کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

جزئیات تازه از قرارداد مبهم ایران‌خودرو و پژو

کدخبر:۱۹۱۳۳دوشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴:۰۹۷۳۸۳ بازدید

قرارداد ایران خودرو و پژو در حالی با سفر روحانی به پاریس در آستانه امضا قرار گرفته که تولید محصول قدیمی پژو 207 و فرار دوباره پژو از داخلی‌سازی ...
جزئیات تازه از قرارداد مبهم ایران‌خودرو و پژو

قرارداد ایران خودرو و پژو در حالی با سفر روحانی به پاریس در آستانه امضا قرار گرفته که تولید محصول قدیمی پژو 207 و فرار دوباره پژو از داخلی سازی محصولاتش در ایران در محورهای توافق شده دو شرکت قابل مشاهده است و البته جبرانی هم برای خسارت 800 میلیون یورویی از جانب پژو دیده نمی‌شود.

رفت و آمد مدیران ایران خودرو و پژو طی روزهای اخیر آنقدر زیاد شده که گاهی مدت این سفرها به کمتر از 48 ساعت می‌رسد و نمایندگان دو شرکت مرتب در حال دید و بازدید یکدیگر هستند.

با فرا رسیدن موعد سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه، سرعت این رفت و آمدها زیادتر شده و در جدیدترین سفرها، شب گذشته دو نفر از مدیران ارشد ایران خودرو برای فراهم کردن مقدمات امضای قرارداد بازگشت پژو به ایران به فرانسه رفته‌اند و قرار است امشب نیز هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو به این کشور غربی سفر کند. طرف ایرانی در حالی برای بازگرداندن شریک بد قول خود تلاش می‌کند که بر خلاف وعده قبلی یکه زارع، تاکنون خبری از جبران خسارت ایجاد شده از سوی پژو برای ایران نشده و فرانسوی‌ها با خیال راحت و به دور از هر سختی، بازار پر سود خودرو ایران را در اختیار می‌گیرند.


زیرکی فرانسوی‌ها برای جبران خسارت 800 میلیون یورویی با یک سوم آن

در این شرایط و با وجود خسارت 800 میلیون یورویی (3.2 تریلیون تومانی) وارد شده از سوی پژو به ایران، مدیرعامل ایران خودرو از سرمایه‌گذاری 250 میلیون یورویی پژو در ایران خبر داده است. این در حالی است که در متن پیش نویس قرارداد هیچ اشاره‌ای به این رقم نشده و عددی به عنوان سرمایه‌گذاری مشترک دو شرکت اعلام نشده است. حتی اگر این عدد هم در مراحل نهایی در متن قرارداد گنجانده شود باز هم نشان از زیرکی فرانسوی‌ها دارد چرا که پژو با خروج یک شبه خود از ایران معادل 800 میلیون یورو خسارت به ایران وارد کرد و حالا قصد دارد این خسارت را با یک سوم آن یعنی 250 میلیون یورو جبران کند!

در عین حال، مشخص نیست این رقم در چه بخشی سرمایه‌گذاری خواهد شد، در طراحی محصول، عرضه پلت فرم، صادرات، داخلی‌سازی یا بخش‌های دیگر؟ برخی منابع عنوان می‌کنند که اگر پژو حاضر به سرمایه‌گذاری شود، این رقم در زمینه توسعه محصول روی پلت‌فرم پژو 307 هزینه خواهد شد که مربوط به 10 سال پیش است.

هرچند صنعت خودرو ایران نیازمند در اختیار داشتن یک پلت‌فرم و توسعه آن است اما در متن پیش‌نویس قرارداد ایران خودرو و پژو مشخص نشده که سرمایه‌گذاری پژو به چه اندازه و در چه بخشی خواهد بود. تجربه نشان داده که پژو حاضر به امضای قرارداد شفاف نیست و حتی اگر در قرارداد جدید با این شرکت، بدون ذکر عدد، به لزوم سرمایه‌گذاری پژو در ایران اشاره شود هیچ ضمانتی برای عملی شدن آن نخواهد بود و فرانسوی‌ها زیر بار نخواهند رفت.


فرار دوباره پژو از داخلی سازی محصولاتش در ایران

یکی دیگر از مسائلی که پژو در طول 23 سال حضور خود در ایران همواره مقابل آن سنگ‌اندازی می‌کرد داخلی سازی قطعات محصولاتش در ایران بود.

از آنجا که طبق بخشنامه وزارت صنعت، در همکاری مشترک با خودروسازان خارجی باید حداقل 40 درصد داخلی سازی در شروع تولید صورت گیرد، در پیش‌نویس قرارداد جدید با پژو تنها به همین نکته بسنده شده که هر محصول تولیدی باید به حداکثر ساخت داخل برسد!اما در این مورد عددی ذکر نشده و همین مسئله راه فراری را پیش روی فرانسوی‌ها قرار می دهد تا باز هم به داخلی سازی محصولاتشان در ایران تن ندهند.


شروع تولید مشترک با محصول قدیمی پژو 207

قرارداد همکاری مشترک ایران خودرو و پژو در شرایطی در مراحل پایانی خود قرار گرفته که قرار است حضور فرانسوی‌ها در بازار پرسود ایران با محصول قدیمی پژو 207 آغاز شود. پژو 207 آی در سال 88 یعنی 6 سال پیش در ایران آغاز شد و حال قرار است دوباره این خودرو در ایران تولید شود. جالب اینجاست که در زمان طراحی و تولید این خودرو برخی کارشناسان نسبت به معرفی آن به عنوان یک محصول جدید معترض بودند و عنوان می‌کردند که این خودرو همان پژو 206 است که بدنه آن کمی تغییر کرده است.پژو 207 قرار است در تیر یا مرداد سال آینده یعنی حدود 6 ماه بعد از امضای قرارداد جدید به تولید برسد و قیمت نوع دستی آن 40 میلیون تومان و نوع اتوماتیک آن حدود 46 میلیون تومان پیش‌بینی می شود.


تولید سه محصول قدیمی پژو در ایران از اواخر سال آینده

علاوه بر این خودرو، قرار است پژو 2008، 208 و 301 نیز در همکاری جدید ایران خودرو با پژو به تولید برسند که این خودروها نیز قدیمی هستند و جزء محصولات جدید پژو محسوب نمی شوند.پژو 2008 حدود 5 سال پیش به تولید رسیده که پیش‌بینی می شود قیمت آن در ایران حدود 70 میلیون تومان باشد. پژو 208 نیز متعلق به حدود 8 سال پیش است که برآورد قیمتی ان بین 60 تا 65 میلیون تومان است.

در مورد پژو 301 هم باید گفت که این خودرو فقط مخصوص بازار چین تولید شده و هم اکنون فقط در این کشور تولید می شود. حدود 4 سال از تولید این محصول می‌گذرد و قیمت آن در ایران نزدیک به 50 میلیون تومان برآورد شده است.با توجه به اینکه برای تولید این سه محصول باید خط تولید جدید در ایران ایجاد شود، پیش بینی می‌شود احداث خط تولید آنها حدود یک سال زمان ببرد و به همین دلیل تولید آنها از اواخر سال آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

در مورد میزان داخلی سازی این خودروها نیز باید گفت با توجه به اینکه پژو 207 دارای قطعات مشترک با پژو 206 است دستیابی به داخلی سازی بالای 40 درصدی در این خودرو به راحتی امکان پذیر خواهد بود اما این کار در مورد سه خودروی دیگر با فراز و فرود بیشتری همراه خواهد بود.از سویی، صادرات محصولات تولیدی مشترک یکی از دغدغه‌های صاحب نظران در صنعت خودرو بوده است که در طول 23 سال حضور پژو در ایران عملی نشد و تنها 30 هزار دستگاه پژو 206 صندوق‌دار در طی سال‌های 86، 87 و 88 از ایران صادر شد.

در حال حاضر نیز فرانسوی‌ها مقابل این مسئله مقاومت می‌کنند و باید دید آیا در قرارداد جدید عدد و رقمی در مورد صادرات محصولات پژو تولید شده در ایران ذکر خواهد شد یا خیر؟

در هر حال پرونده سیاه پژو در ایران جایی برای ارفاق دوباره به این شرکت فرانسوی باقی نمی گذارد و مسئولان و به ویژه رئیس جمهور در انعقاد قرارداد جدید با این شرکت نباید بدقولی‌، سنگ اندازی‌ و عهد شکنی پژو را از یاد ببرند تا مبادا قرارداد ترکمنچای دیگری به امضا برسد. آنها نماینده مردم و بیت المال هستند و از این بابت وظیفه سنگینی را بر دوش دارند ...

همراه مکانیک



دیدگاه ها

farid: 1394/11/509:32:26،
53
141
"پژو 208 نیز متعلق به حدود 8 سال پیش است که برآورد قیمتی ان بین 60 تا 65 میلیون تومان است."

متعلق به 8 سال پیش ؟!!!!! بابا همین 2 سال پیش بود وارد بازار اروپا شده.
sina: 1394/11/510:23:47،
108
12
شما جدی نگیر، مقاله تخصصی نیست و گرنه نمیگفت ضرر 800 میلیون یورویی، خیلی رو می خواد که کشتن این همه ادم تو ایران رو و دزد بودن خودرو سازای داخلی رو بندازیم گردن پژو و خودرو سازای خارجی
محمد: 1394/11/510:31:54،
53
32
خواهشا در ارئه اطلاعات دقت کنید.
208 و 2008 هر دو محصولات جدیدی هستند. 301 هم محصولی ارزان سازی شده است و نباید گفت این 3 محصول قدیمی و از رده خارج هستند
نیسان آملی: 1394/11/510:38:18،
110
27
چرا اونایی که پشت 206 میشینن ؛ فکر میکنن پشت پورشه نشستن؟؟ چرا انقدر الکی تند و مارپیچ رانندگی میکنن. یکی داشت دیروز تو توبان کرج به صورت جو زده ای رانندگی میکرد امد لایی بکشه دید یه ماشین جلوشه زد رو ترمز سریع ماشینش چرخید خورد تو گارد ریل بقل. نکنید آقا جان این اسباب بازیه ؛ نه امنیت داره نه ترمز درست. مواظب خودتون باشید.
محمد: 1394/11/511:17:26،
72
14
مگه قحطی شرکت خودرو سازی اومده؟
آلمان که خودروهای بهتری تولید میکنه
خودروهای فرانسویها نسبت به آلمانیها آشغالآشغال
باید دید دلیل انتخاب پژو چیه
تهدیدهای فابیوس یا تهدید به افشاگریهای مدیر پژو
عباس آقا: 1394/11/511:46:31،
73
11
با خوندن اين گزارش فقط دلم به حال مردم ايران سوخت ...

شديم مثل يه بچه يتيم كه افتاديم زير دست ناپدري و نامادري كه هم از درون داره بهمون اجحاف ميشه هم از بيرون دارن ميزنن تو سرمون ...
حسن: 1394/11/512:19:04،
24
52
ما همچنان خواهان زانتیای خشک هستیم
تایید عباس آقا: 1394/11/600:26:11،
21
9
واقعا واقعا جای تاسف داره!!!!!
اگر خائنین و دزدان و رانت خاران بزرگ این مملکت نبودن ایران همان سرزمین شیران می شد. تا این خائنین در حق مردم و مملکتشون خیانت میکنن و به همین راحتی و تو روز روشن در حق مردم و بیت المال جفا میکنن ، این قصه پرغصه را میبینیم.
مردم: 1394/11/509:36:30،
112
18
شدیم مستعمره پژو
ali: 1394/11/509:39:07،
111
23
ديگه حالم از پژو بهم مي خوره اين همه خودرو ساز
بابک: 1394/11/510:52:53،
73
12
تهدید پژو بالاخره جواب داد! انقد دزدی کردنو سر ملت کلاه گذاشتن با همکاری پژو که الان اگه دوباره باهاشون همکاری نکن اونا تهدید به لو دادن کردن. این دزدا هم از ترس...
محمد مهدی: 1394/11/509:40:45،
77
13
آخه این همه خودروساز اینا چرا چسبیدن به پژو؟
بنز،بی ام دابلیو،آلفا رومئو،شورلت،فورد،وولکس واگن
لواسانی: 1394/11/509:42:35،
87
12
گاهی وقتا فکر میکنم کلا ایران خودرو با ملت دشمنه
تحت هر شرایطی ، چه تحریم باشیم چه نباشیم فقط یک هدف دارند و اون باج دادن به خارجی ها (چه چینی چه فرانسوی) و بهره کشی از مردم بیچاره هست
تولید خودروی 25 سال پیش اینقدر تشریفات داره؟؟
جای تاسفه
قطعا رانت و رشوه ی آقایان در این مسیر مهمترین انگیزه ی این قراردادهای ضد ملی است.
مسافرکش: 1394/11/509:46:15،
60
16
غرامت که یک حرف چرته
اونا مجبور شدن برن شما تحریم شدین اونا غرامت بدن .....
میخاستین با دنیا لج نکنین و گوشه گیر نشن

از حالا به بعد حواستونو جمع کنین آب تو گوشنتون نکنن و ماشین قدیمی ندن بهتون
محمود: 1394/11/509:48:13،
52
11
تعجب می کنم چرا از مدل 308 که بهترین محصول پژو هست استفاده نمی کنند ظاهرا مدیران ایران خودرو بدنبال سود زیاد با خرید مدل های بنجول هستند
خودشم: 1394/11/602:30:22،
11
8
308 خودروی سال اروپا شده در حد ایرانخودرو اینا نیست
رضا: 1394/11/509:50:51،
27
43
به نظر من ال نود خیلی سر تره به این پژو های قدیمی از نظر کیفیت قطعات خیلی بالا تر . من خودم یه پارس تندروی دارم و بدون هیچ تعصبی دارم این مطلوب میگم
فری: 1394/11/509:51:34،
43
10
برجام گویا فقط برای آقایان مفید بوده
که با قراردادهای کلان کلان
پورسانتها را بگیرند و با تاسیس شرکتها
میلیارد ها برای خودشان درآمد داشته باشند
مردم
دیگر سوار ماشینهای تکنولوژی 1998 نمیشوند
ما نمیخریم
برداشتن تحریمها
باید به نفع مردم باشد
نه اینکه جنسها گرانتر شوند
ماشین هم گرانتر شود
نمیخریم
عزیزآقا: 1394/11/509:55:58،
47
11
من واقعا نمیدونم این چه اپیدمی و مرضیکه صنعت خودرو ما گرفته !!!!!
بهترین خودرو سازهای دنیا ژاپن و آلمان هستند که هم تو کیفیت و هم تو هزینه بهتر از رقبا هستند ولی صنعت ما از این دو کشور گریزانند ؟؟؟؟
دوما اگر هم میخواهید با پژو و رنو قرار داد ببندید حداقل محصولات روزشون رو به طور مشترک تولید کنید و تکنولوژی را بخرید نه فقط مونتاژ مونتاژ !!!
amiran: 1394/11/510:41:13،
62
14
چون المان و ژاپن سالم و صادقند. اینا نمیتونن با ادمای سالم کار کنن.
حميد: 1394/11/513:29:56،
12
31
با سلام
صداقت آلمانيها را در خصوص مشكلات نرم افزاري فولكس واگن مشاهده كرديم !!!
amiran: 1394/11/514:05:42،
29
12
حتی برملا شدن مشکلات نرم افزاری هم از سیستم درست اداریشونه. ضمنا اون خودرو سازایی که تو تو ذهنته اصلا اون سیستما رو ندارن که بخواد چیزیشون برملا بشه. اره داداش حمید.
ali: 1394/11/509:56:58،
48
10
خخدا کنه همون فرانسوی ها همه قطعاتش رو تولید کنن و چیزی گیر قطعه ساز دزد ایرانی نیاد که اگه داخلی سازی بشه باید هر روز در نمایندگی التماس کنی
توکلیومتر 16جاده مخصوص بنر زده دقت در تولید با ما فرهنگ رانندگی با شما
خندیدیم
بهتر بود مزدن سرقت در تولید با ما مردن در رانندگی با شما
dadahamid: 1394/11/513:26:06،
22
9
متاسفانه الان سرقت در توليد همراه شده با فقر در فرهنگ عامه مردم كه نتيجه اينيه كه ميبيني شما بگو كدوم يكي از اين گزينه ها كارشون رو درست انجام ميدن
1 دولت
2خودرو ساز
3پليس
4مردم
porya: 1394/11/509:58:05،
53
12
یه جوری اون پارچه رو دادی بالا انگار لامبورگینی زدی اینکه همون 206 پوزه بلنده. انشالله خدا گردن هر چی دزد و مال مردم خوار هست رو بشکنه. با لابی کردنتون تعرفه گمرکی رو دادین بالا حتی ماشینای چینی رو مجبور کردید که حداق 30 تومن بکشن رو قیمت واقعیشون که بتونید ازین آب گل آلود ماهی بگیرید و بخور بخور راه انداختید. صنعت خودرو نمونه بارزی از فساد و کم کاری و بی غیرتی هست که فراگیر شده. نه از مسولین ژاپنی که وقتی خطا می کنند جلو ملتشون زانو میزنن نه از شما که سوار ملت شدین و پارو میزنید.
منتقد: 1394/11/509:59:38،
44
15
محصولات فرانسوی نسبت به ژاپنی و کره ای اصلا ارزش خرید را نداره. استهلاک بالا بعد از یکی دو سال استفاده و قطعات به مراتب گرانتر حتی از ماشینهای ژاپنی. امیدوارم ملت با نخریدن محصولات پژو آنرا به خاک سیاه بشانند تا دولتمردان حساب کار دستشان بیاید.
واقعا اگه تعرفه آزاد می شد کسی پژو می خرید!!!
مملی: 1394/11/510:05:11،
40
13
بابا بعد از 50 سال خودرو ساز نشدین و بعد از 30سال همکاری با پژو هم که باید پاچه خواری کنین آخه این چه کاریه بیخیال خودروسازی بشین این شرکتها رو بفرو.شسین به خود کمپانیها هم کارگرها بیکار نمیشن هم ارزش افزوده خوبی داره هم قابلیت صادرات داره هم مردم ماشین خوب با قیمت رقابتی سوار میشن هم با این شراکت گسترده دیگه نمیتونن شما رو تحریم کنن
نادر: 1394/11/510:08:57،
37
9
چرا اصرار بر تولید خودرو داریم این مقاله میگوید ما قرار است مونتاژ خودروهای قدیمی رو ادامه بدهیم حداقل چرا مثل کشور ترکیه مونتاژ کار خودروهای جدید نمی شویم کشور ترکیه خودروساز نیست مونتاژکار است ویکی از منابع در امدی این کشور است حتما باور نمی کنید که منبع درامد مونتاژ خودرو از درامد توریست وپوشاک بالاتر است اما واقعیت دارد مسئولین کشور ما چه هدفی را دنبال میکنند این بی هدفی درشان یک کشور بزرگی مثل ما نیست و زشت تر از ان از مردم پول کلان تحت عنوان حمایت از تولید خورو داخلی گرفتن است ما در خودرسازی حرفی برای گفتن در دنیا نداریم بیاییم و برویم دنبال صنعتی که در ان مطرح شویم و با این سیاستهای غلط خودمان را در دنیا تحقیر ومورد تمسخر قرار ندهیم
333: 1394/11/510:09:51،
32
10
سه میلیارد خاوری برد 22 میلیارد یورو بز برد حالا 800 میلیون یورو با پژو
طی 25 سال کار کردن و میلیاردها سود از بغلش خوردن بی خیال بابا
وگرنه الان هم پیکان سوار بودیم
كارشناس: 1394/11/510:18:16،
21
30
207اتومات ميتونه فروش خوبي داشته باشه
776: 1394/11/515:27:14،
21
12
نسب به قیافه زاقارت ساندرو 207 هم طراحی داخلی هم بیرون خودرو
خیلی بهتره
آرش: 1394/11/510:30:09،
31
12
پژو شركت خوبيه
ولي اين شركت يك بار عهدش رو شكسته
به دنبال بستن قرارداد با پژو باشين ولي نه به هر قيمتي
ملت ما ده سال تحريم رو صبر كرده و من مطمئنم حاضره ٢ سالم صبر كنه ولي شاهد يه قرارداد خوب باشن
يادتون باشه تو صنعت خودرو سازي شركتهاي مطرح ديگه اي هم هستن و همزمان با اونها هم وارد مذاكرات بشين
dadahamid: 1394/11/513:21:22،
22
13
پر اصطهلاك و پررو هستن ماشين از رده خارج و بدون خريدارشون رو با هزار منت ميفروشن به جهان سومي هاي عقب مونده بي كس و كار!!!
كاش ميشد همه ماشيناي ژاپني يا الماني رو تجربه كنن تا بفهمن وقتي يه ماشين 10سال دستته و فقط آب روغن و لنت ميخواد چ حسي داره
البته خوب لياقت ميخواد كه بدون تعارف شايد فقط20%(با ارفاق!)لياقت داشته باشن
حقوق بگير: 1394/11/510:49:16،
31
10
همون بهتر كه داخلي سازي نشه ، تو اين 23 سال كه انواع پژوها وساير خودروهاي ديگر شركتها داخلي سازي شده (و حتي پيكان) كيفيتها بشدت افت كردن ، حالا تصور كنيد خودروهاي چيني هم داخلي سازي بشن ، وامصيبتا.
ناصر: 1394/11/510:52:00،
33
11
با هیوندا یا نیسان یا حداقل فیات قرارداد ببندین که هم محصولاتشون ارزونه هم به نسبت پژو با صرفه تره و کیفیت بالا.به روحانی بگین یک سر هم به کره و ژاپن بره.اونجا قراردادهای بهتری موجوده
پوریا: 1394/11/511:11:36،
28
12
ایران خودرو.!فقط در دنیا پژو است که خودرو می سازد.مبادا سراغ
شرکتی دیگر برای قرارداد بروید که حسابی ضرر می کنید.!!!!!!!!!!!
محمد رضا: 1394/11/512:51:17،
22
12
پژو فرانسه شریک دزد و رفیق قافله است.
محمد: 1394/11/513:07:31،
20
14
عزیزم کی گفته پژو خوب نیست حالا که محصولات قدیمیش داره تولید میشه این رو میگین حالا اکه بیایین تو منطقه اژاد هیوندای رو با پژو مقایسه کتید خداییش هم قیافه هم کیفیتش سر تر از هیوندای هست حالا میخاینم منفی بدبید مهم نیست مثال 308 cc
Puya: 1394/11/513:38:45،
20
7
208 دو ساله که وارد بازار اروپا شده
زدی به کاهدون ایرانجیب
امیرعلی: 1394/11/514:59:09،
20
10
معلومه که تن نمیده به داخلی سازی قطعات!! برای چی بده ؟ که محصولاتش با بومی کردن قطعات بنجل بشه و بازارو از دست بده؟
سام: 1394/11/516:02:49،
22
10
با سلام
این مقاله چرا اینقدر چرت و پرت نوشته است.کی گفته پژو 208 و 2008 و 301 قدیمی هستند؟! پژو 208 در سال 2012 به بازار آمده است (4سال پیش) - پژو 2008 در سال 2013 به بازار آمده است (3 سال پیش) و پژو 301 هم در سال 2012 وارد بازار شده است یعنی 4 سال پیش.تمامی این اطلاعات هم در ویکی پدیا انگلیسی موجود هست.پژو در زمان تحریم ها خلاف کرده و در این امر شکی هم نیست ولی لازم نیست که برای کوبیدن این برند یک مشت اطلاعات دروغ و چرت رو ردیف کنیم.الان عصر حجر نیست که کسی از چیزی خبر نداشته باشه.هر کی این مقاله رو نوشته بی سوادی خودشه رو ثابت کرده.
ناشناس: 1394/11/600:02:52،
14
11
آقا جان کوبیدن نمیخواد. پژو در دنیا معروفه که آشغال تولید میکنه. اصلا کل فرانسوی ها آشغالن اینو دیگه ملت ایران خوب میدونن چون چندین ساله که از دست پژو و رنو عذاب میکشن. شما که اینقد جوش پژو رو میزنی و خودت رو اهل تحقیق میدونی برو ببین فروش پژو تو آمریکای شمالی چند تا بوده؟ اگه از سال 2000 تا 2016 شما دیدی که پژو بیشتر از انگشتای دست ماشین فروخته اون وقت میشه گفت که برند معتبریه.
پاسخ به ناشناس: 1394/11/612:51:59،
14
12
آقای محترم،پژو از سال 1989 میلادی بازار آمریکا رو ترک کرد.اصلا در این بازار ماشین نمی فروشه که بگیم فروشش چقدر بوده. وانگهی مگه هر ماشینی توی آمریکا فروخته نشه ماشین بدیه؟ مثلا الان تویوتا کمری اصلا توی اروپا فروش نمی ره آیا به نظرت کمری ماشین بدیه؟
ali: 1394/11/523:36:16،
17
11
50 تومانی که میخوای به این لگن بدی یه ده تومان وام میگیری یه هیوندای کوپه دسته دو میخری حداقل از رانندگیت لذت می بری .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما