کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

رقابت در كيلومتر 9 تا 15

کدخبر:۱۸۹۵۴چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲:۵۰۴۵۹۰ بازدید

يك روز از قطعي شدن خبر حضور آلماني‌ها در جاده مخصوص نگذشته است كه خبرهای حضور خارجي‌ها در كيلومترهای جاده مخصوص بيش از پيش ...
رقابت در كيلومتر 9 تا 15

يك روز از قطعي شدن خبر حضور آلماني‌ها در جاده مخصوص نگذشته است كه خبرهاي حضور خارجي‌ها در كيلومترهاي جاده مخصوص بيش از پيش شنيده شد. طي يكي دو سال پس از حضور دولت يازدهم ورود برندهاي پرقدرت خودرويي در كيلومترهاي مختلف جاده مخصوص بيش از پيش به گوش مي‌رسيد و امروز و فردا شدن‌هاي برجام و لغو تحريم هم موجب شد تا مذاكرات براي ورود برندي جديد در بازار خودرويي ايران با شرايط، نگاه متفاوت و الزام به سرمايه‌گذاري و استفاده از توان داخلي انجام شود.

بر همين اساس بود كه روزي نگذشته از اجرايي شدن برجام آلماني‌ها بدون فوت وقت با آبي‌پوشان به تفاهم رسيدند تا نخستين امضاي خودرويي به نام ژرمن‌هاي اروپايي ثبت شود. تعجيل براي امضاي قرارداد خودرويي كار را به جايي رسانده كه معاون وزير صنعت و معدن و تجارت نيز بي‌محابا از قراردادي كه از ماه‌هاي پيش بارها صحبت نهايي شدن آن به ميان آمده بود خبر داد تا خيال همه را بابت حداقل دو برندي كه حضورشان در ايران قطعي است راحت كند.

محسن صالحي‌نيا، معاون امور صنايع وزير صنعت و معدن و تجارت در حاشيه مراسم رونمايي از سيستم سوخت‌رساني يورو 6 در پاسخ به "روزنامه اعتماد" با تاكيد بر قطعي شدن قرارداد پژو با ايران خودرو از امضاي اين قرارداد در هفته آينده و با حضور حسن روحاني رييس‌جمهور خبر داد و در خصوص قراردادهاي جديد در مجموعه گفت: «به غير از خودروسازان اروپايي خودروسازان آسيايي هم براي حضور در ايران ابراز تمايل كرده‌اند كه يكي از اين شركت‌ها از ژاپن است و به زودي با طي شدن و پذيرش شرايط ايران اين قرارداد نيز امضا خواهد شد.»حضور ژاپني‌هاي در ايران موضوعي است كه پيش از اين نيز به گوش رسيده بود و در كنار تمام برندهاي اروپايي يكي از برندهاي ژاپني كه تا پيش از اين در سايت خراسان مشهد خودرو توليد مي‌كرد و حالا صحبت‌ها حكايت از تغيير جهت از آبي‌ها به نارنجي‌پوشان جاده مخصوص دارد. اين موضوع در گفت‌وگو با جمالي، مديرعامل گروه صنعتي سايپا نيز مطرح شد و وي به صورت تلويحي از امضاي قرارداد براي توليد دو خودروي جديد تا پايان سال خبر داد. البته صالحي‌نيا با اشاره به احتمال فروش پارس خودرو به رنو كمي اين تغيير موضع ژاپني‌ها به حضور در سايت‌هاي توليدي سايپا را با اما و اگر همراه كرد. به گفته وي موضوع فروش پارس خودرو به رنو نيز در آينده نزديك مطرح است و ممكن است رنو خواهان خريد پارس خودرو يا بن رو از مجموعه‌هاي سايپا باشد و در اين سايت‌ها به توليد خودروي جديد اقدام كند.

به اين سبب به نظر مي‌رسد چنانچه سايپا زيرمجموعه باكيفيت خود را به رنو بفروشد بحث حضور ژاپني‌ها كمي با اما و اگرهاي جدي‌تري مواجه خواهد شد و بعيد نيست كه اين خودروساز آسيايي به جاي كيلومتر ٩ به سمت كيلومتر ١٥ جاده مخصوص تمايل نشان دهد؛ موضوعي كه بنا به شنيده‌ها با حضور مديرعامل سوزوكي در ايران در اسفندماه سال جاري آن هم براي حضور در همايش بين المللي خودرو جدي‌تر از قبل خواهد شد. البته در حال حاضر نيز ايران خودرو هنوز با اين برند معتبر آسيايي قرارداد توليد خودروي مشترك دارد و اين برند آسيايي نيز همچون ژرمن‌ها حضورشان را در خط توليدي غير از خط توليدي كه تجربه حضور در آن دارند تجربه كنند. اين موضوع صحبت‌هاي روز گذشته صالحي‌نيا را نيز به گونه‌اي ديگر تاييد مي‌كند. وي در روز گذشته در جمع خبرنگاران در عين حال در مورد قراردادهاي مشترك آينده ايران خاطرنشان كرد: «قرارداد جوينت ونچر آينده در راستاي پررنگ شدن نقش زنجيره تامين و به كار‌گيري فناوري‌ها در بازارهاي مشترك است. تلاش ما اين است تا با تمركز بر بازار‌هاي مشترك، محصولاتي در سطح بين‌المللي ارايه دهيم. ما برنامه‌هاي نوسازي بخش‌هاي مختلف صنعت را در راستاي اين سياست‌ها در دستور كار داريم.»

كره‌اي‌ها و فرانسوي‌ها در اولويت

مهدي جمالي، مديرعامل سايپا نيز كه در مراسم رونمايي از سيستم سوخت‌رساني يورو ٦ اروند پلاستيك حضور داشت در گفت‌وگو با «اعتماد» در مورد برنامه‌هاي مشترك با برندهاي خارجي و احتمال عقد قرارداد با يك برند آسيايي يا اروپايي گفت: «ما خودمان شرايط پسابرجام را تعيين مي‌كنيم. فرصت خوبي در اختيار صنايع كشور قرار گرفته است و با برندهاي مختلف آسيايي و اروپايي در حال مذاكره‌ايم. با اين حال با توجه به اينكه پيش از اين نيز با برندهاي آسيايي و اروپايي قرارداد داشتيم مذاكرات جديدي را با اين برندها ادامه مي‌دهيم.»با توجه به قدمت قرارداد نارنجي‌پوشان جاده مخصوص با كره و رنو و احتمال خريد بن رو يا پارس خودرو توسط رنو فرانسه به نظر مي‌رسد قراردادهاي جديد اين خودروساز با اين برندها خواهد بود و چرخش ژاپني‌ها بيش از پيش به سمت تداوم قرارداد با آبي‌پوشان خواهد بود. جمالي كه به تازگي به سايپا آمده است يكي از استراتژي‌هاي خودروسازي تحت مديريتش را صادرات، سرمايه‌گذاري خواند و ادامه داد: «سيتروئن و نيسان هم جزو گزينه‌هاي سايپا هستند اما هنوز هيچ چيز مشخص نيست و تا پايان سال سعي مي‌كنيم اين قراردادها را نهايي كرده و اعلام كنيم.»

اينجا بازار فروش نيست

سيد رضا نوروززاده، رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران نيز در مراسم رونمايي از سيستم سوخت‌رساني يورو ۶ اورند پلاستيك گفت: «به خودروسازان خارجي هشدار مي‌دهيم فقط براي فروش به ايران نيايند. ما به مردم قول مي‌دهيم كه در همه مذاكرات با طرف‌هاي خارجي به آنها بفهمانيم كه اينجا بازار فروش نيست. شركاي خارجي بايد متوجه باشند كه اينجا فضاي همكاري و مشاركت است و صرفا بازار فروش نيست. ما به توليدكنندگان قول مي‌دهيم كه اين فرصت را به تهديد براي آنها تبديل نكنيم.»

همراه مکانیک



دیدگاه ها

pepan: 1394/10/3008:38:16،
108
11
دوستان هیچ توجهی به این عکس کردین که قبلا نمد زیر کاپوت رو میزدند ولی الان دزدی کردند و اون رو هم نمیزنن..باید از جیب شریف خودتون نصب کنین...
ببخشین خارج از بحث بود
مختار: 1394/10/3010:11:04،
46
10
کمپین تحریم خرید خودرو را
ادامه میدهیم
کسانیکه گول خوردند و خودرو با وام 25 میلیونی گرفتند
بازنده های اصلی هستند
نخرین عزیزان
دو سال تحمل کنین
پیروزی نزدیک است
این لگنسازان را باید نابود کنیم
سعید: 1394/10/3010:14:52،
25
7
این ها رو ولش کنید ! باید قیمت ها مطابق جهانی باشه و چه بسی خودروی فرانسوی یا ژاپنی یا هرجای دیگه که تو ایران تولید میشه حتی باید ارزانتر از تولید اون کشور باشه نه چندبرابر گرونتر !
پارسا: 1394/10/3010:16:07،
11
17
بدترين كار ممكن
kasra: 1394/10/3010:28:50،
16
9
ایول
چه نکته بین
حامد: 1394/10/3010:57:41،
21
7
آره دیگه نمد نداره و باید 35000 تومن پول بدی بخری
محمد: 1394/10/3014:00:40،
12
9
(((اينجا بازار فروش نيست

سيد رضا نوروززاده، رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران نيز در مراسم رونمايي از سيستم سوخت‌رساني يورو ۶ اورند پلاستيك گفت: «به خودروسازان خارجي هشدار مي‌دهيم فقط براي فروش به ايران نيايند. ما به مردم قول مي‌دهيم كه در همه مذاكرات با طرف‌هاي خارجي به آنها بفهمانيم كه اينجا بازار فروش نيست. شركاي خارجي بايد متوجه باشند كه اينجا فضاي همكاري و مشاركت است و صرفا بازار فروش نيست. ما به توليدكنندگان قول مي‌دهيم كه اين فرصت را به تهديد براي آنها تبديل نكنيم.»)))
آقای نوروز زاده و مدیران قبلی خودرو، مگر این چند سال خودروسازان غیر از فروش چند برابری قیمت جهانی از طریق انحصار ناعادلانه، به فکر دیگری بوده اند؟ فقط فکر کن
کوکی: 1394/10/3008:40:35،
46
7
دقیقا آشغال ها رو در اولویت گذاشته.
بابک: 1394/10/3008:41:24،
48
10
البته که شما بهیچوجه اجازه تهدید شدن محصولات بنجل و قدیمی مثل پراید و پژو را به کسی نمی دهید آنهم با در دست داشتن انحصار قیمت گذاری!!!! حتی اگر تولید کننده خارجی بخواهد راسا در ایران تولید کند باید محصولاتش توسط شما حامیان بنجل سازای داخلی قیمت گذاری شود!!!

ولی حرف آخر را ما مردم میزنیم حتی اگر تابحال کم و بیش سکوت کرده بودیم.نمیخریم بجز با قیمت و کیفیت جهانی و تولید بروز!!
تينا: 1394/10/3008:43:05،
35
11
دست كم اگه دروغ نباشه دوسال طول ميكشه...
محسن: 1394/10/3008:50:44،
53
8
سرزمینی که در آن صداقت وجود ندارد و دروغ و ریا و دزدی کار مردمانش است روز به روز به سمت قهقرا خواهد رفت. با این کارهای مقطعی هیچ چی درست نمیشه، آب از سرچشمه آلوده است.
خواجوی: 1394/10/3008:51:17،
13
45
تا کورشود هرآنکه نتوان دید.
واقع بین: 1394/10/3008:54:48،
30
8
خودرو سازان داخلی برنده واقعی هستند نه مردم , حالا فروش محصولات شرکتهای بزرگ و خوردن استفاده از شرکتهای داخلی
آرمان: 1394/10/3008:58:23،
30
6
رنو اگه پارس خودرو رو بخره خیلی خوب میشه...

چون اگه رنو بیاد یعنی به نوعی نیسان ژاپن هم اومده

از سال 1999 که گروه رنو-نیسان تشکیل شده ، این دو خودروساز از بسیاری از امکانات یکدیگه بصورت مشترک در محصولاتشون استفاده میکنن.
کاتب: 1394/10/3012:32:37،
12
11
آره آرمان جان ولی سال آینده اگه نیسان بتونه رنو رومحکوم کنه دوباره ازش جدا میشه چون نیسان شدیدا درپی جدایی ازرنوهست وقطعااینکارومیکنه. برای اینکه ژاپنیهابه این نتیجه رسیدن که دپارتمان نیسان دراثرشراکت بارنوشدیدا آسیب دیده...
ساعد: 1394/10/3008:58:38،
18
10
ميشه بگي شما از كدام توليدكننده صحبت ميكنيد؟
فرانسویها را نمیخواهیم: 1394/10/3009:05:47،
34
10
دست از فرانسویها بر دارید
با المان امریکا ژاپن همکاری کنید
فرانسویها در زمینه خودرو در مقابل این کشورها حرفی برای گفتن ندارد
طراحی بد فرانسویها در دنیا معروفه
ستایش: 1394/10/3010:03:59،
17
11
فرانسویها بد قول هستن و تجربه کار با انها در این چندین سال بر همه اشکار است
پول مردم ایران را چندین سال خوردند و بردند و سوء استفاده کردند
مردم خاطره خوبی از انها ندارن
ALi: 1394/10/3009:07:38،
28
9
این ها رو ولش کنید ! باید قیمت ها مطابق جهانی باشه و چه بسی خودروی فرانسوی یا ژاپنی یا هرجای دیگه که تو ایران تولید میشه حتی باید ارزانتر از تولید اون کشور باشه نه چندبرابر گرونتر !
رضا: 1394/10/3009:26:53،
22
10
اخه دو تا بنجل ساز با محصولات از رده خارج شان چه مزیتی دارند که بحث رقابت را هم پیش می کشید.هر دوی انها ناکارامد هستند.
بهزاد تحریم: 1394/10/3010:52:07،
16
11
تو رو خدا پژو رو راه ندین تو ایران. اونا خیلی نامردن. باید حالشونو گرفت.
امین: 1394/10/3011:03:00،
13
9
یعنی کیف کردم امار لایک و دیسلایک نظراتو دیدم
آرش66: 1394/10/3011:10:34،
13
9
پسابرجام و پساتحریم و جاده مخصوص و آبی و نارنجی و ... پیشکش، واقعن توی این سه سال اخیر قدرت خرید مردم برای خرید نون هم پایین اومده و کمتر کسی توان خرید خودروی نو یا تبدیل به احسن خودرویی فعلیش رو داره. این سرمایه گذاری ها و ورود بنز و رنو و ... به درد عامه ی مردم نمیخوره. جوانها کار میخوان. آزادی میخوان. پول دست مردم نیست.
استاد: 1394/10/3011:24:25،
14
9
از هر جایی میارید، فقط مدل روز و با قیمت جهانی، والسلام، در غیر این صورت نمی خریم...
آریا: 1394/10/3011:42:38،
11
10
هر کمپانی درست درمونی که بیاد با این فرغون سازا شراکت کنه گور خودش رو کنده!!!خودشون باس بیان کارخونه مستقل بزنن و زیر بیرق مافیای مونتاژکاران خودرو نرن تا به سرنوشت رنو و پژو دچار نشن و بتونن خودی نشون بدن
امیر: 1394/10/3011:51:41،
13
11
رقابت بین سایپا و ایران خودرو برای تولید خودروی خوب!!!!؟ وقتی 90% خط تولید این دو خودروساز تشکیل شده از خودروهای دهه
نود میلادی با کیفیت پایین , چطور ممکن است سود کلان ناشی از
تولید این خودروهای عقب افتاده را رها کنند و بروند سرغ خودروهای
روز دنیا.!!؟خدایا شکرت از شنیدن اینهمه خبرهای خوش بدون عمل.!
احمد: 1394/10/3014:24:14،
11
11
چه خوبه كه ما هم زرنگ بشيم مثل چين شرط بذاريم در ازاي ورود خودروهاي خارجي بهشون محصولات ايراني همچون زرشك و زعفران و .... بديم تا كمكي به اقتصاد و صادرات كشور ما هم بشه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل