کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه


کد خبر : ۱۸۹۶۳چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۵۱۰۱۷ بازدید

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه بار دیگر تحت تاثیر افت بیشتر شاخص سهام آسیا و کاهش قیمت جهانی نفت با افزایش نسبی روبرو شده و ...

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه بار دیگر تحت تاثیر افت بیشتر شاخص سهام آسیا و کاهش قیمت جهانی نفت با افزایش نسبی روبرو شده و به بالاتر از 1090 دلار در هر اونس رسیده است.

افزایش قیمت طلا در مبادلات امروز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش شاخص سهام آسیا و افت قیمت نفت در شرایطی است که کاهش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین مانع از رشد فزاینده قیمت این فلز زرد شده است. بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز امروز به کمتر از 27.92 دلار رسید که این پایین ترین سطح از سپتامبر 2003 میلادی به شمار می رود. ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان نیز موجب شد تا شاخص سهام آسیا با کاهش شدیدی روبرو شود.

صندوق بین المللی پول نیز در تازه ترین گزارش چشم انداز اقتصادی خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان در سال های 2016 و 2017 میلادی را کاهش داده است. این در شرایطی است که آمارهای رسمی نشان می دهد رشد اقتصادی چین طی سال 2015 میلادی به پایین ترین سطح در 25 سال اخیر رسیده است.

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1091 دلار رسیده است. تحلیلگران موسسه سیتی گروپ اعلام کردند که نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان موجب افزایش نسبی تقاضا شده است.

طلا یکی از بهترین کالاها برای سرمایه گذاری در شرایط نامساعد اقتصادی جهان به شمار می رود. کاهش شاخص سهام، نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی چین و تنش های سیاسی در خاورمیانه مهمترین عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا بوده است.

گزارش سایت طلا می افزاید، به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی ، ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصاد جهانی موجب خواهد شد تا قیمت طلا در سه ماه نخست امسال با افزایش نسبی روبرو شود. ولی این روند صعودی قیمت طلا چندان دوام نخواهد داشت.

قیمت طلا اوایل ژانویه به بیش از 1112 دلار رسید که این بالاترین رکورد در 2 ماه اخیر به شمار می رود. با توجه به کاهش رشد اقتصادی چین به نظر می رسد تقاضای طلای این کشور نیز با کاهش روبرو خواهد شد. موسسه مالی نومورا رشد اقتصادی 5.8 درصدی را برای چین در سال جاری میلادی پیش بینی کرده است.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی نیز تاکید کرد: سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1100 دلار است و تنها در صورتی که این سطح مقاومتی شکسته شود قیمت طلا می تواند با رشد بیشتری همراه گردد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها