کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گران‌ترين خانه‌های كلنگی تهران


کد خبر : ۱۸۹۱۰سه شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۸:۴۷۲۵۴۲ بازدید

براساس گزارش جديد مركز آمار ايران در فصل پاييز سال 94 تعداد معاملات فروش زمين يا زمين ساختمان‌هاي مسكوني كلنگي انجام شده از طريق ...

براساس گزارش جديد مركز آمار ايران در فصل پاييز سال 94 تعداد معاملات فروش زمين يا زمين ساختمان‌هاي مسكوني كلنگي انجام شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در شهر تهران نسبت به فصل قبل 3/1 درصد افزايش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 1/40 درصد كاهش داشته است. اين آمار نشانگر آن است كه ميزان ساخت و ساز در فصل پاييز سال جاري نسبت به مشابه سال قبل 40 درصد كاهش و به تبع آن ساخت و ساز در ركود عميق‌تري فرو رفته است.

البته به گفته مسوولان و كارشناسان اقتصادي حوزه مسكن نشانه‌هاي رونق بازار مسكن پس از سه سال درحال مشاهده است و به گفته رييس اتحاديه مشاوران املاك تهران در تابستان سال 95 بازار مسكن رونق مي‌گيرد. با رونق بازار ميزان معاملات افزايش مي‌يابد اما موضوعي كه در اين ميان اهميت مي‌يابد، كاهش ساخت و سازها در سال‌هاي اخير و عدم تعادل ميان عرضه و تقاضا و كاهش عرضه مسكن است كه مي‌تواند در اواخر سال 95 و اوايل 96 موجي از افزايش قيمت را به همراه داشته باشد. بر همين اساس و به علت اهميت فروش خانه‌هاي كلنگي و ساخت و ساز اين واحدها، روزنامه تعادل، قيمت املاك كلنگي تهران را در پنج منطقه از اين شهر (شمال، غرب، مركز، شرق و جنوب) مورد بررسي قرار داده و اطلاعات مورد نياز را نيز از سايت رسمي ايران فايل استخراج كرده است. گفتني است‌، نرخ املاك كلنگي بستگي به عوامل زيادي دارد كه ازجمله مي‌توان به عرض زمين، تراكم‌هاي مجاز، دريافت مجوز از سوي مالك و شرايط ملك اشاره كرد.


 شمال تهران

در مناطق شمالي تهران، قيمت هر مترمربع خانه كلنگي از ساير مناطق شهر بالاتر است اين موضوع را مي‌توان هم به موقعيت و شرايط ملك و هم تعداد كم واحدهاي كلنگي در اين مناطق نسبت داد. اگر شما در جست‌وجوي خانه‌يي كلنگي در مناطق 1 و 3 تهران براي ساخت و ساز هستيد بايد به طور متوسط براي هر متر زمين حدود 13ميليون تومان پرداخت كنيد ضمن اينكه وسعت خانه‌هاي كلنگي در اين مناطق بالاست. هر متر واحد كلنگي در خيابان نياوران متري 18تومان است درحالي كه اين قيمت در قيطريه كاهش يافته و به متري 9ميليون تومان مي‌رسد. شرايط در خيابان ديباجي متفاوت است و خريد هر متر زمين حدود 20ميليون تومان هزينه دارد. در ميان خيابان‌هاي گرانقيمت شمال شهر مناطقي مانند ده ونك يافت مي‌شوند كه هنوز بافت قديمي خود را حفظ كرده‌اند، قيمت هر متر زمين يا واحد كلنگي در ده ونك حدود 8 ميليون تومان است.


 غرب تهران

در مناطقي مانند شهرك غرب و سعادت‌آباد در غرب تهران بافت غالب، نوساز است و جست‌وجوي «تعادل» براي يافتن واحد كلنگي در اين مناطق بي‌نتيجه بود اما در مناطقي مانند گيشا، ستارخان، طرشت و تهرانسر كه نسبتا قديمي‌تر هستند آسان‌تر مي‌توان خانه‌هاي كلنگي و ويلايي يافت كه صاحبان آنها به دنبال فروش يا مشاركت براي ساخت و ساز هستند. در گيشا براي خريد هر متر زمين14ميليون تومان بايد پرداخت شود. در طرشت هر متر زمين كلنگي يا زمين حدود 6 ميليون تومان معامله مي‌شود در كن به عنوان يكي از مناطق شمال غربي تهران هرمتر زمين متري 3 ميليون تومان فروخته مي‌شود. قيمت هرمترمربع در تهرانسر نيز متري 5 ميليون تومان است. براساس اين گزارش قيمت متوسط هر متر مربع زمين يا واحد كلنگي در غرب تهران حدود 7ميليون تومان است البته ناگفته نماند كه در به دست آوردن رقم متوسط مناطقي مانند شهرك غرب و سعادت آباد حساب نشده‌اند.

 
شرق تهران

در شرق تهران يافتن خانه‌هاي كلنگي و زمين از غرب تهران آسان‌تر است، متوسط قيمت هر متر مربع زمين در اين مناطق حدود 9ميليون تومان است. اگر شما قصد ساخت و ساز در مناطق شرقي تهران را داريد و از مناطق شمال شرقي استقبال مي‌كنيد، قيمت هر متر زمين در خيابان هروي 15ميليون تومان است و در لويزان نيز هر متر مربع 7ميليون تومان به فروش مي‌رسد در خيابان انديشه هر متر زمين يا واحد كلنگي متري 10ميليون و 500 هزار تومان معامله مي‌شود و در بهارستان كه نسبت به ساير مناطق ارزان‌قيمت‌تر است هر متر زمين به قيمت 5 ميليون تومان بين مالك و خريدار مبادله مي‌شود.


 مركز تهران

سكونت در مناطق مركزي تهران همواره مورد استقبال قرار مي‌گيرد و اين مناطق به علت نزديكي به مراكز اداري و تجاري همواره مورد توجه بوده‌اند بر همين اساس ساخت و ساز در اين مناطق همواره وجود داشته است، اگر چنته شما براي خريد پر و پيمان است مي‌توانيد در مناطقي مانند اميرآباد و يوسف آباد واحدي كلنگي خريداري كرده و آن را بسازيد، ‌قيمت هرمتر مربع زمين يا واحد كلنگي در اميرآباد تهران 10ميليون و 800هزار تومان است، قيمت در منطقه يوسف آباد افزايش مي‌يابد و به متري 15ميليون تومان مي‌رسد. شرايط در ساير مناطق مركزي تهران نيز همين گونه است و قيمت واحدهاي كلنگي يا زمين در اين مناطق پس از مناطق شمالي حرف اول را مي‌زند. اگر شما به دنبال خريد واحدي كلنگي در خيابان مطهري تهران هستيد بايد براي هر متر زمين 10ميليون تومان پرداخت كنيد. شرايط در منطقه هفت تير نيز يكسان است و هر متر زمين در اين منطقه 10ميليون به فروش مي‌رود.


  جنوب تهران

در مناطق جنوبي تهران كه بيشترين فضاي بافت فرسوده را به خود اختصاص داده است، جست‌وجو و يافتن واحدهاي كلنگي و ويلايي آسان‌تر و قدرت انتخاب نيز بيشتر است البته در اين مناطق، متراژ خانه‌هاي كلنگي نسبت به مناطق شمالي، شمال غربي و شمال شرقي پايين‌تر است و با هزينه كمتري مي‌توان در ساخت وساز مشاركت كرد. براساس گزارش ميداني «تعادل» قيمت متوسط هر متر مربع واحد كلنگي در جنوب تهران حدود 4ميليون تومان است. قيمت هر متر مربع زمين يا واحد كلنگي در خيابان شوش 2ميليون تومان است، قيمت در مناطقي مانند شوش، خيام، فلاح و ‌جواديه نسبت به ساير مناطق جنوبي ارزان‌تر است. هر متر واحد كلنگي به طور متوسط در شهرري متري 6 ميليون معامله مي‌شود. شرايط در نازي آباد به شهرري نزديك است و هر متر زمين يا واحد كلنگي، متري 5 ميليون تومان است در يافت آباد مي‌توان هر متر واحد كلنگي را با هزينه 3 ميليون تومان خريداري كرد.

در جدول زير قيمت كل واحدهاي كلنگي مناطق مختلف شهر تهران آمده است:




 بازار خانه‌هاي كلنگي در شهرستان

با توجه به اينكه بيشترين تقاضاي مسكن پس از تهران به شهرهاي تبريز، مشهد، شيراز و اصفهان مربوط مي‌شود روزنامه تعادل علاوه بر بررسي قيمت خانه‌هاي كلنگي تهران، قيمت خريد اين خانه‌ها را در دو شهر مشهد و اصفهان به عنوان دو كلان‌شهر مورد بررسي قرارداده است. براساس اين گزارش قيمت واحدهاي كلنگي در شهرهاي اصفهان و مشهد و به تبع آن ساير شهرهاي كشور، تفاوت بسياري با واحدهاي كلنگي تهران دارند.

edwyf8u26sp39alypihr.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها