کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برف، نبض زندگی در آمريكا را كند كرد


کد خبر : ۱۹۱۱۹یکشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹:۳۶۲۰۳۳ بازدید

ميليون‌ها نفر از ساكنان، كارمندان، بازرگانان و كارگران نيويورك، واشنگتن و مجموع 11 ايالت شرقي امريكا روز يك‌شنبه گرفتار توفان برف عظيمي ...
برف، نبض زندگی در آمريكا را كند كردبرف، نبض زندگی در آمريكا را كند كرد

ميليون‌ها نفر از ساكنان، كارمندان، بازرگانان و كارگران نيويورك، واشنگتن و مجموع 11 ايالت شرقي امريكا روز يك‌شنبه گرفتار توفان برف عظيمي شده‌اند كه در تاريخ اين كشور بي‌سابقه بوده است. اين توفان در مدت دو روز جان 19 نفر را در ايالت‌هاي شرقي امريكا گرفته و شرايط را براي امدادرساني مشكل كرده است. تبعات اين توفان زمستاني حدود 85 ميليون نفر را در بر مي‌گيرد كه تقريبا يك‌چهارم كل جمعيت امريكاست و مي‌تواند تا يك ميليارد دلار خسارت به بار آورد.  به گزارش رويترز، اين موج سرما دومين توفان بزرگي است كه نيويورك، بزرگ‌ترين ايالت امريكا را فلج كرده است. تا نيمه شب شنبه ارتفاع برف باريده شده به 68 سانتيمتر در اين ايالت رسيد. اين ميزان برف نتوانست ركورد برف باريده شده در سال 2006 را كه 69.5 سانت بود را بشكند.

بارش برف سنگين، همراه با وزش بادهاي توفاني از عصر روز جمعه در واشنگتن، پايتخت امريكا شروع شد. دولت در اطلاعيه‌يي كارمندان غيرضروري را مرخص كرد. شهر واشنگتن به ندرت تجربه چنين برف و كولاك شديدي را داشته است. يكي از كشنده‌ترين توفان‌هاي برف در سال 1922 روي داد كه 180 نفر در آن كشته شدند.  مدارس واشنگتن از روز جمعه تعطيل است و شهردار اين شهر گفته دليلي براي بيرون رفتن از خانه نيست و مردم بهتر است در خانه‌هايشان بمانند. يكي از اتوبان‌هاي كنتاكي به علت يخ بستگي سطح اتوبان ۵۶كيلومتر ترافيك را شاهد بود و مردم در خودروهايشان حبس شده بودند.  تنها در روز شنبه به دنبال حوادث رانندگي در شهرهاي آركانزاس، كاروليناي شمالي، كنتاكي، اوهايو، تنسي، و ويرجينيا 13 نفر جان خود را از دست دادند. در اين روز يك نفر در مريلند و 3 نفر ديگر به خاطر پارو كردن برف فوت كردند. در ويرجينيا نيز دو نفر از شهروندان به خاطر سرمازدگي جانشان را از دست دادند.  در سراسر ايالات متحده بيش از 5100 پرواز در روز شنبه و 3هزار و 300 پرواز در روز يك‌شنبه لغو شده‌اند. بيشترين پروازهاي كنسل‌شده مربوط به فرودگاه‌هاي نيويورك، فيلادلفيا و واشنگتن است. باراك اوباما رييس‌جمهور امريكا سفرهايش را لغو كرده است و به گفته سخنگوي كاخ سفيد ترجيح داده كه در «گرماي كاخ سفيد» بماند.
 


 پيش‌ به سوي نبض اقتصادي امريكا

اين توفان در واشنگتن پس از آنكه حدود 60 سانتيمتر برف از خود بر جاي گذاشت جريان‌ آن به سمت كلان‌شهر نيويورك با 20 ميليون جمعيت تغيير يافت. به دنبال اين تغيير جهت اندرو كومو فرماندار نيويورك همانند 10فرماندار ديگر حالت فوق‌العاده اعلام كرد. ماريل باوزر شهردار واشنگتن نيز از مردم خواست همچنان در خانه‌هايشان بمانند تا كارگران شهرداري بتوانند خيابان‌هاي شهر را تميز كنند. به‌گزارش شبكه سي‌ان‌ان، شهردار واشنگتن از نيروي گاردملي امريكا خواست تا براي بازگردندان شهر به وضعيت عادي نيروهاي شهرداري را ياري كنند. نيروهاي گارد ملي امريكا قرار است از خودروهايي استفاده كنند كه امكان دسترسي به برخي مكان‌هاي صعب‌العبور را براي نيروهاي امدادي فراهم كنند. گارد ملي امريكا از 24دستگاه خودرو نظامي هاموي در ناحيه كلمبياي شهر واشنگتن دي‌سي استفاده خواهد كرد.  مقامات در تمام شهرهاي شمال شرقي امريكا از مردم خواسته بودند در خانه‌هايشان بمانند اما شدت اجراي اين درخواست در هيچ شهري به اندازه نيويورك مشكل نبود. به گزارش رسانه‌هاي امريكايي اين توفان توانست عاقبت آرامش هزينه‌بري را به شهرهاي شلوغي همچون نيويورك تحميل كند.

از صبح روز يك‌شنبه تمام سفرهاي زميني جز وسايل نقليه ضروري و اورژانسي ممنوع شده است. قطع برق به سبب شكستن و فروريختن شاخه يخ‌زده و پوشيده از برف سنگين به روي خطوط انتقال برق بيشترين و خطرناك‌ترين پيامد‌هاي اين برف و كولاك است. كارشناسان اقتصادي و مالي معتقدند، اين توفان شديد كه موجب فلج شدن شهر نيويورك و تعطيلي وسايل نقليه عمومي و مترو اين شهر و ممنوعيت عبور و مرور شده است در اين شهر كه مركز مالي كشور امريكا در آن قرار دارد، ممكن است باعث شدت گرفتن موج منفي در وضعيت نابسامان بورس شود كه ‌بايد تا بازگشايي مجدد بورس نيويورك در روز دوشنبه منتظر بود. با توجه به حجم عظيم توفان هنوز مشخص نيست كه صبح روز دوشنبه وال‌استريت امكان بازگشايي و كار همانند ديگر روزهاي هفته را داشته باشد يا خير. تمام نمايش‌هاي برادوي نيز به دليل توفان عظيم يك‌شنبه لغو شدند. تا پيش از آنكه اين توفان زندگي عادي را در ايالت‌هاي جنوب شرقي آمريكا مختل كند اين گرماي بي‌سابقه بود كه مردم را در روزهاي كريسمس و سال نو غافلگير كرده بود. در شهر نيويورك در روزهاي كريسمس مردم در حال لذت بردن از دماي 22 درجه‌يي بودند اما اين سرماي بي‌سابقه لذت اين هواي بهاري را از بين برد.

الكس سوسنوفسكي يك كارشناس آب‌وهوا به خبرگزاري رويترز گفته است كولاك فعلي ممكن است ركورد بارش برف در سال 2010 را بزند و شدت آن به اندازه توفان زمستاني سهمگين سال 1922 با 70 سانتيمتر برف باشد.

* تعادل



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها