده و قیمت‌ها متعادل شده است، به بیان دیگر قیمت‌ها در بازار بر اساس عرضه و تقاضا و به اصطلاح قیمت خودرو در یک فضای رقابتی تعیین می‌شود؟ آیا شما با این استدلال موافقید؟
در اینجا به نظر من بحثی که پیش می‌آید این است که به گفته دوستان اگر بازار خودرو در رکود به‌سر می‌برد و علت کاهش این قیمت‌ها نیز همین رکود بازار است، باید دلیل رکود را  در جایی  دیگر جست‌وجو کرد. دلیل رکود بازار خودرو  و عدم‌تمایل مردم برای خرید تولیدات داخلی، کیفیت پایین خودروهای وطنی است که این امر معلول یک علت بزرگ‌تر است که همان انحصاری بودن بازار خودرو است. ذکر این نکته ضروری است تا زمانی‌که بازار خودرو در انحصار باشد، کیفیت محصولات داخلی افزایش پیدا نمی‌کند.


پس شورای رقابت نباید از قیمت‌گذاری خارج شود؟
بله، مصوبه قیمت‌گذاری در شورای رقابت به تصویب رسیده و براساس دستور‌العملی که در رابطه با تعیین قیمت خودرو تصویب شده است، خودروسازان برای اینکه مجاز باشند قیمت‌ها را افزایش دهند، باید کیفیت خودروهای داخلی را ارتقا دهند، حال اینکه شورای رقابت می‌خواهد از این موضوع خارج شود، دلایل دیگری دارد که باید دوستان مسئول در شورای رقابت در این زمینه پاسخگو باشند و بنده با توجه به اینکه دیگر در شورای رقابت مسئولیتی ندارم، نمی‌توانم از نظر قانونی در این‌باره اظهارنظر کنم.


از سوی دیگر خودروسازان چند وقتی است خواهان خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو هستند و در این باره وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به هیات دولت خواستار تشکیل جلسه شورای اقتصاد به منظور خروج قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت شده است، آیا از لحاظ قانونی شورای اقتصاد این اختیار را دارد در این مورد تصمیم‌گیری کند؟
ببینید با توجه به جایگاه فراقوه‌ای شورای رقابت در نظام تصمیم‌گیری کشور، شورای اقتصاد نمی‌تواند در این باره تصمیمی بگیرد، چراکه  نمایندگان سه قوه کشور در شورای رقابت حضور دارند و می‌توانند در این باره به اظهار نظر بپردازند. بنابراین اگر شورای رقابت بخواهد از قیمت‌گذاری خودرو خارج شود، می‌تواند در این باره تصمیم بگیرد و نیازی به اظهارنظر شورای اقتصاد نیست.


به‌ وجود انحصار در صنعت خودرو اشاره کردید، دولت قصد دارد در تعرفه واردات خودرو تغییراتی اعمال کند، آیا این موضوع در کاهش یا افزایش انحصار تاثیر دارد؟
براساس اخباری که به من رسیده قرار است تعرفه واردات خودرو در سال آینده 5 درصد افزایش پیدا کند که این موضوع به افزایش انحصار در بازار خودرو دامن می‌زند و مزیت‌های بیشتری برای خودروسازان داخلی قائل می‌شود.


در حال حاضر با توجه به اجرایی شدن برجام خودروسازان خارجی قصد حضور در بازار ایران را دارند، به نظر شما این حضور تا چه میزان می‌تواند به افزایش کیفیت خودروهای داخلی منجر شود؟
به نظر من به هیچ‌عنوان نباید جلوی حضور خودروسازان خارجی را در بازار ایران گرفت، چرا که این امر دو امتیاز مهم به دنبال دارد. اول اینکه کیفیت تولیدات داخلی افزایش پیدا می‌کند و دوم هم اینکه افزایش و تعدد خودروسازان خارجی در کشور موجب کاهش انحصار در بازار خودرو خواهد شد. بنابراین خودروسازان خارجی باید به صنعت خودروی ایران ورود کرده و زمینه رشد و شکوفایی صنعت خودروسازی ایران را فراهم کنند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

رضا: 1394/11/1011:45:36،
197
14
باز پژو رو اوردن بازم صحبت افزایش تعرفه واردات....
شسیب: 1394/11/1012:31:57،
124
13
تموم شد !!!



باز دلالای غیور و میهن پرست هنوز تعرفه بالا نرفته 20% میکشن بالا!!!

صاحاب نداره که....
@-@: 1394/11/1012:44:04،
118
10
تا زمانی که نهاد های مختلف از تولید خودرو در ایران سهم دارند نه خودور از مد افتاده داخلی ارزان میشه و نه اجازه کاهش تعرفه یا ورود خودرو ساز جدید داده نمیشه
اگر شما خودتون رو میزنید به بی خبر همه ملت میدونند چه خبره

تحریم خودرو گران و بی کیفیت چه داخلی چه خارجی چه ایرانی چه چینی چه آلمانی
اامیر: 1394/11/1012:47:37،
78
11
اقا من از طرف تمامی مردم و همطونان ایران تقاضا دارم
کلا هم شورای رقابتی وجود نداشته باشه
نه سازمان حمایت مصرف کننده
و نه نهادهایی که مثلا حامی مردم هستند

به هر کی که قبول دارید خود مردم و خود بازار عرضه و تقاضا و کیفیت و قیمت همه چی رو درست میکنه
و به تعادل میرسه
بابا ول کنین دیگه
......: 1394/11/1013:31:05،
47
10
آقا اشکال نداره تعرفه گمرکی ماشین خارجی رو بردارند بعد اصلا سمند رو بدن ۱۰۰ میلیون مشکلی نیست
ولی قضیه از جای دیگه آب میخوره از اونجا که قانون اجازه داده خودروساز داخلی ۱۰۶٪ بعنوان پایه سود برای خودش تعیین کنه و هزینه های مالیات وغیره
اصل اشكال مال خود دولته که نمیتونه از این سود هنگفت بگذره
امین: 1394/11/1013:43:31،
49
10
ربطی به ورود پژو نداره! نفت ارزونه می خوان پول ریخت و پاشهای دولت را از کانال های دیگر در بیاوردند: افزایش جریمه، افزایش تعرفه، فروش خدمت سربازی، افزایش درامدهای مالیاتی، و ... .
سليم: 1394/11/1021:57:09،
18
10
كي ميخواهيد دست از سر مردم ورداريد؟ اين مردم چه گناهي كردن؟
چی بگم ؟!: 1394/11/1108:34:04،
13
8
البته میدونید که این درصد ها ضریب ۱۰ دارن یعنی اگر ۵ درصد عوارض واردات افزایش پیدا کنه با افزایش حق صدا و سیما و شماره گذاری و شهرداری و آب و فاضلاب و .... جمعا ۵۰ درصد میره رو قیمت تمام شده ماشین بیرون گمرک اینجوریه که I8 که تو اروپا ۶۰۰ میلیونه با تعرفه واردات ۴۵ درصدی میشه ۳ میلیارد یه چیزی تو مایه های بانک داری اسلامی و بدون ربا !
ناشناس: 1394/11/1011:46:55،
131
13
با اقتدار بالاتر از کره شمالی! در بسته بودن کشور به روی زندگی. تبریک به همه هموطنان همیشه در صحنه
لعنت بر انحصارگرایان: 1394/11/1015:44:05،
28
10
هیچ خودروساز مطرحی حاضر به حتی مونتاژ در ایران نیست از ارز چند نرخی بگیر تا سهم نهادها و سازمان ها باج سبیل دادن ها رشوه کلان دادن سفارش ها مدیران خودرو ساز دولتی کشور هم برای حفظ کردن صندلی شوم خود با چینی ها یا فرانسوی دست به هر کاری میزنن
حق و صبر: 1394/11/1023:30:37،
18
11
اینا بازی رسانه ایه که کسی نپرسه اصلا دوتا نهاد الکی این وسط چکاره هستن! شورای رقابت و سازمان نمی دونم چی!
خوب بذارین مثل بقیه ی کشورها صنف مصرف کنندگان تشکیل بشه البته با وجاهت قانونی نه اونم انتخابات فرمایشی با حضور یک عده بخور!
ما مردم نمی خوایم سازمان یا نهاد یا شورا یا هرچی به جای ما حرف بزنه!
فقط تشکیل صنف اونم با انتخابات کاملا سالم دوای درد این بازار سیاست زده و دلال زده هست، بقیش حرف الکیه...
David: 1394/11/1011:47:42،
26
31
کاش میشد یه نفر دیگه جای این آقای پژویان بود واسه شورای رقابت !
احمد : 1394/11/1011:49:21،
112
14
خرید خودروی صفر ممنوع
لولو: 1394/11/1012:30:13،
53
12
هم صفر هم خودروی ایرانی دست دوم ممنوع!!!!!
سید برهان: 1394/11/1011:50:20،
69
12
جون بچه هاتون دس بردارین...
حرف خدمت به مردم، قصد پر کردن جیبتون...
بابا بسه دیگه کفن که جیب نداره برادر من...
غلام: 1394/11/1011:50:55،
92
12
ایرانی یعنی بیکاری
ایرانی یعنی محتاج به شندرغاز پول یارانه با منت
ایرانی یعنی خوردن پول بیت المال توسط امثال ب. ز
ایرانی یعنی بیمه شده ای که باید 80 درصد حق ویزیت را خودش بده
...
ایرانی یعنی سوار شدن ماشین هایی که سازمان استاندارد خود کشور هم قبولش نداره حالا استاندارد بین المللی پیشکش
سروش: 1394/11/1011:51:16،
74
10
ركود ادامه داره و بازار فرغوناي بي كيفيت همچنان راكده

شب عيد هم بازار از ركود خارج نميشه

پول نيس و جنس بنجل خريدار نداره

فقط خودروي بروز با قيمت و خدمات پس از فروش جهاني

كمپين خريد فرغون صفر ادامه داره
احمد: 1394/11/1011:53:30،
62
11
زور و انحصار و رانت و.... اینها همه چیزهایی هستند که در اقتصاد
فلک زده ایران می شنویم و می بینیم.!!!
سعید: 1394/11/1011:55:17،
58
12
شرم بر شما باد. پول مردم رو جلو جلو ميگيريد، 4ماه بعد يه ماشين با چند برابر قيمت جهاني تحويل ميدين. ننگتان باد. مردم هم مجبورن شرايط مافيايي شما رو قبول كنن چون راه ديگه اي ندارن. راستي مديرعامل بنز زنگ زده ميگه اگه تو آشنا جايي داري، جور كن بيام ياد بگيرم چطوري با اين شرايط ماشين مي چپونيد به مردم.
بهلول عاقل: 1394/11/1011:56:01،
46
11
چرا فکر میکنی کسی پول نداره و تو پول داری؟دوست عزیز الان ماشین برند رو نمیخرن.چه برسه به لیوان و استکان.مزدا 3 نیو داشتم.مدل 90تیپ 3 سفید.به هزار بدبختی 85.5 فروختم.یک هفته بعدش یارو 78 فروخت.سانتافه 2007 فول شرکتی بیرنگ رو شرایط 93دادمیارو 76فروخت.داداش برو تو بازار یه دور بزن ببین چه خبره.پراید 81دور رنگ رو هم شرایط میخرن.عقل سلیم هم همین رو حکم میکنه.وقتی همه فروشنده هستن.اصل پولم رو بانک میزارم.با سود پولم هر چی دلم میخواد میخرم.حالا ممکنه یکی مثل شما 200هم واسه این آت و آشغال ها بده.ما میشینیم و تماشا میکنیم و میخندیم.
بهمن: 1394/11/1011:57:22،
31
10
الاخره ما نفهمیدیم واردات خودرو واسه کشور خوبه یا بده؟؟؟؟

یه وقت میگن ارز از کشور خارج میکنه و واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 ممنوع!!
یه وقتی هم میخوان تعرفه رو ببرن بالا میگن افزایش گمرکی درامد دولتو افزایش میده!!

از دوستان کسی میدونه جریان چیه؟؟
بالاخره ارزآوری داره یا ارزبری؟؟؟؟؟
دوستان مسئول چه جوابی دارن؟؟
درامده؟؟
ضرره؟؟؟
درامدش کمه؟؟؟
بیشترش کنیم؟؟؟
اسداله انباری: 1394/11/1011:58:13،
36
11
به نظر میرسه هنوز بعضی چیزها برای سیاست گذاران ما مهم نیست یا شاید زود باشه بهش فکر کنن !یه نگاهی به وضعیت هوای تهران وشهرهای بزرگ بکنین، ببینین که هر 20 دقیقه یه هموطن بخاطر ایمنی پائین ماشینا می میره ،راستی چرا بعضی ماشینا اینقدر زود فرسوده میشن؟چرا هنوزشرکتهای خودروسازدرحق ملت دارن اجحاف می کنن ،چرا قانون معافیت معاینه فنی تا 5 سال که در دنیا بی نظیره تصویب شد؟!وچراهای دیگه.اینکه همه چیز رو به گردن تحریم بندازیم شاید ساده ترین راه باشه ولی لزومامارو به راه حل نمی رسونه .به نظر من ریشه خیلی از نابسامانیها در عرصه صنعت خودرو وبه تبع اون آلودگی هوا مصرف بالای بنزین آمار بالای تصادفات وتلفات ،مصرف بالای قطعات یدکی ریشه در وضع تعرفه های غیر منطقی و بسیارجانبدارانه ازسوی دولت داره هرچه باشه دولت تحت هرشرایطی سهم خودش رو هم از واردات و هم از فروش خودروی داخلی می بره هرچقدرهم بیشتر بهتر !
یاشار اصلی: 1394/11/1011:58:40،
28
10
دولت باید به فکر منفعت بیشتر از جیب مردم باشه یا خدمات دهی بهتر به مردم ؟ این دولت حد خودش را تا حد یک بنگاه اقتصادی پایین آورده . آقای روحانی کلید را اشتباهی برداشتی. این کلید به درد مردم نمی خورد . حواستون به انتخاب بعدی هم باشد
مسعود نجاران : 1394/11/1011:59:05،
36
10
وقتی بازار راکده تعرفه را صد در صد هم بالا ببرن درآمدی نصیب دولت نمیشه. اتفاقآ اگر تعرفه به طور چشمگیر پایین بیاد در نتیجه خودرو ارزان بشه بازار تکون میخوره و اونوقت سود دولت در نتیجه افزایش واردات بیشتر از بالا بردن تعرفه میشه
شروین: 1394/11/1011:59:21،
47
12
چطوره برای دآمد بیشتر دولت حقوق کارمندها قطع بشه


تعرفه که الان 40درصد نیست و 140 درصده بشه 250 درصد


اصلا چطور آب و نون مردم رو قطع کنیم


خوب اینطور دولت میخوایم چکار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بذار مثل سریال لاست هر کی برا خودش بهتره
یوسف: 1394/11/1012:01:07،
59
12
آدم با شعور و دانا با همون ماشین خودش حتی اگر کهنه باشه میسازه ولی از شما آدم های دزد و ظالم خرید نمیکنه.
حالا شما هر کار دوست داری بکن. مالیات بگیر_تعرفه بگیر _قسطی بده و...هیچ فایده نداره. کسی حاضر نیست چند برابر پول اضافه بده که شما جیب مبارکتون رو پر کنی.
ملنگ: 1394/11/1012:15:57،
36
9
همبستگی ما هم جهت ادامه تحریم خودروسازان و حامیان بی وجدانشان بیشتر میشود!!!
جیمی: 1394/11/1012:20:05،
32
10
خودرو جهانی با کیفیت جهانی و قیمت جهانی،
این ملت دیگه خسته شدن بس که باج سیبیل دادن،
آقا مگه ما انقلاب نکردیم که باج سیبیل ندیم به کسی،مگه انقلاب نکردیم ظلم نکنن بهمون، مگه انقلاب نکردیم که پوست قشر متوسط و ضعیف کنده نشه،مگه مسئولین با این شعارها به اون بالاها نرسیدن!!!؟؟؟،والا ما که هیچکدومشو در حال حاضر نمی بینیم!!!
شهرام: 1394/11/1012:02:06،
49
14
اين طرح فقط يه كلك واسه حول كردن مردم براي خريد خودرو ! كه فكر كنن اوه اوه داره گرون ميشه بريم بخريم ! ولي اين تحريمي كه نا خود آگاه ايجاد شده ، به اين دليله كه مردم ديگه واقعا پولي ندارن بخرن اگه حتي بخوان
احمد : 1394/11/1012:04:09،
55
12
خیلی پررو هستن هم شورای رقابت هم خودرو سازان.افزایش کیفیت وافزایش قیمت دیگه چه فیلمیه؟اگه جنس ماشیناتون رو ازنقره خالص هم درست کنید بازهم گرونه.درضمن هرچه قدر هم کیفیت را بالا ببرید تا این قیمتها نصف نشه نمیخریم.
این پنبه راازگوشتون دربیارید چه شورای رفاقت وچه خودروساز.که به بهانه کیفیت بخواهید قیمتها را افزایش دهیدِ.(خرید خودروی صفر ممنوع)
تالو: 1394/11/1012:04:31،
40
11
دیگه وقتی توانی برای خرید نیست چه5% چه 50% دیگه خودرو سودی برای وارد کننده و تولید کننده و مصرف کننده نداره تا وقتی که درامد اکثر جامعه زیر 3 میلیون باشه توقع خرید خودرو بالای 50 میلیون برای فروشندگان رویای بیش نیست
desa: 1394/11/1012:06:02،
15
28
قابل توجه بعضی از دوستان ساده و بی تجربه .......ماشین و مسکن و کلا همه چیز ارزان میشود..زهی خیال یاطل
علیش: 1394/11/1020:20:17،
13
13
آقای باتجربه تا اونجایی که ما به چشم دیدیم تواین مملکت همه چی گرونتر میشه
حسن: 1394/11/1012:07:15،
43
12
یه ضرب المثل خیلی معروف هست که میگه: هم از توبره میخوره هم از آخر!
فرقی نمیکنه شما خارجی بخری یا داخلی! در هر صورت یه باج کلفت باید بدی!
داخلیو به سه برابر قیمت بهت میندازه، خارجیو هم اینقذه ازت باج میگیره که حداقل سه برابر قیمت اصلیش در بیاد!
پس مبارک آقایون و آقازاده ها!
لولو: 1394/11/1012:08:51،
30
11
افزایش دهند مشکلی نیست مطمئن باشند پل صراطی هم هست!!!!
نیما: 1394/11/1012:08:51،
33
11
قرار بود 1000 درصد زیاد شه که چرا شد 5 درصد؟
سامان: 1394/11/1012:09:41،
23
10
فقط باید به حال این باند بازیها و لالیها و واسطه گریها که نمیخواهن خودرو از انحصار خارج بشه گریست
شهرام: 1394/11/1012:12:39،
27
12
تعرفه باید پایین بیاد
مردم متحد: 1394/11/1012:16:45،
45
11
بنظر من 100 درصد تعرفه را افزايش بدن تا كلا درآمدشون از واردات خودرو به صفر برسه.

خوبه ميخان عضو WTO هم بشن.

خدا عقل بده به بعضيا...

مردم كه نميخرن ميتونن ماشينهارو ترشي بندازن
دانی : 1394/11/1013:00:42،
19
12
عمرا سازمان تجارت جهانی اینارو قبول کنه
حسین: 1394/11/1012:46:58،
28
8
من نمیدونم چه هیزم تری به اینا فروختیم که تا ارث باباشونو ازمون نگیرن دست از سرمون بر نمی دارن. چندرغاز حقوق می دن همونو می خوان با دوز و کلک از چنگمون در بیارن:
آقا محمد خان قاجار :
«اگر می خواهی در ایران به راحتی سلطنت کنی، سعی کن که مردم گرسنه و بی سواد باشند.»
قسمت گرسنه رو خوب دارن انجام می دن
مسعودنجاران : 1394/11/1013:31:59،
24
11
مردم ایران گرسنه نیستند ولی متاسفانه کم سواد زیاد داره که میرند شب و روز کار میکنند خودرو میخرند به چند برابر قیمت و بعد پولش رو میدند به این مفت خورها
امان از بی سوادی که مملکت ما هر مشکلی که داره به خاطر فراوانی بی سواداش هست.
ناشناس: 1394/11/1014:08:56،
19
10
قسمت بیسوادیشم دارن بهتر انجام میدن. با این کیفیت آموزش و مدارک به دردنخور دانشگاهی.
Danny: 1394/11/1013:02:57،
24
14
ایرانجیب هر خبری رو که من در مورد خودرو از سایتت میخونم جز بر انگیخته شدن حس تنفرم نسبت به خودروسازان و این مافیای دزد تاثیر دیگه نداره

خاهشا تمومش کن..ب این وضعیت کسی خودرو نمیخره

هر روز خبر های تکراری!!
راستگو: 1394/11/1014:17:40،
16
10
25% باید عوارض کاهش پیدا کند
8: 1394/11/1014:43:38،
17
8
سلام
سیاست کمونیستی دیگه جواب نمیده
بده بده: 1394/11/1015:15:46،
10
10
بعد بگین نیست.. اینهمه اینا میدن باز بگین تشنمونه
جوان: 1394/11/1015:50:27،
20
11
این دولت داره کمو وکسریشو از جیب مردم میکشه وقتی قیمت ماشینی در دبی 60 میلیون در میاد همون ماشینو باید در ایران 200 میلیون بخری برای چه /??? آیا تا حالا به هدفتون نرسیدید...
كوروش: 1394/11/1017:03:09،
18
11
هنوز متوجه نشدين كه همين سايت ايران جيب هم ساخته خود خودروسازاست و داره به طرفداري از اونا سازو كوك ميكنه حتي كمپين نخريدن خودروي صفرو هم همين سايت برا انداخت كه اخرش به وام ٢٥ ميليوني منجر شد
Pepan: 1394/11/1021:54:11،
15
11
هرکی ثروت داره تو ایران واقعا زندگی رو این دنیا میکنه و ۱۰۰٪بهشت رو هم اذان خود می کنه....
A: 1394/11/1023:07:24،
15
10
خودرو وارداتی 70میلیونی را به مردم عزیز210میلیون 6ماه تحویل میدن.
یعنی300درصد سودحالا5درصدازکجااومد.
ادبیات: 1394/11/1107:05:29،
12
10
درست بنویسیم خودرو بندازان داخلی نه خودروسازن داخلی

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما