کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

وضعیت پیداکردن قطعات خودرو در بازار تهران

کدخبر:۱۸۸۵۹یکشنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۱۰۳۷۳۰ بازدید

بازار قطعات خودروهای رنگارنگ در خیابان چراغ برق. از ای.سی.یو 206 گرفته تا برف پاک کن بنز ای.230! شاید بر همین اساس باشد که جماعت خودرو ...
وضعیت پیداکردن قطعات خودرو در بازار تهران

 بازار قطعات خودروهای رنگارنگ در خیابان چراغ برق. از ای.سی.یو 206 گرفته تا برف پاک کن بنز ای.230! شاید بر همین اساس باشد که جماعت خودرو سوار، بازار چراغ برق را یک بازار همیشگی می دانند که حتی جمعه ها هم باز است و فروش قطعه های گوناگون برقرار.

به گزارش پرشین‌خودرو، اما در این بازار هفت رنگ و برخی کاسبان احتمالا هفت خط به دست آوردن جنسی سالم و به درد بخور برای یکی از اصلی ترین دارایی های آدمی به چه صورت است؟ کسانی که کمتر به این بازار و به طور کل به سیستم قطعات خودرو آشنایی دارند می دانند کاری بس دشوار است که قدم در این بازار شلوغ بگذاری و بی کلاهی بر سر به خانه بازگردی. پس هم پیدا کردن یک کاسب با انصاف دشوار است و هم یک جنس با اصل و نسب. با این تصور که گیر آوردن قطعات اصلی و با کیفیت یک خودرو اندکی سخت است پا به این بازار قدیمی و دوست داشتنی پایتخت می گذاریم تا از نزدیک وضعیت متعلقات خودرو را حس کنیم.
 

آش خوب خوردن در ازای پول بیشتر است

یک فروشنده قطعات خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا در بازار قطعات اصلی 2 خودروسازی بزرگ کشور به سهولت در دسترس است یا خیر؟ می گوید: در این راسته هر نوع قطعه ای که مشتری بخواهد گیر می آید فقط بحث بر سر این است که خریدار تا چه اندازه قصد دارد از بابت خرید یک قطعه پول پرداخت کند.

خسرو ملکشاهی به خبرنگار «پرشین خودرو» پیشنهاد می دهد: برای به دست آوردن قطعات اصلی و هولوگرام دار ایران خودرو و سایپا، نمایندگی های مجاز قطعاتی به مشتری می دهند که فقط آرم ایران خودرو و سایپا را دارد پس خیلی اوقات افرادی که به چر اغ برق می آیند لزوما دنبال قطعات اصلی نیستند.

این فروشنده قدیمی خیابان چراغ برق ادامه می دهد: در مجموع قطعات اصلی شرکتی هم در بازار کم یافت می شود به خصوص قطعات سایپا که کمتر از ایران خودرو در بازار موجود است.

وی می افزاید: اصولا در بازار این عقیده خیلی وجود ندارد که حتما قفسه های مغازه باید سرشاز از اجناس شرکتی باشند چرا که مشتریان خیلی اوقات جنسی صرفا خوب از ما می خواهند و نه لزوما با بسته بندی شرکت های مادر.


قطعات اصلی با قطعات متفرقه هیچ تفاوتی ندارد

یک فروشنده دیگر بازار لوازم یدکی خودرو می گوید: گاها اجناس شرکتی با اجناس متفرقه در بازار با یکدیگر «مو» نمی زنند و تنها قطعات شرکتی به دلیل اینکه «هولوگرام» دارند قیمتی به مراتب بالاتر از دیگر قطعات هم جنس خود پیدا می کنند.

نادر عیوضی ادامه می دهد: آنهایی که در بازار سرد و گرم چشیده اند می دانند قطعات خودرو یا چینی هستند یا در کشور خودمان توسط تولیدکنندگان قطعه ساخته می شوند از آنجایی که ایساکو و سایپایدک خود کارخانه قطعه سازی ندارند از کارخانه های قطعه ساز همکار، قطعات خود را تهیه می کنند پس اینجا مساله ای که تعیین کننده است صرفا بسته بندی یک محصول است و نه قطعه درون آن.

این فروشنده راسته لوازم یدکی خودرو در مرکز شهر توضیح می دهد: البته بیشتر خود مشتری تاثیر گذار است و تعیین می کند که جنس خریدرای شده با چه کیفیتی باشد؛ زیرا غالبا به فروشنده پیشنهاد می شود به طور مثال لنت با این قیمت ها و تولید کننده این شرکت ها وجود دارد و طبیعتا اگر قصد دارد جنس بهتر و با دوام تری خریداری کند باید مبلغ بیشتری هم پرداخت کند.


کمبود قطعه؛ علت سوق دادن خریدار به اجناس متفرقه

یک خربدار در خیابان چراغ برق (کوچه ملت) می گوید: برای من تفاوتی ندارد جنس خریداری شده از چه شرکتی باشد فقط درخواستم این است که فروشنده ها در این بازار رعایت انصاف را داشته باشند و اگر می گویند قطعه ای بهتر است و طبیعتا گرانتر، واقعا اینطور باشد چون بارها پیش آمده جنسی با قیمتی به مراتب بالاتر از عرف بازار خرید کردم به این بهانه که قطعه «عمری» کار می کند اما اینطور نبوده و پس از مدتی کارکرد لازم را به مصرف کننده ارائه نداده است.

احمد صدیقی توضیح می دهد: البته تصور می کنم شهروندان بیشتر در پی قطعات شرکتی خودرو باشند که ظاهرا به صورت گسترده در بازار موجود نیست. البته یک مساله دیگر کمبود برخی قطعات اصلی یک خودرو است که شرکت های تامین کننده قطعات خودروسازان آن قطعه را به هر علت ندارند و همین موضوع باعث می شود مشتریان به دیگر شرکت های قطعه سازی با برند های مختلف رجوع کنند.


همه به دنبال قطعه ای با دوام

موضوع کمبود قطعه یک طرف ماجرا است و بحث داشتن قطعه با کیفیت مطلوب سوی دیگر ماجرا. اما موضوع اصلی توانایی شرکت های مادر سازنده هستند. باید پذیرفت شهروندان بیشتر خواستار یک قطعه اصلی با قیمت مناسب تر هستند چرا که در این شرایط اقتصادی، قریب به اتفاق مردم آنچنان پولی برای خراب شدن خودرو و خرید یک قطعه برای اتومبیل زیر پایشان در نظر نمی گیرند پس زمانی که به بازار مراجعه می کنند طبیعی جلوه می کند به دنبال یک قطعه ارزان اما با کیفیت مناسب باشند. موضوعی که در حال حاضر نه شرکت های تامین کننده قطعات خودروهای داخلی راضی به اتخاذ چنین سیاستی هستند و نه کارخانه های تولیدکننده قطعه به علت بدهی بالا، تن به کاهش قیمت قطعات تولیدی خود می دهند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

شاهین: 1394/10/2716:47:50،
54
30
دقیقا درست گفته
امیر: 1394/10/2800:21:31،
37
21
من ماشین رویاهام رو با 80 میلیون به پول ایران تو امریکا هر روز سوار میشم. بی ام و M5 ده سیلندر 2008. اینجا به پای ملت میوفتن که قسطی با سود صفر ماشین بگیرن حتی زیر قیمت پیشنهادی کارخونه. اینجا اگه جنسی رو بفروشی که هنوز ساخته نشده خلاف قانون نه مثل ایران خودرو که من ال نود سفید ثبت نام کردم پژو پارس سیاه بهم دادن, بلکه ماشین میبینی بعد میخری. دوستان این چیزا شانسی نیست بلکه ملت خودشون برای خودشون ارزش قائلن و اگه کسی به حقشون دست درازی کنه جرش میدن. تو سری خور نباشید اگه بدونید با پولی که واسه پژو پارس میدید چه ماشین هایی میشه سوار شد به خودتون فحش میدید از این که میرید تو صف این ماشینا.
007: 1394/10/2718:20:58،
35
37
کل خیابون شوش و کوچه پس کوچه ها رو دنبال یه قطعه گشتم پیدا نکردم
آخر مجبور شدم اون قطعه رو با هزار بد بختی تعمیر کنم چون قطعه نو توی بازار نبود
Pepan: 1394/10/2718:48:27،
52
23
صنعت خودرو در ایران باید ادغام شه..اگه نشه پس دولت سر مردم کلاه میزاره..سراتویی که ایران میزنه با سراتو روز دنیا زمین تا آسمون فرق میکنه...چرا تعرفه میگیرین از مردم..اگه راس میگین که شما نقشی در بازار ندارین پس تعرفه رو بیارین صفر کنین تا بازار رقابتی شه...مردم رو علنی نفهم حساب کردین شماها...تو کشور جیبوتی تعرفه خودرو نمیگیرن چرا چون به ملتش ارزش قاعلن..نه مثل ما که ۷۱۲ حقوق ماهانه میده حاملهای انرژی ماهی ۳۰۰ تومن از جیب کارگر می قاپه..از تخم مرغ خوردن کبدم و کلیه هام درب و داغون شده..الهی شماها مسولین هم به این درد بیفتین
آرش66: 1394/10/2719:03:02،
40
23
متأسفانه بیشتر یا همه ی قطعاتی که به عنوان اصلی (اروپایی) یا ساخت داخل باکیفیت معرفی می شوند و حتا آنهایی که مثلن هولوگرام شرکت های معتبر داخلی را نیز بر روی جعبه ی خود دارند، چینی هستند. صنعت خودرو و شاید کل صنعت ایران را همین قطعات چینی بی کیفیت نابود کردند. خود من پژویی که سال 88 از ایران خودرو خریدم، تا زمان فروش در خرداد 94، هیچ گونه خرابی برقی و موتوری برایش پیش نیامد. ئی سی یو آن خودرو زیمنس بود و همینطور مجموعه سیستم انژکتور. در حالی که اکنون با وجود دو سه برابر شدن قیمت خودرو نسبت به سال 88، ابدن اجناس اروپایی روی پژوها و پرایدها یافت نمی شود.
تجارت آزاد !: 1394/10/2721:10:51،
29
22
وقتي رقابت و كاهش قيمت شكل نگيره و خريد اينترنتي كالا با برند قوي و اطمينان در صنعت خودرو شكل نگيره هر كسي از بازار آشفته قيمت دو بل و سوبل خود را مي گويد و خريدار چاره جز تنها راه خريد كالايي كه فقط در انحصار يك نفر است نيست آيا اصل باشد يا متفرقه ؟


در حقيقت اجحاف در حق مردم بي نوا ؟

كشور چين با توليد انواع قطعات با قيمت و كيفيتهاي متفاوت در صنايع خودرو و فروش و عرضه آنها با رقابت بازار دنيا را در دست دارد پس راه آنها را بياموزيم حداقل كاهش هزينه ها را در خريد كالا و توليد محصول تجربه كنيم . ( تجارت آزاد ) WTO
محمد: 1394/10/2721:49:14،
20
30
دوستان خیابان چراغ برق کجای تهرانه؟ ادرس دقیق بدید لطفا
جواب محمد ؟: 1394/10/2722:47:44،
26
31
ميدان امام خميني ( توپ خانه قديم ) ضلع شرقي ميدان خيابان امير كبير ( مركز خريد قطعات ولوازم يدكي خودرو

ضمنا اين ميدان به ايستگاه مترو مجهز است و ميتوانيد از مترو استفاده كنيد



reza: 1394/10/2723:56:17،
43
23
خیابون ملت.... مترو ملت .... اگه با مترو بخوای بری خط فرهنگ سرا-صادقیه رو سوار میشی میری ایستگاه ملت می پری پایین .... با ماشین هم بخوای بری از هفت تیر میری مفتح جنوب زیر گذز رد می کنی میفتی تو سعدی ... صاف میری پایین دو راهی توپخونه - ملت .... میری سمت ملت...
کریم زحروقی پورنیستانی: 1394/10/2801:46:42،
28
35
میدون 7 تیر رو رد میکنی میرسی به بازار مسگرها
از اونجا سوار اتوبوس میشی تا سر بانک مسکن روبروی کارواش.
یه داروخونه اون نزدیکی هست اونو رد میکنی میفتی تو خیابونی که نیسانای میوه تره بار توش وایسادن
همونو مستقیم میری تا میرسی به ساختمون قدیمی سفارت هلند.
بعداز اون یه میدونه که نرسیده به اون اولین دور برگردونو دور میزنی و میفتی اول نواب
نوابو تا قبل از تونل توحید بالا میری و بعد از تونل به سمت راست میپیچی
اونجا خطی های دروازه غار وایسادن
سوار میشی و قبل از تیر دوقلو روبروی اون پارکه پیاده میشی.
همونو مستقیم میری تا قبل از دوراهی قپون
روبروت بانک صادراته
بغلتم خیابون چراغ برق
البته باز بپرسی بهتره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما