کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

دعوای بی‌پایان بر سر بلیت قطار

کدخبر:۱۹۲۹۲شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳:۱۵۶۸۸ بازدید

با وجود گذشت چند هفته از ابلاغ مصوبه جدید شرکت راه آهن برای افزایش 8 درصدی نرخ بلیت قطار، هنوز هم به نظر می‌رسد با توجه به وجود ...

با وجود گذشت چند هفته از ابلاغ مصوبه جدید شرکت راه آهن برای افزایش 8 درصدی نرخ بلیت قطار، هنوز هم به نظر می‌رسد با توجه به وجود مخالفانی در بدنه اقتصادی دولت، اجرای این مصوبه با مشکلاتی جدی روبه‌رو خواهد بود.

چند هفته قبل شرکت راه آهن پس از مذاکراتی طولانی مدت با انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی اعلام کرد به این شرکت‌ها اجازه افزایش 8 درصدی قیمت بلیت را خواهد داد. در کنار آن بحث دیگری که می‌تواند در آینده بازار اهمیت بسیاری داشته باشد، موضوع مجوز راه آهن به شرکت‌ها برای ایجاد حدی از تنوع در نرخ‌های بلیت است. به شکلی که اگر شرکتی در ایام کم سفر سال نسبت به ارائه تخفیف در بلیت‌ها اقدام کند می‌تواند در ایام پیک سال مانند نوروز، قیمت بلیت خود را تا 20 درصد بالا ببرد.

با وجود اینکه به نظر می‌رسید با توجه به اظهار نظر قطعی راه آهن در این رابطه به عنوان اصلی‌ترین نهاد ناظر حاکمیتی در قیمت‌گذاری نرخ بلیت قطار این مصوبه بدون هیچ مشکلی اجرایی شود اما سازمان حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کنندگان در چند نوبت نسبت به غیر قانونی بودن این مصوبه اعتراض کرده و اعلام کرد اجازه اجرایی شدن این افزایش قیمت را نمی‌دهد.

هرچند راه آهن بارها اعلام کرده این موضوع جزو وظایف این شرکت به حساب آمده و حتی وزیر راه و شهرسازی نیز در چند مرحله حمایت قاطع خود از اجرایی شدن این مصوبه را اعلام کرده اما هنوز مشخص نیست این ناهماهنگی در سیاست افزایش قیمت بلیت قطار و یا متنوع سازی آن چگونه مدیریت خواهد شد. آن طور که مدیرعامل راه آهن به ایسنا خبر داد، این مصوبه از نظر آن ها قانونی بوده و اجرایش بلامانع است.

اما سازمان حمایت نیز گفته در صورت لزوم از شرکت‌هایی که تخلف کنند شکایت خواهد کرد. از این رو باید دید در روزهای آینده این اختلاف که بین دستگاه‌های اقتصادی دولت به وجود آمده آیا با عقب‌نشینی یکی از طرف‌ها به پایان می‌رسد و یا نیاز به تدوین یک مصوبه جدید درباره اختیارات مدیریت بازار بلیت قطار وجود خواهد داشت.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

کوکی: 1394/11/1011:38:51،
16
5
بده....افزایش بده تا دوباره بره تو رکود.یعنی بی عرضگیه صنایع مملکت رو فقط مردم باید جواب بدن.برق گرون در میاد آب گرون در میاد حمل و نقل گرون در میاد بنزین گرون در میاد.
اینقدر بی عرضه هستیم که جنسی که با کلی کرایه حمل و نقل از چین واسمون میاد اگه تو کشور با کیفیت پایین تر تولید بشه بازم گرون تر در میاد.
و تمام این هزینه ها رو مردم دارن میدن.اونم با پولی که حکم زباله رو داره پیدا میکنه.یعنی هر 36 هزار تاش معادل یک دونه پول آمریکا.یا هر 39 هزار تاش معادل 1 دونه پول اتحادیه اروپا.
خیلی گند زدین.
خیلی
حسن: 1394/11/1012:17:48،
17
8
اونایی که ماشین دارن، اگه از تهران بخوان برن مشهد بسته به ماشینشون بین ۶۰ تا ۹۰ لیتر مصرف بنزین دارن! این مبلغ فقط بلیط قطار برا یک یا دونفره! بسته به نوع قطار!
تازه تو خود مشهد هم ماشین زیرپاته، راحت هر جا میری!
پس پول به این ب ی و ج د ا ن ه ا ندین !

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل