کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

چرا خرید خودروی ساینا توصیه نمی‌شود؟

کدخبر:۱۹۰۷۰شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۳۱۱۲۸۷۰۳ بازدید

لحظه‌شماری برای ورود ساینا به خیابان‌ها آغاز شده است. شرکت سازنده پس از مدت‌ها انتشار انواع خبر بالاخره دست به‌کار شده و اقدام به پیش‌فروش ...
چرا خرید خودروی ساینا توصیه نمی‌شود؟

لحظه‌شماری برای ورود ساینا به خیابان‌ها آغاز شده است. شرکت سازنده پس از مدت‌ها انتشار انواع خبر بالاخره دست به‌کار شده و اقدام به پیش‌فروش این خودرو می‌کند. با این حال ما عقیده داریم خرید یک ساینا انتخاب خوبی نیست و برای این عقیده دلایل زیادی داریم. چیزهایی مثل شباهت زیاد ساینا به برادر بزرگترش تیبا و قیمت ۲۸ میلیون تومانی که برای ساینا اعلام شده است. برخلاف آنچه که در ابتدا به نظر می‌رسد بازار زیر ۳۰ میلیون تومان گزینه‌های زیادی دارد؛ از ۴۰۵‌های جدید گرفته تا انواع خانواده سمند و اگر کمی سر کیسه را شل کنیم انتخاب‌هایی مثل پژو ۲۰۶ تیپ ۲‌ و رانا پیش رویمان قرار می‌گیرند. همچنین متوجه شدیم اگر موضوع مصرف سوخت مطرح باشد، می‌‌توان به سراغ گزینه‌ای قابل اطمینان مثل تندر ۹۰ مدل E1 رفت. هرچند در بازار دست‌دوم‌ها هم انتخاب‌های زیادی وجود دارد. به هر حال کسی که ساینا را انتخاب می‌کند، یک تیبای قشنگ خریده است که اگرچه در شهر خودرویی کم‌مصرف است اما به هیچ‌وجه برای سفرهای برون‌شهری گزینه قابل اطمینانی نیست.


چرا ساینا را دوست نداریم؟

هنوز از راه نرسیده اما فکر می‌کنیم چندان با ما صادق نبوده است و به همین دلیل نمی‌توانیم خیلی برای ورودش هیجان‌زده باشیم. برای بی‌علاقگی‌مان به ساینا دلایل زیادی داریم.


ساینا سعی می‌کند فریبمان بدهد

از همان روزی که ساینا را در تبلیغات دیدیم یا از وقتی نخستین عکس‌هایش منتشر شد متوجه شدیم که ساینا همان تیبای خودمان است. البته با کمی تغییرات ظاهری. پیش از این سمند و پیکان در فیس‌لیفت‌های مختلف تولید می‌شد اما اسم همه‌شان سمند باقی می‌ماند اما ساینا ترجیح داده به شکلی شیطنت‌آمیز از وفاداری به اصالت خویش شانه خالی کند. کلکی که حالا فقط در بین خودروسازان چینی رواج دارد. آنها هستند که هنوز MVM 550 را بزک می‌کنند و به جای MVM 530 می‌فروشند. البته اگر کمی انصاف داشته‌ باشیم سدان جدید MVM از نظر فنی هم پیشرفت داشته است.


ساینا یار همیشگی نیست

وزن ساینا به زحمت از یک تن عبور می‌کند. طول آن ۴۲۱۵ میلی‌متر و عرض بدنه ۱۶۴۵ میلی‌متر است. ساینا موتوری با حجم ۱۵۰۳ سی‌سی دارد و … مشخصات خودرو برایتان آشنا نیست؟ به نظر نمی‌رسد با یک پراید دیگر روبه‌رو هستیم که بیشتر به درد خودروی دم‌دستی داخل شهر می‌خورد؟ وقتی پراید تنها هفت میلیون تومان قیمت داشت، ایرادی نداشت که یکی از آنها برای استفاده داخل شهر داشته‌ باشیم اما در شرایط فعلی اصلا منصفانه نیست که این همه پول برای ساینا پرداخت کنیم و نتوانیم آن را با خود به سفرهای خارج شهر ببریم.


ساینا بی‌ریخت است، بیشتر از تیبا

از نمای جلو و در نمای پشت ساینا دچار تغییر و تحول شده تا متوجه شباهت آن با تیبا نشویم اما وقتی از کنار به آن نگاه می‌کنید درها و ستون تیبا دیده می‌شود. این به خودی خود ایرادی ندارد اما با حذف زه از کناره و پایین درها به نظر می‌رسد نمای کنار آسیب‌پذیر شده؛ آنقدر که می‌توان از کلمه زشت استفاده کرد.


 ساینا ناخن‌خشکی می‌کند

کمربندهای ایمنی با قابلیت پیش‌کشندگی امکان خارق‌العاده‌ای نیست اما در کمال تعجب ساینا آن را تنها به صورت آپشن در اختیار راننده می‌گذارد. این اتفاق برای سنسور دنده‌عقب هم رخ داده. در حالی که خرید آن در تمام مغازه‌های لوکس‌فروشی سطح شهر با قیمتی ناچیز امکان‌پذیر است. شرکت سازنده تهویه مطبوع را هم به عنوان آپشن به خریداران ساینا پیشنهاد می‌دهد، اتفاقی که در مورد تیبا هم امکان‌پذیر بود.


قیمت ساینا عادلانه نیست

پیش از این می‌توانستیم با ۲۴ میلیون‌وخرده‌ای تومان پول، برای خودمان یک تیبای صندوق‌دار بخریم. همچنین این امکان وجود داشت تا امکاناتی مثل آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌بالابر برقی چهاردر، تهویه مطبوع اتوماتیک و رینگ آلومنیومی را به عنوان آپشن روی تیبا سفارش دهیم. ساینا از نظر قدرت موتوری و توان فنی امکاناتی کاملا مشابه تیبا ارائه می‌دهد و حداقل دو، سه میلیون تومان گران‌تر است. جالب اینکه شرکت سازنده همان چیزهایی را به عنوان ویژگی‌های ساینا اسم می‌برد که خریداران تیبا می‌توانند آنها را به عنوان آپشن سفارش دهند.


رقبای ساینا در بازار دست‌دوم‌ها

وقتی ۲۸ میلیون تومان پول داخل جیب‌تان بگذارید و به بازار دست‌دوم‌ها بروید، انتخاب‌های زیادی پیش روی‌تان وجود دارد. با این حال ما فقط خودروهایی را به حساب آوردیم که عمرشان بیشتر از پنج سال نباشد.

MVM 315 مدل سال ۹۲ می‌تواند انتخاب بدی نباشد. به خصوص اینکه در شرایط ایده‌آلی نگهداری شده است. انتخاب بعدی می‌تواند پژو پارس دوگانه‌سوز مدل سال ۹۲ باشد که ۶۸ هزار کیلومتر راه رفته اما کاملا تمیز است. رانای تولید شده در سال ۹۳ هم گزینه بدی نیست؛‌ ۳۲ هزار کیلومتر راه رفته. ما یک رانای مدل سال ۹۳ هم پیدا کردیم که ۲۴ هزار کیلومتر کارکرد دارد و می‌توان آن را با ۲۸ میلیون تومان صاحب شد.از دیگر گزینه‌های وسوسه‌انگیز باید به ۲۰۶ تیپ‌۳ اشاره کنیم که ۱۳ هزار کیلومتر راه رفته، تولید سال ۹۰ است و صاحبش حاضر شده آن را ۲۵ میلیون تومان بفروشد.

ریوهای تولید شده در سال ۹۰ هم می‌توانند انتخاب‌های بدی نباشند؛‌ خرید آنها نباید بیشتر از ۲۵ میلیون تومان خرج روی دست‌تان بگذارد. در بازار دست دوم فروشنده‌های زیادی پیدا می‌کنید که تندر ۹۰ تولید شده در سال ۹۱ خود را عرضه می‌کنند و می‌توان با آنها به قیمت ۲۸ میلیون تومان به توافق رسید. از میان خودروهای چینی هم می‌توان به گزینه‌هایی مثل لیفان ۶۲۰ فکر کرد اگر چه ما آن را توصیه نمی‌کنیم چون عقیده داریم خرید رانای دست دوم به هر حال انتخاب منطقی‌تری به حساب می‌آید.


رقبای ساینا در بازار صفر کیلومتر

به محض اینکه ساینا بالاخره مراحل آزمایشی را پشت سر بگذارد و پا به خیابان بگذارد، رقبای گردن‌کلفتی پیش روی خود می‌بیند. پراید و تیبا با قیمتی کمتر به خونش تشنه‌اند اما ما آنها را در نظر نگرفته‌ایم و به سراغ انتخاب‌هایی رفته‌ایم که قیمت بیشتری دارند. سازنده ساینا را ۲۷ تا ۲۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است اما با توجه به اینکه در حال حاضر امکان خرید اقساطی هر نوع خودرویی وجود دارد، می‌توانید به جای خرید ساینا ماشینی بهتر به صورت قسطی بخرید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو انتخاب بدی نیست؛ فقط سه میلیون تومان گران‌تر است اما از همه نظر به ساینا برتری دارد. درست است که حجم موتور ۲۰۶ تیپ‌۲ حدود ۱۳۰۰ سی‌سی است اما به هر حال توسط پژو فرانسه طراحی شده، با استانداردهای زیبایی‌شناسی منطبق است و انتخاب منطقی‌تری به نظر می‌آید. در منوی ایران‌خودرو حتی می‌توان دست روی رانا گذاشت که مدل EL آن با قیمت ۳۱ میلیون تومان در بازار پیدا می‌شود و مدل LX حدود ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. رانا سنگین‌تر از سایناست، فضای بیشتری برای سرنشین‌ها دارد و حجم موتور آن تقریبا برابر است اما توان خروجی‌ موتورش به وضوح بیشتر است. اگر رانا را انتخاب کنید برای سفرهای برون شهری هم وسیله دم‌دستتان هست اما به هیچ‌وجه نمی‌توان مصرف سوخت رانا را با ساینا مقایسه کرد. رانا در شهر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند. در جاده اشتهای رانا به ۵٫۷ لیتر می‌رسد و به صورت ترکیبی این عدد روی ۶٫۹ لیتر است. ضمن اینکه در رانا امکاناتی مثل قابلیت تنظیم ارتفاع پیش رویتان است و صندلی‌ها راحت‌تر به نظر می‌رسند.

حالا می‌رسیم به محصولی که مدت‌هاست در بازار حضور دارد، قابلیت‌هایش را نشان داده و طبق آخرین آمارها همچنان پرفروش است. درباره پژو ۴۰۵ حرف می‌زنیم که تمام موفقیت‌هایش را با همان قیمت ساینا به دست‌آورده است؛ مدل GLX در نمایندگی‌ها ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و اگر به بازار آزاد بروید می‌توانید آن را ۲۷ میلیون و ۴۰۰ بخرید.

سری داشبورد جدید ۴۰۵ هم در نمایندگی‌ها ۲۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. اگر موضوع مصرف سوخت برایتان مسئله باشد، می‌توانید مدل دوگانه‌سوز ۴۰۵ را با قیمت ۳۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان در نمایندگی‌ها و ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار آزاد پیدا کنید. اگر قرار باشد روی تریم داخلی ساینا زوم کنیم، ۴۰۵ مدل SLX با قیمت ۳۰ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان در نمایندگی‌ها و ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار آزاد چشم‌انتظار شماست.سمند هم می‌تواند انتخاب قابل اطمینانی باشد. به خصوص که مدل SE آن ۲۷ میلیون تومان بیشتر قیمت ندارد. اگر مدل LX سفارش دهید باید ۲۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان خرج کنید.

خرید LX سال هم در نمایندگی‌ها ۲۹ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برایتان آب می‌خورد. اما می‌رسیم به انتخابی که می‌تواند روی دست همه آنها بلند شود. هم از نظر مصرف سوخت قابل اطمینان باشد، هم به روز‌تر باشد و هم برای سفر گزینه‌ای قابل اطمینان باشد. داریم درباره تندر ۹۰ مدل E1 حرف می‌زنیم که ایران‌خودرو آن را ۳۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان می‌فروشد و در بازار آزاد تنها ۱۰۰ هزار تومان گران‌تر است. خرید این خودرو از سایپا برایتان ۳۳ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان تمام می‌شود.

تیزر تبلیغاتی خودروی ساینا در رسانه ها :



* گروه بازار - روزنامه هفت صبح 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

مصطفی: 1394/11/311:38:03،
263
854
آقای نویسنده ی عزیز کجا 206 تیپ 2 بهتر از ساینا است؟!!! دلیل نمیشه چون فرانسه طرحشو داده و قطعاتش چینی باشه بهتر از تیبا باشه!!! تازه کجا 3 میلیون گرونتره؟!! حدود 6 میلیون گرونتره!! کجا mvm 315 بهتره؟؟ اولا قیمتش بیشتره و هر کسی mvm 315 داشته به شدت ناراضی بوده نمونش چند تا از دوستام که گفتن هم قطعاتش بی کیفیته و هم گرون و هم پیدا نمیشه لطفا نقد منصفانه کنید منم قبول دارم ماشین داغونیه ساینا ولی منصفانه نقد کنید
AAA: 1394/11/312:17:39،
145
471
موافق شما هستم رفیق.
عبدالله: 1394/11/312:21:19،
525
118
داداش جنازه ی 206 چینی و ایرانی شده بهتر از این ماشین بی کیفیت و بی اصالت سایناست.
206 حداقل تو کلی کشور چند سال پیش عرضه میشده
ولی پراید و تیبا .......

والا 405 می ارزه به این . سواری 405 و شتاب و هماهنگی طراحیش هر چند مال 30 سال پیش باشه باز اصالت داره و یک شرکت با 100 سال سابقه طراحی کرده.
نمیگم قیمت اون ماشینا منصفانه است. اما در مقایسه با این آشغال ها 405 واقعا ارزش بیشتری داره
آرمان : 1394/11/312:27:24،
432
103
خودروهايي امثال ساينا حداكثر ٥ مليون تومن ارزش دارند و نه بيشتر...
meisam: 1394/11/312:33:10،
335
59
بهر حال مردم عزیز کشورمون هر اشغالی تولید بشه با هر قیمتی بلافاصله صف میکشن واسش حتی اجازه نمیدن یه دونشو تو بازار از نزدیک ببینند که اصلا ارزش خرید داره یا نه
واقعا جای تاسف داره
آرمان : 1394/11/312:35:02،
204
43
اي خدا، يه تيزر تبليغاتي درست و حسابي هم نميتونن درست كنن اونوقت ما انتظار ماشين با كيفيت و با تكنولوژي روز داريم ازشون... وقتي هنوز بلد نيستن رنگ ها رو تو تبليغ چجوري نشون بدن و اوج جذابيت تيزر لحظه ي روشن شدن چراغ هاي ماشينه كه البته چراغهايي با تكنولوژي ٧٥ سال پيش... ديگه چه انتظاري از اين شركت ميشه داشت؟؟؟
بيخودي ايراد نگيرين دوستان، حداكثر وسع مهندسين زير ديپلم اين شركت همينه، طراحي در حد نقاشي يه بچه ي ٨ ساله...
عارف: 1394/11/312:42:45،
102
379
دوست عزیز متاسفانه عده ای اصلا منافع ملی رو در نظر ندارند
و فقط به دنبال نخریب تولید ملی و ترویج مصرف گرایی کالا های بیگانگان هستند
مصطفی: 1394/11/312:48:04،
93
215
در تکمیل حرفای قبلم باید بگم خبری از انصاف در اکثر ما ایرانی ها نیست و با عقل تحلیل نمی کنیم ، الان من کلی حرف نویسنده رو تایید می کردم و به سایپا و ایرانخودرو فحش میدادم همه ی دوستان لایک می کردن
علیرضا: 1394/11/312:50:54،
208
58
فکر کنم تو سایپا کار میکنی
پاسخ به مصطفي و عارف: 1394/11/312:59:12،
216
41
اولا اون ام وي امي كه شما ميفرماييد گرونتره و فلان و بيساره تشريف ببر ببين تو كشور خودشون قيمتش چنده و ببين چجوري به جيب مردمشون رحم ميكنن، خودشون ميدونن ماشينشون بي كيفيته، قيمت كم هم ميذارن روش، درضمن خودروي ٢٠٦ در گذشته جزو بهترين طراحي هاي سال شده و همچنين جزو ايمنترين هاي همون سال، پس لطفا با ساينا مقايسش نكن اصلا...
آقا عارف حمايتگر منافع ملي، به نظر شما زندگي و جون زن و بچه ي مردم جزو منافع ملي نيست؟؟؟؟ از بين رفتن وقت مردم تو تعميرگاه ها جزو منافع ملي نيست؟؟؟ اصلا ارزش وقت رو ميدوني شما؟؟؟ شعور مردم جزو منافع ملي نيست؟؟؟ به نظرت همچين طراحي و آپشن ناميدن تهويه مطبوع و كمربند در سال ٢٠١٦ توهين به شعور ملت نيست؟؟؟؟ تعريف منافع ملي رو ميدوني اصلا؟؟؟؟
سامی: 1394/11/313:00:56،
87
48
نویسنده اصلا تو باغ نبوده ! الان قیمت های طرح دهه فجر ایرانخودرو رو ببینید بعد بنویسید ! 206 تیپ 2 قیمتش 32 و خوردی هست . یعنی 4 و خوردی گرونتر . در ضمن سمند EF7 بسیار بهتر از ماشین هایی نظیر رانا و 206 فعلی و پارس و 405 هست مخصوصا که پایه گاز هم داره وکیفیت الانش هم بسیار بهتر از خانواده پژوست و فنیش و روی کاغذ هم قویه. در اینکه ساینا همون تیبا هست و فقط چراغاش عوض شده و دقیقا همون موتور ضعیف تیبا رو داره هیچ شکی نیست و مثل روز روشنه وهمه میدونند و ارزش خرید نداره . در ضمن میشه 315 new دست دو مدل 93 یا 92 جاش خرید که خیلی سرتره
هشدار برای کبرا11 : 1394/11/313:02:07،
158
47
هشدار برای ساینا 11.وظیفه اش نسل کشی/هدفش دزدی از جیب ملت/بدنه اش نا مطمعن/اپشن ها مسخره.بزودی در خیابان ها شاهد این برنامه خواهیم بود
پاسخ مصطفی: 1394/11/313:03:13،
82
30
حاج مصطفی تابلوِ که تیبا داری ها ....
علی: 1394/11/313:06:35،
69
92
دوستانی که ناراضی هستن می تونن ام وی ام چینی خیلی عالی بخرند و یا 206 تیپ 2 با کیفیت فراوان خخخ
HAMID: 1394/11/313:13:01،
78
37
در مورد تیپ 2 و ام وی ام موافق نیستم و مقایسه با دست دوم حرف درستی نیست اما
405 28 و slx 30.700 و ef7 30 و پارس قدیم 32
با چه عقلی تیبا 2 یا ساینا
حسین: 1394/11/313:23:46،
73
41
ایرانجیب , لحظه شماری!!!!!!!
من که خواب ندارم تا بیاد تو بازار این شاهکار
خخخخخخخخخ
امیر: 1394/11/313:31:23،
111
51
دوستان با ۲۸تومن میتونید یه سمند ال ایکس بخرید یا یه ۴۰۵.حداقل هم ایمنی دارند هم موتوره قوی تر از ساینا.نمیگم ۴۰۵و سمند خوبن ولی انتخاب بهتریه.
مصطفی: 1394/11/314:13:32،
67
81
دوستان عزیز چرا اشتباه می کنید؟!!! 206 تیپ 2 یک ماشین کاملا من درآوردی هست من قبول دارم 206 خیلی بهتر از ساینا هست ولی 206 تیب 5 نه 206 تیپ 2
حامد: 1394/11/315:55:44،
90
36
آقا جان سایپا خودش میدونه چطوری باید بفروشه، وقتی دم همین تیبا رو کند و تیبا2 درست کرد و 3.5 میلیون گرونتر از تیبا فروخت ، میخوای حالا که اینجا یه دم هم به تیبا وصل کرده 4 تومن گرون تر نفروشه . یکم منطقی باشید.
یکم وام ، تحویل فوری ، فاصله چک ها یکم بیشتر ملت هم در صحنه حاضر میشن
واقعا": 1394/11/317:14:48،
74
33
این خودرو حاصل روز ها و ساعتها کار و هزینه مهندسین و مدیران بی تدبیر و سرمایه این مملکت هست که آخرش

بعد ازمدتی با توجه به عدم استقبال مردم و عدم کاهش قیمت توسط شرکت تولید آن کاهش و همه این هزینه ها بر باد میرود

شاهی: 1394/11/318:30:00،
132
128
تفاوت 206 تیپ 2 با ساینا EX:
تیپ 2 شیشه بالابر عقب دستی. ساینا شیشه بالابر عقب برقی.
تیپ 2 آیینه های جانبی دستی. ساینا آیینه های جانبی برقی.
تیپ 2 رینگ اسپرت ندارد. ساینا رینگ اسپرت دارد.
تیپ 2 قیمت 32.500
ساینا قیمت 27.600
تیپ 2 تقریبا 5 تومان گرانتر.
با توجه به آپشن و قیمت من ساینا را ترجیح میدم.
کاظم: 1394/11/323:28:22،
103
39
در متن اشاره شد که پراید زمانی که ۷ میلیون بود واسه مصرف شهری ارزش خرید داشت ولی الان که ۲۰ میلیون است خیر.
من سوالی دارم آیا سمند ال ایکس که سال ۹۰ یا ۹۱ قیمت ۱۸ یا ۱۹ میلیونی داشت الان با قیمت ۳۱ میلیون ارزش خرید داره؟؟؟ آیا پژو پارس سال ۹۰ یا ۹۱ که ۱۹ تا ۲۰ میلیون بود الان با قیمت ۳۸ و در مدل ال ایکس ۴۰ میلیون ارزش خرید دارد؟؟؟ ال ۹۰ ۱۱میلیونی الان با قیمت ۳۸ میلیون چی ارزش دارد؟؟؟
ایرانی: 1394/11/1200:49:31،
86
48
با عرض ادب و احترام خدمت همه.خواهشن انصاف داشته باشین این ماشین رخش واقعا زیباست .ما همیشه در قضاوتهامون باید باچشم باز نگاه کنیم.یه عزیزی میگفت که این همون تیباست.خواستم بگم برادر مگه خطای دید داری!!!!!آخه این کجا و اون کجا !!! شیل تیبا مث سیبیلای هیتلر ضایعست !!!! ضمنا وقتی ما دلارمون میشه 3600 اونوقت چه انتظاری داریم خودرو بیاد پایین؟؟!!!!!وگرنه همه از خدامونه که قیمتا بیاد پایین.
میثم: 1395/1/3017:08:16،
48
60
به نظر من تیبا خیلی از ساینا بهتره. زیرا حداقل 4سال است که تولید میشود و قدرت و شتاب بسیار بالایی نسبت به سمند وپژو و همچنین 206دارد.ودر رنج قیمتی هم خوبی قرار دارد.
مهدی: 1395/2/1814:58:46،
63
52
متاسفانه خودرو سازهای داخلی از نبود رقابت توی ایران سوء استفاده می کنن و بدون اینکه تولیدات خودشون رو در جهت رفاه مشتریان گسترش بدن به تولید خودرو های گران قیمت و بی کیفیت رو آوردن .
اما همونطور که دوستمون مصطفی اشاره کرد نقد منصفانه کاری به خودرو ایرانی و خارجی نداره . توی نقد منصفانه نباید جانبدارانه صحبت بشه و بدون طرفداری از هیچ خودرو سازی ویژگیهای خوب و بد خودرو بیان بشه .
405 یه خودرو کاملا از رده خارجه که به لطف خودرو ساز داخلی داره به ملت غیور ایران قالب میشه . 206 یه ماشین قدیمیه که اگه توی موزه باشه قشنگه ولی فقط خودرو ساز ایرانی میتونه با این قیمت نجومی به عنوان یه ماشین نسبتا لوکس عرضه کنه ! رنو لوگان یا همون L90 خودمون یه ماشین ارزون قیمت اروپایی که توی ایران با همت خودرو ساز قیمتش سر به فلک گذاشته ! چری میاد ایران اسمش میشه ام وی ام !
اینجا شرایط منسفانه نقد وجود نداره !
فرهاد: 1395/5/413:57:23،
69
45
206 هایی که در حال حاضر بعد از سال 91 تولید میشه به هیچ وجه کیفیت لازم رو ندارن و پر از اشکال هستند. در ضمن همیشه در نظر داشته باشید تولیدات شرکت سایپا یه سر و گردن از محصولات ایران خودرو بالاتره و اگر دقت کنید تعداد توقف های بدلیل خرابی در راه آمار خودروهای ایران خودرو به طرز چشمگیری بالاست. در مورد خودروهای چینی اصلا نظری نمیدم چون اکثر این خودروها عملاً حتی مجوز تردد در بزرگراههای خودشون رو در کشور سازنده ندارن و در اثر خیانت متولیان و مافیای صنعت خودرو در ایران وارد شده اند پس مقایسه بی معنی است و مسلماً پراید و تیبا و ساینا از رقبای ایران خودرو و چینی بهتر و عالی تر هستند.
سیدحمزه واعظی نژاد: 1395/11/322:27:44،
18
26
ظاهرش که خوبه موتوریش که همه چینی هستن
افشین: 1396/1/111:39:02،
8
5
با سلام
درسته که از خیلی از کشورها در صنعت خودرو عقبیم اما تو رو خدا حداقل قیافه خودروتونو درست کنین یکم کشیده تر این رو که راحت میتونین انجام بدین دیگه اخه این چیه ساختین شبیه پاتیلیه که نذری باهاش درست میکنن بابا یکم الگو برداری کنین مهندسای طراح با سلیقه تری استخدام کنین برای خودتونم خوبه وقتی خودروتون قشنگ تر باشه سود بیشتریم گیرتون میاد
با شکر
رهام: 1394/11/311:38:05،
226
46
وقتی به شعور مصرف کننده با این تولیداشون توهین میکنند:
"چرا باید دوست داشته باشیم ؟ "
مسعود: 1394/11/312:24:55،
48
134
خانم رها لطفا توهین نکنیین
نازنین: 1394/11/312:31:34،
90
46
رها خانم درست میگن خودرو هایی رو تولید میکنن که در شان مصرف کننده ها نیست
اما چه میشه کرد دیگه همینه که هست باید خرید
آقا معلم: 1394/11/312:32:51،
93
24
یکبار دیگه فیلم رو نگاه کنید متوجه زیباییهای اون میشیدمسیر قشنگی رو انتخاب کردن ،یک مسیر و درختان زیبا و دیگر هیچ ،فقط بدیها رو نبینید
وطن پرست: 1394/11/313:33:41،
32
82
رهام خانوم چی میگین شما خودروهای ایران ازلحاظ کیفی از خودرو های خیلی کشور های دیگه بهتره تازه صادر هم میشه
مسعود: 1394/11/313:49:18،
102
26
جهت اطلاع دوستان باید عرض کنم رهام اسم مرده نه زن !!
آقای رهام: 1394/11/314:28:18،
73
35
جناب وطنپرست ! اولا بنده خانم نیستم !!!
دوما بستگی داره شما با کجا مقایسه بکنید ! عراق - ارمنستان - تاجیکستان - افغانستان و سوریه مگه اصلا صنعت خودرو سازی دارند که بخوان نسبت به ایران موفق تر باشند ؟؟ ایران به آلمان صادرات پراید که نداره به این چند تا کشور داره !
رضا: 1394/11/317:20:41،
36
67
اولا رهام اسم دختره بعدشم من با جناب وطن پرست بیشتر موافقم
چرا میگی به آلمان صادر نمیکنیم به جاش بگو به هند صادر میکنیم و به چند کشور دیگه
وطن پرست: 1394/11/317:27:02،
35
52
کی گفته این کشورها صنعت خودروسازی ندارند
بعدشم تا اونجایی که من میدونم رهام بیشتر اسم دختر میزارن تا پسر
سعید: 1394/11/815:04:58،
47
25
آقا اصلا به نظر من بهتره در مورد اینکه اسم "رها" مال زن یا مرده بحث بشه بعد بریم نظر مهندسی بدیم........
سامان: 1394/11/815:06:50،
46
34
من اگه پول داشتم یه پیکان گوجه ای میخریدم که همه بفهمند ما از نسل علی پروینیم!
یاس: 1396/4/1522:21:03،
3
1
داش سامان الان علی پروین ویلا ۳۵ میلیاردی داره.نسل پیکان گوجه ای خخخخخخ
احمد : 1394/11/311:44:00،
154
31
واسه اینکه قیمت این فرغون بیشتر از 10میلیون نمی ارزه.
مارال: 1394/11/311:44:08،
132
27
یه مقاله انتقادی دیدیم از ایران جیب....
امیر اصفهان: 1394/11/312:41:09،
43
75
حالا درست یا غلط کار نداریم، چقدر گرفتی اینو نوشتی؟
بهزاد تحریم: 1394/11/311:46:01،
136
30
لحظه‌شماری برای ورود ساینا به خیابان‌ها آغاز شده است.
واااااااای خدای من. اینا چقدر باحالن به خدا. اگه به شرکت سازنده باشه که کل ماشین رو بعنوان آپشن داره تقدیم میکنه. کمر بند آپشن، سنسور آپشن، فرمون آپشن، باد لاستیکا آپشن. یه وقت خجالت نکشیدااااا. شرکت سازنده یک دزد تمام عیاره که هیچ ترسی از هیچ بنا بشری نداره.
ashkan: 1394/11/311:46:58،
114
24
شمار فکر کردید سایپا و ایران خودرو آدم حسابین؟
005: 1394/11/312:19:13،
67
27
نه نیستن
hamed: 1394/11/311:48:36،
87
24
حرف حساب جواب نداره ممنون از تحلیل زیباتون
Hamed Shahrag: 1395/8/108:31:41،
49
19
واللا ساینا در آوردیم راضی هستیم،با رفیقم همزماندر آوردیم،فقط باید دقت کرد،چون گیربکس ماشینه دوستم صدا میداد بلافاصله بعد از تحویل عوض کرد با کلی مکافات،ولی در کل ماشینه خوش دست و خوبیه،اصلا هم به پپراید شباهت نداره،نه موتورش نه نشیمنش و نه چیزه دیگش،از پژو اینا هم بهتره،چون گرفتیم نمیگم،چون پژو 206 داشتم،بخدا قسم خرجش از ماکسیما بیشتر بود،واویلاست اگه به خرج بیفته،ساینا بهترین ماشینه سوار میشی خرج کمتر میذاری
مسعود : 1394/11/311:48:46،
106
30
تو عمرم بکبار یه مقاله خوب و جامع خوندم ...
ساینا یعنی راهی که چند بار قبلا رفتن و شکست خورن ولی دوباره رفتن!!!!!!!!!!
@-@: 1394/11/311:48:59،
63
24
روحیه و تمایل هر جامعه تعیین کننده نوع خودرو مورد علاقه اونهاست ما ایرانی ها سدان بزرگ و خودرو شاسی بلند دوست داریم نه این قوطی کبریت ها هنوز این لگن سازها متوجه نشدن با این پول راحت میشه بهترین خودرو خراجی مدل 2009 رو توی عراق افغانستان خرید
shirkooh: 1394/11/311:50:22،
60
23
وام 25 میلیونی

کجایی کجایی ؟ دقیقا" کجایی؟؟؟
علی جون: 1394/11/311:56:37،
74
36
واقعا موافقم نویسندم
در هر صورت خریدش توجیه نداره
ولی نکته مهمش کلاهبرداری سایپاست
نمی خریم...................
d: 1394/11/311:57:17،
55
27
لحظه شماری؟!!!!!!!!!!!
@: 1394/11/311:59:30،
63
36
کي ميخوان دست از عوض کردن چراغ . جلو پنجره و اسم بردارن ! ... بابا ديگه نخ نما شده !
مجید: 1394/11/312:01:18،
66
31
چه جسارتها.
ایران جیب به ساینای سایپا توهین کردی؟
مطمئن باش به همین زودیا فیلتر میشی تا دیگه با سایپای تحت حمایت دولت در نیفتی!!!
صرفا جهت اطلاع در آمریکا اوباما از پرداخت وام به خودروسازان خودداری کرد تا رو پای خودشون بایستند.
روح الله: 1394/12/1305:14:04،
27
23
سلام دوستان من به صحبتای شما عزیزان گوش دادم علت گرانی ماشین بخاطر ارز دلار ولی هم سایپا هم ایران خودرو باید بفهمه که مردم صبرشون تا یه اندازه هست اخه کمربند ترمز وداشپورد جز اپشن بابا همون جور که اقایون رو طراحی کار میکنن رو مصرف هم کار کنن
روح الله : 1394/12/1305:19:06،
24
22
اینا میتونن با تولید بالا و توزیع اقساطی وبدون بهره فقط کارمزد 4درصد در اینده با خودروی خارجی رقابت کنن وگرنه که کلکشون کنده شده
بی نام: 1394/11/312:03:03،
45
53
چرا جک میگی داداش؟
ال نود مدل 91 رو کی به شما میده 28 تومن ؟
اگه ممکنه معرفی کنید من 3 تا میخوام
شراره: 1394/11/312:03:50،
60
32
دقیقا به ما بفرمایید خرید کدوم لگن توصیه می شود؟!!!
رسول: 1394/11/1312:49:56،
45
28
سلام شراره.من توصیه میکنم ساینابخر.
Bv: 1394/11/312:06:10،
52
33
مقاله منطقی و خوبی بود. البته اینم بگم که من ۲ سالی تیبا داشتم و زیاد باش سفر رفتم. خروجی موتورش به نسبت خودش خیلی خوبه و کم نمیاره.
ولی خب با ترس و لرز میرفتیم !! چون ایمنیش خیلی قوی نیست!
ارش: 1394/11/312:08:58،
55
22
خیلی ارزونه . من بودم با این بازار انحصاری 40 تومن قیمت میزدم.چقدر اینها باجنبه اند.کیه درک کنه!!!
emad: 1394/11/312:09:35،
62
30
چه فرقی بین فرقونی که افغانیا باهاش کار میکنن وفرقونی که ایرانی ها باهاش کار میکنن هس؟
همش فقونه
حالا یکیش گرون تر یکیش ارزون تر
بعدشم اصلا فرقون ها ارزش مقایسه کردن ندارن
ایران: 1394/11/312:14:24،
40
60
متاسفم بخاطر این سطح تحلیل پایین!!!
علی: 1394/11/312:49:19،
56
60
ساینا ماشین خوبیه هرچه باشه خودروی نوخیلی بهترازدست دومه (قابل توجه نگارنده متن که 28میلیونو برای خرید ماشین دست دوم پیشنهاد کرده بودتا براخرید ماشین نو)بیمه داره گارانتی داره و...
Gmc : 1394/11/313:30:24،
50
47
شما بخر حتما از گارانتیش استفاده کن که خیلی لازم داره این لکسوس سایپا
کاربلد: 1394/11/312:53:17،
52
26
لحظه‌شماری برای ورود ساینا به خیابان‌ها آغاز شده !!! انگار لامبورگینی تولید کرده اند که همه مردم بخواهند اون رو ببینند
omid: 1394/11/313:05:41،
47
37
اولا هنوز این ماشین نیومده که نظر قطعی بدیم خوبه یا بد . دوما به نظر من ماشین صفر خیلی بهتر از دست دوم است . بعد این ماشین نسبت به تیبا اکسل عقبش کامل عوض شده و خیلی بهتر از 405 و سمنده جدیده که وقتی روشنه انگار تراکتوره با اون مصرف سوخت زیاد
هادی: 1394/11/313:11:01،
43
34
کاش میدونستم دلیل طرفداری بعضی از دوستان از ایران خودرو وسایپا چیه!؟
اگر یه کم دیدمون رو وسیعتر کنیم میبینیم که تو کشورهای همسایه با این پولی که ما بابت خرید تیبا و .... میپردازیم چه ماشینهایی سوار میشن دیگه عمرا ار ایران خودرو وسایپا حمایت نمیکنید.
ما الان داریم تاوان بی کفایتی خودروسازای داخلی رو با جون ومالمون میدیم.
بهمن: 1394/11/313:12:33،
46
35
نمیدونم چرا این ماشین رو تو جاده دیدم حالم بهم خورد
نه قیافه نه سرعت و شتاب
صد رحمت به لگن قیمتش هم خنده داره اقا چرا تو روز روشن دزدی میکنی
چرا اینقدر پست شدی همه بهت میکن دزد ولی ناراحت نمیشی ؟
تازه روت بیشتر هم میشه
مصطفی: 1394/11/314:19:26،
49
46
من با تیبا ، تمام 206 های تیب 2 و 405 ها و ام وی ام های 315 رو در شتاب 0 تا 100 گرفتم لینکشم توو آپارات هست ، شک دارین برین ببینین
amin: 1394/11/322:14:52،
44
31
مصطفی جان صفر تا صد که هیچ بعد صد تا هم تیبا 206 پارس سمندو.. رو راحت میگیره مخصوصا دنده چهارش.
امین: 1394/11/323:47:20،
37
48
مرد حسابی چرا جوک میگی تیبا مال این حرفا نیست که از صد به بعد اینارو بگیره من خودم قول میدم با ef7 جوری سوسک کنم تیبارو که نفهمه چی بود چی شد
soby: 1394/11/313:38:37،
45
32
درسته که این ماشین از نظر طراحی و تکنولوژی موتور بسیار ضعیفه اما اینقدر که ایران جیب از این ماشین بد نوشته نیست حداقل از تیبا قشنگ تره. در کل ماشین مزخرفیه در حد پرایده. بهتر بود اسمشو میزاشتن پراید فیس لیفت شده.
عباس: 1394/11/313:40:40،
49
37
اینهمه از این ماشین بد گفتید
یکی نیومد اصلا صحت این مطالب رو بسنجه ببینه درسته یا نه
باید عرض کنم الان نمایندگی سایپا این ماشین رو 27100 گذاشته که 500 هم تخفیف میده میشه 26600
این 28 رو از کجا آورد نویسنده؟ اگه فول آپشن در نظر گرفته پس باید با فول آپشن های پژو و رنو و ... قیمتش رو مقایسه کنه
از طرفی مشخصات فنی این ماشین درسته شبیه تیباست، اما با پراید خیلی فرق کرده
ما نمیگیم ماشین عالی هست، اما همینکه گروه سایپا به خودش اومده و خواسته با تغییرات مختلف حداقل کمی به روزتر بشه، باز جای شکرش باقیه
نکته آخر اینکه همه بلدن بشینن دور میدون بگن لنگش کن! آقا شما طراح ماشینی بسم ا... برو با سایپا همکاری کن از نظرات گهربارت استفاده بشه حیفه نمونه برای سرگرم کردن دیگران
احمد: 1394/11/314:25:24،
47
39
ساینا و سمند و دنا و.... خودروهای بی هویتی هستند که توسط
خودروسازان منفعت طلب برای خالی کردن جیب ملت طراحی و عرضه شده اند.در تمام دنیا تویوتا یاریس یا کرولا و در یک رده پایینتر
ریو و سراتو در تمام دنیا معروف هستند به عنوان خودروهای اقتصادی
با کیفیت خوب و مصرف کم سوخت , حالا این اشغالها را کجای دنیا
می شناسند که بخواهند انها را خریداری هم بکنند.اخرش بیخ ریش
مردم ایران هستند.!!
علی: 1394/11/314:27:39،
48
24
لحظه شماری برای ساینا. :))
مرتضی: 1394/11/314:48:03،
44
24
خوبه دیگه تو تبلیغاتش نمیگه سایپا مطمئن!!! خودشم فهمیده که مطمئن نیس
ahmad: 1394/11/315:13:16،
53
37
با سلام به نویسنده
با احترام به نظرات شما متذکر میگردم که تمامی اظهارات و نظرات شما هیچ گونه نظر کارشناسی نبوده و کاملا ظاهری بوده و شاید هم غرزی پشت آن نهفته باشد . چرا شما این خودروی صفر را با دست دوم های بازار آن هم با تفاوت قیمت زیاد مقایسه میکنید . اگر شما اطلاعات فنی در حد عادی داشته باشید میدانید این خودرو هیچ ربطی با پراید ندارد . بلکه فیس لیفتی بر تیبا است و تیبا را هم بالای 90 درصد از کاربران رضایت دارند .

ناشر محترم لطفا از گذاشتن مطالب مغرضانه جلوگیری کنید تا خدای نکرده از اعتبار نشریه خوبتان کاسته نشود .
با تشکر فراوان
پرویز : 1394/11/315:15:28،
58
39
به نظر می رسد نگارنده مقاله هیچ سررشته ای از مسائل فنی ندارد و مقاله به صورت مغرضانه نگاشته شده است و صرفا هدفش جناح گیری بوده است...
اگر به ریز مطالب زوم کنیم مشخص می شود که هدف این مقاله تبلیغ محصولات ایران خودرو بوده و تخیب محصولات سایپا که زیاد کار جالبی نیست ولی در مورد ساینا و تفاوت های آن با تیبا:
بهبود تزئینات داخلی و محیط شیک اتاق ها اعم از رودری ها، داشبورد و ... که جنس مرغوبی نیز در آن ها استفاده شده است
تغییر سیستم امنیتی و بهبود مکانیزم کیسه هوا
تغییرات ظاهری فاحش در سپرهای جلو و عقب که نا متوازن بودن خودرو تیبا در ساینا تا حد زیادی مرتفع گردیده است و از لحاظ بصری ، ساینا را یک سر و گردن از خودرو های 405 و سمند ابر تر جلوه می دهد.
همچنین این نکته نیز قابل یاد آوری می باشد، در رده بندی سیستم های ترمز و تعلیق، خودرو تیبا و ساینا نسبت به خودروهای 405 سمند در رتبه بالاتریست.
علی: 1394/11/315:25:03،
54
25
دوستان گول نخورین! نویسنده اومده ساینا رو بکوبه ( که البته کوبیدنم داره) که شما رو تشویق کنه به مقایسه و تعریف و تمجید از آشغالای دیگه
در حال حاضر همشون آشغالای یه سطل زباله ن وفقط نوع زباله فرق میکنه ...
حبیب: 1394/11/319:01:21،
38
38
شما که از مسائل فنی سررشته داری یه کم در مورد تغییرات فنی ساینا توضیح بده
این چیزایی که گفتی که در تغییر چراخ و رودری خلاصه شد
شاهین: 1394/11/315:45:00،
77
34
من ساینا ثبت نام نکردم ولی یه مدتی تیبا2 داشتم برای همین میخوام نظرمو بگم
اول اینکه نویسنده جز موضوع انتخاب اسم ساینا که در اصل فیس لیفت همون تیبا هست درست گفته بقیه مواردش کاملا غیر علمی و بی ارزشه
اول اینکه خود تیبا با موتور 1500 سی سی بسیار ماشین چابکی هست که برای مسافرت های شهری مشکلی نداره مخصوصا که مردم با پراید های گاها مدل پایین هم اقدام به سفر میکنن این ایراد بنی اسراییلی هست
دوم کدوم ادم عاقلی بجای خرید خودروی صفر با 2 سال گارانتی میره ماشین دست دو میگیره که شما فقط باید خرجش کنین اونم ام و ام 315 که هیچ کس نمیخره
206 تیپ2 با موتور 1300 و فضای کم و کیفیت پایین تولیدی الانش واقعا برای مسافرت شهری خوبه ؟ بعد ساینا بده ؟
اقای نویسنده در کشوری که بزرگتین اختلاص ها و ... اتفاق میافته تعجب نمیکنم شما بخاطر منافع خودت یا افرادی قلم فروشی کنی
مقاله ای پوج و بی ارزش
reza: 1394/11/315:55:51،
40
33
آقایون منتقدین و نویسنده محترم
اگر تشریف برده باشید چین میبینید که خود چینی ها این آشغالهارو حتی توی شهرهای دور افتادشون هم سوار نمیشن و اونا بنز . بی ام دبلیو . فورد . کادیلاک . فولکس واگن . اوپل. و ... سوار میشن و آشغالاشونو به ما میدن و ما برای یه ماشینی که خدائیش اگر سوار شده باشید میدونید از همه چینی ها هم سواری و هم کیفیتش بهتره به هم توهین میکنیم . بیایم منصف باشیم و این ماشین و با ماشینای دقیقا هم قیمت و هم رده خودش مقایسه کنیم . نه با ال 90 و 206 و چینی های 50 یا 60 تومانی . منصف باشید و چیزی رو که اطلاع ندارید ازش ایراد نگیرید . سوار شید و بعد انتقاد کنید .
حبیب: 1394/11/318:59:19،
35
37
چیز جدیدی نیست که کسی سوار نشده باشه
وقتی خود کارخونه میگه موتور همون موتور قبله و پلت فرم مشترکه و سیستم تعلیق مشترکه پس چرا میگد سوار نشدید
من هم دوست دارم از تولید ملی حمایت کنم و به دنبال منافع ملی باشم ولی متأسفانه دارند از این حس ما سوء استفاده می کنند و هیچ زحمتی به خودشان نمی دهند.
نیسان آبی چهل سال پیش را هنوز بدون کوچکترین تغییر تولید می کنیم اون وقت برید نیسان جدید شرکت اصلی نیسان را ببینیند
مسعودم: 1394/11/316:02:27،
37
39
فریبکاری یعنی اینکه رونمایی تیبا رو با احمدی نژاد انجام دادن که هیکل ماشین رو درشت تر نشون بدن!!! ..الان هم تو تیزر ها به اندازه ی یه فولکس گنده ش میکنن کنار یه آدم کوچیک جسه رونمایی میشه بعد که از کارخانه میاد بیرون هیکلش آب میره...منم که یه ایرانی همیشه ظاهر بین و ساده ام تازه میفهمم که عجب ثبت نامی کردم نتیجه ش چی میشه؟؟ آی مردم بشتابید بشتابید حواله ی سینا دارم زیر قیمت...!!!!.
مهدی: 1394/11/316:33:35،
35
33
همشون آشالن ولی از همه به صرفه تر تیباست
من دارمش ماشین های دیگه ای هم مثل پارس داشتم
تا حالا هیچ ماشین از نظر شتاب و قدرت و مصرف سوخت بهش نمی رسه البته در حد 206 یا 405 و سمند منظورمه
منتقد ادبی: 1394/11/316:40:08،
41
32
ساینا = سایپا + چاینا (تلفظ درست چین)
هادی: 1394/11/317:09:26،
43
27
نویسنده محترم تو محل شما ال نودمدل91رو 28 می فروشند؟؟
Hamed: 1394/11/319:09:46،
28
42
بهترین خودرو دست دوم مدل 91 رانا به خدا 50000 کارکرده .دور ایران چرخیده .همش هم تو ترافیک شهری .تو گرمای جنوب .تو دست اندازهای وحشتناک شهر های ایران اخ نگفته.هیچ خرجی نداره.حتی لنت و تسمه .چراغ هیچی.هر بنزین آشغال زدم بهش.شانسی ایران خودرو قطعات فرانسوی و خوبی استفاده کرده .اما 92 به بعد کمی چینی شدن
جواب به حامد: 1394/11/320:03:28،
36
35
گيريم رآنا ماشين خوب ولى چرا نگفتى خيلى خشكه انگار رو رينگ داره راه ميره
حیففففففففففففف: 1394/11/320:29:23،
36
57
تنها خوبی که این ماشین و امثالش دارن اینه که

میتونیم ادمهای بی عقل و بدبخت رو داخلشون بشناسیم
امید: 1394/11/322:33:34،
49
46
واقعا برای نگارنده مقاله متاسفم که هیچ دانشی نه از لحاظ فنی به ماشین ها داره و نه از لحاظ قیمت !
206 تیپ 2 یه آشغاله به تمام معناست . اگه فرانسوی باشه خوبه ؟
پژوی فرانسه با اختلاف بدترین خودروساز حال حاضر دنیاست محصولاتش فوق العاده بی کیفیت هستن .
خیلی جالبه که به نظر نگارنده پژو 405 ِی که محصول دهه 80 میلادی کمپانی پزو هست با اون ظاهر فسیل شده و قدیمی و داغونش و اون موتور پر مصرف و بدون بازده که مثل اژدها بنزین مصرف میکنه همینطور قطعات بی کیفیت و پر اصطحلاک ، از ساینا که از هر لحاظ به پژوهای بی کیفیت برتری داره ، بهتره ! همچنین فکر نمیکنم نگارنده تا بحال سوار خودروی رانا شده باشن ! این ماشین به اسباب بازی ایران خودرو معروفه ! قظعات داخل ماشین از جنس پلاستیک بسیار خشک و بازیافتی هست . اصطلاحا "رو به دری" های این ماشین اگر چند بار که توسط راننده کشیده بشه کامل از جا درمیاد !
مردم: 1394/11/415:40:05،
54
34
پژو405 فقط اسمش پژو هست وگرنه همون پیکان قدیمیه.
احمد: 1394/11/322:53:52،
34
42
پرایدی که ازهمون ابتدا طرحش شکست خورده و به ایران دادنش چیه که هی بیایم جلدشو عوض کنیم و اسمهای اجق وجق براش بزاریم
احمدرضا: 1394/11/323:14:15،
35
39
جواب به امید
تو اول برو یاد بگیر "استهلاک" رو چطور مینویسن بعد بیا در مورد کیفیت ماشین درافشانی کن!!
گفتی ماهی چقدر از سایپای آشغال ساز میگیری؟؟؟؟
امین نسل سوخته: 1394/11/323:16:30،
35
27
ترکیبی استادانه از پلاستیک دمپایی و آهن ضایعاتی.کسی که سر کارش حواسش توی خونست،عملکردش بهتر از این هم نمیشه.با حقوق های بالا که منو شما میریزیم تو حساباشون.
خاک بر سر ما اگر به خودمون نیاییم.
سیا : 1394/11/323:49:54،
38
28
به شما بیشتر میاد یکی از کارمندان شرکت ایرانخودرو باشین
مردم ایران: 1394/11/400:47:42،
81
30
باسلام و عرض ادب خدمت همه .خواستم عرض کنم که هرکسی نسبت به مصرف شخصی و سلیقش نظر میده اما یک نکته رو مدنظر داشته باشین که رخ این ماشین با 405 تفاوت دارن و این ماشین رخش خیلی بهتره .ضمن اینکهه 405 شده مث پیکان قدیم و بزودی تولیدش متوقف میشه.نویسنده در مورد جادار بودن رانا حرع زد اما میخواستم ازش سوال کنم که ابا نویسنده عزیز عقب رانا تاحالا نشسته که میگه جاداره؟؟؟؟!!!! من قدم 187 سانت هست خودمون تیبا نداریم ولی عقبش نشستم دشتیه.خیلی جاداره.یا 206 اونهم مث رانا عقبش تنگه.206 ماشین مناسب واسه دونفر بیشتر نیس.درسته که کیفیت خودزوسازامون پایینه اما انصافا ساینا زیباست.
بی نام : 1395/4/1314:49:43،
52
33
درسته واقعا خیلی بی قیافه و در قیافه ساینا از 405 خیلی سرتره
محمد: 1394/11/414:44:00،
58
68
من اگر پول این ساینا رو داشتم ترجیح میدادم پژو 405 سوار بشم یا سمند
رسول: 1394/11/1317:53:32،
47
29
اشتباه میکنی وقتی واشرسرسیلندر سوزوندی اون موقع ب حرف من میرسی
بی نام : 1395/4/1314:46:48،
51
25
درسته سمند هم ماشین بدی نیست ولی ساینا هم سوار نشدی که داری قضاوت میکنی اول سوار شو بعدا بیا تقلید کن
رضا: 1394/11/812:05:34،
39
23
به نظر میاد طراح سایت ایران جیب وسیاست گذار این سایت یه چینی باشه یا حداقل اینکه دستش تو دست چینیا باشه.من کاری با ساینا و غیر ساینا ندارم،تمام مطالب این سایت به طور مرموز و زیرکانه گرایش داره به سمت چینی ها
رسول : 1394/11/1310:25:12،
55
29
من 405مدل 90دارم صفردست خودم بوده اصلاماشین خوبی نیست تاحالا2بارواشرسرسیلندسوزونده کف پوش نمیشه توش انداختمدالهاگیرمیکنه.مصرف خیلی بالای داره.2روزپیش فروختم تصمیم گرفتم ساینابخرم خیلی بهتراز405 پرایدوتیبا هست.رینگ14داره طول ماشین ساینابیشترازتیبا.مشکل اگسل عقبش حل شده کولراتوماتیک داره.ابشنش خیلی بهتراز405هست.405وقتی کاپوتش رامیزنی بالا افتاب بخوره واشرمیسوزونه.
ر رسول: 1394/11/1313:04:27،
48
27
405 سمند پارس خیلی اشغاله ب نظرمن محصولات سایپاخیلی بهتره.
شهرام ا: 1394/11/1922:30:42،
26
35
ببینید عزیزان ما و مردم مون چه از نظر فرهنگی و چه صنعتی در دوران ملا نصرالدین و الاغش زندگی میکنیم ناراحت نباشید 700سال دیگه درست میشه
امین: 1395/1/313:41:24،
24
41
واقعا خیلی زشته چی فکر کردن به اینم باید گفت ماشین! !!خودم سمند داشتم واقعا حرف نداره به خصوص از لحاظ امنیتیش دوستان در خریدتان دقت کنید. ممنون.
مری: 1395/1/607:26:50،
36
17
سلام
والا چی بگم

کاشکی ما هم میتونستیم یکی از این ماشین ها رو بخریم چه اون 405 206 رانا سانیا ولی کو پول انقدر خرج بالاست که فعلا باید سوار همون پراید مدل 80 5/000/000 میلیونیمون بشیم خخخخخخخخخخ اگه پیاده بودم بهتر بود خخخخ
ولی مجبورم میفهمین
ایشالله هر ایرانی سوار یک بوگاتی و اگرا ار بشه نه کمترا
در به در: 1395/1/3022:49:57،
32
25
از ماشین ایران همایت کنید هرکس که پول داره بر بنز سوار شه ما که زورمون به این ساینا هم نمیرسه خدا را شکر کتید ما شرکت سایپا ایران خودروّ و ...... را داریم یه نگاه به دور ور خودمون کنیم میخ سازی هم ندارن جه برسه به ماشین شما هم منصفانه نقد کت
میلاد: 1395/2/301:32:59،
37
16
سلام.اولا ۴۰۵و پارس و غیره چرتن ده سال دیگم ک بیای اینا همین شکلن من خودم یه ساینا گرفتم ناراضیم نیسم چون هم ظاهر خوبی داره هم مصرف سوخت کمی داره و درضمن شما از پراید و پژو اردی کم خرج تر و کم استهلاک تر سراغ داری؟؟؟اون پژویی ک میگی خوبه خرجشم بالاس.ام وی ام هم ک ب نظرم از سایپا هم کمتره..اشغال ساز.برو ایراد نگیر حالا ببین خیابونا پر میشه از همین ساینا..یاحق
میلاد: 1395/2/301:50:51،
40
19
از بس تو خیابون پژو ۴۰۵ پارس پراید ساده ۲۰۶ و‌‌....دیدم حالم بهم خورد بازم دمش گرم چراغو سپرشو عوض کرد اون پارس و ۴۰۵ تون ک فقط آیینه بغلش عوض شد بعدم مثه خر بنزین لیتری خداتومن میخوره با لوازم و خرج بالا.باااهوش ماااشین فقط خریدنش نیست ماشین خرج داره یه زیرو بند پژو یا روغنش یا تسمه تایم پژو و ال نود چنده؟؟؟پراید چطوره؟؟؟معلومه تصادف نکردی دستت ب خرج بره
حسن: 1395/2/608:35:31،
34
24
سلام به شما که این مطلب رو داری میخونی. بعد از خواندن مطالب که دوستان گفته اند متاسفانه سایپا و ایران خودرو فقط و فقط هدفش پوله و تنها چیزی که فکرشو نمیکنه جون آدمیزاده و هیچ کاری هم به موافق و مخالفش نداره و بعضاً بعضی از موافق و مخالفها آب در آسیاب سایپا و ایران خودرو ریختنه. پس بیایید با هم صادق باشیم. مطمئنا قبول دارید که محصولاتشون بی کیفیته و ... و افرادی که این محصولاتو خریدن یا میخوان بخرن یا در آینده خواهند خرید از روی ناچاریه دلایلی مثل وضع اقتصادی بد، شرایط نامساعد کشور و هزاران دلیل دیگه... پس بیایید منصف باشید. ممنون از حوصلتون.
مهدی: 1395/2/2022:17:27،
72
39
ساینا خیلی هم خودروی قشنگی است،چشمهارا باید شست طور دیگر بایددیدعزیز.............................................................
رامین: 1395/2/2310:32:07،
39
50
سلام
به نظر من خرید خودرو چینی بهتر از خرید خودرو ایرانی با قطعات چینی هست. چین توی صنعت خودرو تازه وارد به حساب میاد و به سرعت در حال پیشرفت هست و روز به روز کیفیت خودروهاش بالاتر میره. من سال پیش یک پراید 132 یورو4 خریدم و تا امروز 12 بار برای تعمیر بردمش نمایندگی، تمام سنسورهاش عوض شده ، پمپ بنزینش سوخته، موتورش تعمیر شده، هنوز هم مشکل داره که دیگه خسته شدم ازش. همزمان با من برادرم mvm 315 new خرید ولی تا الان حتی یک مرتبه هم مشکلی پیدا نکرده و فقط برای سرویس دوره ای رفته نمایندگی.
کافیه یک ماشین صفر ایرانی بخرید تا دیگه تولید حمایت از تولید ملی رو ببوسید و بگذارید کنار.
ایران: 1395/2/2522:25:02،
50
44

بله ساینا گرونه و ....ولی ما خوب می دونیم که در ایران کلا هرچیزی رو جدید می زنند و اسم ایران گذاشتن روی آن،کلی مخالف داخل ایران پیدا می کنه و انقدر پیاز داغش رو زیاد می کنند و ابراد می گذارند که دیگه چوپان دروغگو شدی...یادش بخیر از سمند چی ها می گفتند،اوایل می گفتند که همان پیکان تقویت شده است

ای ای ایامان از مردم ایران
بهنام: 1395/2/2915:05:14،
40
38
اگه کسی ساینا سوار میشه لطفا درموردمعایب ومحاسنش نظرشو بگه
رسول: 1395/3/1010:02:14،
64
44
سلام دوستان عزیز
چون خودم برای تحقیق در رابطه با اینکه ساینا بخرم یا ۴۰۵ خیلی وقت گذاشتم و خیلی هم اذیت شدم خدایی اگر پول داشتم یک ماشین شناخته شده خارجی میخریدم و انهمه اعصابم داغون نمیشه.
اول اینکه ۴۰۵ دیگر کهنه شده و چندین ساله که تولید میشه خودرو ۱۹۸۳ فرانسه هست.
۲، ۴۰۵ بسیار حساس هست و زود واشر میسوزند
۳، ۴۰۵ مصرف سوخت و هزینه تعمیر و نگهداریش بالا است
۴، ساینا نسبت به تیبا خیلی شکیل و زیبا شده و مقام تر هم هست، مثلا قسمت رکاب تقویت شده، تنها از نگاه جانبی متوجه میشی شبیه تیبا هست،
۵ نسبت به پراید که خیلی بهتر است و قابل مقایسه نیست
۶ فقط یک چیز که دلم ناراضی کرد این هست که در هنگام ثبت نام دی ماه ۱۳۹۴ گفتن قیمتex ۲۸,۱۰۰که با ۵۰۰ تخفیف میشه ۲۷,۶۰۰حدود ۴ ماه ۱۵ میلیون پولم نگه داشتن ۱،۴۰۰ سود، شد ۲۶،۲۰۰. الان میبینم قیمت27,750هست،یه جورایی تخفیف ۵۰۰هزاری بچه گول زدن بود،
درکل
باران: 1395/2/3001:08:19،
33
51
آقایون محترم من خودم یه ۴۰۵داشتم مدل ۹۱


بهروز: 1395/2/3001:17:36،
64
37
آقایون محترم من خودم یه ۴۰۵داشتم مدل ۹۱،که ازروزیکه خریدمش حدود دومیلیون خرجش کردم شماها که این نظرات رو دادید،الان میفرمایید من که پول زیاد ندارم(۲۸ تومان) و از ماشین دست دوم که اوراق یکی دیگه بوده خسته شدم چه گلی بسرم بگیرم اگه بخوام ماشین صفر ونو سوارشم؟پس مجبورم ساینا بخرم درسته؟پس هرکی باتوجه به وسع مالی خودش مجبوره یه ماشینی رو بخره،توهین نکنید،من اگه پولم زیاد بود خودم عقلم میرسید که یه ماشین بهتر بخرم،نفهم که نیستم.
یزدان: 1395/3/1323:37:48،
47
33
برادرشما تیبا بخر خدایشش ضرر نمیکنی،ماشین کاملا بدون خرجیه مثل ۴۰۵ زباله نیست
X: 1395/3/300:26:23،
35
37
دولت که داره همه جوره پدر ملتو در میاره،خوب ترفند بلده،با تغییر دادن چراغ و سپر و داشبورد حسابی پول در میاره، مردم هم که قربونشون برم سریع استقبال میکنن،حالا شما هم اینقدر به جون هم بیفتید تا ببینیم چی میشه!بابا دست بردارید همه ماشیناشون آشغاله
ایران خودر : 1395/3/1313:20:08،
38
41
طراحی دو سپر چهار میلیون روی هر خودرو مساوی با رقابت با اروپا
یزدان: 1395/3/1323:32:00،
50
33
اولاکه نویسنده کاملا مشخه با حرص و عصبانیت مطلب رو نوشته
دومااونایی که میگن پژوبهتراز تیبا هستش ،شما لطف کنید هردوماشین رو باهم تست کنید نه از روی تعصب نظر بدید
من خودم پژو،پراید تیبا وسمند داشتم،مجموع برداشتم از این ماشینها اینه:
نرمی و لذت رانندگی با پژو وسمند بمراتب بیشتر از تیبا و پرایده باید بگم ک اتاق تیبا و پرایدراحتی خوبی نداره
اما ایتمی که بسیار مهمتراز راحتی اتاقه بحث استهلاکه موتوره که در موتورهای مشترک پژو،وسمندبه وفورپیدا میشه،موتور پراید وتیبا بسیار کم خرجتر و خرکارترازپژوهست
پس لطفا ماشینی ک سوار نشدین الکی باتعصب قضاوت نکنید
باتشکر
ناشناس: 1395/3/1713:16:54،
39
31
راست گفتی آقای یزدان:
از نظر کیفیت استهلاک سایپا بهتر از ایران خودرو، من پراید خریدم خدایش فقط بابت آب و روغن بردمش تعمیرگاه، اما بعضی از دوستان سمند صفر خریدن از همون اول تو تعمیرگاه بود اون هم با هزینه بالا!!!!!!!!!!!
اما با این حال بنز عشق است!!!!!!!!
مسعود: 1395/3/1723:09:13،
32
53
سلام اونایی که 206 رو با تیبا ویا ساینا قیاس میکنن ویا میگن تو سرعت گرفتمش نمی دونن 206 چی هستش چون این خودرو تولید روز دنیا بوده و همچنین اپشهایی که داره الان ماشینهای جدید تازه دارن ، پشت رولش قابل قیاس با خودرو های بی هویت تولید داخل نیست هر چند از کیفیتش خیلی دزدیده شده، ضمنا تیبا یا ساینا همون برادر پراید هستن
شیر محمد: 1395/3/2222:38:47،
63
35
بنظر من ساینا هرچی باشه با این قیمت یک خودروی صفره که زیر پای خودته از تیبا سرتره تیپ و قیافه اش بهتره، کندی شتاب سمند رو نداره. مصرف بالای بنزین پژو 405 نداره، خرابی های پشت هم تیپ 2 و ... نداره. من با ظاهر و مصرفش کنار اومدم. قرار نیست کورس بزارم توی سربالایی لذا با این اسب بخار 80 تایی هم کنار اومدم. تو فکرشم انشالاه ببینم چی میشه.اینم آخرش بگم قبلش دل خوشی از سایپا ندارم بخاطر پرایدی که داشتم ...از پرسنل سایپا هم نیستم پشت من حرف در نیارید.خخخخ
امیر: 1395/4/320:50:33،
35
39
من خودم دو سال تیبا داشتم تنها چیزیش که خوب بود مصرفشه که اونم شانسیه چون ماشینای ساخت داخل اینقدر غیر اصولی تولید میشن که نمیشه روی حرف خودروسازا در خصوص مصرفشون حساب کرد یکی دیگه از دوستام داشت میگفت مصرفش بالاست معایبی ک توی این دوسال ا ز تیبا دیدم و باعث شد اونو زیر قیمت بفروشم خدمت دوستتن عرض میکنم ۱_ عدم همخوانی دنده و گیربوکس با موتور اشکال اساسی در گیربوکس تا جایی که دو بار در پوایندگی گیربوکس تعمیر و سه با تا ۲۰۰۰۰ کیلومتر دیسک و صفحه عوض شد سفتی دنده ها بخصوص دنده یک و عقب ص ای تقه از کلاج موقع دنده عوض کردن صدای نابهنجار موتور ترمز ضعیف و خالی کردن ترمز حتی پس از عوض کردن لنت پمپ و بوستر ترمز باز هم ترمز خلاصی دارد هندلینگ ضعیف در جاده و ضدای نابهنجار از کولر از هموطنان عزیزم خواهش میکنم دور و ور تیبا و ساینا نرید چون واقعا آشغاله و دیر فروش
هادی: 1395/4/1208:30:36،
33
53
منم ۲ماهه ساینا گرفتم۰بخدا همون تیباست فقط بزکش کردن۰پشیمونم۰سولرش میشم تا مشتری پیداکنم براش۰۰میگفتن تهویه مطبوع داره دروغه نداره۰ایرانی اشغال ایرانی نخر
پلنگ خان: 1395/4/1410:38:38،
58
27
من بی ام و ایکس 6 ، باراباس و چند سالی هم میتسوبیشی اوتلندر داشتم ولی از وقتی ساینا سوار شدم فهمیدم ماشین یعنی چی. خیلی عالیه در حد ماشینای میلیاردی. اشتباه کردم از اولش رفتم سراغ پورشه.شتاب عالی هندلینگ 20 :|
پوریا: 1395/4/2003:11:41،
35
24
اصلا نقد جالب و منصفانه ای نبود
حسین: 1395/4/2113:21:02،
86
30
منم ساینا گرفتم بالای 2000 کیلومتر رفتم خیلی بهتر ونرم تراز تیباست تهویه مطبوع اتومات در مدل EX وجود دارد برادر هادی درمدل Sx نیمه می باشد
m: 1395/4/2116:11:19،
74
24
من تازه تحویل گرفتم 500 کیلومتر کار کرده ماشین بی سر و صدا و بدون اشکال هست کولر فوق العاده عالی داره که ماشین موقع استفاده از کولر اصلا کم نمیاره فعلا که راضی هستم
سهیل: 1395/4/2303:10:24،
38
33
واقعا جای تاسف داره هروز ی فیلم جدید در میارن سر ملت...مقصر اصلی خودمونیم ک باخریدمون حمایتشون میکنیم....
سهیل: 1395/4/2303:14:35،
32
39
واقعا جای تاسف داره هروز ی فیلم جدید در میارن سر ملت...مقصر اصلی خودمونیم ک باخریدمون حمایتشون میکنیم....
جواد: 1395/4/2413:15:55،
36
57
منم میگم اس ال ایکس بخرید خداییش ماشینی است که داره جاه میفته بین مردم مثل پرایدخریدارش زیادمیشه واقعاقمتش هم مناسبه با امکانات بالا نباید پول حبابی بدیمن 3 ماهه دارم تحقیق یکنم اول میخواستم تیبا بخرم بعدفهمیدم مفت نمی ارزه چون هرقطعه اش مالی ریو است که هم گرونه هم گیر نمیاد تیبا هاچ بکش هم همینه بعد رفتم سراغ ساینا از نزدیک که دیدم حالم به هم خورد چون نه قیافه داشت همون قطعات تیبا و ری روش بود بعد فکر کردم 206 دیدم هم گرونه هم جا نداره پس فهمیدم بهترین ماشین و ارزانترین ماشین فعلادرایران همین 405اس ال ایکس است با موتور 206 iهم قیافهه خوشکلی نسبت به ساینا داره هم جادارتره مطمئن باشید هیچی فعلا405اس ال ایکس نمیشه
محسن مکانیک: 1395/4/2418:39:41،
92
28
من ساینا گرفتم.700 کیلومترم باهاش کار کردم.ماشین فوق العاده خوبه.من مکانیکم
به همه هم توصیه میکنم بخرن
مهدی: 1395/4/2420:50:01،
72
34
سلام به همگی: من یکی از دوستام مهندس مکانیک هست و از اون مهمتر از اون آدمهاست که حداقل بیست ساله توی این زمینه از طریق کتاب و مجله مطالعه داره. سیستمهای تعلیق را می شناسه و یه جورایی طراح خودروهای نظامیه. اون به من گفت همشون آشغالن ولی اگه خواستی توی این آشغالا یکی رو انتخاب کنی. این (ساینا) بدک نیست.
از اونجایی که خودم هم قبلا پراید داشتم و دردسرهای همکارام که از محصولات ایران خودرو داشتند و مرتب خرج ماشینشون می کردن را دیدم . پس چاره ای جز انتخاب ساینا ندارم. ماشین دست دوم هم نمیخوام بخرم. خدا میدونه نفر قبلی چه بلاهایی سرش آورده. ماَشینی که خوب باشه و مشکل فنی نداشته باشه کمتر کسی میفروشه. من 10 ساله پراید دارم ولی چون مشکلی واسم ایجاد نکرده نفروختمش و هنوزم که هنوزه دارمش و دوسش دارم و میخوام نگهش دارم. اینم که میخوام بخرم خانومم گیر داده.
می خرمش . ایشالا که خوب باشه.
محمد: 1395/4/2421:43:13،
51
25
آقا این نویسنده حتما یه چی زده یا یه پدرکشتگی با سایپا داره آخه عقل کل باهوش ال نود 91 را تصادفیشم نمیدن 28 تومان بعدم ساینا هم مصرفش پایینه هم طراحیش خوبه آخه پژو 405 که کاپوتشو بزنی بالا یه آقتاب بهش بخوره سر سیلندر میسوزونه و بنزین مثل لوله آفتابه میخوره قابل مقایسه با ساینا نیست
فراز: 1395/4/2511:22:30،
65
27
بهم ثابت شد کسی این سایت رو اداره میکنه هیچی از ماشین سرش نمیشه الان کیفیت سواری یک رانا با پراید مدل پایین مگه چقدره اگه سوار شی چشماتو ببندن اصلا نمیفهمی. هیچکی از ام وی ام 315 راضی نیست پراید از اون خیلی بهتره ساینا تو رنج خودش عالیه وحداقل چهره جدیدی داره .همچی پیشنهاد رانا و 206 دادی انگار لکسوسن.بابا اینا همه شون آشغالهایی در یه حدن از پراید 83 بگیر تا .....
امیر: 1395/4/2711:03:43،
85
29
وقتی به نظرات مردم توجه می کنی ماشین ساینا از مردم نمره قبولی گرفته من هم به فکر خرید ساینا افتادم چون از نظر مصرف کننده دراین شرایط قابل قبول است
حجت الله: 1395/5/723:45:03،
76
28
سلام دوستان بنده نظرم اینه که ساینا بهتر از پژو 405هس به چند دلیل یکی از لحاظ قیافه واقعا قشنگتره دوم موتور ساینا ک همون موتور تیبا هست به هیچ وجه روغن موتور کم نمیکنه در حالی ک همه میدونن پژو بین تعویض دو روغن حداقل نیم لیتر روغن کم میکنه،بعدش این ک میگن قدرت پژو بیشتر هست یکی هس به من بگه کجاها میشه با پژو بری که با ساینا نمیشه، و دلیل آخری اینه ک ساینا خیلی از پژو کم خرج تر هست هم از لحاظ سوخت و هم از لحاظ قطعات و در نهایت شتاب ساینا یا همون تیبا خداییش عالیه اونایی ک سوار شدن میدونن در کل موتور خوبی روش گذاشتن.
علی: 1395/5/822:42:44،
34
56
سلام من سه روزه خودرو ام را تحویل گرفتم. حالم از کیفیتش به هم میخوره . من کارم فنی است خیلی تحقیق کردم. از نظر موتوری و ظاهر ی خوبه ولی کلا جنس قطعات ش آشغاله. ظلم به خودتان و خانواده تون نکنید .نخرید. .به نظر من ال90 مدل 90 91 بخرید....حالم از کیفیت این خودرو به هم میخوره
رضا: 1395/5/1309:31:00،
34
36
درکت میکنم دوست عزیز..واقعا قطعات بی کیفیت شدن
حامد شیوایی: 1395/5/1214:25:29،
45
29
به نظرم شما خیلی دوست داری خودروهای ایران خودرو رو بفروشی خیلی یک طرفه قضاوت می کنی.
رضا: 1395/5/1309:29:10،
35
36
سلام به دوستان..واقعا نمیشه حرفی زد در مورد این ماشینهای تولید داخل که تولید کننده عزیز کلا به فکر جیب خودشه و سعی میکنه هر مزخرفی که تولید میکنه بندازه به هموطنان عزیز..ی نگاه به تولیدات سایپا یا ایرانخودرو بندازین!!.پولی هنگفتی که از مصرف کننده دریافت میشه ارزش کدوم قسمت این ماشین ها رو داره؟؟ایمنی؟؟اپشن؟؟لذت رانندگی؟؟ اونم طراحی و ورژن بسیار کهنه و از تولید خارج اروپا؟؟چرااا؟؟اینا به ضبط سی دی یا رنگ داشبورت یا روکش در و روکش صندلی میگن اپشن!!یا دوتا ایربگ که اصلا عمل نمیکنه میگن اپشن!!..خدایی باید دست این چینی ها رو بوسید که با تولید خودروهای به روز با اپشنهای بسیار عالی و قیمتهای پایین ما را به ارزوی دیرینه که همانا تجربه لذت یک رانندگی ارامش بخش با ایمنی و امنیت است با اتومبیل های خوب چینی تجربه میکنیم..چرا ما نمیتونیم؟؟میتونیم اما انجامش نمیدیم؟؟چرا
رضا: 1395/5/1314:12:21،
78
32
من الان سه ماه ساینا دارم ۴۰۰۰ باهاش رفتم ازش راضیم ماشین خوبیه
ali: 1395/5/2011:17:46،
38
53
خیلی زشته موتورشم به درد نمیخوره اتاق هم مزخرف شاید بپرسید مگه سوار شدی یا از نزدیک دیدی که باید بگم نه چون خودمون پژو و سمند داریم اینو گفتم
Behrooz : 1395/5/2301:43:55،
45
30
با سلام خدمت دوستان
متاسفانه این دو شرکت آشغال ساز کاری با مردم کردن که سطح توقع اونها چقدر پایین اومده.. در تمام کشورها غیر از ایران ماشینهایی با مهندسی و تکنولوژی قدیمی سوار نمیشن... اونوقت ما بحث میکنیم که ۲۰۶ من که تکنولوژی و مهندسی ۲۰۰۳ است بهتره یا پژو ۴۰۵ که مهندسی ۱۹۸۴!؟ جالب است که بدونیم مزدا ۳ تولید ۲۰۰۳ است. ولی در ایران یکه تازی میکنه.. و به دلیل سخت بودن تعویض چراغها دیگه تولید نشده... و البته معایب دیگر
به همین خاطره که مردم سوار ماشینهایی با تکنولوژی و مهندسی جدید میشن. با تشکر
ali: 1395/5/2711:26:11،
45
43
من تا حالا ساینا رو از نزدیک هم ندیدم ولی دورادور میگم پژو بهتره دلیل قانع کننده ای هم ندارم برای این میگم که خودمون از خانواده پژو ماشین داریم فقط به همین دلیل محکمه پسند حتی اگه پژو صدی بیست لیتر هم مصرف کنه یعنی از نیسان بیشتر و استحلاک هم کمر بشکنه (فقط ماشین من خوبه فقط)
شما بگو علی: 1395/5/2713:44:18،
68
27
ماشاالله به ملت همیشه دی صفحه :)
من خودمم اینجام :)
من نمیگم این ماشین خیلی عالیه!!!
ولی بلاخره بین چیزایی که تو بازار هست باید یه چی انتخاب کینیم
معیار ها :
راحتی!!! استهلاک / مصرف سوخت / ظاهر ماشین / و خیلی چیزا ...
راحتیش خیلی ها میگن ریو راحت بود / از طرفی میگن این مثله تیباست و برای تیبا هم میگفتم کلا داخل ریو هست!
پس نتیجه میگیریم مثه ریو راحته :)
استهلاک که قربونش بره مامانش وژژژدانن محصولات ایران جیب از ایران بیخود کمتره
مصرف سوخت هم که نسبت به داخل شهر سمند و پژو که بایس بگم بنزین رو بو میکشه :)
ظاهر ماشین هم حداقل اومده با همون چارتا چراغ و سپر و ... تغییر داده مثله کارخونه ایران بیخود که میاد سمند میزنه هزار مدل از se تا سورن!!!!
من بابام مکانیک پارس خودرو پیروزی بود
تجربه 206/405/سمند هم داریم
ساینا واقعا خوبه
مشق شب شد :))))))
ali: 1395/5/2815:19:07،
41
36
من تا حالا ساینا رو از نزدیک هم ندیدم ولی دورادور میگم پژو بهتره دلیل قانع کننده ای هم ندارم برای این میگم که خودمون از خانواده پژو ماشین داریم فقط به همین دلیل محکمه پسند حتی اگه پژو صدی بیست لیتر هم مصرف کنه یعنی از نیسان بیشتر و استحلاک وحشناکش(فقط ماشین من خوبه فقط)مگر اینکه ماشینو تعویض کنم ساینا بخرم اونوقت ساینا خوبه خانواده پژو پیف پیف
mahsa: 1395/5/2914:22:12،
73
29
دوستان ماحدود ۳ماهه که یه ساینا خریدیم خیلی هم ازش راضی هستیم قبلش هم یه ۴۰۵ داشتیم که همش تو تعمیرگاه بود کلی هم خرجش سنگین بود
مجید: 1395/5/3022:24:17،
47
33
دوستان عزیز
اولا به سایت های اینترنتی اعتماد نکنید .چون هر کدوم گرایش به یه خودرو دارند و مغرضانه نظر میدن.
ثانیا....
هر خودروای تو ایران ساخته شده اولش مردم ایراد میگیرن بعد از توقف تولید میگن آخ یادش بخیر واقعا عالی بود. اوائل که سمند اومده بود میگفتن مصرفش بالاست قطعاتش همون پژوئه... پرشیا زود لش میشه... ریو خیلی ضعیفه و موتورش صدا میده... پراید 111 فرمونش هیدرولیکه خطرناکه... الان میخرن و میفروشن میگن این ماشینا خوشفروشه...تیبا خوب نیست الان میگن سگش به ساینا شرف داره. ول کنین جان تک پسرتون ناهید. همش تحت تاثیر تبلیغاتین. فقط شایعه فقط شایعه...
حسين: 1395/5/3121:51:44،
54
24
من يه سمند Lx 86 سال دارم ولي بخاطر تنوع ميخواستم خودروم و عوض كنم رفتم ساينا رو ديدم و با رفيقم كه تو نمايندگي كار ميكرد مشورت كردم.گفت شاسيش شاسي ريوهه كه همه ميدونيم شاسي ريو مثل سمند محكم و قويه.بدنشم گفت محكمه.از لحاظ موتوري هم كه كه همه ميدونيم خداييش موتور تيبا خيلي خركيه و به اين راحتيا تو خرج نميافته صندوق جاداري هم داشت ولي وقتي توش نشستم و با سمند خودم مقايسش كردم دلم برا سمندم تنگ شد.
ماشين سال ٩٥ توليد كردن ولي از نظر طراحي و آپشن ماشين سال ٨٦ ازش بهتره .خو حداقل ترمزهاي عقب و ديسكي ميكردين مگه چقدر هزينه داره.
بابا سال٩٥ شده يه طراحيه قشنگ و به روز كاري داره كه نميتونيد يه ماشين خوشكل بسازيد؟
لااقل بريد از ماشينهاي شركتاي ديگه كپي كنيد طرحشون و
كلا من از نظر طول عمر موتور و استحكام بدنه و شاسي بهش رأي ميدم
رضا: 1395/6/215:32:57،
42
32
این ماشینا همشون مث همه انواع سمند زدن اما موتورش یکیه پراید تیبا و ساینا هم بدتر از اون من کارمندم یکسال پیاده رفتم اومدم تا یک ماشین خارجی خریدم حالا میفهمم لذت رانندگی چیه
رضا پیاده: 1395/6/2619:19:51،
32
20
کار درستی کردی.
بودجه امسال کشور رو ببینید. 2200 میلیارد تومن درآمد از تعرفه واردات خودرو.
بعد ما فکر میکنیم برای حمایت از اشتغال تعرفه رو بالا بردن. یعنی وقتی تعرفه بالاست هم دولت سود میکنه و هم خودروساز داخلی ماشینش رو به چند برابر قیمت میفروشه.
از این بهتر چی؟
همه سود میکنن.
مردم هم که مهم نیستن.

خداییش خیلی زور به آدم میاد.
توی کشورایی که یه کم برای مردم بیشتر اهمیت قائل هستن، یه کارگر ساده میتونه حداکثر با درآمد یک سالش (ماهیانه حدود 3000 دلار) یه تویوتا کمری همون سال رو بخره (26 تا 30 هزار دلار). اونوقت تو ایران یه کارگر کارخومه با درآمد دوسالش (اگه هیچ چی نخوره) میتونه یه تیبا بخره.
خیلی مسخره است.
خدا ازشون نگذره.
اونجاها اگه مطمئن بشن شاغل هستی ، ماشین رو دو دستی و بدون پیش پرداخت و بدون سود تقدیم میکنن.
حیف عمرمون. حیف سلامتیمون
مازیار: 1395/6/514:27:41،
62
25
سلام.من تقریبا نظر همه رو خوندم. خداییش خیلی بی انصافیه که بگیم ساینا زشت تر از تیبا و پراید و بقیه س.اتفاقا طراحی قشنگی داره و من که دیدمش کنجکاوم کرد که اسمشو بدونم چون تا حالا نشنیده بودم.ظاهرش قشنگه اگه کیفیتش مثل تیبا باشه عالیه چون داداشم تیبا داشت تو گرمای بندرعباس کولرش یه سره روشن بود ماشین آخ نمیگفت.در ضمن من و خونوادم هیچ کدوم تو سایپا کار نمیکنیم.
سپهر: 1395/6/710:55:23،
44
31
ماشین خوشگلیه. ولی طراحیش نسبت به اندازه ی ماشین و امکاناتش مناسب نیست. طراحی جلوش بیشتر بدرد یه ماشین بزرگتر میخوره و طراحی چراغ های جلو و عقب هماهنگی ندارن و فقط از ماشین های دیگه کپی شده. جالب هم هست که شیشه بالابر برقی و سنسور عقب الان اپشن حساب میشه! یعنی حداقل 10-20 سال عقبن.
ما از تولید ملی حمایت میکنیم ولی نه تولیدی که دو تا چراغ عوض کنه با تکنولوژی ۲۰ سال قبل بیاد با این قیمت به ما بفروشه. چرا یه طرفه باشه؟ فقط حمایت ما کافی نیست اونام یکم انصاف داشته باشن
تبلیغش عالی بود! اونور ابیا میان قدرت ماشینو به رخ ما میکشن این اوج اوجش چراغشو روشن میکنه! اگه رو ماشینای خارجی گمرک نکشن کی میاد اینارو بخره
ashkan: 1395/6/716:18:50،
47
26
خودروهای ایران همشون بدرد نخور هستن. اما من چه کنم که نمیتونم بیشتر از مبلغ ها صرف خرید ماشین کنم. و صد البته که این خودرو رو به پژوهای چینی مینی و ... ترجیح میدم. موفق باشید
شما بگو علی هستم دوباره :))): 1395/6/1121:34:45،
73
22
با سلام دوباره
عزیزان ساینا دوم هم خریداری شد :)
یه دونه ساینا سری اول داشتیم خیلی خوب بود
فروش هفته دولت داداشم برا خودشون روز دوم شهریور ثبت نام کرد
امروز تحویل گرفت :)
خود نمایندگی باورش نمیشد 9 روزه ماشین و مدارک و ... بیاد :))))
امروز صبح تهران تحویل گرفتیم جاتون سبز الان نزدیک چالوس هستیم :)))
شتاب/کولر/هندلینگ در حد قیمتش عالی عالی خوب
4 نفر کولر روشن
روکش سیم کشی برق ها بهتر شده
شیرینگ و سوکت فیت اتصالات مرغوب تر شده
مشکل ebd چرخ عقب که ماشین در ترمز شدید یه کوچولو لیز میخورد ، رفع شده
پنل کنترل سیستم تهویه و پخش جدید جالب تر شده
کیفیت باند ها با تنظیم باس بالاتر کیفیت 320 رو واقعا بالاتر از حد انتظار از این فسقل سیستم ارائه میده :)
خب نت اذیت نکنه تا کامنت ارسال بشه :(
والا با این سرعت 4جیشون :/
شهرام: 1395/10/521:07:34،
25
12
سلام ،من خودم دو ماهه ساينا خريدم ،خيلي خوبه ،هم خوشکله وهم نسبت به قيمتش خوبه ،در ضمن به شعور کسي توهين نکنيد اگر کسي پول داشته باشه خودش عقلش ميرسه چي بخره
حسین: 1395/6/1523:35:48،
44
25
آقایان هر چه تولید می کنند باجیب خودشان حساب میکند بابا یک کمی به فکر طبقه پایین باشد
اسخر: 1395/6/1613:49:26،
48
31
ما تو کشورمون عادت کردیم حرف های بیهوده رو هی تکرار کنیم کدوم از این دوستان که قاطع در مورد ماشین اظهار نظر میکنند سوارش شدن اگر داشتن چند کیلومتر باش روندن حرف چرت نزن برادر من حرف چرت هم جزو هدر دادن منابع ملیست این ماشین تیباست که یکم بهتر شده مگه پی کی نسبت به رنو 5 بهتر نبود مگه پیکان پژو نسبت به پیکان بهتر نبود مگه پراید 132 از معمولیش بهتر نبود امکانات بهتری داشتن و یکم ضعفاشون کمتر شده بود ما عادت داریم در مقابل نو اوری مقاومت کنیم اما این ماشین بد ماشینی نبوده ز ظاهر امر اینطور معلومه ماشین خوش قیمت و مناسبیه اینو تحقیق کردم هر کی داشته فعلا که راضیه شما هم تحقیق کن بعد بیابا نظر قاتع بده
جنوبی: 1395/6/1715:45:16،
50
28
باسلام. من یکساله تیبا دارم. سال ۸۸ هم که تازه تیبا اومده بود خریدم. کیفیت الانش نسبت به اونموقع بهترشده و خیلی ایراداش کمتر شده. درمورد سایناهم میشه گفت که همون تیباست وهمونطور که مشاهده میشه تغییراتی در ظاهر و در داشپورتش داده شده که تقریبا جالبه. اما سپر عقب تیبا خیلی کوتاه بود که درتولید جدید یه تیکه کوچیک به قسمت پایینش زحمت کشیدن و فداکاری کردند سایپایی ها و اضافه کردن تا کمتر اگزوز پیدا باشه. اما ایندفه سپرهای ساینا رو بیش از حد پایین آوردن. که میبایست لااقل الان دیگه حد تعادل رو حفظ میکردن. نه اونقد بالا و نه انقد پایین. بهرحال برای کسانی که بودجشون همین قده انتخاب بدی نیست. :)
اسی: 1395/6/2418:44:16،
53
24
با سلام
این جانب حدود یک ماه ساینا دارم قبلا هم 405 و پراید و پیکان داشتم
گزینه اصلی من برا خرید ال 90 بود وقتی قیمت ها رو بررسی کردم دیدم ال90 چیزی برتر از ساینا که نداره قیافش هم زشت و بی ریخت بود و گروه پژو هم بزرگترین مشکلش تحت فشار بودن سیستم خنک کنندشونه که مرتب باید چشم به آمپر باشه. به عبارتی پژو ماشین اروپاست نه محیط گرمسیری ایران. من که تا الان از خریدم راضی هستم
سینا: 1395/6/2614:01:10،
46
29
اصلا مقایسه خپبی انجام ندادی
من سمند و ۲۰۶ و تیبا داشتم الانم ساینا دارم واقعا ازش راضیم از تیبا بهتره از نظر قیمتی هم بخای مقایسه کنی از دویستو شیش بهتره چیزیذهم ازش کم نداره
بازم میگم مقایسه شما خوب نبود و نباید ماشین خشک رو با کارکرده مقایسه کرد
رضا: 1395/6/2717:32:39،
52
28
ساینا عالیه این اخلاق ما ایرانیاست که الکی ایراد بگیریم
حمید: 1396/3/1813:43:08،
4
1
عاااااالی هست شما ایرانی ها عادت دارید ایراد بگیرید به پراید تیبا ساینا 405 ایراد میگیرید
ارش: 1395/6/2822:54:43،
37
22
سلام اولا من موافق با ساینا نیستم. ولی بنظر می رسد نویسنده با غرض ورزی مطلب نوشته و یجورایی ایرانخودرویی بوده . مگه شما نبودید که 206 صندوق دار رو کردید رانا مگر پیکان رو نکردید اردی بعد همون اردی شد روآ بعدشم اسم وانتش گذاشتید اریسان. خلاصه که اقای یا خانم نویسنده شما در قبال مطلبی که می نویسید مسئولید.
جنوبی: 1395/6/3004:10:31،
42
23
دوست عزیز به اصطلاح منتقد،شما کلا این محصول رو و حتی محصول قبلی که تیبا باشه رو زیر سوال بردید و میفرمایید که هییییچ چیز قابل ملاحظه و بدرد بخوری نیست.شما میگین که هر ببخشید خودرو زباله ای بخرید ولی تیبا و بدتر از اون ساینا نخرید. البته بنده نه سایپایی هستم نه اون یکی که اسمش ایران خودرو. فقط یه مدت که تیبا تازه اومده بود من شاید چندمین دستگاه تولید شدش رو سال88 خریدم. بعدم سال 94 دوباره یه تیبایصفر خریدم. همه میدونیم که اینا خودروهای بی کیفیت و نسبتا عقب مونده ای هستن ولی با توجه به قدرت خرید امسال من ونداشتن هیچ چاره و انتخابی جز همین خودروهای اصطلاحا ایرانی خیلی هم خوبن. هم 206 داشتم و هم پراید و هم 405.اما الان از لحاظ اقتصادی چه حالا مصرف سوخت وچه قیمت خودرو تیبای صفر نسبتا بد نیست. حالا درسته که طراحیش سراسر ایراده ولی نسبت به خودرویی مثل 405 بهتره وکم هزینه تر و بروزتر انصافا.شرمند
حامد: 1395/6/3018:53:47،
32
34
شمایی که با نداشتن شیشه بالابر عقب و نداشتن اینه برقی ونداشتن رینگ میگی ساینا از 206 تیپ دو بهتره میدونی با یک میلیون پانصد میشه همه اینارو رو 206 نصب کرد خدایی تا حالا206 سوار شدی شش ساله موتور باز نکردم اصلا تست تصادفات 206 دیدی یک شرکت بزرگی مثل سایپا تمام توانشو گذاشته تیباروبزک کرده شده ساینا اونم با شش میلیون بیشتر اما 206 با سه میلیون تو کوچه بازار تیونینگ میکنن وقتی قراره مقایسه کنین منصف باشین
reza: 1395/6/3116:41:03،
42
24
با سلام ، من قصد خرید ساینا رو داشتم و تو اینترنت با صحبتای دوستان که اکثرا تعصبی بود دلسرد شدم تا اینکه دیروز از نزدیک ساینا رو ملاقات کردم و یه دستی روش کشیدم و براندازش کردم مشکلات فنی جزئی به گفته صاحب ماشین داره ولی مشکلات ظاهریش مثل خودروهای دیگه ایرانی جای درزهای ماشینه که اصلا هماهنگ نیست، حالا یکم زمان بگذره معایب و محاسن این ساینا بیشتر به چشم میخوره

ضمنا ایندسته از خودروها رو قشرهایی با درآمد پایین که از جمع کردن پول بصورت خرد خرد و از دهن زن و بچه کشیدن میرن میخرن ، پس خودروسازای محترم یکم انصاف رو جایگزین افکار سود آورتون کنین
با تشکر
علی: 1395/7/413:53:10،
36
25
کجا 6 میلیون بیشتر
الان تیبا شده 25 میلیون یاینا 27 میلیونه
با توجه به زیاد شدن تیبا می ارزه ساینا بگیری و خاص باشی
مجید: 1395/7/417:41:25،
26
38
سلام:
من ازسال ۸۶ پراید داشتم وتا ۹۳ یکبار تعمیرگاه نرفتم خیلی راضی بودم ، ۹۳ یک تیبا خریدم و تا حالا هزارو یک عیب به هم زده و گارانتی هم که اصلا به درد نمیخوره .
الان میخوام یه ماشین دیگه بخرم حدود ۳۰ ، و هرچی تحقیق کردم میبینم ، سایپا به درد نمیخوره و تصمیم دارم ، پارس تندر دست دوم بخرم ، چون میدونم محصول رنو است.

از ۹۳ تا حالا تمام خودرو ها چینی شده !!!!!!!
داود: 1395/7/1414:42:28،
32
19
من الان سمند دارم. ماشینای ایران خودرو اتاق خوبی دارن ولی کیفیت موتورگیربکسشون پایینه. تو سال دوم من سرسیلندر باز کردم و اکثر کسایی که ازشون می پریم از سمند و 206 راضی نسیتن. برعکس ماشینای سایپا اتاقای خوبی ندارن و لی موتور های بهتری دارن
ناشناس : 1395/7/2313:47:55،
19
17
همین که سه برابر قیمت واقعی جهانی خودرو رو دست میکنند در جیب مردم برایمان بس!.....
ناشناس : 1395/7/2313:57:15،
21
14
چرا واسه کسی سوال پیش نمیاد که چرا ایرانیا باید سه برابر قیمت واقعی نسبت به کشورهایی دیگه پول ماشین بدن ؟ چرا؟
Hاسماعیل: 1395/8/118:32:51،
33
14
بع نظر من ماشین خیلی خوبیه اینو میشه از مشتریانی که دارند پرسید من نارضایتی ندیدم
مسافرت بدون خستگی داره
ترمز عالی
مصرف خیلی خوبه
قطعاتش به وفور یافت میشه
40000 کیلومتر گارانتی داره
اسخر: 1395/9/2909:28:30،
16
12
10000 اشتباه نمیکنید دیگه همه حد اقل 35تا گارانتی دارن نا
محمد: 1395/8/317:17:26،
31
20
اونجایی که گفتی رانا اتاق بزرگتری نسبت به تیبا داره رو قبول ندارم چون اتفاقا اتاق تیبا جادارتر از رانا و 206 هست . و همچنین تیبا نسبت به رانا و 206 استهلاک کمتری داره و کلا برا تو شهر خیلی راحتره ولی یه سوال بزرگ اینه که چرا تو 2 سال اخیر تیبا خیلی بیشتر تو شهر دیده میشه و چرا اینقدر زیاد شده ؟؟؟
آخه 6 سال پیش میگفتن کی دیگه این ماشین مسخره و بی ریخت رو میخره!! اما حالا .......
علی: 1395/8/1119:17:34،
33
14
سلام ..دوستان وهموطنان عزیز ..بعنوان یک مالباخته که فریب شعار " ایرانی کالای ایرانی بخر " را خورده با شما سخن میگویم یک ماه پیش با گرفتن دو فقره وام 23 درصد اقدام به خرید یک پژوی 206 از کارخانه ایران خودرو نمودم پس از طی مسافت 1255 کیلمتر با شنیدن صدای ناهنجار در موتور به تعمیرگاه مجاز ایران خودرو مراجعه و کارشناس فنی تعمیرگاه پس از بررسی اعلام کرد باید موتور خودرو تعویض شود !!! خدا شاهد است حدودیکهفته است حال خودم را نمی فهمم...این است کالای ایرانی!!!! این است اعتماد به کارگر وتولید کننده ایرانی !!این است اعتماد به کسانی که مسئولیت صیانت از حقوق این مردم بر گردنشان است !!
اسفندیار: 1395/8/1507:10:26،
43
20
سلام
من ساینا خریدم.
خیلی با خودم و دیگران سبک وسنگین کردم و ه دلایل زیرساینا خریدم:
1- مهمترین بحثجیب شماست!وقتی شما نمی توانید هزینه ای بالای 100 میلیون داشته باشید یا زیر 50 میلیون پول داشته باشید لاجرم باید به آشغال های ایرانی تن بدید.
2- ساینا ظاهر شیکی داره.
3- کم مصرف هست
4- قطعاتش ارزان و قابل دسترس هست.
5- من الان مدتهاست دارم و بسیارراضیم باهاش مسافرت هم رفتم. خواهشا الکی و بدون پشتوانه تجربی و علمی نقد نکنید.
مهدی: 1395/8/2400:33:33،
28
22
سلام.دوستان من تیبا 2 دارم.خواستم نظرات خودمو بهتون بگم.بنظر من تیبا بی نظیره و ساینا هم چون همون تیباس بی نظیره تازه خوشگلترم هست.اولا جادارتر از همه 206 ها.وزنش نسبت به دویست و شیش 70 نهایتا صدکیلو کمتره. بدنش محکمه جوری که همه صافکارا اتفاق نظر دارن که واقعا به زحمت صافکاری میشه چون واقعا محکمه.شتاب عالی هم صفر تا صد هم بالاتر.من خودم تو جاده 405 206 سمند ای اس رو سوسک کردم و واقعا ماشینارو تو جاده عاجز کرده. در حد پارس راه میره.ترمزش مثل 206 نیست اما ترمزشم خوبه.کم خرجتره.خدمات پس از فروشم داره.مصرفش عالیه.داخلشم از سمند و 405 باز خوشگلتره.امینیتشم تو جاده خوبه واقعا.من فول سرنشین باهاش سرکار 160 رفتم.بنظرم فقط صدا موتوری کپی اذیت میکنه که اونم قابل حله اگه موکت کابوت نصب شه.و شرف داره به چهارصد و پنج و دویست و شیش و سمند و این ماشین چینیا.بقران ام وی ام رو که 45 میلیون میدن
مهدی: 1395/8/2400:35:33،
27
15
دست مردم نه ترمز داره نه کیفیت داره نه راه میره مفت گرونه.ماشین ایرانی می ارزه به این ماشین چینیا که هیچی ندارن.یا علی
خریدار ساینا: 1395/8/2512:56:26،
29
18
با سلام خدمت دوستان
در مورد ساینا اطلاعات از کسی که داره و سوار شده می خاستم لطفا کمک کنید ما می خواستیم با 27 تومانی که جم کردیم ساینا بخریم که مدتی راحت باشیم ماشین دست دوم چون خرج داره نمی تونیم بخریم از کسی که داره تقاضا می شه پاسخ بده ممنون
حامد: 1395/8/2706:43:30،
29
16
داداش بخر بهدا عالیه،فقط گرفتنی دقت کن گیربکس بعضیا صدا میده،من که خییییلی راضی ام،البته ماله من فوله تهویه اینا داره نمیدونم تو موتور فرق داره یا نه پلی بگیر اصلا نمیدونی ماشین ایرانیه
بی صدا: 1395/9/521:25:00،
28
15
ما که خریدیم و راضی هستیم
جواد: 1395/10/219:47:05،
21
14
منم مثل شما درمورد ساینا زیاد تحقیق کردم تا اینکه در نهایت بعد چندماه تحقیق ۱۰روز پیش رفتمو ساینا ثبت نام کردم یه هفته ای اومد الانم چند روزه دارم ازش استفاده میکنم خیلی ازش راضیم از همه لحاظ خوبه مخصوصا مصرف سوختش توشهر که صدی 5.5هست
امیر: 1395/8/2513:14:54،
37
16
من حدود هفت ماه دارم دریک جمع بندی کلی 75 درصد رضایت دارم
حسام: 1395/8/3000:35:54،
25
13
باسلام بنده۲ماه قبل ساینا نقدی ثبت نام کردم گفتن هفته چهارم اذر ۹۵ دعوتنامه می اید و دو هفته بعد تحویل میدهند می خواستم بدونم راست میگند یا مدام امروز و فردا میکنند و سر می دوانند یا اینکه برم انصراف بدم و از این نمایندگی هایی که فوری و اما گرانتر خودرو را تحویل می دهند بخرم
بی صدا: 1395/9/521:23:30،
23
17
حسام خان درست می گن.... ما هم ساینا گرفتیم تو مهر ماه گفتن 15 تا 30 مهر ماشین میاد درست اول ابان تحویل دادند.....در ضمن فعلا از ش راضی هستیم ازپراید و تیبا خیلی بهتره
سجاد: 1395/9/216:27:58،
20
22

فقط میخوام بدونم با چه رویی؟؟؟

واقعا خود سایپا خجالت نمیکشه؟؟؟؟؟
212121212: 1395/9/218:01:28،
22
13
سلام
ساینا سوار نشدم اما ظاهرش از تیبا خیلی بهتره ولی آیینه هاش رو نباید عوض میکردن آیینه های تیبا هم کارات تر و زیباتر بود و چون سوار نشدم در خصوص سایر خصوصیاتش هیچ نظری ندارم
اما
من تیبا دارم خواستم نظر خودم رو به عنوان کسی که 2 ساله تیبا سوار میشه بگم

مزایا:
مصرف کم
فضای کافی و مناسب در کابین به نسبت ریو و 206 - سرنشینان راحت هستن بویژه برای مسافرت های طولانی فضا کافی هست
کیسه هوای سرنشین
آیینه های جانبی دید خوبی داره
صندوق عقب جاداره

معایب :
هندلینگ فوق العاده پایین – یعنی مثلا اگه با سمند ریو 405 پارس حتی پراید همسفر بشید شما سر پیچ ها با اون سرعتی که اونا میپیچن نمیتونین بپیچید
ترمز ضعیف
کاهش توان ماشین در سربالایی
ارتفاع زیاد خودرو باعث عدم تعادل اون در سرعت های بالا میشه
کیفیت پایین قطعات داخل خودرو
کیفیت پایین جنس داشبورد و اجزاش
کلاچ سفت
گیربکس مشکل دارد
نحوه استقرا
علی میگه: 1395/9/419:48:21،
20
29
ولی خداییش ایران خودرو به نظرم بهتر از سایپا تولید می کنه سایپا خیلی دزده
مصطفی: 1395/9/714:33:42،
34
17
ماشین فقط ساینا همه مشکلاتی که درتیبا وجود داشت همشون توی ساینا برطرف شدن مثلا مشکل صدای زیاد موتور در کابین حل شده ترمزها تقویت شده وازقابلیت EBDاستفاده شده امکانات و اپشن های بیشتری نسبت به تیبا به ان افزوده شده سایز رینگ ها بزرگتر از تیبا شده مشکل صدای گیربکس و صفحه کلاچ که تیبا وجود داشت دیگر درساینا وجود ندارد اکسل عقب و جلوبندی نسبت به تیبا تقویت شده ورق بدنه هم محکم تر شده. باتشکر یاعلی
محمد: 1395/9/1100:28:52،
28
12
سلام دوستان من ساینا ثبت نام کردم قراره تا اخر ماه تحویل بگیرم اگه کسی ساینا داره راضیه یا برم انصراف بدم؟؟ ممنون
فرهاد: 1395/9/2418:18:20،
28
11
با سلام منم میخوام یک ساینا بخرم لطفا راهنمایی کنید
فرهاد : 1395/9/2418:20:35،
17
12
خواهشن درس راهنمایی کنید من ی کارمند هستم که بخشی از پولشو جمع کردم و بخش دیگری قسطی میخرم ساینا بهتر هس یا تیبا 2
جعفر: 1395/9/2513:55:38،
23
13
ساینا واقعا عالیه ماشین واقعا نرمیه امکاناتشم خوبه من که دارم راضیم
محمد: 1395/9/2616:15:41،
26
15
با سلام خدمت دوستان من بیستم همین ماه ساینا رو تحویل گرفتم.خیلی ازش راضیم سرعت و شتابش عالیه نسبت به قیافش و اپشناش قیمتش خوبه
فقط روز اول استارت زدم دینامش صدا میداد که نمایندگی برام عوضش کرد البته ناگفته نماند همه ماشینا ایرانی چه سایپا چه ایران خودرو از اول عیب زیاد دارن چون جنس چینی نصب میکنن.
یه سری دوستان هستن که نشناخته از ساینا نقد نادرست میکنن که میگن ۲۰۶ از ساینا بهتره البته درست میگن تیپ پنج بهتره ولی تیپ دو هم از لحاظ اپشن هم موتوری و قدرت و سرعت از ساینا ضعیفتره شایدم برابره چون خودم تجربه شو دارم.من به دنبال ماشین روز هستم ۲۰۶ دیگه پیر شده همه دارن.
حالا مشخصات فنی ۲۰۶ و ساینا
۲۰۶:
موتور ۱۳۴۶سی سی
توان ۷۵ اسب بخار
هشت سوپاپ خطی
ساینا:
موتور ۱۵۰۳سی سی
توان ۸۷ اسب بخار
هشت سوپاپ خطی
ضمنا ساینا سنسور دنده عقب داره چهار شیشه برقی اینه بقل برقی رینگ اسپورت شرکتی.
روکی: 1395/10/1420:53:38،
19
11
206 صندوق ندارد.ساینا خیلی بهتره
اسخر : 1395/9/2909:20:42،
30
14
((چرا خرید خودروسایناتوصیه نمیشود))؟
چون باید اشغالهای چینی و لگن های ایرانخودرو با اون قیمت گذاری گرون و مسخره فروش برود برادر من شب دراز است و قلند ر بیدار
هنوز نیامده اینقدر ترسیدید
اورژانسی: 1395/10/1723:33:09،
17
15
باسلام وخسته نباشید.احتراما باتوجه به توصیه های اکید که خودروی۴۰۵تیوفایو بگیرم ولی هیچ توجه ای به دوستان نکردم تصمیم گرفتم که موضوع را با برادران عزیزم درسایپادرمیان بگذارم جهت خریدسایناکه این برادر دراین خصوص راهنمایی فرمایند خدایی وام گرفتم که خودروی خوبی جهت مسافرت بیرون از شهربگیرم که هم ایمنی خوبی داشته باشه براخودم وخانواده ام وهم کم سوخت وکمتر خراب بشه لطفااگر ساینا خوب نیست به من توصیه کنید خرید نکنم ..خدایی دوستانه حقیقت رابه من بگید کل سرمایه ام همین است که اون هم وام است.. ممنونم
مصطفی: 1395/10/1821:32:29،
22
15
من یه ماه میشه که با کلی تحقیق ساینا خریدم اگه مصرف سوخت پایین ،استهلاک پایین و هزینه تعمیرو نگهداری پایین و اپشن مدنظرتونه ساینا بگیرید اگه فقط قدرت و شتاب مدنظرتونه ۴۰۵بگیرید حالا تصمیم با خودتونه در ضمن از نظر جادار بودن هردوشون جادارن
عارف: 1395/10/2309:10:59،
29
20
ساینا درکل ماشین خوبی است با توجه به قیمت سایر ماشین ها فقط یک عیب داره آنهم صدای گیربکس درکابین است اگر این صدا نبود حرف نداشت
Sobhan: 1395/10/2419:50:20،
14
22
سلام من ساینا خریدم جلوبندی مزخرفی داره سیبک سمت راننده رو با ۴۰۰۰کارکرد تعویض کردم دیسک و صفحه و سنسور مپ و ترموسات کولر عوض کردم درها هم خیلی جیر جیر میکنه در ضمن قفل های خرابی دارند چون الان بعد از سه ماه قفل درب راننده با عقب تعویض شده گیربکس مزخرفی داره صدای زیادی داره که میگنند همه این جوریه صدای موتور هم که دیگه نگو به نظر من یه ریو سالم گیر بیاریده حرف نداره
Sobhan: 1395/10/2419:53:59،
15
21
سلام من ساینا خریدم جلوبندی مزخرفی داره سیبک سمت راننده رو با ۴۰۰۰کارکرد تعویض کردم دیسک و صفحه و سنسور مپ و ترموسات کولر عوض کردم درها هم خیلی جیر جیر میکنه در ضمن قفل های خرابی دارند چون الان بعد از سه ماه قفل درب راننده با عقب تعویض شده گیربکس مزخرفی داره صدای زیادی داره که میگنند همه این جوریه صدای موتور هم که دیگه نگو به نظر من یه ریو سالم گیر بیاریده حرف نداره
هادی بافهمی: 1395/10/2622:19:38،
20
18
ماشین صفر یعنی دور ریختن پول . من الان تیبا2 گرفتم تا الان 10 بار برای تقه گیربکس ماشین و خراب بودن بخاری و کمک های جلو و هزار تا ایراد دیگه رفتم نمایندگی مرکزی 1 ولی فایده نداشته .بازرسی کل کشور هم شکایت کردم ولی تا الان نتیجه ای نداده .

نخرید ذوستان فقط ظاهر دارن فنی افتضاحه. صد رحمت به ماشین های چینی. اقلا چینی ها داخلش راحت تره ماشین های ایرانی افتضاحه .من غلط کردم خریدم دیگه چظوری بگم که بفهمید نمیدونم.
خر بخر تیبا نخر.............. نخر بخر ماشین ایرانی نخر..... اینجا اعلام میکنم من غلط کردم ماشین ایرانی خریدم به لعنت خدا نمیرزه
جعفر: 1395/10/2721:41:40،
25
14
داداش فکر میکنم بد شانسی اوردی وگرنه خیلیا تیبا دارن هیچ مشکلیم ندارن
مجتبی: 1395/11/1613:22:12،
17
17
دوستان گلم :
شما ساینا با پراید.تیبا.پژو۲۰۶تیپ ۲.پژو ۴۰۵ .ام وی ام ۳۱۵مقایسه کنید
رضا: 1395/10/2811:32:36،
26
18
سگ ساینا به امسال پژو و سمند شرف داره 6تا خودرو پژو وسمند عوض کردم ک همشون موتورشون ایراد پیدا کردن یا واشر سرسیلندر سوزوندن ویا...
ولی الان حدودا یکساله ساینا دارم نگفته اخ سرم.
رضا: 1395/11/510:37:18،
21
17
من نمیدونم نویسنده دشمنی داره با ساینا.اتفاقا طراحی ساینا خیلی زیبا و چشم نواز.طراحی خودرو از جلو و عقب گرد شده همانند خودروهای روز دنیا.چراغ جلو و عقب عالی طراحی شده.چرا عقب حتی از خودروهای وارداتی زیباتره.رکابی زیر درها.یک چهار در کوپه زیبا.
ابوالفضل نصیری: 1395/11/717:36:58،
29
10
عزیزان من ماشینهای ایران خودرو کمی سرتر از ماشینهای اسایپا میباشد ولی مدلهای پایین ایران خودرو به درد نمی خورد اگر از نظر فنی ایراد پیداکنند پدر ادمو در میارند ان اقا که گفت با28000000 تومان ماشینهای پژو بخرید اولا با28میلیون پژو نمیدهند میتونی مدلهای پایینو بخرید که این هم واقعاخطرناک است ولی با28میلیون ساینا را به صورتی اقساط میشی خرید که واقعا ماشین خوبی است
مهدی: 1395/11/1003:08:36،
23
15
با سلام خدمت دوستان اون ادمایی که دارن حرف اضافه میزنن جمیعا ببندید...
یمشت ادم بی اطلاع عشق ماشین نشستن اینجاها نظر میدن بدون تجربه و قسم میخورم نیمی از شماها پشت ماشین ننشستید ..
اولا ساینا با اقساطش میشه ۲۸.۵۰۰
دوما پژو ۲۰۶ تیپ دو با اقساطش میشه ۳۷.۸۰۰ هزار تومان و قیمت نقد ۳۲.۶۰۰ تومان
سوما اون دوستانی که میگن پژو بهتره حق با شماست اما یه سوال از شما دوستان به نظرتون ماشین صفر که خودتون اولین مالکش بودید بهتره یا پژوی مدل پایینی که استحلاکش کمر میشکنه و چهره ی قدیمی داره
کدوم مالک خودرو ی تیبا ناراضی بوده که میگید تیبای آشغال
اگر تیبا ماشین بدی هست چرا اینقدر زیاد تو خیابون
من متاسفم برای منطق مذخرفی که حتی فکر پشتش نیست
شما سوار این ماشین بشید و نسبت به قیمتش عااالیه و شما لذت میبرید از رانندگی
من میتونم قسم بخورم اکثر کسایی که نظر نوشتن پراید هم سوار نشدن
یکم منطقی باشید
احسان: 1395/11/1103:16:55،
30
16
سلام دوستان.چرا ساینا رو با ماشینهای دیگه مقایسه میکنید.پژو شعارش اصطحلاک بالاست.چرا؟چون تا 100 سال دیگه پشت سر هم قطعه بفروشِ.پژو یعنی سرطان.من 12 تا خودرو تا الان عوض کردم.ساینا هم دارم.بسیار خودرو شیک,نرم و مجهز به موتور تیبا که محصول مشترک سایپا و یه شرکت آلمانیِ.در کل یه چرخ ساینا میرزه به خودرو های چینی و پژو
محمد: 1395/11/1621:41:13،
18
26
ساینا نگیرید ک شترگاوپلنگ ترین خودرو موجود در بازار هستش،،طراحی ساینا صفر هستش،،هیچ همخوانی از جلو و عقب و بغل وجود نداره ،،فنی از پراید هم کمتره،،افت شدید قیمت داره ،،تو بورس نیس،،،یا حق
محسن: 1395/11/1621:45:54،
15
29
واقعا پولتونو دور نریزید نرید ی خودرو لافرم و زشت بگیرید ،،این خودرو هیچی نداره داغوونه من داداشم داشت با 2میلیون ضرر مدل 95 ،شش ماه کارکرد رو فروختش
کوروش: 1395/11/1709:27:38،
18
18
سلام دوستان عزیز.خواهشن اینقدر چرت و پرت ننویسین.من که سرم کیج رفت اینقدر دری وری خوندم.اینجا جای نقد ماشینه نه گرفتن غلط املایی.حالا یه کلمه هم طرف اشتباه میزنه مهم نیست برای همه پیش میاد.به نظر من خیلی بیجا میکنه کسی که هنوز سوار ماشین نشده عیبشو نمیدونه بعدم میشه جفنگ مینویسه.اول بشین پشتش بعد نظرات گهر بار رو بنویسین
جواد: 1395/11/1719:29:10،
24
15
شما دوست عزیزی که میگی ساینا خوردوی شتر گاو پلنگه ترکیبی از همه خودروهاست مگه دنا ترکیبی از چندماشین نیست مگه رانا ترکیبی از چند ماشین نیست مگه شماها نبودید میگفتید ال90 زشته 206 اس دی صندوقش ضایست و بدفرمه چی شد با زشتی هاشون کناراومدید اینجا ایرانه با این قیمت بهت بنز و تویوتا نمیدن . خواهشا واقع بین باشید
وحید: 1395/11/2112:14:17،
26
13
ما که خریدیم راضییم بیرون شهرم باهاش رفتیم مسافرتم رفتیم موتورشم عالیه داخلش خیلی خشکله بیرونم با سنسوراییی که براش گذاشتن بهتر شده بدنش خشگلتر تیبا شده سوخت عالیه خداییش شتابش حرف نداره نه مثل رانا خیلی سرماشین تکون میده نه مثل پژو206تیپ2قدیمیه و نه پر خرجه نه مثل 405 سوختش بالاست نه پول تندرو باید بدی نه چیزی ترمزاش دیسکی خنک شونده هستش از نظر ایمنی هم بسیار عالی کار کرده هم من هم خونوادم هم همسایامون هم دور بریامونو رفیقامون پسندیدن و در تلاش خریدن این ماشین هستن چون نه مثل206پرخجو قدیمیه نه مثل رانا تکون میده و نه مثل405سوختش بالاس و نصف پول تندر 90 رو میدی همون امکاناتو میگیری هر ماشینی معایبی داره هیچی بی عیب نیست ولی این ماشین از نظر بدنه هم عالی کار کرده و سیستم داخلش از تیبا خیلی پیشرفته تره و بدنشم خشگلتر بنظر من ارزش داره 27ملیون بالاش دادم تا بدم206تیپ2که وقتی به خرج میفته نمیشه جولوشو بگیری یا رانایی که کمکاش مشکل دارن و تندری که 50ملیون پولشه بنظر به ضرفه میاد توصیه میکنم به مشخصات این خودرو هم نگاهی بندازین و از نمایندگیا هم سوالی بکنید اینترنت و نوشتهای داخل سایتاش هندیه با تشکر
پیام: 1395/11/2117:25:42،
14
18
از یه طرف میگن ایرانی لایق بهترینهاست از یه طرف هرچی ماشین آشغال و بدرد نخور رو با قیمت چهار برابر قالب میکنن به مردم خدا لعنتشون کنه
علی: 1395/11/2222:53:31،
24
16
عزیزانی که قصد خرید ساینا رو دارند اقدام کنند هیچ نترسید بنده از صمیم دل میگم فقط باید بهاش رانندگی کنی تا بدونی چه حس زیبایی داره قدرت و شتاب عالی صد شرف به پژو 405 و تندر90 و 206
فقط یه نکته برای اونهای مه با دنده عقبش مشکل دارند یعنی دنده عقب موقع جا رفتن صدا میده با مقدار خیلی کم پیچ رگلاژ کلاچ رو سفت کنید و روغن واسکازین لکومولیو بریزید بی نهایت نرم و راحت جا میره
سینا: 1395/11/2319:46:17،
12
29
ساینا ماشین خوبی نیس ،،یکی از اقواممو داره هنوز دنبال فروختن این ماشینه. ولی کسی پیدا نمیشه
پویا: 1395/11/2422:35:20،
28
13
اکثر کسایی که ساینا دارن و قصد فروش ماشین شونو دارن فقط بخاطر حرف مردم میفروشن ساینا هیچ مشکل فنی نداره شاید دربعضی موارد باشه که شانسیه ولی درکل ماشین خوبیه
مسعود: 1395/11/2321:55:45،
17
10
سلام محصولات جدید سایپا واقعآ عالیه من ی تيبا ۲ دارم واقعآ هم اپشنهاش هم زیبايی واقعآ حرف نداره
امیر: 1395/11/2417:07:32،
23
12
سلام به همه ی دوستان عزیز
با کمال احترام برای همه ی شما با نظرات خوبتون
لطفا بهم بگید اون عزیزانی که ساینا دارن که آیا لوازم یدکی این خودرو موجود
هست یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جعفر: 1395/11/2422:31:14،
25
13
ازونجایی که اکثر قطعاتش با تیبا مشترک هست فراوان پیدا میشه میمونه فقط چراغای جلو و عقب و سپرها که اونم به مرور زمان لوازم یدکی ها میارن ولی اگر کسی فعلا نیاز داشت میتونه ازطریق نمایندگی سفارش بده یه روزه واسش میفرستن
احسان: 1395/11/2702:08:27،
36
15
من طی سه سال اخیر حدود 10 تا ماشین عوض کردم.از خانواده پژو 206,405,پرشیا و سمند رو داشتم,فولکس گل,تیبا,پراید و پروتون ویرا هم داشتم.حدود دو ماه میشه که ساینا صفر خریدم.شایان ذکر است که اعلام کنم اینجانب تا سال 95 بالای 300000 کیلومتر تجربه رانندگی داشتم.اگر بخواهم بهترین ماشبن هایی که داشتم رو بگم اول پروتون ویرا بود که دیوانه سواری و نرمی و اصطحلاک کمش هستم.بعدش ساینا بخاطر شتاب خوب و امنیت بالا و زیبایی بیرونی و درونی است.البته در طراحی کیلومتر و داشبرد باز هم جای پیشرفت داره.سیستم تهویه هوا اتوماتیک شده و بسیار جالبِ.کلا هر کی دنبال تعمیر گاه رفتن هست و دنبال هزینه کردن برای تعمیر موتور باید بره پژو و سمند بخره
حسن: 1395/11/2919:27:16،
22
6
ساینا خوش دسته و ازلحاظ فنی هم ایرادی نداره
ما که راضیم ازش
از تیبا و پراید پارس خیلی بهتره
vahid: 1395/11/3020:31:26،
22
10
بسیار ماشین خوب و شیکی هستش با امکاناتی که واسش گذاشتن
عالیه من الانه دوماهه یکیشو دارم راضیه راضیم ماشاللش باشه فقط از چند نفر شنیدم که گفتن بهم دلت به حال زیر بندی این ماشین بسوزه گفتم چرا گفت خودرو سازی سایپا تنها مشکلی که ماشیناش دارن زیربندیه ضعیفشونه وگرنه ماشیناش هیچ عیبی ندارن میگفتن فقط زیر بندیش و حالا چجوری مواظب زیر بندیش باشیم توی دست اندازا اروم برید فقط جو گیر نشید گاز بدین نقطه ضعف این ماشین همینه اروم برید توی دست انداز ها براتون یه عمر کار میکنه و خرجی هم نداره
حسین: 1395/12/323:50:19،
22
7
سلام من ساینا خریدم واقعا ازش راضی هستم نسبت به تیبا خیلی بهتر شده خیلی شیک تره قیمتش هم با این تغییراتی که بهش دادن می ارزه چه بسا همین تغیرات رو اگه خودتون بخواید رو تیبا معمولی بدین همین قیمت پاتون میافته حالا هر کی پول داره و میتونه ماشین خارجی و خوب بخره خب صد البته که بهتره ولی با این پولی که ما داریم و تو این رنج ارزشش رو داره ولی یه علامت سوال بزرگ جلو خود شرکت سایپا هست وقتی یه چیز نزدیک ۲۷۸۰۰۰۰۰بابت این ماشین پول میگیرین یه انتن ساده و یا آچار چرخ ناچیز چیه که شما از رو ماشین برداشتین تازه کارت نارنجی هم که توی تبلیغات به عنوان یه آپشن اسم بردین چرا حذفش کردید من این ماشین رو نمایندگی کاسانه رشت برداشتم ولی اینا رو نداره
کریمی: 1395/12/509:26:37،
21
11
با سلام
من بین slx و ساینا موندم جالبه نظرات از خودرو به شدت بد به خوب تغییر کردن اولش خیلی ازش بد میگفتن ولی با گذشت زمان خیلی از ساینا تعریف میکنن از اطرافیان که میپرسم حتی از سیستم پژو هم بیشتر قبولش دارن
مجید: 1395/12/515:31:49،
20
17
سلام دوست عزیز
منم بین slxو ساینا تردید داشتم نهایتا با تحقیقاتی که کردم به این نتیجه رسیدم ساینا بخرم
الحمدالله راضیم
مجید: 1395/12/619:02:14،
25
11
سلام خدمت دوستان عزیز . بنده بعد از کلی کلنجار رفتن و تحقیق در مورد خودروهای خانواده پژو و سمند با توجه به مشکلات بسیار زیاد این نوع خودروها تصمیم گرفتم به هیچ وجه عجولانه و ظاهری قضاوت نکنم . بنابراین بیشتر تحقیق کردم و بالاخره دیروز تونستم سایناEx صفر از نمایندگی سایپا تحویل بگیرم . با توجه به اینکه قبلا از خودروهای دست دوم و کارکرده استفاده کردم هیچ تجربه ای در مورد آب بندی و ... ندارم . اگه دوستان راهنمایی بفرمایند خیلی خیلی ممنون میشم .
چندتا سوال هم دارم که امیدوارم عزیزان جواب بدن و به بنده کمک کنن .
۱- از چه نوع روغن موتور و روغن گیربکس استفاده کنم ؟
۲- آیا اینکه میگن باید روغن موتور و روغن گیربکس توی کیلومتر ۱۰۰۰ عوض بشه صحت داره ؟
۳- آیا مایع خنک کننده دارای ضد یخ هست ؟ با توجه به اینکه شهر ما هوای بسیار بسیار سردی داره ، آیا لازمه میزان ضد یخ اضافه بشه ؟
ممنون
reza: 1395/12/712:02:08،
19
15
باسلام ، من این ماشینو 9 ماهه که دارم مشکل خاصی نداشته ازش راضیم:
مزایا:
-سیستم تهویه مناسب
-فضای باز داخل خودرو
-سیستم ترمز خوب
-شتاب مناسب
مصرف سوخت معقول
نور چراغ مناسب
و..
معایب:
عدم دید کافی از کنارماشین
عدم رگلاژ مناسب کلاج خودرو در دنده های سنگین که موجب لرزش خودرو می شود
صدای موتور در دور بالای موتور تا حدی برای سرنشینان آزاردهنده است شاید با نمد کاپوت حل شود.
مجید: 1395/12/811:03:10،
22
9
سلام دوستان عزیز . بنده هم بعد از کلی تحقیق در مورد اینکه چه ماشینی بخرم که با شرایط اقتصادی خودم و خانوادم مناسب باشه . بالاخره به این نتیجه رسیدم که ساینا برامون مناسبه و اقدام به خرید کردم . الان ماشین تحویل نمایندگی شده و قراره فردا بعد از نصب پلاک بهمون تحویل بدن . فقط چون اولین باره که خودروی صفر خریدم چیزی در مورد نحوه آب بندی نمیدونم و اینکه از چه نوع روغن موتور و روغن گیربکس استفاده کنم . از دوستان گرامی خواهش میکنم در این مورد بنده رو راهنمایی بفرمایند . با تشکر
محمد: 1395/12/817:48:48،
21
19
با سلام من 300 بیشتر پول دادم فروش روز گرفتم که 3 روزه پلاکش اومد 500 تا باهاش رفتم .مصرف سوختش کمه.شتابش خوبه قیافشم بد نیست هندلینگش نسبتا خوبه یه ایراد بدی که داره وقتی توش نشستی ستونهای ماشین جلو دیدتو میگیره و شما ماشینی که ازسمت چب میاد درست نمیبینی.کیفیت مونتاژ پایینی داره صندلیاش خیلی راحت نیست.موتور تو دور بالای 3000 تا صداش زیاده.دندش خیلی خوب جا نمیره.
rmn: 1395/12/1220:35:24،
13
29
با سلام خدمت همه اونهای که می خواند تیبا یا ساینا بگیرند من 3 سال تیبا داشتم از اول براتون بگم اول اینو بگم شاید ماشین من بد بود اما از چند نفر دیگه پرسیدم همین نظرو داشتن اول که اگه بنزین معمولی بریزید سنسور پاییین باید هر 2 ماه یه بار عوض کنید ، قطعات داخل خیلی بد بودن چون بعد از یه مدت کوتاه به صدا در آمد روز اول بردم نمایندگی از دسته رهنما کمک عقب سنسور اکسیژن ساعت وحتی بلندگوهای عقبشو عوض کردم کمک هاش سریع خراب میشن ترمز اونو نگو لنت جلو یکی خراب خراب می شد یکی همیشه خوب بود بردم نمایندگی باز روز از نو لرزش ماشین تو دنده 2 خیلی زیاده اکه پشت ترافیک بمونی کلافت میکنه صدای ماشین که هنوز تو گوشم وزوز میکنه ولی اینو بگم موتورش بد نیست اگه صداشو درست کنن صدای دربها کی میگه قطعاتش ارزون لنت 65 هزار تومان سنسور 145 هزارتومان جلوبندیشو اونم یه قسمتشو من با 400 هزار تومان درست کردم ا
rmn: 1395/12/1220:45:03،
18
31
ادامه حرفهام اینو باید بگم جعبه عقب ماشین درست جا زیاد داره اما به خدا اهرمهای اون بد طراحی شده که تقریبا نصف جعبه عقبو اشغال میکنه چون اگه زیاد وسایل داشته باشی به اونها گیر میکنه بعد جعبه بسته نمیشه دربها بسته شده ولی فکر میکنی باز هستن سوخت از 100 تا بیشتر میشه هر 100 کیلومتر 9 الی 11 لیتر میسوزه سر پیچها مواظب باشید چون هر آن امکان داره تعادل خودتونو از دست بدید از چرغهاش براتون بگم که همون سال اول تنظیمش خراب شدن سپرش چون به زمین نزدیک هست حیلی خیلی باید مواظب باشید چون از من 4 بار شکست که ترمیمش کردم بیشتر سپر جلو ناگفته نمونه اتاقش از پراید بهتره اینو که از همه مهمتره بگم که 4 ماه طول کشید تا تونسم اونو بفروشم اونم با 4 میلیون پایین تر حالا تصمیم با خودتون من به شمنا پیشنهاد نمیکنم چه ماشینی بگرید ولی قبل از خرید ماشین یه سر به نمایندگی جای که تعمیر میکنن بزنید ببینید بیشترین ماشین
علی: 1395/12/2211:05:47،
29
11
باسلام بنده 12سال هست پراید دارم ازموتورش واقعا راضی بودم روهمین اعتماد به سایپا یه ساینا نقدی خریدم واقعا تو این رنج قیمت به نظر من ماشین خوبیست واز لحاظ مصرف سوخت در حد پرایده که از لحاظ اقتصادی بسیار مهمه نظر تمام کاربران برای من با ارزش ومحترمه
هموطن : 1395/12/2423:52:16،
28
6
منظورم از این مطالب با کسی هست که با اسم rmn نظر داده . دوست عزیز حاضرم قسم بخورم شما اصلا تا حالا از کنار این ماشین رد نشدین چه برسه به رانندگی با ساینا . دوم اینکه شما مطمئنی گواهینامه داری و راننده ای ؟؟؟ کسی که ۴ بار سپر ماشینو بکوبه زمین بشکنه بهتره بجای ماشین یه چیز دیگه سوار بشه مثل گاری یا کالسکه . خب دوست عزیز ماشینی که در عرض مدت بسیار کمی اینجوری باهاش رانندگی بشه بایدم ۴ تومن زیر قیمت خرید و فروش بشه . من بیشتر به حال اون خریدار دلم میسوزه که نمیدونه چی و از کی خریده !!!!! و یه توصیه دوستانه به شما . لطفا از این به بعد ماشین نخرین چون واقعا حیفه شما سوار ماشین بشین .
امین: 1395/12/2706:21:50،
20
3
سلام.من دو هفته است تحویل گرفتم و 1200 تا رانندگی کردم.نه تنها از ماشین های حدود سی تومن کمتر نیست بلکه بهتر هم هست.فقط از چرخ جلو موقع ترمز صدا میومد بردم نمایندگی گفت بخاطر لنت نو هست که یه هفته ای رفع شد.داخل شهر و جاده با سرعت100 تا 130 روندم سه بار سی تا سی تا بنزین زدم و هنوز 150تا میتونه بره. درکل حس یه ماشین خوب و مطمئن رو میده بهتون
جعفر: 1395/12/3020:57:46،
18
4
بنده اولین سفرمو امروز با ساینا رفتم ۱۲ ساعت یکسره گازوندمش همشم باسرعت بالای ۱۲۰ تا .شتاب و هندلینگ توی جاده عالیه از پژو هیچی کم نداره از نظر شتابم که خیلی خوبه توی سبقتا کندش خوب بود مصرف سوختشم تو جاده صدی ۵.۵ که جزو خودروهای کم مصرف دسته بندی میشه هرچی درمورد ساینا بدگویی میکنن دوستان جدی نگیرید ماشین خیلی خوبیه هرکسی خواست ماشین بگیره من بهش ساینارو پیشنهاد میکنم
saj2ad: 1396/1/117:51:56،
4
22
شمایی که ساینا ساینا میکنی دست خودت نیستا بهتر از ساینا سوار نشدی عادت کردی بهش....موتور ۱۵۰۰کم مصرف ولییی لا جون اسب بخارش۷۸تاس ینی ۴نفر با وزن۸۰کیلو توش بشینن میشه سرعتش عین لاکپشت.بعدش شاسیش به قدری ضعیفه که مشاهده کرده باشید به محض تصادف ماشین مچاله میشه و تحمل ضربه نداره.و هزار مشکل دیگه و مهمترینش عدم تعادل تو سرعت بالاس.خدایی نکرده تصادف شدید کنی خوشبینانش اینه که قطع نخا میشی و بدبینانه اینکه جونتو از دست میدی.خلاصه سالم در نمیای بر خلاف اتومبیلایی مثل سمند.۴۰۵....یا اتومبیل نخر یا یچی بخر ارزششو داشته باشه.یاحق
هموطن : 1396/1/201:20:27،
24
2
دوست عزیز . شما یا پژو سواری یا از دلال جماعت . همه اونایی که تیبا و ساینا دارن و یا حداقل از نزدیک دیدن میدونن که بدنه این دو ماشین از پژو محکمتره . پس معلومه که از روی حسادت یا عدم آگاهی داری نظر میدی . لااقل سرتو از برف بیرون بیار و از چندتا صافکار بپرس استقامت و ضخامت بدنه تیبا چطوره . اونوقت حتما متوجه میشی که بیخودی بابت لگنهایی مثل انواع خانواده پژو پول دادی . پژو دیگه لش و خز شده . فرت و فرت واشر میسوزونه و بیشتر از اون خودت میسوزی . البته حق میدم بهتون مجبوری که یه جوری عقده خودتو خالی کنی . آخه زور میاد ماشینی که ارزونتره ، از پژو لگن سرتر باشه . امیدوارم با پژو ترتری خودتون خوش باشین .
هموطن : 1396/1/1201:41:30،
13
2
آخه چقدر حسادت و دروغ . شما چندتا ساینا به من نشون بده که تصادف ناجور کرده باشن و مچاله شدن . آخه آدم محترم چرا بدون پشتوانه علمی و آگاهی کافی داری صحبت میکنی ؟ تا حالا چند تا ساینا دیدی که بخاطر سرعت بالا و عدم تعادل !!!!!! چپ کرده باشن ؟ خدایا چقدر حسادت و دروغ بافی . عزیز من سمند ماشین محکمیه و هندلینگ خوبی داره اینو قبول میکنم ، اما امنیت پژو ترتری دیگه واقعا مزاحه . خیلی خنده داره . بیشترین تلفات جاده ای مخصوص پراید و خانواده پژو ثبت شده . تازه ۴۰۵ با موتور xu7 که هر روز چند نقطه از کشور اعلام میکنن آتش گرفته و سرنشینانش به رحمت خدا رفتن . این چه ماشینیه که امنیت خوبی داره ؟؟؟ حالا مشکلات واشر سرسیلندر و حتی خود سرسیلندر ، مشکلات کم کردن روغن و روغن ریزی به کنار . یه کم حسادت رو بذارین کنار و واقع بین باشین .
جعفر: 1396/1/121:33:28،
21
3
اتفاقا فکر کنم شما تابحال سوار ساینا نشدی که داری بیخودی وبدون دلیل ازش بد میگی اول راجبش تحقیق کن بعدا نظر بده اولا موتورش 87اسب بخاره شتاب و قدرتشم توی جاده تست شده جوابشم پس داده ثانیا شاسی وبدنش فوق العاده محکمه .قابل توجه شما دوست عزیز من قبل اینکه ساینا داشته باشم پژو پارس داشتم درسته شتاب و قدرتش بالاتر ازسایناست ولی استهلاک پژو خیلی بالاست اتاقش زود به سروصدا میشه سوختشم بالاست بدنه پژوهای جدیدم که اشغاله ورقش خیلی نازک شده ولی اگه ساینا دیدی توشهر حتما ورق بدنه شو با پژو مقایسه کن ببین کدوم محکم تره من قبل اینکه ساینا بخرم راجب پژوهای جدید زیاد تحقیق کردم کیفیت ساخت و قطعات پژوهای قدیمو ندارن مثل ماست واشرسرسیلندر میسوزونن خدانکنه کسی باپژو تصادف کنه جون سالم بدر نمیبره
علیرضا: 1396/1/1216:32:45،
6
2
درسته شتابش بالا نیس ولی خب هزارو مونصد سی سی نسبت ب استیله ماشین میزنن تویوتا با اون ابوهتش اکثر ماشیناش هزارو هشصد هس
وحید: 1396/1/1512:31:15،
9
3
این ماشینو الان چند ماهه دارم چند هزار کیلومترم کار کرده یکی میگفت زیر بندیش یکی میگفت ظاهرش یکی میگفت این همون تیباس یکی میگفت موتورش یکی میگفت شتابش هر کی یه چیزی میگفت حالا اقای نویسنده ام وی ام که میدونی ماشینای درجه چهر پنجش وارد ایران میشه که به ماشیناش اصولا میگن ماشین یه بار مصرف یعنی خراب شن یا باید خیلی خرج کنی یا دیگه اون ماشین سابق نمیشن ماشینی که یه نمایندگی درست یا یه تعمیرگاه درست نداره 206تیب2ماشین خوبی بود وقتی که قطعاتش از فرانسه میومد نه مث الان چین بزنه ما مونتاژش کنیم بشینیم توشو بگیم به به چه چه206 یه ماشین پر خرجه در عین حال تیپ2 از شیشهای برقی و سنسور عقب عاجز هستش و ظاهری تکراری در شهرو کشورمونه با موتوری با قدرت1300این از این وحالا تندرe1تندری که نسخه اول این خودرو هست با اپشنای پایین و در عین حال قدیمی و ظاهری تکراری در شهر و کشور
وحید: 1396/1/1512:37:19،
7
4
ادامه ماجرای بالایی و حالا راجع تیبا سایینا کوییک ماشینایی که استاندارد جهانی توی اسمشون جای دادن و در چند مدل مختلف با تنوعی جالب وارد بازار شدن با موتور1500سی سی ماشینایی که از نظر تعادل زیر بندی سوخت خشکلی و تازگی حرف اولو میزنن و در ضمن خودروی ملی شناخته شدن از نظر ایمنی و هر چی که باید یه ماشین داشته باشه پراید و پژو که از رده خارج شدن و الان جایگزین اونها این ماشینای شیک شده من الان چند ماهه سایینا دارم گوش شیطون کر چند هزار کیلومتر کار کرده و هنوز برای عیی نیورده و یه ظاهر زیبا رو توی شهر به خودش گرفته باهاش بیرون شهر مسافرت رفتم از نظر تعادلی حرف نداره اونایی میخوان بخرن پشیمون نمیشن ماشین خوبیه از نظر امکانات و ظاهرش و قدرت موتورش همچیش استاندارد و لوکس در نظر گرفته شده
رضا: 1396/1/1611:36:00،
17
3
باسلام خدمت تمام کاربران محترم من 45 روزه ساینا گرفتم باهاش 2000 کیلومتر رانندگی کردم واقعا رانندگی با ان اصلا خسته کننده نیست من به شخصه راضیم
Nabi: 1396/1/1722:17:39،
8
1
باسلام بیشتر رانندگان سوار خودروهای متفاوتی شدن اما خودرو سلیقه‌ای پژو خودروی بسیار نامرغوبیه چون هزینه ماشینهای ژاپنی رو داره پراید کم هزینه و برای خارج شهر نامرغوب اما پیاده که نمیشه جابجا شد قیمت خودروها هم بسیار غیر معقولا با بحث هم کاری از پیش نمیره فقط احتیاط کنید
فربد : 1396/1/2021:01:58،
5
15
آدم اگه عقل داشته باشه سمند se می خره که خیلی ایمنی بالاتر و موتورش 300cc بیشتر قدرت داره به جای ساینا به درد نخور
هموطن : 1396/1/2102:25:15،
13
5
جناب فرید خان شما برو سمند se زپرتی بخر و ساینای به درد نخور مال ما . وقتی هر ۶ ماه یه بار واشر سوزوندی و بیشتر از اون خودت و جیب مبارکت سوخت اونوقت بیا حالتو بپرسم . حالا بماند که سمند زپرتی بعد از ۲ سال میشه لش و بدتر از لش . یه جوری از هم وامیره که دیگه نمیشه جمعش کرد . داداچ شما برو با سمند ترتری خودت خوش باش بذار ماهم با ساینای خودمون خوش باشیم .
جعفر: 1396/1/2121:02:49،
7
3
باز میگفتی سمند ال ایکس یا سورن یه چی نمیدونم به چه امیدی سمند se میخرید وزن زیادش استهلاک بالای موتورش سوخت بالاش اپشنم که هیچ صافو ساده من ساینارو هم دیدم واقعا شرف داره به پژو۴۰۵وسمندse چون بروزتره وامکانات بیشتری داره
زاهدی: 1396/1/2320:45:15،
18
4
من یک ماهی هست که ساینا رو خریدم قبل ال نود داشتم
واقعا ازش راضی هستم..
صادق: 1396/1/2517:30:52،
18
2
سلام دوستان بنده چندروز پیش یک ساینا تحویل گرفتم با توجه به تجربه ۲۵ ساله رانندگی با انواع خودرو که داشتم ساینا مناسبت ترین خودرو فعلا برای قشر متوسط هست بعداز تحویل حقیقتا فکر نمی کردم ساینا به این خوبی باشد بعداز تحقیق چند ماهه ساینا گرفتم به نظرم با توجه به هزینه مصرفی و نگهداری خودرو ساینا از پژو مناسبت تر است و این بدون هیچگونه تعصبی هست
محسن: 1396/2/219:41:17،
5
12
سلام
دوستان بگردید یه روا سال مدل 88 تا 90 تک سوز تمیز حدود دوازده تا چهارده میلیون پیدا کنید صد شرف به این خودروها داره
صادق: 1396/2/314:34:28،
10
1
من خودم روا داشتم الان تیبا نو خریدم تیبا صدتا شرف داره به روا لش بی حال تو سربالایی باید هولش میدادیم با اون صدا مضخرف موتور که دور موتور بالا 3 میرفت صدا موتور نیسان میداد زوزه گیربکس دفرنسیل که تو ذات همه روا بود با اون مصرف بالاش بدنه ماشین جایی میزدی باید خرج پژو میداد
جواد: 1396/2/412:23:04،
6
1
الان همه دنبال ماشین های بروز جدید و کم مصرف هستن شما دنبال پیکان و روا هستی. ماشینایی که بخاطر اشغال بودنشون دیگه تولید نشدن؟؟
محمدرضا: 1396/2/520:43:32،
4
1
سلام به همه ی دوستان
من دیروز 96/2/4 یکدستگاه خودروی ساینا رو از نمایندگی تحویل گرفتم.
امروز رفتم دزدگیر و روکش و... انداختم رو ماشین.
اما وقتی خواستم ضبط و باند ببندم متوجه یه مشکل بزرگ شدم!
اینکه طاقچه ی عقب اصلا جایی برای گذاشتن باند نداره!!!چون جای کمربند عقب هم روی طاقچه سوار شده و دیگه اصلا جایی رو برای باند باقی نذاشته.
چندجا هم رفتم و همه گفتند فعلا هیچ راهی نداره بتونم روشض باند ببندم (البته شاید بشه روی درب های عقب ببندی،ولی من دوست ندارم)
عزیزانی که ساینا دارن تابحال به این مشکل برخورد کردن؟
وآیا راه حلی برای بستن باند روی طاقچه عقب وجود داره؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
مصطفی: 1396/2/621:18:01،
4
1
من دیدم اکثرا پشت صندلی سرنشینان داخل صندوق عقب میذارن
نوید: 1396/2/1012:55:38،
2
1
باسلام تنها راهش برش ورق طاقچه هست که کمربند وسط هم حذف میشه
م: 1396/2/1401:41:32،
5
1
سلام دوستان ساینا اعتباری نوشتم اما یه مشکل وجود داره اینا تو اگهی زده بودن 12ملیون وام 10درصد 9 ماهه که میشه505هزار تومن سودش ولی الان سودا روی یک سال حساب کردن660هزار ولی قسط ها را 9 ماهه گرفتن به هر جا هم زنگ زدم کسی پاسخ گو نیست کسی میدونه کجا باید اعتراض کرد_و نظر شخصی درباره ساینا :بنطرم از پژو 206و ال نود بهتره چون اون دوتا را داشتم و ساینا دوستمم روندم البته با توجه به قیمتش ممنون از همه
رضا: 1396/2/1812:54:55،
12
1
حداقل مزیت ساینا وگروه سایپا اینه که اولا خیلی کم مصرفند هم ازلحاظ روغن وهم سوخت دوما جوش نمیارن وهی واشر نمیسوزونن
مهدی: 1396/2/2610:54:09،
9
2
نویسنده مقاله کاملا از امور فنی و تخصصی خودرو بی اطلاع میباشد و کاش روزی بیاید که از متخصصان آگاه در چنین رسانه هایی استفاده گردد .
من میخواهم بدانم که کجای پژو ۴۰۵ و سمند و رانا و خودروهای دیگری که ایشان نام بردند و گرانتر هم هستند ، از ساینا بهترند !!! من طرفدار ساینا نیستم ، ولی حداقل از ۴۰۵ و سمندهای قدیمی با اون موتورهای بی کیفیت و پر مصرفشان که هیچ اطمینانی به خریدار نمیدهند یا رانا که هیچ فضای داخلی مناسبی ندارد و فضای سرنشینان مثل قفس میماند ؛ که به بهتر هست و حداقل موتور مطمئن و فضای سرنشین و اطمینان در سفر قابل قبولی دارد .
محمود: 1396/3/400:24:01،
4
2
سلام خدمت همه دوستان.بنده حدودا ده سالیه که ماشین سوارم و تا الان شش تا ماشین عوض کردم اولیش و دومیش پراید بعدش چهارصدو پنج بعدش ریو دوباره پراید و واقعیتش ریو از همه سر تر بود و چهارصدو پنج ضد حال تر از همه با خراب شدناش و سر سیلندرم که دیگه خدای ادمو هم مالی هم معنوی در میاورد این مدت پیش پرایدو فروختم که برم یه ای اف سون نود و سه تر و تمیز که پسر عموم که بنگاه داره واسم ردیف کرده بود بخرم سمنده هم بدون رنگ و ظاهری در حد عالی از قضا همون روز صبح که پسر عمو میخواد ماشینو بیاره ماشین ریپ میزنه نگو سر سیلندر زده.شانس اوردم چون دهنش سرویس شد دو تومنم خرج گذاشت رو دستش.با کلی تحقیق از دوستای تعمیر کار و گفته هاشون مبنی بر اینکه موتور تیبا کمترین خرابی رو داره و شتاب و قدرتشم به نسبت خوبه و کم خرجه بعدش که با یکی از مهندیسن فنی سایپا صحبت کردم گفت هر کارشناسی که نمیدونه موتور تیبا و ساینا
محمود: 1396/3/400:30:40،
9
1
همون موتور ریوس که بخاطر کم خرج کردنش هشت سوپاپش کردن اصلا طرفش نرو واسه نظر.نهایتا با اپشنای ساینا و تیپ بهترش و از قرار تغیراتی که روش دادن و موتورشم از قرار بهینه کردن ساینا خریدم.قیافش بد نیست ولی ایده عال هم نیست به همین خاطر رینگ و لاستیکشو عوض کردم سقف و.ستونشم چرم زدم خوشگل شده تا صدو هشتاد تا هم تو جاده واسه تست روندمش و باهاش یه سفر طولانی تا قشم رفتم.حتی یه بار واسه تست شش تا ادم چپوندم توش تو شیب زیاد راحت با دو رفت بالا.نهایتا اینکه به نسبت قیمت پشیمونتون نمیکنه و ماشین صفرم سوارین.قاعدتا هرچی پول بدی اش میخوری ولی با همون پولت میتونی اش بهتر بخوری
ابوالفضل نصیری: 1396/3/822:05:23،
16
1
سلام عزیزان از اردیبهشت 96 تغییرات در گیربکس وصفحهکلاج دادند واقعا خیلی خوب شده هیچ صدای ندارد واقعا ادم لذت میبری
عبد: 1396/3/2415:56:30،
3
1
سلام دوست عزیز مال nd1یاnd2?و فرمانش تنظیم بود?
عبد: 1396/3/2415:55:23،
10
1
سلام دوستان من یه ساینا چندروز تحویل گرفتم ماشین خوبی کلاج دنده یک و دو عالی شده اما واسه مال من زده تو ارتقا یافته هاشون nd1و یه مدل دیگه داره nd2که اون بهتر..صدا موتور در حد ماشین ایرانی دیگه فقط متاسفانه یه سری ریزکاری داره مثل تنظیم فرمون راهنما کار نمیکنه و کولرش یه درصد گازش کم ک نمایندگی گفت بیا درست میکنیم در کل تا الان شکر خدا خوب بود
نیما: 1396/3/2705:53:10،
6
1
سلام خدمت تمام دوستان عزیز اقا من میخوام یه خودرو بخرم پولمم درحد تیبا وسانیا ست به نظر شما کدومیش بهتر تیبا یا ساینا لطفا راهنمایی کنید
عبد: 1396/3/2713:17:13،
6
1
ساینا بخر اپشن ها بهتر و جذابیت بیشتر از داشبورد بدنه و ترمز بهتر بخوای نقد بگیری فرقش 2/700ملیون
Z: 1396/3/2916:42:47،
4
1
نفستون از جاي گرم بلند ميشه منه دانشجو با يكم پس اندازي ك دارم ميرم ثبت نام ميكنم و كم كم قسطاشو ميدم من اگه پول قلمبه داشتم مطمئن باشيد بهترين رو ميخريدم تو اين اوضاع ك آدم نمي تونه پاي پياده اينور و اونورم بره مجبوريم بخريم بفهمين اونايي ك مسخره مي كنيد خودتون اگر ماشين نداشتيد پولم نداشتيد اين حرفارو نمي زديد و تخريب نمي كرديد.البته ك براي خودروسازاي ايرانم متأسفم ك اين قيمتارو براي ماشيناي سطح پايين ميزارن
حسین: 1396/3/3012:37:12،
3
1
به نظر شماها ساینا بهتره یا تیبا ۲
ابوالفضل نصیری: 1396/3/3102:18:03،
6
2
ساینا الان خیلی بهتر شده تغییرات که در گیر بکس وصفحهکلاج انجام دادند نسبت به تیبا برتری دارد
شمیم: 1396/3/3020:11:47،
7
3
من خودروی ملی میخرم اونم ساینا چون رو مملکتم و مردمش تعصب دارم نمیخوام پولمو بدم چشم بادومیایی که جوانای مملکتم بیکار باشن متاسفانه بعضی ها تو مملکت ما فقط بلد جنس ایرانی رو بکوبونن این پزست نیست
حجت: 1396/3/3115:20:11،
4
5
سلام اقا خیلی نامردین :(
من امروز ساینا ثبت نام کردم ی ماه دیگه میرسه دستم صبح خیلی خوشحال بودم چون احساس میکنم ماشین خوشگلیه ولی پیامای شمارو خوندم کلا ناامید شدم
یعنی اییییینقد ماشین بدیه؟؟؟؟؟:((((
مسعود: 1396/4/200:36:01،
2
6
سلام من قبلا تیبا داشتم ولی یه بلایی سرم آورد که دیگه از محصولات سایپا متنفرم..ولی بجاش 206 صندوقدار وی هشت خریدم خدایش خیلی ازش راضی هستم
پری: 1396/4/715:13:12،
5
1
جان مادرتون هر چی میخرید سمندlx و ef7 نخرید،سریع واشر سرسیلندر میسوزونه.مال بابام تسمه تایم پوکوند زد همه رو نابود کرد الان همه رو باید عوض کنه،ماشینای ایران خودرو همینجورن.اگه جیبت پره سمند بخر دو برابر قیمتشم باید خرج کنی.نهایتٱ دو سال زیر پات اذیت نمیشی.ماشین سمند تا وقتی گارانتی داره باید نگهش داری.الان خودم ساینا ثبت نام کردم.اصلا شبیه پراید یا تیبا نیست،آیا سمند و سمندlx و سمند ef7 هم یکی نیستن؟چه تفاوتی از نظر بدنه با هم دارن؟فقط یکم از نظر موتوری یا مدلای دیگه.این زمین تا آسمون فرق داره.کسی ک این مقاله رو نوشته قبل از ورود ماشین ب بازار نوشته.الان حتی بهترم شده.در کل ماشین شانسیه،یهو واسه یکی داغون در میاد واسه یکی عالی.هر کی اندازه جیبش...
عبد: 1396/4/1215:01:48،
3
2
لطفا کسانی که ماشین تحویل گرفتن اصلاح شده از،چه نوعی هست نظر بدنن و بحث تخصصی کنید نه سلیقه ایی
مجتبی: 1396/4/1301:43:35،
4
1
سلام من تیبا۲ دارم خیلی خوبه و راضیم مخصوصا از قدرت موتور ۱۵۰۰ سی سی مگاموتورش شتابش هم عالی آینه برقی شیشه برقی رینگ آلومینیوم فابریک عالی تو رنج ۲۸ پیشنهاد میکنم ...
S: 1396/4/1321:20:09،
2
1
سلام
من امروز ساینا رو تحویل گرفتم بنظر من در رنج این قیمت ها سایتا مناسب ترینه ! سوالم اینه که آرم ساینا ۹۶ فارسی نوشته شده ؟ من فکر کردم که با انگلیسی تایپ شده واقعا تو ذوقم خورد :/
محمد: 1396/4/1419:08:20،
3
1
سلام به همه مخالفان و موافقان این موضوع
همه نظرات رو خوندم و من هم سوالی داشتم که اگر امکان داره بدون جانبداری و فنی جواب بدین
اونم اینکه بتظرتون بجای ساینای صفر یک تندر۹۰ مدل ۹۱ بهتره یا همون ساینای صفر؟
از نظر کارایی و ظاهر و امکانات منظورم هست..
ممنون میشم تمامی دوستان نظرشونو بفرمایند هم مخالف و هم موافق با دلایل خودشون..
رضا: 1396/4/1512:21:43،
6
3
باسلام درجواب شما بزرگوار باید بگویم بنده چهار ماهه ساینا دارم به دلیل شرایط کاری هر هفته مجبورم مسیر سیصد کیلومتری تاتهران در رفت وامد باشم که جمعا میشود ششصد کیلو متر وهمیشه سه مسافر همراهم میباشد وداخل تهران هم همیشه میرم وبعضی موقع مجبورم حتی دوساعت هم کولر بگیرم موتورش تاحالا اخ نگفته حالا شما خودت مقایسه کن به نظر من پراید صفر از ان ال نود دست دو بهتره موفق باشید
محمد: 1396/4/1517:28:02،
1
2
ممنون از پاسخی که رضا به متن و سوال دادند
اگر ممکنه عزیزان دیگه هم به این سوال جواب بدن

↓↓↓↓↓↓↓↓↓

بتظرتون بجای ساینای صفر یک تندر۹۰ مدل ۹۱ بهتره یا همون ساینای صفر؟
از نظر کارایی و ظاهر و امکانات منظورم هست..
سلام: 1396/4/1610:14:09،
1
7
به نظرتون ساینا بهتره یا ۵ تومن بیشتر بدم سمند EF7 بگیریم
لطفا راهنمایی کنین

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما