کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

گزارش کیفی خودروهای داخلی ، گویا نیست

کدخبر:۱۸۹۲۴سه شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۴۷۲۴۵۱ بازدید

در مدل جدید ارزیابی و رده‌بندی کیفی خودروها در حالی نمرات منفی حذف شده‌اند که این شاخص دربرگیرنده اطلاعات مناسبی از وضعیت کیفی ...

در مدل جدید ارزیابی و رده‌بندی کیفی خودروها در حالی نمرات منفی حذف شده‌اند که این شاخص دربرگیرنده اطلاعات مناسبی از وضعیت کیفی خودروها بود.

به گزارش ایسنا، از آذرماه امسال با تغییر دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی (آدیت)، نحوه تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها نیز تغییر کرده و به جای ارائه نمره منفی، تعیین سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره، صورت گرفته است.

در مدل جدید ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، یک ستاره، پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان می‌دهد.

این وضعیت در حالی است که در مدل پیشین ارزیابی کیفی، خودروها بسته به سطح کیفی‌شان دارای نمره منفی می‌شدند. نمرات منفی از 100 تا صفر ارائه می‌شد به‌گونه‌ای که نمره منفی پایین‌تر، نشان‌دهنده کیفیت بالاتر خودروها بود.

در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر خودرو را براساس 9 شاخص 1- فنربندی، تعلیق و فرمان 2- موتور و انتقال قدرت 3- ترمز 4- تجهیزات الکتریکی 5- تزیینات 6- بدنه7 - رنگ 8- صداهای غیر عادی 9- نفوذ آب؛ مورد بررسی قرار ‌داده و میزان نمره منفی هر خودرو را مشخص می‌کرد.

با این حال در گزارش جدید رده‌بندی کیفی که منتشر شده، نمره منفی خودروها قید نشده و سطوح کیفی تنها با ستاره مشخص شده است. این موضوع باعث شده تا تفاوت‌های کیفی خودروهایی که تعداد ستاره‌های کیفی یکسان دریافت کرده‌اند، مشخص نشود.

به عنوان مثال در گزارش کیفی آذر ماه، 66 درصد خودروهای داخلی یک ستاره، 17 درصد دو ستاره و 17 درصد نیز سه ستاره دریافت کرده‌اند. این در حالی است که مطمئنا سطح کیفی خودروهایی که همگی یک ستاره کیفی دریافت کرده‌اند، با یکدیگر متفاوت است با این حال تنها از روی تعداد ستاره نمی‌توان این تفاوت‌های کیفی را تشخیص داد و لازم است در کنار اعلام ستاره، میزان نمره منفی هر خودرو نیز قید شود.

در آن صورت مشخص می‌شود دو خودرویی که یک ستاره کیفی دریافت کرده‌اند علی‌رغم دریافت تعداد ستاره یکسان، چه تفاوت‌های کیفی با یکدیگر دارند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

اامیر: 1394/10/2909:59:19،
71
10
آشغال بودن یا بد بودن مسئله این است !!!
کوکی: 1394/10/2912:46:46،
25
6
قطعا چیزی که شفاف نباشه گویا هم نخواهد بود.
...: 1394/10/2913:27:00،
20
7
روش غلطیه باید امکانات و ایمنی و کیفیت قطعات موتوری و مونتاژ و ظاهر و رضایت مردم مد نظر باشه که اینجا فقط ایرادات موتوری مهمه و رضایت مردم از سایر موارد مهم نیست بع خود مردم قیمتشو میدونن و سبک و سنگین می کننذ

مثال : ال نود 2 ستاره !!!
با کمترین آپشن و ظاهر و ایمنی و هدلینگ 2 ستاره
و 206 یک ستاره ! واقعا یک ستاره فرق دارن
kasra: 1394/10/2910:31:19،
52
7
واسه ماشنای ساخت داخل ستاره که هیچ
باید بهشون زغال سنگ داد
مردم: 1394/10/2910:41:25،
25
5
یعنی اینکه این محصولات در اصطلاح " همشون سر و ته یک کرباسن" یا اینکه باید بین بد و بدتر یه فرقی باشه؟
به نظر من هم این رتبه بندی خوب نیست . واقعا بین پراید و سمند و پارس هیچ فرقی نیست ؟ چون همشون یک ستاره از 5 ستاره گرفتن!
آرش: 1394/10/2910:41:36،
24
7
توليد و يا بهتر مونتاژ ماشين چيني در داخل ديگه كيفيتش كجا بود كه گزارش هم داشته باشد !!!!!!!
pepan: 1394/10/2911:15:17،
29
6
آقا ماشین 206 اس دی خریدم
تنها 1500 تا راه رفته نمایندگی بردم بهم می گه واشر سرسیلندر معیوبه باید عوض شه..منم گفتم خود پدر یکه زارع هم بیاد این ماشین رو قبول ندارم...بنظرتون چیکار باید بکنم در ادامه مراحل..آقا موتورو باز کردن انداختن زمین..عجب گیری کردیم دست این نادون ها...
مردم: 1394/10/2911:34:08،
22
26
برای سمند منم همین اتفاق پیش اومد و واشر رو عوض کردن ،عیبش رفع نشد و بعدا فهمیدیم درب رادیاتور خرابه.
بیخودی دست بردن تو ماشین . الان دیگه دل چرکین شدم نسبت به ماشین.
خلاصه کاری هم ازت بر نمیاد جز اینکه ماشین رو بگیری . اگر خوب شده بود نگهش دار و اگر نه با ضرر ردش کنی بره
pepan: 1394/10/2911:45:27،
26
27
داداش من نذاشتم واشر تعویض کنن..گفتم من این ماشین رو نمیخوام..خوابوندم نمایندگی..تقاضای تعویض موتور دادم..حالا ببینیم چی میشه..تا آخرش میرم جلو تا پوزشون رو زمینگیر کنم..
اشتباه کردن جنس معیوب انداختن..رشت و تهران رو با روز 100 بار زنگ زدن دیوونشون کردم...دفتر منطقه ایی رشت واقعا نامرده..دلشون به حال مشتری نمیسوزه..
آخه من انقدر تعریف موتور 206 رو شنیدم رفتم خریدم..الهی که این شرکت محو و نابود شه..حیف اون پولم..
ممد: 1394/10/2912:39:50،
19
6
اصن به نمایندگی نمیشه اعتماد کرد
یا دلایلرت و پرت میگن که کار خودشون زودتر انجام بشه
یا میگن باید بمونه که قطعات دیگشو با کهنه ها عوض کنن
مکامیک خوب خارج از. نمایندگی سراغ داشته باشی بهتره
فرشيد: 1394/10/2913:19:00،
18
6
سلام دوست عزيز ؛ من تجربه شما رو روي خودرو تيبا داشتم ، روي كيلومتر 280 موتور ماشين من قفل كرد ، بردم نمايندگي گفتن بايد موتور عوض بشه ، منم گفتم نمي خوام ماشين رو و اومدم خونه يه نامه شكايت نوشتم براي سايپا يدك با رونوشت به سازمان بازرسي و وزارت صنعت و معدن ، در كل يك ماه طول كشيد با پيگيري مداوم تا ميخ رو كوبيدم تا در نهايت تعويض شد . گرچه خودرو جديد هم اش دهن سوزي نبود . حداقلش اين بود كه اين هنوز راه ميره :) موفق باشيد
پوریا: 1394/10/2913:31:57،
17
8
بنده خدا! خودروهایی که بیست سال پیش توسط سازنده اصلی به
موزه رفته اند و حالا با کیفیت غیرقابل استفاده تولید می شوند باید
ستاره بگیرند.!!در قرن بیست و یک که خودروها دارند با تنوع موتور و
اپشن و گیربکس بهینه هر روزه در حال تغییر هستند تولید این خودروها در کشور نشان از عقب افتادگی بسیار صنعت خودرو و انحصار است.
بهمن: 1394/10/2920:26:47،
12
6
حالا اینا رو میشه گفت خودرو

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل