کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لغو تحریم‌های بانکی اروپا و تحریم های ثانویه آمریکا با برجام


کد خبر : ۱۸۸۲۳شنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶:۰۸۵۳۱۹ بازدید

مدیرکل بین الملل بانک مرکزی از لغو تحریم های بانکی اروپا و تحریم های ثانویه آمریکا و آزادشدن خرید و فروش اسکناس این کشور به دولت ایران ...

 مدیرکل بین الملل بانک مرکزی از لغو تحریم های بانکی اروپا و تحریم های ثانویه آمریکا و آزادشدن خرید و فروش اسکناس این کشور به دولت ایران با اجرای برجام خبر داد.

 «حسین یعقوبی میاب» با اشاره به از سرگیری حمایت های مالی از جمله کمک مالی و وام های ترجیحی به دولت ایران، گفت: کمک مالی و وام های ترجیحی به این صورت است که موسسه های بین المللی می توانند نسبت به ارائه وام های توسعه ای برای تامین مالی پروژه های عمرانی کشور در چارچوب ضوابط متعارف بین المللی اقدام کنند.
وی افزود: با اجرایی شدن برجام، همه تحریم های مالی از جانب اتحادیه اروپا لغو و دسترسی به منابع ارزی ایران در همه کشورها و امکان نقل و انتقال آنها میسر خواهد شد؛ ضمن آنکه تمام منابع مالی و اقتصادی متعلق به اشخاص حقیقی، حقوقی و نهادها از جمله بانک ها و موسسه های مالی ایرانی، بانک مرکزی و افرادی که از فهرست های تحریم خارج شده اند، آزاد و در اختیار ایران قرار می گیرد.

این مقام بانک مرکزی تاکید کرد که با رفع یا تعلیق تحریم های آمریکا بعد از اجرای برجام، اشخاص و موسسه های مالی آمریکایی نمی توانند با اشخاص ایرانی همکاری کنند.
مدیرکل بین الملل بانک مرکزی، با بیان اینکه در شرایط بعد از اجرای برجام، نقل و انتقال منابع بین اشخاص حقیقی، حقوقی خارجی و ایرانی مجاز می شود، اضافه کرد: مشارکت و روابط کارگزاری بانکی مشترک بانک های ایرانی و خارجی گسترش می یابد و فعالیت های متعارف بانکی همچون گشایش اعتبار اسنادی و صدور ضمانت نامه بانکی انجام می شود.


کاهش هزینه های عملیات ارزی و واردات کالا

وی از جمله دستاوردهای شرایط بعد از اجرای برجام را کاهش هزینه عملیات ارزی و به تبع آن کاهش هزینه کالاهای وارداتی دانست و تاکید کرد: شعب بانکی، شرکت های تابعه یا دفاتر نمایندگی بانک های ایرانی در خارج از کشور امکان افتتاح خواهند شد و بانک های خارجی در منطقه اصلی و مناطق آزاد ایران نیز در مقابل آن، مجاز به این نوع فعالیت ها می شوند.

مدیرکل بین الملل بانک مرکزی، مجاز شدن ارائه خدمات پیام رسانی مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله سوئیفت را از دستاوردهای مهم بعد از برجام برای نظام بانکی عنوان کرد و گفت: بر این اساس همه خدمات مرتبط امور مالی و بانکی شامل کمک های فنی، آموزشی، بیمه، بیمه اتکایی، حمل ونقل، واسطه گری و هر گونه خدماتی که به طور متعارف برای انجام این فعالیت ها لازم است، برای نظام بانکی مهیا خواهد شد.یعقوبی با بیان اینکه تحریم های مرتبط با خرید، پذیره نویسی یا تسهیل انتشار دیون حاکمیتی ایران، شامل اوراق قرضه دولتی لغو می شود، افزود: تحریم های مرتبط با طلا و دیگر فلزات گرانبها و خدمات مرتبط با آنها نیز لغو خواهد شد.

به گزارش ایرنا، منابع دیپلماتیک اعلام کرده اند که قرار است امروز (شنبه) گزارش نهایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدهای ایران در قالب توافق جامع هسته ای منتشر شود. این اقدام به معنای اجرای گام نهایی برجام و کلید زدن رفع تحریم های اعمال شده علیه کشورمان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها