کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اما و اگرهای بازار خودرو پس از تحریم


کد خبر : ۱۹۱۰۲یکشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۱۳۵۶۲۲ بازدید

در حالیکه مردم در انتظار کاهش قیمت خودرو های داخلی و وارداتی پس از رفع تحریم ها هستند اما انگار با اجرای برجام راه واردات خودرو هموارتر شده است.
اما و اگرهای بازار خودرو پس از تحریماما و اگرهای بازار خودرو پس از تحریم
تحریم ها که شروع شد سونامی قیمت ها هم اوج گرفت بطوریکه افزایش قیمت ها از ماست و پنیر شروع شد و به خودرو مسکن و ... رسید.

اما در بین همه بالا و پایین رفتن قیمتها افزایش ناگهانی قیمت خودرو بیش از همه موجب ابراز نارضایتی شدید مردم شد.چراکه خودروسازان در آن برهه زمانی معتقد بودند که 70 درصد قطعاتشان وارداتی است و افزایش قیمتها بی دلیل نیست.

براساس این گزارش حال و روز بازار خودرو که به خواب زمستانی رفته بود به فضای پسا برجامی همچنان بی تفاوت است به طوریکه همچنان مسیر خود را طی می کند و قصد ندارد از ریل دوران تحریم خارج شود. لازم به ذکر است که در کنار روند صعودی قیمت ها در بازار خودروهای داخلی، بازار خودرو های وارداتی نیز از این قافله افزایش قیمتها عقب نماند و خودروهای میلیاردی در کشور با وجود تحریم ها دست به دست می شد.

اما در ادامه روزهای پسابرجامی ماجرای خودروهای وارداتی کمی متفاوت تر از خودروهای داخلی بود چراکه دندان خودرو سازان بزرگ دنیا برای حضور در بازار ایران تیز شد که خود سر آغاز فصل جدیدی در اقتصاد کشور به شمار می آیددر این میان اگر چه مسئولان دم از تولید مشترک با هدف افزایش صادرات خودرو می زنند اما شواهد حاکی از آن است که جاده واردات خودرو به کشور هموارتر شد. اما نباید فراموش کنیم که در سال های گذشته واردات خودرو فراز و نشیب های بسیاری داشته و هر بار برای ساماندهی این بازار آشفته با راهکار های مختلفی امتحان شده است و نهایتا دستور العمل واردات خودرو مشروط به وجود نمایندگی مجاز در کشور شد.
 
 
چه خودرو هایی اجازه ورود به کشور را دارند؟
 
براساس این گزارش سازمان توسعه تجارت در تازه ترین اقدام مجوز واردات خودرو های شورلت و اوپل را به کشور صادر کرد وبراساس مجوزهای صادر شده 129 خودرو سواری می توانند به کشور وارد شوند.
 

تیزشدن دندان خودروسازان دنیا برای همکاری با ایران
 
خودرو سازان بزرگ دنیا برای ورود به ایران تمام تلاش خود را می کنند این در حالی است که صالحی نیا معاون وزیر صنعت نیز با اشاره به اینکه مذاکرات خودرو سازان مراحل نهایی خود را طی می کند خبر از قطعی شدن و آغاز کار خودرو سازان داخلی با خارجی ها را میدهد.این درحالی است که وزیر صنعت پیش از این تاکید کرده بود که همکاری های مشترک منوط به صادرات است اما نباید فراموش کرد که بسیاری از این خودرو سازان در سال های تحریم ایران را تنها گذاشته و به تعهدات خود عمل نکردند و این بار، با رو به راه شدن شرایط مجددا با روی خوش قصد کسب منفعت از این بازار را دارند.
 

وضعیت بازار خودرو در کشور
 
این فراز و نشیب ها وتصمیمات گوناگون در حالی است که بازار خودرو در کشور در رکود به سر می برد و خریداران تمایلی به خرید خودرو ندارند.این موضوع را رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل تاکید می کند و به باشگاه خبرنگاران می گوید :مشتری در بازار بسیار کم است و همین موضو ع موجب رکود عمیق شده است.وی از احتمال کاهش قیمت خودرو در بازار پس از اجرای برجام می گوید :تغییر قیمت خودرو یکباره صورت نخواهد گرفت و حداقل چند ماهی زمان می برد.اگر چه مشتریان در انتظار کاهش قیمت خودرو هستند اما این طور که به نظر می رسد برجام تنها دروازه ای برای واردات خودرو های خارجی شده و برخی قصد دارند باز از این وضع بازار به نفع خود استفاده کنند.
 

افزایش تنوع برای لوکس سواران
 
اگرچه با رفع تحریم ها اقتصاد ایران در حال پوست اندازی و ورود به دوره جدید است اما این سکه یک روی دیگر نیز دارد و آن این است که تنوع برای لوکس سواران با ورود خودرو های جدید بیشتر شده و میلیاردرهای ایران با تسهیل واردات خودرو می توانند کلکسیون خودرو های خود را کامل کنند و هر بار با یک خودرو جدید در خیابان ها ویراژ دهند . مردم امید داشتند که با رفع تحریم ها اوضاع اقتصاد روبه راه شود و قیمت کالاها به ویژه خودرو کاهش بیابد اما این طور که به نظر میرسند و مسئولان خبر میدهند امکان مشاهده اثر تحریم ها در زندگی روزمره مردم زمان بر خواهد بود و امکان مشاهده آنی تغییرات تنها برای لوکس سواران با تسهیل واردات امکانپذیر می شود.


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها