کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گشت و گذاری در بازار میوه


کد خبر : ۱۹۲۸یکشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷:۳۳۳۲۵۰ بازدید

قیمت میوه در بازار به حدی بالا رفته است که حجم آن در سبد خانوارها روز به روز کمتر می‌شود. عامل اصلی این افزایش، عدم نظارت بر توزیع و رعایت قانون است.
گشت و گذاری در بازار میوهگشت و گذاری در بازار میوه

*قیمت میوه در بازار تهران

قیمت انواع سیب سفید و قرمز که در مناطق سردسیر برداشت آن تازه به پایان رسیده، اما سردخانه‌ها فراوان است در بازار تهران کیلویی ۵۰۰۰ تومان به فروش می‌رود.قیمت انواع مرکبات و انار نیز که برداشت آن در باغات کشور در حال انجام است، پرتقال کیلویی ۴۰۰۰ تومان ، نارنگی ۴۰۰۰ تومان و کیوی ۵۰۰۰ تومان، لیموشیرین ۳۵۰۰ تومان و انار ۵۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.بر اساس این گزارش، قیمت میوه‌های دیگر در بازار تهران موز ۴۰۰۰ تومان و انگور ۴۰۰۰ تومان و خرمالو ۵۰۰۰ تومان است.عدم نظارت بر قیمت و توزیع عامل اصلی افزایش قیمت در بازار میوه است، به طوری که همین میوه‌های بازار تهران به یک سوم قیمت از باغدار خریداری می‌شود و زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد قیمت چند برابر پیدا می‌کند.

گزارش ها حاکی از آن است سیب از باغداران کیلویی ۱۵۰۰ تومان خریداری می‌شود و در بازار تهران بیش از سه برابر یعنی کیلویی ۵۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.از سوی دیگر عدم رعایت قانون عامل دیگری برای بالا رفتن قیمت‌ها است، براساس قانون، خرده فروشان بعد از خرید میوه از میادین میوه‌تره‌بار مجازند، تنها ۱۰ درصد قیمت را بالا ببرند، اما این قانون به هیچ عنوان رعایت و افزایش‌های ۲۰۰ درصدی را از میدان مرکزی تره‌بار تا بازار شاهد هستیم.

*قیمت میوه در میادین

براساس این گزارش، قیمت انواع میوه در میادین میوه تهران، سیب کیلویی ۱۵۰۰ تومان، انگور ۱۵۰۰ تومان، خیار ممتاز ۲۳۰۰ تومان، بادمجان ۸۰۰ تومان، موز ۲۹۰۰ تومان، انار ۱۶۰۰ تومان، لیموشیرین ۱۵۰۰ تومان است که تفاوت این قیمت‌ها با قیمت عرضه شده در بازار بیش از ۲۰۰ درصد است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها