کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نشانه‌های جدید از ورود خریداران به بازار مسکن


کد خبر : ۱۹۲۳۸پنجشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵:۰۴۵۹۴۷ بازدید

بازار معاملات مسکن مطابق با پیش‌بینی‌های اخیر تحلیلگران این بخش نسبت به ماه گذشته 30 درصد رشد را تجربه کرد. مشاوران املاک در مناطق ...

بازار معاملات مسکن مطابق با پیش‌بینی‌های اخیر تحلیلگران این بخش نسبت به ماه گذشته 30 درصد رشد را تجربه کرد. مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر نیز با تایید این آمار رسمی، از مشاهده تحرکات جدید از سوی متقاضیان برای ورود به بازار مسکن خبر می‌دهند. به گفته مشاوران املاک، هم‌اکنون تعیین تکلیف نهایی مذاکرات هسته‌ای از یکسو و ثبات قیمت بخش مسکن از سوی دیگر سبب شده تا بخش جدیدی از متقاضیان خرید مسکن که به دنبال یک فرصت مناسب بودند، تصمیم بگیرند و به بازار وارد شوند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، یکی از مشاوران شرق تهران معتقد است ثبات قیمت‌ها در بازار مسکن برای خریداران مسکن به ویژه خانه اولی‌ها فرصت مناسبی را به وجود آورده است. این فعال بازار مسکن در محدوده نارمک ادامه داد: پرداخت اوراق 70 میلیونی خرید مسکن بدون نیاز به سپرده‌گذاری نیز می‌تواند در افزایش قدرت خرید متقاضیان خانه‌های کوچک متراژ موثر واقع شود به ویژه آنکه تعدادی از فروشندگان در زمان کنونی حاضر شده‌اند تا قیمت پیشنهادی ملک خود را پایین‌تر از میانگین قیمتی منطقه تعیین کنند. به عنوان مثال آپارتمانی 59 متری، 9 ساله در محدوده شمس‌آباد مترمربعی 4 میلیون و 300 هزار تومان برای فروش پیشنهاد شده است؛ در حالی که به گفته مشاوران املاک این منطقه، متوسط قیمت خرید و فروش ملکی مشابه در این محدوده مترمربعی 5 میلیون و 460 هزار تومان است.

مشاور املاک دیگری در غرب تهران نیز از کاهش قیمت پیشنهادی برخی از فروشندگان خبر می‌دهد. به گفته این مشاور املاک در محدوده بلوار فردوس شرق آپارتمان مسکونی 65متری و نوساز، مترمربعی 4 میلیون و 700 هزار تومان از سوی مالک پیشنهاد شده است. این در حالی است که قیمت املاک مشابه این آپارتمان در این محدوده متر مربعی 4 میلیون و 950 هزار تومان است. همچنین در محدوده خواجه نظام خانه‌ای 55 متری با 16 سال عمر بنا، مترمربعی 2 میلیون و 600 هزار تومان قیمت گذاری شده است. به گفته مشاوران املاک این منطقه، متوسط قیمت خانه‌های مشابه این واحد در این محدوده متری 3 میلیون و 270 هزار تومان است.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها