کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا سرمایه‌گذاران هنوز باید به طلا باور داشته باشند؟


کد خبر : ۱۹۱۱۲یکشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸:۴۷۱۹۳۹ بازدید

موسسه سرمایه گذاری ای دی ام در تحلیلی نوشت: گرچه به نظر می رسد با برقراری آرامش نسبی در بازار سهام قیمت طلا با کاهش مجددی روبرو ...

موسسه سرمایه گذاری ای دی ام در تحلیلی نوشت: گرچه به نظر می رسد با برقراری آرامش نسبی در بازار سهام قیمت طلا با کاهش مجددی روبرو شده است ولی به نظر می رسد افزایش تقاضا می تواند همچنان چشم انداز امیدوار کننده ای را برای طلا رقم بزند.

موسسه سرمایه گذاری ای دی ام که در شیکاگو مستقر است، اعلام کرد: قیمت کالاهای مختلف به خصوص طلا تحت تاثیر رشد تقاضا احتمالا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش رشد تقاضا برای فلزات گرانبها به خصوص طلا می تواند در میان مدت تاثیر زیادی بر افزایش قیمت داشته باشد.

تحلیلگران بر این باورند که مهمترین عامل افزایش احتمالی قیمت طلا در میان مدت، رشد تقاضا خواهد بود. به نظر می رسد با افت عرضه و تولید و رشد چشمگیر تقاضا، قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

افت قیمت طلا در ماه های گذشته تاثیر منفی زیادی بر روند تولید و عرضه طلا و سرمایه گذاری در پروژه های جدید داشته است. به نظر می رسد تقاضای طلا در شش ماه دوم 2015 میلادی با افزایش روبرو شده است. بر اساس آمارهای شورای جهانی طلا، تقاضای طلا در سه ماه سوم سال گذشته به بیش از 1120 تن رسیده که این رقم بالاترین رکورد در دو سال اخیر بوده و نسبت به سال قبل از آن 8 درصد رشد داشته است.

از ابتدای امسال تاکنون نیز تقاضای طلا تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و نوسانات بازار سهام، با افزایش نسبی همراه شده است. ادامه روند نزولی شاخص سهام می تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد.

گزارش سایت طلا حاکیست، به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا و چین قرار خواهد داشت. برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

این نخستین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال 2016 میلادی خواهد بود و نگاه های زیادی را به خود جلب کرده است. فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار از سال 2006 نرخ بهره را افزایش داده است. طی هفته های اخیر گمانه زنی های زیادی در خصوص وضعیت نرخ بهره آمریکا در سال 2016 میلادی مطرح شده است.

به نظر می رسد شرایط نگران کننده اقتصاد چین و نوسانات شاخص سهام احتمالا مانعی برای افزایش مجدد نرخ بهره آمریکا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها