کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جک S5 اتوماتیک در ایران تعیین شد


کد خبر : ۱۸۹۵۵چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸:۴۷۳۸۱۴۷ بازدید

به نظر می‌رسد انتظار‌ها به پایان رسیده و کرمان موتور به‌زودی نسخه اتوماتیک این شاسی‌بلند را روانه بازار کشور خواهد کرد.این شاسی‌بلند شهری در ظاهر ...
قیمت جک S5 اتوماتیک در ایران تعیین شدقیمت جک S5 اتوماتیک در ایران تعیین شد

به نظر می‌رسد انتظار‌ها به پایان رسیده و کرمان موتور به‌زودی نسخه اتوماتیک این شاسی‌بلند را روانه بازار کشور خواهد کرد.این شاسی‌بلند شهری در ظاهر به‌خصوص در بخش جلو تفاوت‌های محسوسی با جک S5 دنده‌ای ندارد و برای انتقال قدرت نه‌تنها به گیربکس اتوماتیک مجهز شده است بلکه این گیربکس اتوماتیک از نوع "دوکلاچه" است که با تکنولوژی نوین هم سرعت تعویض دنده‌ها را تسریع می‌کند و هم موجب کاهش محسوس مصرف سوخت می‌شود.در قلب S5 همان پیشران 2 لیتری توربو 174 اسب‌بخاری می‌تپد و امکانات و طراحی داخلی خودرو نیز نسبت به مدل دنده‌ای تغییری نکرده است.

به گزارش هفته‌نامه خودرو امروز ، مجموعه سپر و جلوپنجره خودرو دستخوش تغییرات زیادی نشده است.این فیس‌لیفت برای اولین بار در نوامبر سال 2014 میلادی توسط رسانه‌های چینی بازتاب پیدا کرد اما هنوز مشخص نبود که آیا قرار است این تغییر چهره روی S5 اجرا شود یا مقدمه‌ای برای جانشین S5 است.شاسی‌بلند محبوب جک که برای اولین بار در سال 2012 به بازار معرفی‌شده بود سرانجام در سال 2015 همراه با تغییر چهره به گیربکس اتوماتیک دو کلاچه نیز مجهز شد تا کلکسیون توانایی‌هایش برای جلب‌توجه مشتریان تکمیل شود.به عقیده بسیاری از کارشناسان S5 از تمام هم‌کلاسانش در صنعت خودرو چین یک سر و گردن بالاتر است و حتی در بررسی‌های کارشناسان سایت Autohome چین ، S5 اتوماتیک امتیاز بالاتری از پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بازار چین دریافت کرده است.در نمای جلو آپشن چراغ‌های LED روشنایی در روزبه بالای مه شکن اضافه‌شده که موجب تغییر ظاهر این قسمت از دماغه خودرو شده است.

qumy3q8avhen2in37xsq.jpg

دو خروجی اگزوز ، آینه‌های مجهز به راهنمای LED باقابلیت جمع‌شوندگی دستی نیز مانند مدل دنده‌ای در این خودرو به چشم می‌خورند اما رینگ‌ها از سایز 17 روی مدل دنده‌ای یک اینچ بزرگ‌تر شده و روی تایر‌های 225/55 R18 جلوه ظاهری متفاوتی به S5 اتوماتیک داده است.وزن S5 اتوماتیک نیز با افزایش 40 کیلوگرمی در مقایسه با نسخه دنده‌ای به 1545 کیلوگرم رسیده است.

همچنین در داخل کابین آپشن هایی نظیر تنظیم برقی صندلی راننده و ترمز برقی به‌جای اهرم ترمزدستی دستخوش تغییر شده‌اند.


87m24mwk0x6of9uvie9.jpg

در بخش دیگر این خودرو مانند مدل دنده‌ای به آپشن‌هایی نظیر سیستم کنترل سرعت در سراشیبی ، کنترل ایستایی در سربالایی ، سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD در کنار سیستم کنترل پایداری ESP مجهز است.

S5 تمام تلاشش را کرده تا در بازار ایران رقیب هم‌ترازی باکره‌ای‌های همکلاسش باشد و به همین دلیل‌، طول و عرض این خودرو کاملاً مشابه اسپورتیج و توسان است اما وقتی نوبت به ارتفاع می‌رسد S5 حدود 2سانتی‌متر بالاتر از کره‌ای‌ها می‌ایستد‌. طول 4.4‌، عرض 1.8 و ارتفاع 1.66 متری S5 در مقایسه با ام‌وی‌ام X33 در همه جهات به غیر از ارتفاع بزرگ‌تر است‌. ابعاد خارجی می‌تواند تأثیر بسزایی در فضای سرنشینان داشته باشد به همین جهت فاصله بین دو محور به‌عنوان معیاری اساسی در خودرو‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد چراکه فضای سرنشینان درواقع بین دو محور در نظر گرفته می‌شود‌. فاصله بین دو محور S5 عدد 2645 میلی‌متر را نشان می‌دهد که 10 سانتی‌متر بیشتر از ام‌وی‌ام X33 است و در ترازی کاملاً مشابه اسپورتیج و توسان قرار می‌گیرد‌. فاصله S5 از سطح زمین در حالت ایستاده و بدون سرنشین و بار 21 سانتی‌متر است که در حالت فول ازنظر تعداد سرنشین و بار حداقل به 17 سانتی‌متر و عددی مشابه رقبای کره‌ای می‌رسد‌.

wofj10ctvy8uaxr00obw.jpg

کرمان موتور قیمت این خودرو را 88 میلیون تومان تعیین کرده است. این در حالی است که S5 اتوماتیک  2 رقیب را پیش رویش می بیند. یکی چری تیگو5 و دیگری هایما S7 ایران‌خودرو که به ترتیب در فول‌ترین مدل اتوماتیک 92.7 و 78.9 میلیون تومان قیمت دارند.S5 دنده‌ای نیز هم‌اکنون با قیمت 75.4 میلیون تومان توسط کرمان موتور به فروش می‌رسد. در این شرایط و با توجه به قیمت‌گذاری منطقی کرمان‌موتو به نظر می رسد بار دیگر تجربه موفق s5 دنده ای این بار برای S5 اتوماتیک هم تکرار می‌شود و به‌یقین شاهد رقابت داغ بین شاسی بلندهای اتوماتیک زیر 100 میلیون تومان خواهیم بود.

به گزارش هفته‌نامه خودرو امروز ، فروش این خودرو فردا ( 1 بهمن‌ماه  94) در سراسر کشور آغاز خواهد .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها