کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اپل هنوز رکوردشکنی می‌کند


کد خبر : ۱۹۲۱۳چهارشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۴۵۱۴۶۵ بازدید

سود خالص اپل در سه ماهه آخر سال 2015 به 18.4 میلیارد دلار رسید، اما این شرکت پیش‌بینی کرده است که درآمد سه ماهه آینده‌اش کاهش ...
اپل هنوز رکوردشکنی می‌کنداپل هنوز رکوردشکنی می‌کند

سود خالص اپل در سه ماهه آخر سال 2015 به 18.4 میلیارد دلار رسید، اما این شرکت پیش‌بینی کرده است که درآمد سه ماهه آینده‌اش کاهش خواهد داشت.

سود خالص شرکت اپل، در زمانی که معمولا مدل‌های جدید آیفون به بازار می‌آید و محصولات به عنوان هدیه داده می‌شود، در حالی به 18.4 میلیارد دلار رسید که سال قبل به رکورد 18 میلیارد دلاری رسیده بود، رکوردی که تا به حال هیچ شرکتی به تنهایی آن را کسب نکرده است.

امسال، اپل سود خالص خود را از درآمد 75.9 میلیارد دلاری در سه ماهه‌ی آخر سال 2015 که به عنوان درآمد سال مالی 2016 محاسبه می‌شود، کسب کرد و همچنین متوسط قیمت فروش شرکت برای بهترین محصولاتش از جمله آیفون، آیپاد و مک هم به رکود بالایی رسیده و 40.1 درصد از حاشیه سود اپل را کسب کردند.

اپل همچنین پیش‌بینی کرده است که درآمد دومین فصل از سال مالی 2016 یعنی اولین سه ماهه سال برای این شرکت، بین 50 تا 53 میلیارد دلار باشد که از 58 میلیارد دلاری که درآمد همین دوره در سال 2015 بود کمتر و پس از 13 سال، اولین کاهش درآمد در دو سال متوالی است و این موضوع سرمایه‌گذاران و آنالیزگران را به فکر می‌اندازد که آیا اپل حالا به عنوان یک ارزش سهامی شناخته می شود که تجارت بزرگی دارد، اما رشد انفجاری ندارد؟

در طول این مدت (سه ماهه آخر سال 2015) تنها یک محصول توسط اپل عرضه شد و آن iPad Pro بود، اما این شرکت همچنین به فروش آیفون‌های 6S و 6S Plus ادامه داد. در حالی که این شرکت سیر نزولی درخواست‌های خود را در هفته های اخیر مشاهده می‌کرد، اما این کساد در هیچ یک از درآمدهای اخیرش دیده نشد و اپل این را مدیون فروش خود در چین است، زیرا در حالی که در آمد اپل در ژاپن و آمریکا پایین بود، تنها دلیلی که این شرکت کاهش درآمد نسبت به سال گذشته را مشاهده نکرد، افزایش فروش در چین بود.

تعداد آیفون‌هایی (iPhone) که در سه ماهه مالی اول 2016 فروخته شد، 74.78 میلیون بود که تقریبا چیزی برابر با تعداد آیفون‌های فروخته‌شده در همین مدت در سال گذشته بود. فروش آیپد (iPad) نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش داشت و در این سه ماه 16.1 میلیون فروخت و مک (Mac) نیز با کاهش سه درصدی نسبت به سال گذشته، به فروش 5.31 میلیون رسید.

مثل همیشه فروش آیفون‌ها در صدر درآمد اپل قرار داشت، اما بهترین رشد برای این شرکت از «خدمات» و «سایر محصولات» حاصل می‌شود. خدمات شامل مواردی از جمله اپ‌استور (app store) و آی‌کلود (iCloud) که با افزایش 26 درصدی نسبت به سال گذشته، ارزشی 6.05 میلیارد دلاری داشت و سایر محصولات از جمله ساعت و تلویزیون اپل (Apple Watch و Apple TV) 4.3 میلیارد دلار فروخت و نسبت به سال گذشته 62 درصد افزایش داشت.

اپل با تاکید بر افزایش تنوع محصولاتش اعلام کرد که در 90 روز گذشته بیش از یک میلیارد دستگاه از سیستم عامل iOS استفاده کرده‌اند و همچنین بدون اینکه جزئیات این آمار و ارقام را ذکر کند، یادآور شد این سه ماهه شاهد رکوردشکنی در فروش ساعت و تلویزیون اپل بوده است.

مدیرعامل شرکت اپل، تیم کوک، به اعضای این شرکت برای این رکوردشکنی تبریک گفت و یادآور شد با توجه به اقتصاد بی ثبات جهانی و ارزش متفاوت دلار در کشورهایی جز آمریکا، اپل می‌توانست درآمدی هفت تا هشت درصد بهتر از درآمد کنونی داشته باشد؛ زیرا این شرکت اکنون حدود دو سوم از درآمد خود را در کشورهای خارجی کسب می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها