کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

تمايل ژاپن، ايتاليا و سوييس به سرمايه‌گذاری در مترو

کدخبر:۱۸۸۶۹یکشنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵:۳۵۲۱۵۹ بازدید

تازه‌ترين گزارش معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در شوراي شهر پايتخت حاكي از آن است كه سرمايه‌گذاراني از كشورهاي ژاپن، ايتاليا و ...
تمايل ژاپن، ايتاليا و سوييس به سرمايه‌گذاری در مترو

تازه‌ترين گزارش معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در شوراي شهر پايتخت حاكي از آن است كه سرمايه‌گذاراني از كشورهاي ژاپن، ايتاليا و سوييس براي ورود به حوزه ساخت مترو پس از توافق برجام ابراز تمايل كرده‌اند؛ آن هم در شرايطي كه شهرداري تهران در تحقق بودجه مترو از ابتداي سال 94 تاكنون تنها به ميزان 71 درصد موفقيت داشته و به گفته رييس كميته حمل و نقل شوراي شهر، شهرداري تهران با هزارميليارد تومان كسري تخصيص بودجه مواجه است كه در 2ماه باقيمانده سال اميدي به تحقق ميزان باقيمانده آن نيست.

به گزارش تعادل، سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون شهردار تهران صبح روز گذشته در دويست و بيست و هفتمين جلسه شورا حاضر شد و به ارائه گزارش عملكرد مالي مترو در سال 94 پرداخت. او در سخنان خود به تشريح عملكرد مالي در بخش اعتبارات نقدي و غيرنقدي پرداخت و گفت: در بخش نقدي اعتبارات به تفكيك موارد ذيل ارائه مي‌شود؛ در بخش سرمايه‌يي براي ساخت و احداث مترو 1990ميليارد تومان بودجه مصوب سال 94 در نظر گرفته شده، همچنين براي بازپرداخت وام‌هاي مترو 330 ميليارد تومان اعتبار مصوب در نظر گرفته شده و در بخش كمك دولت در حوزه عمراني 235 ميليارد تومان اعتبار مصوب پيش بيني شده است. آنچه تا امروز محقق شده است مجموعا 982 ميليارد تومان از بخش سرمايه‌يي بوده كه بالغ بر 50 درصد مبلغ ساخت بوده است. 633 ميليارد تومان بابت بازپرداخت وام‌هاي مترو نيز پرداخت شده كه سرجمع در سال94 تا امروز يك هزار و 645 ميليارد تومان تحقق يافته كه بالغ بر 71 درصد بودجه مصوب مترو بوده است. از 235 ميليارد تومان سهم دولت نيز تنها 47. 5 ميليارد تومان تحقق يافته است. اين اعتبارات تنها در بخش نقدي بوده و هنوز اعتبارات غيرنقدي نيز تحقق نيافته كه در اين صورت مي‌توان گفت بودجه كل مترو از سوي شهرداري تهران تخصيص مي‌يابد.

  ورود سرمايه‌گذاران خارجي

معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري در بخش ديگري از اين گزارش يك خبر خوب را هم اعلام كرد. او با اشاره به سرمايه‌گذاري‌هاي بخش خصوصي گفت: اين مقوله در داخل ايران زياد با استقبال مواجه نشده اما سرمايه‌گذاراني از ژاپن، ايتاليا و سوييس ابراز تمايل كرده‌اند كه البته همكاري‌شان را به بعد از تعيين تكليف برجام موكول كرده‌اند.


  استفاده از امكانات ارزي در تكميل خط3

محسن سرخو در واكنش به گزارش تشكري هاشمي گفت: گزارش نشان مي‌دهد هزارميليارد تومان كسري تخصيص بودجه است و فكر نمي‌كنم با توجه به اينكه 2ماه تا پايان سال زمان باقي مانده، كار فوق‌العاده‌يي انجام شود. طبق برنامه 5ساله دوم خط7 بايد تا پايان امسال بهره‌برداري مي‌شد و خط6 نيز تا پايان سال آينده؛ اما اين گزارش بيانگر آن است كه اين اتفاق‌ها نيفتاده است. درخصوص قياس پرداخت‌هاي شهرداري و دولت نيز بايد گفت اين قياس مع الفارق است؛ چراكه اعتبارات عمراني دولت در همه پروژه‌هايش در سطح كشور نيز صفر بوده است. با اين حال نبايد بودجه شهرداري علي‌القاعده هزارميليارد تومان تخصيص‌ داده نشده باشد. پيشنهاد من اين است كه با توجه به استفاده از امكانات ارزي در تكميل خط3 و نيز با وجود تفاهمات با دولت معاونت ترافيك شهرداري با سرعت و جديت بيشتري اين امر را پيگيري كنند تا براي خطوط بعدي سفارش ريل و تجهيزات داده شود و اينگونه نباشد كه تونل ساخته شود ولي تجهيزات آماده نباشد. خط7 يكي از كليدي‌ترين خطوط مترو تهران خواهد بود كه تاثير بسزايي در كاهش ترافيك به‌ويژه بار ترافيكي بزرگراه‌هاي شهيد همت و شهيد حكيم خواهد داشت. شهرداري بايد با تمركز بيشتر روي خطوط6 و 7 سرعت تكميل اين دو خط را بالا ببرد.

  عقب‌ماندگي در توسعه مترو

رحمت‌الله حافظي، رييس كميسيون سلامت نيز در اين باره گفت: در افق 1404 تهران بايد 750كيلومتر مترو داشته باشد در حالي كه تا امروز 200كيلومتر مترو داشته؛ يعني 550 كيلومتر عقب هستيم. اين در حالي است كه ما سالانه بايد 55كيلومتر مترو مي‌ساختيم در حالي كه عملكرد امسال ما 18كيلومتر بوده است و عملا از برنامه عقب هستيم.

  پيش‌بيني‌هاي بودجه‌اي نادرست بود

ابوالفضل قناعتي، عضو هيات رييسه شوراي شهر نيز گفت: در تاييد سخنان حافظي بايد بگويم اگر ما هزينه ساخت هر كيلومتر مترو را ميانگين 70ميليارد تومان در نظر بگيريم، بايد با بودجه 2هزارميليارد توماني سال94 حدود 30كيلومتر مترو مي‌ساختيم. بنابراين بايد در تخصيص بودجه اعداد و ارقام را به درستي پيش بيني كنيم. اينكه اين 30كيلومتر محقق شده يا نه بايد  در اول سال و هنگام بودجه‌بندي اعداد را به‌درستي پيش بيني مي‌كرديم. با توجه به نقش و اهميت مترو در كاهش آلودگي هوا بايد اهتمام بيشتري به ساخت مترو داشته باشيم.

 10 هزار فرصت شغلي در واگن‌سازي

احمد دنيا مالي، رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شورا با اشاره به ايجاد 10هزار فرصت شغلي با ساخت واگن در داخل كشور گفت: در خصوص خطوط مورد نياز مترو تهران كه آقاي حافظي به آن اشاره كردند، بايد بگويم كه با لحاظ خطوط اكسپرس 514كيلومتر مترو در تهران مورد نياز است و 235كيلومتر مترو حومه و كرج است. يكي از نگراني‌هاي من كمبود واگن‌هاي مترو بوده است. در حال حاضر نياز به هزار واگن مترو داريم.

  لزوم ورود بخش خصوصي

اقبال شاكري، رييس كميته عمران الزام ورود بخش خصوصي به احداث مترو را مطرح كرد و افزود: در تركيه، عربستان، مالزي، تايوان و ويتنام آيا تمام هزينه‌هاي حمل و نقل را دولت و شهرداري مي‌پردازند ؟ خير، اين بخش خصوصي است كه بخش اعظمي از اين هزينه‌ها را تقبل مي‌كند و ما جز ورود بخش خصوصي براي تكميل خطوط مترو و زيرساخت‌هاي سامانه‌هاي حمل و نقل راهي نداريم. خط عظيم شمال به جنوب مالزي يكي از پروژه‌هايي بوده كه به روش بي‌او تي انجام شده و هزينه بليت هم بر اساس مدل مالي مورد قبول استفاده‌كننده و سرمايه‌گذار تعيين شده است.


دولت از بودجه بهداشت به مترو بدهد

محمد حقاني، رييس كميته محيط زيست شورا نيز گفت: هزينه‌هاي جاري در شهرداري بيداد مي‌كند. از زماني كه من آمده‌ام به شورا از هزينه 60ميليارد تومان براي ساخت هر كيلومتر مترو شنيده‌ام تا 240ميليارد تومان؛ آيا نبايد آناليزي در اعلام اين هزينه وجود داشته باشد. اين در حالي است كه يكي از منابع درآمدي مهم، همين مجتمع‌هاي ايستگاهي مترو مي‌تواند باشد. چرا در مترو نمي‌خواهيم بخش خصوصي را فعال كنيم؟ دولت بايد در اين زمينه عزمي راسخ داشته باشد به گونه‌يي كه حتي از بخش درمان هم كه شده بكاهد و به تكميل مترو بپردازد؛ چراكه تكميل مترو و اتوبوسراني موجب كاهش آلودگي هوا و مشكلات زيست محيطي،  درنتيجه كاهش هزينه‌هاي درمان خواهد شد.

  ايده احداث مترو براي شهرك‌هاي اقماري

 عليرضا دبير، رييس كميسيون برنامه و بودجه شورا نيز با تاكيد بر لزوم احداث مترو براي شهرك‌هاي اقماري گفت: مشكل نبودن اطلاعات جامع و يكپارچه در شهرداري حل نشده و ضروري است در برنامه ۵ساله، واحدي براي تهيه اطلاعات جامع و يكپارچه ايجاد شود. شركت مترو ۱۴سال قبل آخرين بار مشاور خود را به‌روز كرده و ضروري است شوراي چهارم با درنظر گرفتن اين موضوع و با توجه به مشكلات مربوط به آلودگي هواي تهران، براي ايجاد خطوط جديد از مشاوران جديد استفاده كند. وي در نهايت از دنيامالي به عنوان رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شورا خواست در برنامه و بودجه سال۹۵ اين موضوع را پيشنهاد دهد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

امين: 1394/10/2722:48:47،
37
29
فقط مزدا ٣
147: 1394/10/2808:58:18،
33
27
پس چرا به هر ایرانی یک مزدا 3 ندادن، مگه تحریم ها لغو نشد ؟!!!
حامد: 1394/10/2801:36:49،
40
23
بابا تو رو خدا جان هر کس که دوست دارین به این پیمانکاران ایتالیایی یا ژاپنی بگین بیان این مترو اصفهان رو تکمیل کنن خون دماغ کردن ملتو تو این 8 سال چهار باغ اصفهان یکی از خیابانهای اصلی زیبا و پر تردد این شهر بزرگ هستش که توسط پیمانکاران بی کفایت و چپاولگر به مدت 8 ساله که دارن کار میکنن و معلوم نیست چه غلطی میکنن که هنوز تمام نشده !!!!
Metro Maker: 1394/10/2808:30:40،
31
26
من در جریان کم و کیفه کار مترو اصفهان هستم و به شما این رو قول میدم با این وضعی که کار پیش میره و با توجه به پیمانکاران دولتی و تنبلی که اونجا فعالن حداقل تا سال 97 راه اندازی کامل خط یک مترو اصفهان طول میکشه!!این در حالیه که همون عربهای بزعم یه مشت از خود ممنون بی فکر سوسمار خور چجوری دارن تو دوبی مترو میسازن تازه اونها نیازی به مترو ندارن وقتی دست بچشون بوگاتی میدن باهاش رانندگی یاد بگیره!!!!
نيما : 1394/10/2810:49:59،
30
32
عرب مترو ميسازه !!!!
خخخخخخخخخخخخخخ


داداشم ، عرب پول ميده بقيه كشورا براش ميسازن ،


اگه زماني برسه كه نفت خريدار نداشته باشه ديگه همين عربها بدبخترينها ميشن تو دنيا اونوقته كه اسلام عربها به زمان صدرش بر ميگرده و قتل غارت معروف عربها شروع ميشه .
ما هم اگه همينجوري پيش بريم و دنباله رو و خراب خرافات عربها باشيم به سرنوشت اونا دچار ميشيم
غمگسار: 1394/10/2808:52:12،
29
26
باید ازشون قول بگیرین برای عبور از خط عابر پیاده از مردم عوارض اخذ نکنن. چون وقتی خودیها برای تونل داخل شهری خواب پول میبینن چه اعتمادی به خارجی ها ؟؟.خخخخخ

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما