کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج


کد خبر : ۱۹۱۵شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵:۵۶۴۴۲۲ بازدید

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سامانه‌ تعریف شده برای پرداخت وام ازدواج دارای اشکالاتی است ...
آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواجآخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سامانه‌ تعریف شده برای پرداخت وام ازدواج دارای اشکالاتی است، گفت: نظر تخصصی وزارتخانه این است که باید دسترسی استانی به این سامانه ایجاد شود و مشکل اعتباری این مجموعه نیزحل شود، باید صادقانه به جوانان گفت که ما اکنون ردیف اعتباری مشخص برای وام ازدواج جوانان نداریم.

مسعود امینی، با اشاره به اینکه به استان‌ها ابلاغ شده است تا آمار زوجین استان خود را جمع‌آوری و در پورتال قرار دهند، اظهارکرد: قرار است تا استانها مجموعه‌ای برای ثبت شکایت‌ها در پورتال خود قرار دهند که استان قم این طرح را به صورت پایلوت آغاز کرد.

وی افزود: استان خوزستان نیز جزو سه چهار استانی بود که در فهرست 12 استان اول در این زمینه وارد شد و این طرح را اجرایی کرد. علی‌رغم اینکه ما وظیفه مستقیم در اعطای وام ازدواج نداریم، ولی رسیدگی به شکایت‌ها در این زمینه را باید در کمیته تخصصی بررسی و بر اساس آیین‌نامه‌ای که در وزارتخانه وجود دارد، تصمیم‌گیری شود.

نماینده وزرات ورزش و جوانان دربانک مرکزی بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال از میان حدود یک میلیون و 200 هزار مورد تقاضای وام ازدواج، به حدود 512 هزار مورد وام پرداخت شد.

سامانه پرداخت وام ازدواج استانی شود

وی با بیان اینکه سامانه‌ تعریف شده برای پرداخت وام ازدواج دارای اشکالاتی است، گفت: نظر تخصصی وزارتخانه این است که باید دسترسی استانی به این سامانه ایجاد شود و مشکل اعتباری این مجموعه نیزحل شود، چرا که اعتبار این مجموعه متکی به سپرده‌های قرض‌الحسنه ازدواج است و باید صادقانه به جوانان گفت که ما اکنون ردیف اعتباری مشخص برای وام ازدواج جوانان نداریم.

ردیف اعتباری مشخص برای وام ازدواج جوانان نداریم

امینی اظهار کرد: درباره اختصاص ردیف اعتباری مشخص برای وام ازدواج با نمایندگان مجلس و همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس صحبت شد که در این راستا 54 نماینده در قالب طرحی این موضوع را مطرح و امضا کردند که طرح دو فوریتی به صحن مجلس رفت و یک فوریت آن خرداد ماه سال جاری تصویب شد.

یک بانک فراگیرمتولی وام ازدواج شود

وی گفت: درکمیسیون اجتماعی مجلس نیز این موضوع به تصویب رسید و پیشنهاد ما این است که یک بانک فراگیرمتولی وام ازدواج باشد و نظر تخصصی ما نیز بانک ملی است تا جوانان سرگردان نشوند و ارزیابی‌ها ساده‌تر انجام شود.

 درگیری تمام بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج بی‌انضباطی است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، افزود: این نوعی بی‌انضباطی است که همه بانک‌ها درگیرموضوع وام ازدواج شوند. این‌گونه نمی‌توان بانک‌ها را رصد کرد و یک گزارش واقع‌بینانه سریع داشته باشیم، ضمن آنکه بر اساس رقابتی که بین بانک‌ها ایجاد کرد‌ه‌ایم، سال گذشته بانک ملی بیشترین پرداخت وام را داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها