کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بلاتکلیفی خودروهای لوکس قاچاق


کد خبر : ۱۹۲۶۹جمعه، ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳:۴۵۵۵۳۱ بازدید

مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از عدم تعیین تکلیف خودروهای لوکس قاچاق خبرداد و در مورد پرونده بابک زنجانی گفت: اموال وی ...
بلاتکلیفی خودروهای لوکس قاچاقبلاتکلیفی خودروهای لوکس قاچاق

مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از عدم تعیین تکلیف خودروهای لوکس قاچاق خبرداد و در مورد پرونده بابک زنجانی گفت: اموال وی هنوز شناسایی نشده است.

امین دلیری روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد، عملکرد ده ماهه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی را تشریح و اظهار کرد: میزان فروش اموال منقول 2 هزار و 337 میلیارد ریال و اموال غیر منقول یک هزار و 294 میلیارد ریال بود که نسبت به سال 93 به ترتیب 63 و 200 درصد رشد داشته است.

وی از رشد 95 درصدی میزان فروش اموال منقول و غیر منقول نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: 3 هزار و 631 میلیارد ریال مجموع فروش اموال منقول و غیر منقول در سال جاری است که 500 میلیارد ریال نسبت به سال 93 فروش بیشتر داشتیم.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی میزان فروش کالاهای متروکه در 10 ماهه نخست سال جاری را 1054 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال گذشته میزان فروش کالاهای متروکه 363 میلیارد ریال بود.

دلیری از کاهش 15 درصدی فروش کالای قاچاق در سال جاری خبر داد و بیان کرد: میزان فروش کالای قاچاق در 10 ماهه نخست سالجاری 849 میلیارد ریال است که سال گذشته 1005 میلیارد ریال بود.

وی ارزش ریالی پرونده قضایی مربوط به اموال در اختیار این سازمان در سالجاری را 27 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این رقم در سال گذشته 54 میلیارد ریال بود که 93 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درباره وضعیت تعیین تکلیف طلا و جواهرات و همچنین ارز تحت تصرف سازمان گفت: حدود 88 میلیارد ریال طلا و جواهر قاچاق در 10 ماهه نخست سال‌جاری تعیین تکلیف شده که این رقم 59درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

دلیری ادامه داد: البته هنوز بخشی از طلا و جواهر تحت تصرف به فروش نرسیده که قرار است از طریق بورس کالا آن را تعیین تکلیف کنیم که مذاکرات اولیه برای انجام اقدام انجام شده است.

وی در مورد خودروهای لوکس قاچاق وارد شده به کشور، اظهار داشت: طبق مصوبه باید خودروهای لوکس 2500 سی سی به بالا برگشت داده شود و خودروهای لوکس قاچاق در انبارهای سازمان فروش اموال تملیکی باقی مانده و هنوز تعیین تکلیف نشده است و تا زمانی که مصوبه مربوط به این خودروها اصلاح نشود نمی توانیم کاری انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: خودروهای خیلی لوکس قاچاق به شرط اینکه از کشور خارج شود به صورت مذاکره یا مزایده مرجوع می‌شود و یا در مناطق آزاد کشور می‌توان از آن استفاده شود.

دلیری همچنین با بیان اینکه دولت باید شاخص سی سی و حجم موتور را و همچنین قیمت خودروهای لوکس را تغییر دهد، گفت: این خودروها باید با تعرفه، وارد کشور شود که در صورت واردات آن از مبادی قانونی استفاده از آنها در داخل کشور بلامانع می شود.

وی در مورد اموال بابک زنجانی گفت: حکم بابک زنجانی هنوز قطعی و اموال وی شناسایی نشده است و در صورتی که اموال زنجانی شناسایی شود، حتماً در سازمان اموال تملیکی بررسی های لازم صورت می گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها