کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرخش از بازار دلار به سکه


کد خبر : ۱۹۱۹۷چهارشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰:۳۲۲۱۵۰ بازدید

افزایش بهای اونس و در نتیجه صعود قیمت سکه در کنار گرفتاری دلار در میانه کانال 3 هزار و 600 تومان، موجب چرخش معامله‌گران دلار به سوی بازار سکه ...

افزایش بهای اونس و در نتیجه صعود قیمت سکه در کنار گرفتاری دلار در میانه کانال 3 هزار و 600 تومان، موجب چرخش معامله‌گران دلار به سوی بازار سکه در روز گذشته شد. ‌چرخش سه‌شنبه به رشد کانالی فلز گرانبهای داخلی کمک کرد. روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی توانست با رشد 9 هزار تومانی به قیمت 954 هزار تومان برسد.به گزارش دنیای‌اقتصاد،  هم میزان رشد سکه و هم قیمت آن، رکوردی حدودا 15 روزه داشتند. در گذشته بیشتر مشاهده شده بود که معامله‌گران سکه برای حمایت از دارایی خود وارد بازار دلار می‌شوند، ولی این‌بار عکس این ماجرا اتفاق افتاد و دلاربازان وارد زمین سکه شدند.


چرخش سه‌شنبه

محرک اصلی رشد قیمت این فلز گرانبها در چهارمین روز هفته، صعود بهای اونس در بازارهای جهانی بود. در این میان، رشد 5 تومانی دلار و رسیدن آن به قیمت 3 هزار و 650 تومان نیز کمی به رشد سکه یاری رساند. عامل دیگری که به رشد فلز گرانبهای داخلی کمک کرد و در بازار روز سه‌شنبه به چشم آمد، ورود برخی معامله‌گران دلار به بازار سکه بود. به گفته فعالان، ناتوانی شاخص ارزی برای عبور از محدوده 3 هزار و 650 تومانی و کاهش دامنه نوسانات آن موجب شد شماری از بازیگران ارزی به‌طور موقت به بازار موازی سکه رجعت کنند. هدف آنها از این کوچ کسب سود در بازاری بود که در روزهای جاری شیب افزایشی نسبتا تندی داشته و توانسته در کمتر از 7 روز 3 کانال رشد قیمتی را تجربه کند.


سومین عبور کانالی سکه

در چهارمین روز هفته جاری، سکه تمام بهار آزادی توانست با شکستن کانال 940 هزار تومانی، وارد کانال 950 هزار تومانی شود. روند افزایشی فلز گرانبهای داخلی از همان ابتدای روز مشهود بود، جایی که سکه معاملات خود را با قیمت 948 هزار تومان آغاز کرد، رقمی که 3 هزار تومان بالاتر از قیمت بسته شده آن در روز دوشنبه بود. در ادامه روز، سکه رشد بیشتری را تجربه کرد و تا ساعت 3 بعدازظهر تا قیمت 954 هزار تومان نیز بالا رفت، عددی که نشان‌دهنده رشدی 9 هزار تومانی بود و دو رکورد را برای فلز گرانبهای داخلی رقم زد:1- بالاترین قیمت از تاریخ 21 دی و 2- بیشترین رشد روزانه از تاریخ 20 دی‌ماه. دلار که در تاریخ 19 دی‌ماه با 13 هزار تومان رشد به قیمت 962 هزار تومان رسیده بود، پس از آن در مسیر کاهشی قرار گرفت؛ به‌طوری‌که در انتهای دی‌ماه در میانه کانال 920 هزار تومانی به کار خود پایان داد.

با شروع دومین ماه زمستان، فلز گرانبهای داخلی در مسیر افزایشی قرار گرفت و توانست در کمتر از یک هفته 3 کانال افزایش قیمتی را تجربه کند و تا کانال 950 هزار تومانی نیز بالا رود. سکه در همان اولین روز بهمن با 8هزار تومان رشد وارد کانال 930 هزار تومان شد و پس از آن به افزایش خود تا روز گذشته ادامه داد. عامل اصلی افزایش سکه در دومین ماه زمستان و به‌خصوص در ششمین روز بهمن‌ماه، رشد اونس در بازارهای جهانی بود. طلای جهانی در 2 روز گذشته توانست بار دیگر وارد کانال هزار و 100 دلار شود و حتی در مقاطعی به محدوده هزار و 120 دلار نیز نزدیک شود. افزایش قیمتی اونس موجب افزایش تحرکات معامله‌گران سکه و افزایش خرید فلز گرانبهای داخلی شد.

 

گرفتاری دلار در میانه کانال

سه‌شنبه، شاخص بازار ارز در نزدیکی مرز 3 هزار و 650 تومان نوسان کرد و نهایتا با تلاش بازیگران آتی تنها توانست روی این مرز قیمتی قرار بگیرد و از آن عبور نکند. در چهارمین روز هفته، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 648 تومان آغاز کرد که افزایشی 3 تومانی نسبت به روز دوشنبه داشت. در ادامه روز، دلار چند رفت و برگشت قیمتی را در بازه 3 هزار و 645 تومان تا 3 هزار و 650 تومان انجام داد و نهایتا با قیمت 3 هزار و 650 تومان به کار خود پایان داد. ناتوانی دلار جهت عبور از میانه کانال 3 هزار و 600 تومان موجب شده برخی از فعالان از گرفتاری این ارز در این محدوده قیمتی سخن بگویند. دلار از تاریخ 24 دی نتوانسته قیمت بالای 3 هزار و 650 تومان را ثبت کند و تلاش‌های افزایشی معامله‌گران در 3 روز اخیر نیز تا حد زیادی بی‌نتیجه بوده است.

گرفتاری شاخص بازار ارز در میانه کانال 3 هزار و 600 تومان موجب شد در روز سه‌شنبه برخی از معامله‌گران دلار رهسپار بازار سکه شوند. در واقع، افزایش قیمتی سکه این معامله‌گران را وسوسه کرد که برای کسب سود به بازار رقیب مراجعه کنند. ورود این افراد، حجم معاملات در بازار سکه را افزایش داد و موجب شد قیمت در این بازار رشد بیشتری را تجربه کند. اکثر فعالان اعتقاد دارند خروج معامله‌گران از بازار دلار موقتی بوده و آنها در آینده‌ای نه‌چندان دور به بازار خود بازخواهند گشت.

 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها