کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات تحریم کاسپین ایر توسط وزارت بازرگانی آمریکا


کد خبر : ۱۹۰۵۷شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲:۴۵۲۵۱۶ بازدید

معاون بازرگانی و خدمات بازرگانی کاسپین با بیان اینکه ادعا شده این شرکت دو فروند هواپیما خریداری کرده اما آمریکا مانع ورود آن به ایران شده ...
جزئیات تحریم کاسپین ایر توسط وزارت بازرگانی آمریکاجزئیات تحریم کاسپین ایر توسط وزارت بازرگانی آمریکا

معاون بازرگانی و خدمات بازرگانی کاسپین با بیان اینکه ادعا شده این شرکت دو فروند هواپیما خریداری کرده اما آمریکا مانع ورود آن به ایران شده است، گفت: این شرکت امسال خرید هواپیما نداشته است، آمریکا پس از رفع تحریم‌های هسته‌ای دنبال بهانه برای اتهام‌های واهی تروریسم و منع اجرای حقوق بشر به ایران است.

عبدالکریم نعناکار اظهار داشت: شرکت هواپیمایی کاسپین حدود 23 سال پیش تاسیس شد و در این مدت همه فعالیت‌های خود را در حوزه حمل و نقل هوایی، مسافر متمرکز کرد.

وی با تاکید بر اینکه کل فعالیت‌های این ایرلاین در حوزه جابه‌جایی مسافر است، گفت: سالانه 13 هزار سورتی پرواز در داخل انجام می‌دهیم.

معاون بازرگانی و خدمات بازرگانی کاسپین افزود: حتی به نقاطی نظیر نجف، سلیمانیه، اربیل عراق هم پرواز چندانی نداریم چون هواپیماهایی ما امکان پرواز بیش از 3 ساعت نداریم.

نعناکار افزود: روز هشتم شهریور ماه سال گذشته و در بهبهه مذاکرات هسته‌ای وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت کاسپین ایر تحریم شده است؛ آنها ما را به ابهام واهی کمک به تروریسم تحریم کردند و سپس سیستم‌ها مرکزی ما را هم قطع کردند، همان سیستم‌های برنامه‌ای که همه ایرلاین‌ها با آن کار می‌کنند.

معاون بازرگانی و خدمات بازرگانی کاسپین افزود: ما هم از طریق مراکز ذیصلاح پیگیری و اعلام کردیم که اتهام واهی است و کمکی به تروریسم نداشته‌ایم، اما آنها تحریم‌های ما را ادامه دادند.

نعنا کار افزود: در این راستا ما هم برای کاهش اثرات تحریم و با توجه به اقتصاد مقاومتی همه سیستم‌های خود را توسط متخصصان داخلی نوشتیم و در یک سال اخیر چنان پیشرفتی کردیم که برنامه‌های نوشته شده و بومی شده صنعت را به ایرلاین‌های دیگر دادیم.

وی بیان کرد: روز گذشته دوم بهمن ماه وال استریت ژورنال به نقل از دفتر وزارت بازرگانی آمریکا ابلاغیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه 3 نفر و دو شرکت و دو کشور آفریقایی به دلیل فروختن هواپیما به کاسپین ایر و ایران تحریم شدند.

نعناکار تاکید کرد: ما در سال 94 به هیچ وجه خرید هواپیما نداشته‌ایم، اگرچه به دنبال توسعه ناوگان بوده‌ایم.

معاون بازرگانی و خدمات بازرگانی کاسپین گفت: حتی از این دو کشور آفریقایی که در ابلاغیه وزارت بازرگانی آمریکا امده است، نه قطعه خریده و نه هواپیما خریده‌ایم.

وی گفت: آمریکا فقط به دنبال غوغا سالاری است و حالا که قرار است تحریم‌های هسته‌ای را کنار بگذارد دنبال بهانه برای ایجاد تحریم دیگر به اتهام‌های واهی حقوق بشر و تروریست است.

نعناکار گفت: البته ما این موضوع را از وزارت خارجه ایران پیگیری کرده‌ایم.

وی گفت: هیچ یک از دو فروند هواپیمای که ذکر شده است، متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها