کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تجارت یک شرکت کشتی‌رانی تحت حمایت عربستان با ایران


کد خبر : ۱۹۰۰۵پنجشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷:۰۷۲۳۲۲ بازدید

شرکت کشتی‌رانی یونایتد عرب که از کمپانی‌های تحت حمایت عربستان سعودی است اعلام کرده که روابط تجاری خود با ایران را از سر ...
تجارت یک شرکت کشتی‌رانی تحت حمایت عربستان با ایرانتجارت یک شرکت کشتی‌رانی تحت حمایت عربستان با ایران

شرکت کشتی‌رانی "یونایتد عرب" که از کمپانی‌های تحت حمایت عربستان سعودی است اعلام کرده که روابط تجاری خود با ایران را از سر می‌گیرد. مسئولان این شرکت می‌گویند تنش‌های سیاسی مانعی در برابر فعالیت‌های تجاری آن نخواهد بود.

در پی لغو تحریم‌های گسترده جامعه جهانی علیه کشورمان، تقاضا برای روابط تجاری با تهران به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. شرکت کشتی‌رانی "یونایتد عرب" (UASC) که بخش عمده‌ای از سهامش در اختیار عربستان و قطر است، روز چهارشنبه (30 دی/ 20 ژانویه) از برقراری دوباره روابط تجاری‌اش با ایران خبر داده است.

مسئولان این کمپانی که دفتر مرکزی‌اش در کویت مستقر است، در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرده‌اند که پذیرش حمل‌ونقل دریایی محموله‌ها به و از ایران را آغاز کرده‌اند. به گزارش رویترز، یکی از منابع نزدیک به خطوط کشتی‌رانی "یونایتد عرب" به صراحت اعلام کرده که برای این کمپانی "ملاحظات تجاری بر چالش‌های سیاسی ارجحیت داشته است."

لغو تحریم‌های بین‌المللی که محدودیت‌های گسترده‌ای بر صادرات نفت و سیستم بانکی و بیمه و صنعت حمل‌ونقل ایران اعمال می‌کرد، موجب گشایشی محسوس در روابط تجاری کشورمان شده است. منافع هنگفت تجارت با ایران موجب شده حتی کشورهایی نظیر عربستان و هم‌پیمانانش در حوزه خلیج فارس هم که از سهام‌داران بسیاری از کمپانی‌های نفتی و کشتی‌رانی هستند و روابط تیره‌ای با ایران دارند، از بهره‌گیری از این فرصت صرف‌نظر نکنند.

شرکت کشتی‌رانی یونایتد عرب، با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: «این نکته مهم را باید به خاطر داشت که بخشی از تحریم‌ها (علیه ایران) همچنان پابرجا هستند و در نتیجه پذیرش حمل بار با کشتی‌ها به و از ایران منوط به بررسی‌های موشکافانه داخلی این کمپانی خواهد بود که هم‌سو با قوانین بین‌المللی و تحریم‌ها است.»تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران که اشخاص و بانک‌ها و شرکت‌های بیمه آمریکایی را از مراودات و مبادلات تجاری با ایران منع می‌کند، همچنان به قوت خود باقی است و منابع نزدیک به کمپانی‌های بزرگ بیمه می‌گویند بسیاری از کمپانی‌های خارجی ممکن است به همین خاطر در روابط تجاری با ایران محتاطانه برخورد کنند.

کمپانی یونایتد عرب که در سال 1976 تاسیس شده، تحت مالکیت مشترک دولت‌های امارات، بحرین، عربستان، کویت، قطر و عراق است. 51 درصد از سهام این کمپانی در اختیار قطر و 35 درصد سهامش در اختیار عربستان سعودی است. دیگر کشورها سهام کمتری از این کمپانی را در اختیار دارند. این کمپانی از آوریل 2013 همه روابط تجاری‌اش با ایران را در پی تشدید تحریم‌ها متوقف کرده بود.

به رغم قطع روابط دیپلماتیک با ایران از سوی عربستان در پی حمله نیروهای افراطی به سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد، به نظر می‌رسد منافع تجاری درهای بسته‌شده سیاسی را نادیده می‌گیرد. یکی از منابع نزدیک به یونایتد عرب به رویترز گفته است: «هرچیزی که از نظر اقتصادی به‌صرفه باشد در فهرست اولویت‌های این شرکت است. این‌که قطر و عربستان بزرگ‌ترین سهام‌داران این شرکت هستند، مانعی در برابر فعالیت‌های تجاری آن نخواهد بود.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها