کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

کل ارزش ناوگان هوایی ایران معادل 4 فروند هواپیمای نو است؟

کدخبر:۱۸۷۸۵جمعه، ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹:۴۶۲۹۴۷ بازدید

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با بیان اینکه در اقتصاد رقابتی باید بر اساس واقعیات سخن گفت افزود: ارزش تمام هواپیماهای ...
کل ارزش ناوگان هوایی ایران معادل 4 فروند هواپیمای نو است؟

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با بیان اینکه در اقتصاد رقابتی باید بر اساس واقعیات سخن گفت افزود: ارزش تمام هواپیماهای عملیاتی کشور 3 هزار میلیارد تومان برآورد شده که با رقم می‌توان فقط 3 تا 4 هواپیمای نو خریداری کرد؛ صنعت هوانوردی کشور امروز در این شرایط فعالیت می‌کند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با بیان بعد از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند «درآمد و هزینه» خود را تنظیم کنند و به تبع آن، ارتقاء و توسعه کمی و کیفی ناوگان نیز توجیه پذیر می‌شود گفت: انباشت بدهی‌های امروز ایرلاین‌ها از جمله بدهی به شرکت فرودگاه‌ها و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به دلیل ناتوانی مالی آنها است.

محمد حسن کرمانی با اشاره به اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما یک واقعیت است و باید اجرا می‌شد اظهار کرد: قطعا اجرای هر طرح و برنامه‌ای تبعات و هزینه‌هایی دارد که آزادسازی نرخ بلیت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه فقط حدود ۳ درصد از جمعیت کشور از هواپیما برای سفر خود استفاده می‌کنند گفت: قطعا این ۳ درصد به لحاظ مالی توانایی خرید بلیت هواپیما را دارند. از طرف دیگر اگر برخی فروشندگان بلیت با سوء استفاده از اجرای آزادسازی، قیمت بلیت مسیرهای پرتقاضا از جمله مشهد را با قیمت‌های نجومی ۵۰۰ هزار تومان و۶۰۰ هزار تومان یا بیشتر به فروش می‌رسانند در این شرایط مردم نباید خرید کنند اما اگر شخصی اقدام به خرید بلیت با این نرخ‌ها می‌کند بنابراین این نرخ را پذیرفته است.

کرمانی با بیان اینکه نباید فراموش کرد آزادسازی نرخ بلیت هواپیما طبق قانون برنامه پنجم توسعه به عنوان یک قانون بالادستی و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرا شده است، گفت: قانون همان چیزی است که در مجلس تصویب می‌شود.

وی افزود: با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما باید به مردم صادقانه اعلام کرد نرخ بلیت در ایام پرترافیک مانند اعیاد و تعطیلات افزایش می‌یابد در مقابل در روزهای عادی و کم مسافر نرخ بلیت حتی نسبت به قیمت‌های قبل از اجرای آزادسازی نیز کمتر هم به فروش می‌رسد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی تاکید کرد: بعد از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند «درآمد و هزینه» خود را تنظیم کنند و به تبع آن، ارتقاء و توسعه کمی و کیفی ناوگان نیز توجیه پذیر می شود.

کرمانی با بیان اینکه بسیاری از باندبازی‌ها با اجرای آزادسازی ریشه کن می‌شوند ادامه داد: در این شرایط شرکت‌های هواپیمایی بر اساس نیاز خود نسبت به ورود هواپیماهای کوتاه برد، میان برد و بلند برد اقدام می‌کنند و نوع هواپیما به ایرلاین‌ها تکلیفی و تحمیلی نخواهد بود.

کرمانی گفت: در زمان اجرای آزادسازی، نرخ بلیت مسیر رفت و برگشت تهران – مشهد اواسط هفته حتی با نرخ ۲۲۰ هزار تومان هم فروخته شده در حالی که قبل از آزادسازی نرخ بلیت رفت تهران – مشهد حدود ۱۷۰ هزار تومان بود.

وی گفت: انباشت بدهی‌های امروز ایرلاین‌ها از جمله بدهی به شرکت فرودگاه‌ها و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به دلیل ناتوانی مالی آنها است. در شرایطی که صنعت هوایی ایران زیان‌ده و میانگین عمر ناوگان بالا است باید راهکاری اندیشید که آزادسازی می‌تواند یکی از این راهکارها باشد.

کرمانی درباره ابزار نظارتی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی بر فعالیت آژآنس‌ها و چارترکنندگان گفت: قبل از هر چیز باید فعالیت آژانس‌ها را بررسی کرد که چقدر از فروش بلیت توسط آژانس‌ها بر مبنای نرخ تمام شده، چه میزان با احتساب سود و چه میزان از فروش بلیت با نرخ غیر واقعی به فروش می رسد که باید گفت هیاهوی تخلف در فروش بلیت هواپیما توسط درصد بسیار اندکی از آژانس‌های مسافرتی است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با بیان اینکه آیین نامه پروازهای چارتری و نوع قرارداد ایرلاین‌ها با چارترکنندگان برای فروش بلیت در حال بررسی و بازنگری است، گفت: در حال حاضر نوع قرارداد شرکت‌های هواپیمایی با چارترکنندگان از نوع ظالمانه ترین قراردادها است و آژانس‌ها را در جهت تخلف سوق می‌دهد و این تخلفاتی که بعضا از آژانس‌ها مشاهد می شود برآیند همین قراردادها است.

وی تاکید کرد: این قراردادها از موضع قدرت با آژانس‌ها منعقد شده و آژانس‎ها برای فرار از این زیان‌ها بعضا تخلفاتی در فروش انجام می‌دهند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

احمد: 1394/10/2519:43:43،
22
96
کاری به این چیزا نداشته باشید به آمار حوادث هوایی رجوع کنید خدا رو شکر رتبه ایران بالا نیست برخلاف بقیه کشورها مثل اندونزی و ...
f: 1394/10/2520:33:28،
60
8
اون 3 هزار میلیارد ما رو یاد خاوری میندازه. بعضی ها عجب پولی به جیب زدن
عباس آقا: 1394/10/2520:59:23،
51
12
آقا چيكار به اين حرفا داري ! شما بليط هواپيما رو گرون كن ... ملت عادت دارن به بيكيفت سوار شدن و بنجل خريدن
من: 1394/10/2600:37:49،
20
9
بله, شما آمار پروازی رو هم نگاه کنید و مقایسه کنید با متوسط همون کشورها, بعد به عمق فاجعه پی می برید.
طرف از یک فرودگاه معمولیش روزی 1000 پرواز انجام میشه و ممکنه 10 سال یکبار یه حادثه ای پیش بیاد در سطح کل ناوگانش.
ایران توی شلوغ ترین فرودگاهش روزی 100 پرواز نداره و ظرف همین 5 سال گذشته بیش از 3 حادثه رخ داده براش. از سقوط توپولف قزوین گرفته تا ایلیوشین مشهد تا بوئینگ ارومیه تا ترکیدن آنتونوف و ...
تازه این فقط حوادثی بود که مصدوم و فوتی تعداد بالا داشت. اگر بخوایم همه موارد که بخاطر نقص هواپیما و پرسنل رخ داده رو حساب کنیم از انگشت های دست میزنه بالاتر !!!!
من نمیدونم شما عرضه هواپیماداری ندارید مردم چرا باید تاوان بدند ؟ مردم چه گناهی کردند که باید در حد و حتی گرونتر از نرخ های بین المللی پول بدن ولی خدمات ماشالله ایرویز دریافت کنن ؟ دیگه ایران خودرو هم پول بنز نمیگیره سمند بده.
A4: 1394/10/2613:10:11،
9
9
من نمیدونم آخرش این یارانه ها کجا رفت .همه میگن بدهکاریم
علي : 1394/10/2519:43:54،
60
12
ارزش جون ما ايرانيا خيلي كمتر از جون جاهاي ديگست
متاسفم واس مسئولين و ...
Mohamad: 1394/10/2520:59:22،
38
10
4تا؟ چه خبره مگه، اگه کشوری رو سراغ داری که کل ناوگانو بگیره دو تا هواپیما نو بده خبر بدید
امین: 1394/10/2519:44:26،
46
14
فقط خدا کنه با این سن بالای هواپیماها اتفاق بدی نیوفته فقط میشه دعا کرد
ناصر: 1394/10/2519:48:00،
37
12
اونم معادل 4 تا هواپیمای نوی توپولف و یک هواپیمای بویینگ!
جکی: 1394/10/2520:43:40،
23
9
این یارو بز به تنهایی میتونه همشونو بخره اسقاط کنه
حق: 1394/10/2521:15:26،
24
9
تبريك به مديريت
حسین: 1394/10/2522:33:04،
16
9
الان که خلوت ترین زمان ساله برای مسافرت تمام مسیرها افزایش داشتن , یه مسیر بگو که افزایش نداشته .
سینا: 1394/10/2522:56:45،
14
8
رو زمینم پراید سوار میشیم رو آسمونم .
آرش: 1394/10/2523:17:00،
18
9
مثال ساده تر ... ما 100 تا پیکان مدل57 داریم .. حالا همه اینا رو بفروشیم یه دونه بنز اس 500 2015 رو هم نمیتونیم بگیریم .
نام شما: 1394/10/2523:41:11،
18
9
جالبیش به اینه که با این ابو قراضه ها و تاخیرا و خدمات بد میخوان قیمتاشونم ازاد و جهانی باشه!!
سال ۱۴۰۰:
قیمت بلیط هواپیما ۲ برابر جهانی، کیفیت و خدمات و تاخیر از اخر اول... مثل خودرو سازها و.....
پر رویی هم حدی داره
علي: 1394/10/2606:24:03،
20
12
اقتدار به اين چيزاس نه كه سفارت خونه هاي بي دفاعو آتيش بزنيد كم شعورا
علی: 1394/10/2609:02:37،
10
9
آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه . کسی که دم از مدیریت جهانی میکرد بیاد آمار را تحویل بگیره ...
مهشید : 1394/10/2608:53:50،
12
8
قیمت بلیت مسیرهای پرتقاضا از جمله مشهد را با قیمت‌های نجومی ۵۰۰ هزار تومان و۶۰۰ هزار تومان یا بیشتر به فروش می‌رسانند در این شرایط مردم نباید خرید کنند اما اگر شخصی اقدام به خرید بلیت با این نرخ‌ها می‌کند بنابراین این نرخ را پذیرفته است.!!!!!!!!!!!!!!!
iهههههههههههههههههههههههههههههه!!!!! خودش فهمیده چی گفته !!!!!!
احمد: 1394/10/2610:02:54،
12
6
ما رکورد زدیم.!!!!!!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما