کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدار مؤسسه آلمانی نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران


کد خبر : ۱۹۱۵۷دوشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳:۴۷۳۵۵۱ بازدید

براساس ارزیابی مؤسسه بیمه هرمس نباید انتظار داشت که ایران در آینده نزدیک به گنجینه‌ای برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شود. دراین رابطه ...
هشدار مؤسسه آلمانی نسبت به سرمایه‌گذاری در ایرانهشدار مؤسسه آلمانی نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران

براساس ارزیابی مؤسسه بیمه هرمس نباید انتظار داشت که ایران در آینده نزدیک به "گنجینه‌ای" برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شود. دراین رابطه به موانع بوروکراتیک، مشکلات بانکی و اعتبار نازل ایران در بازارهای جهانی اشاره شده است.

از زمان اعلام خبر لغو تحریم‌ها علیه ایران و آزادسازی نقدینه این کشور در بانک‌های خارجی تب همکاری شرکت‌های غربی و شرقی با ایران به شدت بالا گرفته است.هیات‌های اقتصادی به سرپرستی سیاستمداران بلندپایه از کشورهای گوناگون گوی سبقت را از هم ربوده و رسانه‌های بین‌المللی نیز در زمینه پخش اطلاعات در باره نیازهای اقتصادی ایران با هم به رقابت پرداخته‌اند.

همزمان هشدارهای کارشناسان اقتصادی و مؤسسه‌های مالی و بیمه غربی نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران افزایش می‌یابد.

آخرین اقدام در این زمینه از جانب مؤسسه بیمه اویلر هرمس صورت گرفته است. لودویویچ سوربان، کارشناس ارشد هرمس، روز دوشنبه (25 ژانویه / 5 بهمن) ضمن بیان اینکه ایران نیاز شدیدی به تولیدات و فن‌آوری آلمان دارد، تاکید کرد، نباید این تصور پیش بیاید که با برداشتن تحریم‌‌ها "پول در خیابان‌های ایران ریخته" و این کشور به "گنجینه‌ای" برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.

پیش‌تر رییس شرکت لجستیکی "د. ب. شنکر" آلمان گفته بود: «سرمایه‌گذاری در ایران همانند جست‌و‌جو برای طلاست.»

افزایش حجم مبادلات بازرگانی با آلمان

با وجود تلاش چین برای گسترش نفوذ اقتصادی خود در ایران مؤسسه هرمس معتقد است که حجم مبادلات اقتصادی ایران و آلمان افزایش چشم‌گیری خواهد یافت.

به اعتقاد لودویویچ سوربان رساندن سقف همکاری‌های اقتصادی دو کشور به 5 میلیارد یورو امکان‌پذیر است. او در این راستا به نیازهای ایران در زمینه‌های مختلف، از جمله به زیرساخت‌های شهری، صنایع خودروسازی، ماشین‌آلات و مواد خوراکی اشاره می‌کند.

پیش از سوریان، فولکر ترایر، رئیس روابط اقتصاد خارجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان، احتمال داده بود که تا سه سال دیگر میزان مبادلات بازرگانی ایران و آلمان به پنج میلیارد یورو برسد. ترایر یک گام فراتر رفته و گفته بود که این رقم می‌تواند در 5 تا 7 سال آینده به 10 میلیارد یورو افزایش یابد.

موانع موجود

لودویویچ سوربان در عین حال هشدار می‌دهد که ایران به دلایل گوناگون در آینده نزدیک قادر به جذب سرمایه‌گذاران خارجی نخواهد شد.

کارشناس ارشد مؤسسه هرمس در این رابطه به موانع اداری، عدم وجود شرکت‌های خدماتی مالی، کم‌اعتباری بانک‌های ایران، کاهش ارزش ریال و قابل پیش‌بینی نبودن فعل و انفعالات سیاسی اشاره می‌کند.علاوه بر این، تحریم‌های آمریکا که در رابطه با نقش احتمالی جمهوری اسلامی در عملیات تروریستی در منطقه و فعالیت این کشور برای بالا بردن توان موشکی خود تصویب شده‌اند، مانع بزرگی برای گسترش روابط اقتصادی با ایران به شمار می‌رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها