کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

قیمت خودروهای داخلی در بازار پس از برجام

کدخبر:۱۸۹۹۵پنجشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۰۱۸۵۶۷ بازدید

از آنجاکه لغو تحریم‌های بین‌المللی، امیدواری در میان مشتریان بازار خودرو را افزایش داده، بخشی از آنها (مشتریان) ترجیح می‌دهند فعلا خودرو ...
قیمت خودروهای داخلی در بازار پس از برجام

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: با اجرایی شدن برجام، خودروسازان دیگر نمی‌توانند پایین بودن کیفیت محصولاتشان را به تحریم ربط دهند.

محمد جعفری اظهار کرد: متاسفانه خودروسازان نتوانسته‌اند رضایت مصرف‌کنندگان را در زمینه قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی خود جلب کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شاهد بودیم خودروسازان برخی مشکلات را به تحریم ربط می‌دادند، خاطرنشان کرد: بنابراین با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها، این بهانه از بین رفته و شرایط برای بهبود وضعیت فراهم شده است.رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: خودروسازان باید در شرایط پسا تحریم، نسبت به از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و تولید خودروهای جدید اقدام کنند.

وی افزود: اشتیاق خودروسازان مطرح جهانی برای فعالیت در ایران فرصت مناسبی برای خودروسازان است تا نسبت به به‌روز کردن خطوط تولید و فن‌آوری خود اقدام کنند.

جعفری با بیان اینکه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان باید به دغدغه خودروسازان تبدیل شود، تصریح کرد: امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها و ورود خودروسازان جهانی به کشور، شرایط برای رقابتی شدن بازار خودرو فراهم شود.


بازار خودرو پس از برجام

با اجرایی شدن برجام (توافق هسته‌ای) بازار خودرو کشور بیش از پیش به رکود رفت، اتفاقی که از قبل نیز به‌نوعی پیش‌بینی شده بود. در پی این اتفاق، قیمت برخی خودروهای داخلی افت کرد و این در حالی است که تندر-90 مسیری خلاف روند کلی بازار طی کرد و با افزایش قیمت مواجه شد.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، از آنجاکه لغو تحریم‌های بین‌المللی، امیدواری در میان مشتریان بازار خودرو را افزایش داده، بخشی از آنها (مشتریان) ترجیح می‌دهند فعلا خودرو نخریده و صبر کنند تا اولا محصولات جدید از راه برسند و ثانیا قیمت فعلی خودروها افت کند. به‌عبارت بهتر، انتظاری که مشتریان بابت آمدن خودروهای جدید و با کیفیت و روز دنیا و همچنین کاهش قیمت‌ها دارند، دلیل اصلی تشدید رکود بازار خودرو پس از برجام است. آنها گمان می‌کنند که با لغو تحریم‌ها، خودروهای جدید جای قدیمی‌ها را خواهند گرفت و در کنار این اتفاق، خودروسازان داخلی نیز قیمت محصولات شان را پایین می‌آورند؛ بنابراین چون نمی‌خواهند متضرر شوند، فعلا خودرو نمی‌خرند. این در شرایطی است که اگرچه ورود خودروهای جدید به بازار، اتفاقی محتمل به شمار می‌رود، اما پروسه‌ای زمانبر است و بین یک سال و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. از طرفی، خودروسازان ظاهرا هیچ برنامه‌ای برای کاهش قیمت محصولات خود ندارند و تجربه نشان داده آنها در دوران رکود، به جای پایین آوردن قیمت، تولید را کم می‌کنند. با این حساب، انتظار کاهش قیمت خودرو به‌نظر بیهوده است و بعید به‌نظر می‌رسد قیمت خودروهای تولید داخل کاهش یابد.


افت‌و‌خیز قیمت‌ها

براساس گزارش میدانی ایران‌جیب، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36 میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از کاهش قیمت 100 هزار تومانی خودروی موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. همچنین مدل صندوقدار 206 با نام V8 نیز که 100 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده، در حال حاضر 37 میلیون و 100 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. از سوی دیگر اما پژو 405 که این هفته نه ارزان شده و نه گران، در حال حاضر مدل GLX حدود 28 میلیون و 900 هزار تومان و مدل SLX حدود 31 میلیون تومان به فروش می‌رسد. تثبیت قیمت پژو 405 در حالی است که سمند LX این هفته 100 هزار تومان کاهش قیمت را به خود دیده و در حال حاضر 30 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رود.

خودروی پژو پارس هم اکنون در مدل سال حدود 35 میلیون ، مدل سال دوگانه‌سوز حدود 37.3 میلیون و مدل LX TU5 در حدود 38.8 میلیون تومان قیمت دارد .

از بازار رانا هم خبر می‌رسد، این خودرو با توجه به تغییر قیمتش در هفته جاری، در حال حاضر حدود 31 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، رانا طی هفته جاری 200 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. فعالان بازار اما در مورد دنا به ثبات قیمت آن اشاره کرده و می‌گویند این خودرو هم‌اکنون 44 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد.

از دنا که بگذریم، این هفته طبق معمول تغییری در قیمت تیبا رخ نداد، چه آنکه به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، تیبا در مدل صندوقدار خود هم‌اکنون 23 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. تیبا چند هفته است که با این قیمت خرید و فروش می‌شود و نوسان خاصی را به خود ندیده است. همچنین برای خرید پراید در مدل 131 نیز باید 19 میلیون و 800 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر در هفته جاری حکایت می‌کند. برای خرید مدل 111 پراید نیز باید 20 میلیون و 400 هزار تومان هزینه کرد و این یعنی پراید 111 هم تغییری را در قیمت تجربه نکرده است. اما از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییر قیمت خاصی طی هفته جاری نداشته‌اند. به گفته فعالان بازار، سراتوی اتومات با قیمتی برابر با 85 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و برای مدل دنده‌ای آن نیز باید 71 میلیون تومان دست به جیب شد.

سری هم اما به خانواده تندر-90 بزنیم که اعضای آن طی این هفته خلاف جهت روند کلی بازار رفتار کرده و گران شده‌اند. به گفته فعالان بازار، قیمت تندر-90 در مدل پارس خودرویی و E2 آن 300 هزار تومان افزایش یافته و این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 39 میلیون و 200 هزار تومان دارد. همچنین پارس تندر نیز که 700 هزار تومان افزایش قیمت را طی هفته جاری به خود دیده، در حال حاضر 40 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این خودرو به لحاظ کیفی و فنی تفاوت خاصی با دیگر مدل‌های معمولی تندر-90 ندارد و تنها ظاهر آن در بخش مربوط به صندوقش تغییر کرده است. اما از بازار تندر-90 مدل اتومات خبر می‌رسد که این خودرو افزایش قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر برای خرید آن باید حدود 45 میلیون تومان هزینه کرد. به گفته فعالان بازار، تندر اتومات طی هفته جاری 200 هزار تومان افزایش قیمت را به خود دیده تا در کنار هم خانواده‌هایش هفته گرانی را سپری کند. به اعتقاد برخی از کارشناسان، کاهش عرضه تندر-90 به بازار در پی تحویل این محصول به ثبت‌نام‌کنندگان طرح فروش خودرو اقساطی (همان طرح معروف به تسهیلات 25 میلیون تومانی)، دلیل اصلی افزایش قیمت تندر-90 به شمار می‌رود. به گفته آنها، تحویل تندرهای اقساطی، عرضه این محصول را به بازار کاهش داده و این موضوع سبب بالا رفتن قیمت آن در بازار شده است. تندر-90 البته در کل به دلیل آنکه تیراژ چندان بالایی ندارد، معمولا تعادلی میان عرضه و تقاضای آن ایجاد نمی‌شود و باید منتظر ماند و دید حالا که تحریم‌ها لغو شده و رنوی فرانسه می‌تواند فعالیت‌هایش را در ایران گسترش دهد، این موضوع چه تغییری در روند تولید تندر شکل خواهد داد.

از تندر-90 که بگذریم، مدل‌هاچ بک این محصول نیز طی یکی چند هفته گذشته روانه بازار شده و اگرچه در ابتدا افزایش قیمت شدیدی را به خود دید، اما این هفته با کاهش قیمت مواجه شد. ساندرو که طبق قرارداد مربوطه (پلت فرم مشترک X90) قرار بود چند سال پیش روانه بازار خودرو کشور شود، با کلی تاخیر به ایران آمد و همین چندی پیش توسط پارس خودرویی‌ها پیش فروش شد و قر ار است رفته‌رفته به تیراژ آن اضافه شود. این محصول پس از عرضه به بازار، روند معمول در بازار خودرو ایران را در پیش گرفت و قیمت آن در مقایسه با نرخ کارخانه افزایش یافت، تا جایی که اختلاف دو میلیون تومانی میان قیمت کارخانه و بازار این محصول به‌وجود آمد. این هفته اما با توجه به کاهش قیمت ساندرو، اختلاف نرخ کارخانه و بازار این محصول کمتر شد. به گفته فعالان بازار، ساندرو اتومات در حال حاضر قیمتی برابر 51 میلیون تومان در بازار دارد و مدل معمولی این محصول نیز 45 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این در شرایطی است که ساندرو در مدل‌های اتومات و معمولی، به ترتیب قیمتی برابر با 48 میلیون و 900 و 42 میلیون و 900 هزار تومان دارد.

برای دیدن جدول کامل قیمت‌ها به این صفحه بروید .

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ناصر: 1394/11/109:56:35،
84
13
خودرو نیس.دولت و مجلس و کل مملکت کمک کن تا فرغون برو میشه بهش گفت.
بردیا: 1394/11/111:16:25،
95
18
نخرین عزیزان
نخرین
تا این لگنسازان که سه دهه خودروهای بیکیفیت
به مردم میفروختند
تنبیه شوند
نخرین لطفا
همین ماشینهایی که داریم
از تولیدات این لگن سازان است
این همه تحقیر کافیه
تحریم ادامه دارد: 1394/11/112:33:40،
59
15
تحریم می کنیم، نمی خریم تا در مقابل خواسته بحق مردم سر تعظیم فرود آورند. ما فقط خودرو خارجی روز دنیا بدون تعرفه ظالمانه واردات و با قیمت جهانی می خواهیم.
آلبالو: 1394/11/115:43:56،
39
14
نمیخریم نمیخریم نمیخریم تا کاهش قیمت!!
افزایش قیمت: 1394/11/119:02:12،
12
20
قیمت روز خودرو
ال 90 پارس خودرویی 40.200.000
پارس تندر 40.300.000
پارس سال 35.500.000
کاظم: 1394/11/123:42:13،
18
13
بابا آنقدر خودرو تکراری از انواع پراید و پژو سمند و ... دیدیم خسته شدیم.خیابان های کشور شده مثل خیابان های افغانستان از بس خودرو های زشت و تکراری و قدیمی وجود داره.
صنعت خودرو چین فقط ۱۵ سال است راه افتاده حالا با گپی برداری و سوار کردن موتور و گیربکس های ژاپن و المان وسوئد و استرالیا رو ماشین های تولیدی شون به هر حال خودرو تولید میکنند از ما زیباتر و با کیفیت تر.
زنده باد جمهوری چین.........
خاک: 1394/11/202:13:30،
14
12
یعنی موندم توو کف اونایی که دارن منفی میدن و مخالفن به تحریم خودرو. اینا از اونان که پراید بشه 100تومنم باز میگن کمه باید بشه 1میلیارد
بابا: 1394/11/109:58:20،
92
16
ما ایرانیها ذره ای ترحم و ایثار نداریم 3 سال خارجیها در کشور ما حضور نداشتند کم مانده بود استخوانهای هم را هم بخوریم حالا که خارجیها دارند می آیند و بحران تمام شده همه مهربان شدندو تخفیف میدهند و قسطی بدون سود می فروشند .
سعيد عسكري: 1394/11/110:02:16،
20
47
دوستان گلم ميخوام ماشين بخرم لطفا راهنمايي كنيد بين محصولات دوگانه سوز شامل سمند گاز سوز و پژو ٤٠٥ گازسوزو پرايد گاز سوز كدوم از نظر ضرر فروش و سرعت فروش و غيره بهتره ممنون ميشم راهنمايي كنيد
علی: 1394/11/110:43:53،
31
27
پراید ز نظر غیره بهتره.
ساسان: 1394/11/111:09:08،
33
15
اگه شانست خوبه و فکر فروش نیستی و مصرف کننده ای سمند ef7 پایه گاز بگیر مدل قبل از 93 هم نگیر ! اگه کم خرج میخوای و بی دردسر پراید اگه جادار میخوای و بی دردسر و صدای قارقارکش اذیتت نمیکنه 405!!
هادی: 1394/11/111:48:10،
30
11
سمند ef7 از نظر نرمی و قدرت و موتور به روز تره ولی از نظر بازار ضعیف تره و افتش بیشتره
پراید قدیمیتر و ضعیف تره ولی افت قیمتش کمتره و بازارش بهتره
اگر تو جاده میخای بری ارزش جونت بیشتر از این حرفاست ولی برای توی شهر پراید کار راه اندازه
م: 1394/11/122:14:27،
16
10
من نمیدونم چه جوریه .اول میگن تحریم لگن سازی .بعد اگه کسی خواست بخره راهنماییشم میکنن که چی بخره !!!! خب تکلیف خودتونا روشن کنید !!! اگه لگنه واسه همه لگنه
...: 1394/11/200:32:58،
12
10
گازسوز کلن نگیر
شهریار: 1394/11/110:03:42،
82
11
خدا را شکر ۲۰۶ صد تومن ارزون شد...یعنی دیگه از خدا هیچی نمی خوام...!!!
تو چند روز ۲۰ میلیون گرونش کردن حالا منت گذاشتن ۱۰۰ تومن ارزونش کردن.
تازه L-90 را هم که گرون کردن،
بسه دیگه خدا وکیلی...!!!
کو مشتری: 1394/11/110:07:13،
57
15
اصلا محصولات ایرانخودرو و سایپا را ادم میبیند افسردگی میگیره ازبس
تکراری و یکنواخته کسل کننده بیکیفیت و گران و اشغالند من دیگه
خودروهای چینی را به این اشغالها ترجیه میدم
ارش: 1394/11/110:15:21،
33
12
کاهش ۱۰۰ هزار تومانی !؟
tomi: 1394/11/110:21:06،
58
12
الان متوجه شدم که چرا دولت وام خرید خودرو برای تولیدات ایرانخودرو و سایپا داد.
چون میدونست که قراره شرکت های اروپایی بطور 100 درصدی وارد بازار ایران بشوند و محصولاتشان به قیمت خودروهای مزخرف تولید ایران بفروش برسد و آنموقع تولیدات ایرانخودرو و سایپا بدون مشتری میماند و بفروش نمیرفت .نقشه دولت این بود که با تبانی با این شرکتهای ایرانی به بهانه وام ،این آت و اشغالا را به مردم بفروشه که سود دو چندان داشته باشه(نزول وام و سود فروش به قیمت روز).
چیزی که ما هیچ وقت متوجه نشده بودیم این بود که این شرکتها خصوصی نبودن که دولت دلش به حال مردم بسوزه و بخواد جلوی افزایش خودرو را بگیره .(قیمت بسیار بالا و فروش کم )براش سود بیشتری داره تا (قیمت پایین و فروش زیاد).دزدتر از اینا وجود نداره
ali: 1394/11/111:41:37،
30
10
دمت گرم ای گفتی
من نمیدونم مردم چرا نمیخوان این موضوع رو قبول کنند
به هر کی میگم باورش نمیشه که چقدر ضرر کرده
پس امیدواریم به کیفیت و قیمت واقعی خودرو های خارجی ونابودی خودروسازای داخلی در اینده ی نزدیک
انشاالله
استاد: 1394/11/111:00:46،
43
13
تا روزی که زنده ام، لگن ایرانی نمی خرم به خاطر:
1- بی کیفیت بودن
2- قدیمی و پر مصرف بودن
3- قیمت چند برابری
4- برخورد بسیار نامناسب و ارباب گونه لگن سازها
5- احترام به خودم و مملکتم
6- کمک به پاکیزگی هوا
7- نداشتن نمایندگی درست
...
habib: 1394/11/112:26:53،
24
14
کاملا با نظرت موافقم
بهزاد تحریم: 1394/11/111:06:27،
27
8
مردم خسته شدن از بس مطلب نوشتن. لب کلام اینه، قیمتها و رقابتها باید واقعی، تعرفه ها کاهش، و به مردم ایران بعنوان یک انسان که دارای حقوق می باشند نگاه شود. اونوقته که مردم مشتریتون میشن.
سانسور چی: 1394/11/111:16:22،
32
12
37.3 میلیون و مدل LX TU5 در حدود 38.8 میلیون تومان قیمت دارد .

این چرت و پرتا رو از کجا میاری ایرانجیب ، کجا پارس این قیمت میدن ؟
کاهش 100 هزار تومنی؟ خودتو مسخره کردی یا ملتو ؟ یعنی یارو وقتی 30 میلیون پول بی ارزش میده بیت حلبی میخره کارش گیر 100 هزار تومنه ؟
خبر پیدا نمیکنی یه جکی متن عاشقانه یا اهنگ بزار ،مفید تر محسوب میشی
ایرج: 1394/11/111:43:49،
19
10
حیف نیست پولت را بدی اشغال بخری و بعد هم بعلت بی کیفیتی و قطعات چینی آسیب به خودمان بزنیم
habib: 1394/11/112:24:51،
14
10
دوستای گلم ازتون خواهش می کتم یکبار دیگه ام شده بیایید تا حداکثر یک ماه خودروی صفر نخرید. باور کنید رفع تحریم کار را برای خودروسازا خیلی سخت کرد اگه کمی بهشون فشار بیاید خیلی راحت از هم متلاشی می شن
سردار: 1394/11/112:29:42،
17
10
دوستان گرامی، همگی میدونیم ک خودرو های تولیدی دو شرکت به حساب ملی ، اکثرا از قطعات چینی و هندی تولید میشن، حالا من کار به این که حق ما اینا نیست و باید تعرفه خودرو جهانی بشه ندارم،ولی نمیدونم چرا به خودرو ی واردشده از چین ،ننگ چینی بودن میزنید ،در حالی که به مراتب از خودرو های این دو شرکت به جهت تنوع و زیبایی و کیفیت موتور بهترند در شرایط موجود.. چه کنیم که اسیر چین و هندیم !
احمد: 1394/11/112:33:51،
19
11
خودروهای داخلی اگر 50% ارزش فعلی انها کاهش پیدا کند باز ارزش خرید ندارند بخاطر اینکه در مدل صفر مشکلات زیادی از قبیل
مصرف بالای سوخت و خرابی سیستم برق و روغن ریزی و... دارند.
خودروهای خارجی هم که ایده ال هستند با حمایت های دولت از
تعرفه بالا برای قشر متوسط جامعه به رویا تبدیل شده است.!!!
مهدی: 1394/11/113:17:22،
15
10
دوستان من نیاز به ماشین دارم و باید بخرم کارم ایجاب میکنه که داشته باشم علاقه ایی هم به خودرو های تولید داخل ندارم به دلایلی که همه میدونن،ولی مسئله اینجاست که من 30 تومن پول دارم خودرو خارجی نمیشه خرید بخاطر لطف عزیزان خودرو داخلی هم که شرایطش مشخصه تو چه وضعیتیه.
حالا اگه کسی بتونه راهنمایی کنه ممنون میشم .علاقه به پیاده روی دارم ولی مسیر طولانیه ...!
Bv: 1394/11/116:18:08،
17
10
دوست من، بنظر من، ریو مدل ۹۰ که ABS داشته باشه بگیرتاببینیم چی پیش میاد. مصرف کم، کم استهلاک، تمامی قطعاتش هم ساخت کره هستش. من دارم و بسیار راضیم.
داش امید: 1394/11/114:46:40،
16
10
بخدا رکود بازار نداشتن پوله پوب پول پول وقتی دست مردم باز باشه خرید میکنن مثل وام ک دادن درسته رفت تو کت مردم ولی چون پیش پرداختش خوب بود دست مردم رو باز گذاشت و دیدید ک مردم خریدند الان هم اگه دست مردم باز بشه همین ها رو هم میخرند باید واقع بین بود
میلاد: 1394/11/116:03:39،
18
11
دوستان گرونی. خودرو. ربطی. به تحریم نداشت. دولت خواست. گرون شه. و الانم نمیخواد بیاد پایین. تازه. بنزینم. میخوان. گرون کنن چون. دولت. میخواد. کاری. هم از دست ملت. ساخته نیس اینم. دولت. میکنه.
آریا: 1394/11/119:38:07،
12
8
واقعا خسته نباشن!!!اگه برجام به هر دلیلی هوا میشد مطمئن باشید یه شبه قیمتها لااقل شصت درصد میرفت بالا ولی حالا که همه چی به خیر و خوشی تموم شده قیمتها فقط لطف کردن فعلا ثابت موندن!!!!!!!!!آخه یکی پیدا نمیشه به این لگن مونتاژ کننده ها بگه کم کاری تا کی؟!؟!
جلال: 1394/11/119:40:31،
14
9
یک کلام اینجا ایرانه. چی زیاده بهانه. نه معذرت خواهی .
cerato: 1394/11/122:48:18،
15
10
اگه مامردم ساده نبودیم این ماشینای اشغال همش راهی کارخانه فولاد سازی میشد اونایی میخرن نمیدونم اسمشونا چی بزارم خلایق را هرچی لایق

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل