کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرونده حفاری یک فاز مشترک گازی با قطر بسته شد


کد خبر : ۱۹۰۱۰پنجشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۲۹۲۱۶۶ بازدید

مدیرعامل پتروپارس با اشاره به پایان حفاری چاه‌های فاز 19 پارس جنوبی در خلیج فارس، اعلام کرد: شمارش معکوس برای تولید گاز در اولین سکوی ...

مدیرعامل پتروپارس با اشاره به پایان حفاری چاه‌های فاز 19 پارس جنوبی در خلیج فارس، اعلام کرد: شمارش معکوس برای تولید گاز در اولین سکوی دریایی این فاز آغاز شد.

محمدجواد شمس با اشاره به پایان حفاری چاه‌های دریایی فاز 19 پارس جنوبی در آب‌های خلیج فارس، گفت: هم اکنون اولین سکوی این فاز مشترک گازی در خلیج فارس نصب شده است.

مدیرعامل پتروپارس با اعلام اینکه به زودی تولید گاز از اولین سکوی فاز 19 پارس جنوبی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این تا چند هفته آینده اولین ردیف شیرین سازی گاز طبیعی در پالایشگاه ساحلی این فاز مشترک راه اندازی خواهد شد.

با بهره‌برداری از فاز ۱۵ و ۱۶ و بخش هایی از فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، هم‌ اکنون تولید گاز ایران از این میدان مشترک گازی با قطر در خلیج فارس به ٤٢٠ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

با این وجود در صورت بهره‌برداری کامل از فاز ۱۹ پارس جنوبی، پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ میلیون مترمکعب دیگر به ظرفیت تولید گاز ایران از میدان پارس جنوبی افزوده شود.

بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، به زودی اولین واحد شیرین‌سازی گاز در پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد و مطابق با برنامه زمان بندی تعریف شده پیش بینی می‌شود دومین ردیف شیرین سازی این فاز تا پایان اسفند به بهره‌‌برداری برسد.

در شرایط فعلی پیشرفت طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی در بخش‌های مهندسی، خرید و ساخت ردیف چهارم شیرین سازی به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

حمیدرضا مسعودی مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس اخیرا با اعلام این که این بخش پالایشگاهی به زودی تولید خود را به شبکه سراسری گاز ارسال خواهد کرد، گفته است در حال حاضر سیستم یوتیلیتی پالایشگاه فاز ١٩ پارس جنوبی به صورت کامل تکمیل و بخش‌های آبگیر، واحد تولید بخار، واحد نیتروژن و کمپرسور هوا نیز در مدار تولید قرار گرفته است.

به گزارش مهر، هدف از توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین سازی شده، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد، سالانه ۱.۱ میلیون تن گاز مایع و حدود یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی است



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها