کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

تازه واردی از سرزمین آفتاب , راو 4 در ایران

کدخبر:۱۸۷۹سه شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۰:۴۷۱۴۳۷۱ بازدید

پروژه تویوتا RAV4 (بخوانید رَوفور) در آرامش محض سال 1994 استارت خورد. در حقیقت RAV4 مخفف عبارت انگلیسی است به معنی خودروی فعال تفریحی با چهار چرخ متحرک. این شاسی‌بلند ...
تازه واردی از سرزمین آفتاب , راو 4 در ایران

پروژه تویوتا RAV4 (بخوانید رَوفور) در آرامش محض سال 1994 استارت خورد. در حقیقت RAV4 مخفف عبارت انگلیسی است به معنی خودروی فعال تفریحی با چهار چرخ متحرک. این شاسی‌بلند اولین محصول ژاپنی کامپکت (جمع و جور) بود که توانست وارد بازار آمریکا و اروپا شود. در اواسط دهه 90 میلادی اغلب خودروسازی ژاپن را به پیکاپ‌های سخت‌جان، سوپراسپرت‌های سایز متوسط و خانوادگی‌های مقرون به صرفه می‌شناختند. در اصل استراتژی تویوتا از ساخت چنین خودرویی، عرضه همان محصولات خانوادگی با ابعاد و فضایی بیشتر بود. در آن ایام یکه‌تاز این نوع خودروها تنها فورد Escape بود که البته آنچنان هم بازار خوبی برای خودش دست و پا نکرده بود. نسل اول روفورد آنقدر کوچک بود که تنها می‌شود آن را در کلاس مینی SUVها قرار داد. یک پیشرانه 2 لیتری 120 اسب‌بخار، گزینه‌ای مناسبت برای ساده پسندان بود. این خودرو از همان اوایل کارش نشان داد که هیچ سنخیتی با دنیای آفرودها و بیابان‌گردها ندارد. به گفته تویوتابازان قدیمی، نسل اول روفور در حقیقت همان کرولای چاق شده بود. رونمایی نسل دوم در سال 2000 هم‌زمان شد با یک تغییر و تحول اساسی در ظاهر و باطن. نخست آنکه سایز خودرو از مینی به متوسط افزایش پیدا کرد. طراحی بیرونی به طرز چشم‌گیری بهبود پیدا کرد. آپشن‌ها کاراتر و قوای محرکه قوی‌تر شد. برای اولین بار روی این خودرو از یک پیشرانه 2.4 لیتری با 161 اسب‌بخار نیرو بهره گرفته شد. هم‌چنین روفور نسل 2 نخستین عضو این خانواده بود که با تایرهای 16 اینچی عرضه می‌شد. حالا دیگر مقابل این تویوتا یک رقیب سرسخت قرار گرفته بود. یک رقیب هم‌وطن به نام هوندا CR-V که انصافاً حرف‌هایی برای گفتن داشت. 

نسل سوم، نسل آشنا

از سال 2005 تویوتا قصد کرد تا این خودرو را صرفاً برای محافظه کاران طراحی کند. بنا بر این از اغراق‌های بصری آن کاست و بیش از هر چیز روی کیفیت ساخت و مکانیز فنی‌اش تمرکز کرد. این یعنی آن انقلاب طراحی نسل یک به دو را در نسل دو به سه نمی‌بینیم. مهم‌ترین قابلیت نسل سوم، سیستم فرمان‌پذیری الکتریکی‌اش EPS عنوان شده بود. پدیده‌ای که تنها روی مدل‌های لوکس آلمانی و آمریکایی دیده می‌شد. حالا دیگر علاوه بر دو خط تولید در ژاپن، خطوط دیگری در کانادا، فیلیپین و چین نیز به روند ساخت این خودرو اضافه شده بودند. فضای داخلی روفور نسل 3 دقیقاً 21 درصد نسبت به دو نسل قبلی خود بیشتر شده است. فیس‌لیفت 2008 این خودرو درست همان مدلی است که در ایران نیز عرضه می‌شود. با اندک تغییراتی در سپر و جلوپنجره کمی قیافه‌اش اسپرت‌تر شد. محل نصب لاستیک زاپاس نیز از زیر به پشت خودرو تغییر کرد. نصب حسگر روی آینه‌ها و دوربین عقب توانست مشتریان کم توقع روفور را راضی‌تر کند. این خودرو در برخی بازارها با قیمت پایین‌تر ولی با سیستم 2WD (دو محور متحرک) عرضه می‌شود. 

نسل چهارم، صعود به کهکشان

هرچه این خودرو و آن شرکت در سه نسل قبل کم لطفی کرده بودند، با نسل چهار از خجالت مشتری درآمدند. چهره روفورد 2014 نه یک سر و گردن، بلکه چند تن و بدن ارتقا پیدا کرده بود. حالا دیگر می‌شد قیافه‌اش را مدرن تلقی کرد. به خوبی معلوم است که زبان طراحی‌اش از مدل‌های جدید کمری و اوریون پیروی کرده. تنها دو پیشرانه بنزینی برای آن تدارک دیده شد. 2 و 2.5 لیتری. رینگ‌های 20 اینچی و رنگ‌های براق برنزی و مات عمیق از قابلیت‌های جدید روفور جدید بودند. نصب جعبه دنده CVT از آن نمونه 5 سرعته اتوماتیک هم بهتر از آب درآمده است. 

زیر ذره‌بین

تجربه نشان داده در بازار ایران شاید یک محصول کاملاً به‌روز و 2014 با استقبال روبه‌رو شود ولی کسی دل از نسخه‌های قدیمی نمی‌کند. به همین دلیل که هنوز مشتریانی برای روفور نسل سه پیدا می‌شوند، نگاهی می‌اندازیم به لیست مهم‌ترین قابلیت‌های این خودرو. سوکت برق در جلو و عقب جهت استفاده لوازم جانبی، چیزی است که یک مسافرت بیرون شهری را فوق‌العاده می‌کند. فیلتر تصفیه هوای این خودرو واقعاً واقعی است. سیستم گرمایشی و سرمایشی با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب که جنجال همیشگی سر و گرم بودن اتاق را از سر راننده باز می‌کند. درباره باربند ریلی این خودرو بی‌اهمیت نباشید. با همین آپشن ساده می‌شود انواع و اقسام بارها را به راحتی هرچه تمام‌تر روی سقف گذاشت یا برداشت. صندلی برقی راننده با تنظیم کننده گودی کمر به همراه کشویی هشت نقطه‌ای را فقط باید در مدل‌های لوکس بالای 200 میلیون بازار پیدا کنید. در ضمن این صندلی‌ها مجهز به گرم‌کن نیز هستند. نمی‌شود پنهان کرد که پیشرانه روفور آنقدرها هم قوی نیست. بنا بر این برای بالا یا پایین رفتن از شیب‌ها با گاز دستی قدری به مشکل می‌خوریم. به کمک سیستم دنده اتوماتیک مخصوص تپه این چالش از بین رفته است. در ضمن فول‌ترین روفور بازار مجموعاً 8 عدد کیسه هوا، سیستم کمکی ترمز در سرپایینی، سیستم صوتی تلفن با کیت بلوتوث و سی‌دی چنجر 6 خشابی را به صورت استاندارد دارد. در مقابل آخرین نسل این شاسی‌بلند چنین چیزهایی دارد: صفحه نمایش 6.1 اینچی. نمایش اطلاعات مخاطبین تماس و آهنگ‌های تلفن همراه با اتصال بلوتوث. مسیریاب ماهواره‌ای. رادیوی SiriusXM. سیستم تشخیص صدا. سیستم صوتی با 11 بلندگو مارک JBL به همراه ساب‌ووفر و آمپلی‌فایر. آینه‌های الکتروکرومیک که جمع می‌شوند نکته‌ای بود که روی نسل قبل نبودش به شدت حس می‌شد. تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، حکایت دعوا بر سر دما را به کلی از بین برده است. راستی روفور جدید سان‌روف نیز دارد.

رقبا در بازار

قبل از هر چیزی در نظر داشته باشید که روفورهای نسل 3 بازار ایران در دو تیپ 2 و 3 عرضه می‌شوند که اولی 160 و دومی 170 میلیون تومان قیمت خورده است. راستش ما با دومی که فول‌تر است سر و کار داریم. در مقابل روفور نسل چهار را داریم که 185 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. خُب ببینیم با این پول‌ها چه می‌شود خرید. شما اگر این مقدار پول (بین 170 تا 185 میلیون) پول داشته باشید،‌ می‌توانید روی هیوندای وراکروز دست دوم (IX55) حساب باز کنید که 184 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. راستی این کره‌ای پیشرانه حجیم‌تر و بزرگ‌تری دارد. از همین شرکت می‌شود رفت سراغ نسخه پایه نسل جدید سانتافه که 162 میلیون تومان است. شانس خود را با انتخاب یک کیا سورنتوی نیمه فول نیز بیازمایید. خودرویی پرآپشن که 184 میلیونی قیمت دارد. بهترین مدل اسپورتیج هم فقط 145 میلیون تومان می‌ارزد. از بین محصولات سانگ‌یانگ کره جنوبی دو گزینه پیشنهاد می‌شود. رکستون قدیمی 157 میلیونی و نسخه جدید 185 میلیونی آن. یک شاسی‌بلند فرانسوی نیز داریم. کولیوس با دو قیمت 147 و 165 میلیون تومان با پیشرانه‌ای هم حجم نسل جدید روفور. خیلی‌ها می‌گویند نزدیک‌ترین رقیب تویوتای فوق میتسوبیشی لنسر ASX است در حالی که ژاپنی فوق با پیشرانه‌ای کم حجم‌تر به قیمت 141 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.


0vl7asu0793sxtbh78b.jpg

iy9wmmzznzjnjn7a4f7w.jpg

dfzuiej8alg3el5gcrz.jpg

i9244se0arggeid2jyjf.jpg

همراه مکانیک



دیدگاه ها

جواد: 1392/8/2121:14:46،
86
58
يعني ميتونيم بخريم ظاهر. قشنكي داره
انسان : 1392/8/2220:47:31،
76
37
نمی خوام برای نداشتنش حسرت بخورم . ولی خیلی دوست دارم یکی از اینا داشته باشم . ولی مطمعنا نمی تونم
رسول: 1392/8/2122:01:37،
79
28
جای تاسف داره که با این مبالغ کذایی تو این رده خودرو حق انتخاب به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسه ، البته تا زمانی که تعرفه واردات به بهانه حمایت از تولیدات داخلی بالاست و انحصار واردات و رانت وجود داره همین آش است و همین کاسه
صمد اقا: 1392/8/2122:09:45،
27
37
من اين مدلشو 1ماه پيش تو نمايندگي تويوتا مشهد ديدم.و ديگه جايي نديدمش
حمید: 1392/8/2122:49:46،
46
41
به تمام کره ای ها می ارزه میخرمش
مهران: 1392/8/2122:53:09،
28
39
من وارد کننده ی کوچیک ماشینم مدلی که ایران مجوز میده rav 4 ev هستش اما مدل عکس اپلود شده rav 4 eu هست حالا نمی دونم اگه مطابق عکس باشه که اولین خریدارش خودمم چون من تو عراق روندمش قابل تصور نیست
sa: 1392/8/2123:24:06،
44
32
وقتی مردم لیاقت این و دارن که چنین ماشین هایی سوار شن پس چرا هی ماشین چینی رو به خورد مردم میدین
شاهرخ: 1392/8/2123:56:17،
74
30
والا نمی ارزه 190میلیون تومن . اخه چه خبره..
سیدمرصاد: 1392/8/2200:37:09،
60
230
هموتنان عزیز وبا بسیرت،اقتصاد مقاومتی پیشه کنید وایران خودرو وسایپا را حمایت نمایید،حتی اگر پول دارید به خاطر خدا وآینده خودتان خودرو خارجی نخرید،مرگ برآمریکا 
بابك: 1392/8/2209:30:23،
108
46
بله...حمايت كنيم كه هرروزامثال شماگردن كلفت ترشوندومردم فقيرتر...آلودگى هواومرگ وميرجاده ها هرروزبيشتربشه؟نه ديگه بسه ؛هموطنان اين آشغال هاى داخلي رونخريد وصبركنيدتا خودروهاى خارجي هم ارزون تربشه
پاسخ به سیدمرصاد: 1392/8/2210:19:51،
68
27
هموطنان درسته ، با بصیرت درسته ، اگر یک صفحه متن بنویسی فکر کنم منفی 20 بگیری
آس و پاس: 1392/8/2211:28:49،
66
31
هموطن اینجوریه عزیز...نه اینجوری هموتن...
بصیرت هم اینجوریه گلم...نه اینجوری بسیرت...
amir: 1392/8/2215:24:31،
53
18
اره خب.ما حمایت کنیم بعد جناب سایپا بیاد امثال تیبا صبا 111 141 132 131 (که فکر کنم لاستیکای تیبا واسه موتوره نه ماشین :) ) و جناب ایران خودرو رانا دنا باردو سورن سریر (که همشونم از یه بدنه با طراحی چراغ ها و سپر جدید)تولید میشن بسازه! من نمیدونم ولی خیلی ها مثل اینکه پراید رو دوست دارن
حسين: 1393/8/1715:39:42،
9
9
سيد مرصاد عزيز ، برادر مگه مجبوري نظر بدي دادا ، اول املاتو تقويت كن بعد
پوریا1: 1392/8/2201:04:39،
51
43
شمام که میدونین ملت قدرت خرید ندارن,هر از چند گاهی از ااین گرون قیمت ها میذارین تا حسرت بخوریم.
حامد: 1392/8/2203:47:23،
77
28
يه جوري ميگه ١٨٠ ميليون انگاري ١٨ ميليونه!!! داداش من واسه قبض برقم اخطار قطع اومده.
خودشم: 1392/8/2205:39:48،
49
36
من فکر کردم جانشین پراید اومده :)
sarina: 1392/8/2206:27:08،
27
30
خوبه یدونه بر می دارم .... امکاناتش از محصولات ایران خودرو بیشتره ...
اهول: 1392/8/2208:53:24،
45
30
اگه چینی بود من یکی میخریدم میترسم بخرم با وسایلهای چینیم جور درنیاد
آس و پاس: 1392/8/2209:52:47،
56
29
من یه دونه داشتم با سرعت 200 تا تو انوبان میرفتم که یهو مامانم از خواب بیدارم کرد
شهرام: 1392/8/2212:46:29،
29
68
چقدر بیریخته !!
شاهین tehran: 1392/8/2213:16:16،
39
42
بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار عالیه. حرف نداره.
امیر: 1392/8/2214:52:32،
25
34
اقا من رفتم بخرمش
وحید: 1392/8/2215:32:23،
38
25
امیر جان تو که زحمت میکشی تا اونجا میری یکی هم برای من بخر
قشر اکثریت: 1392/8/2216:50:02،
65
29
اگر بجای ۱۸۰ میلیون ۱۸ میلیون بود، اونوقت میشد برای خریدش نقشه بکشم و برنامه ریزی کنم. البته همین الانم انقدر با پرایدم میگردم و عشق میکنم که همه بنز وپورشه سوارا حسرت میکشن.
میترا: 1392/8/2400:28:05،
33
33
اصلشم همینه
آدم باید خوش باشه
چه با rav4 چه با پراید
شایدم پیادهه از همه اینا خوشتره :-)
شاد باشین
احسان: 1392/8/2217:43:56،
28
28
بیرونش عالی طراحی شده اما داخلش تو ذوق میزنه.بنظر میاد کارایی فنی خوبی داشته باشه.به امید روزی که ایرانی های متوسط بتونن ماشین های روز دنیا رو خریداری کنن
mohamad: 1392/8/2219:21:08،
42
33
چه زشته
Aryan: 1392/8/2310:37:02،
29
27
نخرید نخرید آقایون. بزارید بمونه رو دستشون.
صبا: 1392/8/2318:27:00،
38
28
هشت ماهه که برای یه پراید نوشتمه وقتی اومد خودمو باهاش میکشم
حسن: 1392/8/2321:35:56،
32
30
ماشین توپیه هر چی باشه تویوتاه... جایزه کم استهلاک ترین سال را گرفته اگه نشد 200 میلیون

مجتبی: 1392/8/2322:08:10،
20
30
من یدونه 2010 دارم
واقعا ماشین خوبی هست
االان هم منتظرم تا بیاد و با یک جدید عوضش کنم
بهزاد محمدخاني: 1394/1/2401:57:01،
16
25
سلام آقا مجتبي؛خوبي داداش.من ماشينت را ميخوام چند؟
مرتضی: 1392/8/2412:34:28،
23
28
دمتون گرم ازین ماشینا بازم بیارید تا قیمت ماشین های داخلی بیاد پایین.
sara: 1392/8/2420:54:07،
29
26
خیلی قشنگه هنوز تو خیابونای تهران نیومده .می خرمش
منطق: 1392/8/2422:52:26،
22
29
دوستان فکر می کنید با تعرفه بالای خودرو و واردات ماشینهای گران قیمت چه کسی هایی سود می برند؟
ناص: 1392/10/1115:42:40،
21
23
خیلی عالیه من سوار شدم خیلی بهتر ازای ایکس 55 واسپورتیج و سانتافه و سورنتوو ای ایکس 35وموهاوی هستش و پایین تر از پرادو لندکروز و ار ایکس
پدرام: 1392/10/2112:53:40،
25
38
سلام من خودم وارد کننده ماشینم چند وقت بود تو بازار شایعه شده بود که راو4 بازار خوبی نداره یا به قول معروف بدبخره ولی آقا همش شایعه از نظر سواری و استهلاک که حرف نداره و حتی خیلی خیلی بهتر از ماشین های هم رده کره ای خود است
رسول: 1393/5/117:01:34،
8
22
سلام دوست عزیز اقا مرصاد خدایی این جنایته که تو مملکتمون این ماشینای اشغال رو با قیمت بالا میفروشن به مردم.اخه ماشینی که 30 هزار دلاره چرا باید 200 میلیون بفروشن به مردم.بیایم به مردم ماشین ارزون بفروشیم نمیدونم باید حتما پدر مردم دربیاد.پراید 20 میلیون؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!.اخه تا کی مقاومت کنیم؟؟چرا نباید مردم کشورمون یه ماشین کاملا عادی تو کل دنیا رو تو خوابم نبینن که سوار بشن.بابا مملکتی که نفت داره تو خیلی چیزا هم خودکفاست روا نیست که اینجوری بابشه.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
مکانیک به زبان ساده / عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
دور جدید پیش فروش خودروی جدید دنا پلاس - اردیبهشت 96
شرایط ویژه فروش نقدی و اقساطی خودروهای سراتو، چانگان و آریو - اردیبهشت و خرداد 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما