کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

آیا جریمه‌ها میل به تخلفات رانندگی را مهار می‌کند؟

کدخبر:۱۸۷۴۵پنجشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴:۳۱۲۰۲۱ بازدید

تخلفات راهنمایی و رانندگی همانند همه جرایم، ناشی از عوامل درونی و بیرونی مشخص است. عوامل بیرونی مربوط به فرهنگ حاکم بر جامعه ...

تخلفات راهنمایی و رانندگی همانند همه جرایم، ناشی از عوامل درونی و بیرونی مشخص است. عوامل بیرونی مربوط به فرهنگ حاکم بر جامعه، نظم گریزی عریان، مشکلات اقتصادی و معضلات فرهنگی حاکم بر محیط اجتماعی است. عوامل درونی عمدتاً مربوط به استفاده از وسایل حمل و نقل، سن راننده، عصبیت‌های فردی، میزان تربیت خانوادگی یا عوارضی مانند اعتیاد، استفاده از محرک‌ها و مخدرها و مسکرها است. مجموعه‌ای که موجب شده آمار حوادث رانندگی ما دارای معدل قابل قبولی در جهان نباشد. این نوع ناهنجاری‌های غیر متعارف نباید صرفاً به دلیل پایین بودن واکنش‌های انتظامی، کیفری و قانونی تلقی شود زیرا تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که تشدید مجازات و کیفر برای جرایم به طور عام و در واکنش به تخلفات رانندگی به طور خاص هر چند به طور موقت به عنوان یک عامل مسکن موجب مهار موقتی پدیده بزهکاران و تخلفات می‌شود اما بعد از مدتی اثر این واکنش‌ها تضعیف شده و رفتارهای نابهنجار به علت تبعیت از عوامل خاص اعاده می‌شوند.

بنابراین باید از خود پرسید در چنین حالتی چه باید کرد؟ آیا کماکان بر طبل کیفرگرایی بکوبیم؟ مجازات‌ها را افزایش دهیم یا آنکه با آسیب شناسی عوامل و علل این ناهنجاری‌ها و رفتارها را شناسایی کنیم و با اقدامات کنشی و پیشگیرانه برای مبارزه با پدیده قانون گریزی در رانندگی اقدام کنیم؟ تجربه اول بارها تکرار شده و نه تنها در خصوص تخلفات راهنمایی و رانندگی در رابطه با بسیاری از جرایم دیگر مانند استفاده از ماهواره، مواد مخدر و غیره کارآمدی نداشته است. البته چاره‌ای نداریم جز آنکه با روش‌های منطقی و علمی ضمن حفظ تعادل در اعمال واکنش‌ها رویکرد کنشی نیز داشته باشیم و تعادل در عملکرد و سیاست مبارزه با تخلفات راهنمایی را در پیش بگیریم. همچنین راهکار دیگری نیست جز اینکه قانون تعرض به نظم ترافیکی و گریز از قوانین مذکور را شناسایی کنیم و متناسب با آن از ساز و کارهای سخت افزاری و نرم افزاری یا حتی روش‌های پیشگیری استفاده کنیم. مثلاً در این میان اصلاح جاده‌ها، مهندسی شهر، تقویت تجهیزات مرتبط با علائم رانندگی، آموزش رانندگان، دقت در صدور گواهینامه‌های رانندگی، آموزش مردم از طریق صدا و سیما، فرهنگ‌سازی و همچنین استفاده بیشتر از پلیس راهنمایی و رانندگی در هدایت درست شهروندان مؤثر خواهد بود، چرا که بارویکرد ارشادی و آموزشی و نه مجازات و واکنشی می‌توان بهره بیشتری برد و مهم‌تر اینکه در رویکرد آموزشی نسبت به مرتکبان تخلفات راهنمایی و رانندگی از جایگزین‌ها استفاده کنیم.

مراد از جایگزین‌ها یعنی به جای استفاده از جریمه و اعمال کیفرهای سالب حق، تدابیری مانند اجبار به گذراندن دوره‌های آموزشی یا محرومیت موقت از رانندگی به عنوان جانشین‌ها بیشتر استفاده کنیم. واقعیت این است که اغلب رانندگان دارای رفتار شرطی شده‌اند یعنی با حضور پلیس رفتار خود را با مقررات وفق می‌دهند و در غیبت او آداب و ترتیبی را رعایت نمی‌کنند.

البته خوشبختانه در چند سال اخیر بر تعداد رانندگانی که به قوانین رانندگی احترام می‌گذارند، افزوده شده و این امر نشان می‌دهد که جهت‌گیری نیروی انتظامی به سوی سیاست جدید برای ایجاد نظم ترافیکی از بعد فرهنگ‌سازی می‌تواند مؤثر واقع شود به همین دلیل با تأیید این بخش از فعالیت‌های نیروی انتظامی در مورد فرهنگ‌سازی در استفاده از روش‌های جدید باید یادآوری کنیم که پیچیدگی روابط اجتماعی و به دنبال آن تغییر کمی و کیفی تخلفات ایجاب می‌کند که سیاست تقنینی اجرایی و انتظامی ما باید به سوی رویکردی علمی‌تر و کارآمدتر تغییر یابد. استفاده از تجربه برخی از کشورهای خارجی مانند انگلیس می‌تواند یاری رسان باشد و به عنوان الگو مورد بهره‌برداری قرار گیرد. در این کشورها ضمن فرهنگ‌سازی اقدامات پیشگیرانه را افزایش داده‌اند و همین اقدامات پیشگیرانه یعنی حضور پلیس و استفاده از تجهیزات جدید از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی برای متخلفان از عوامل اصلاح‌کننده رفتارها بوده است.
 


 
ایران در گفت و گو با کارشناسان بررسی می کند
تأمین زیرساخت ها به موازات افزایش جریمه های رانندگی

همین دو روز پیش بود که هیأت وزیران متن اصلاحیه بخشی از کدهای جرایم رانندگی را ابلاغ کرد، این مصوبه که ششم دی ماه، به پیشنهاد وزارتخانه‌های دادگستری، کشور، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی تهیه شده بود، هنوز به مرحله اجرا وارد نشده، اما جرایم رانندگی را متناسب با کد تخلف تا سقف 400 هزار تومان افزایش داده است. این افزایش البته براساس قانون هر 3 سال یکبار تکرار می‌شود، اما همچنان با هر افزایش جریمه‌ای هر چند محدود، این سؤال مطرح می‌شود که آیا می‌توان با افزایش نقدی جرایم، میزان تخلفات عمد و غیر عمد را کاهش داد؟ آیا میزان جرایم با وقوع تخلف تناسب دارد و آیا این موضوع در تضاد با زیر ساخت‌ها و امکانات خدماتی کشور نیست، در این صورت آیا حقوق شهروندی افراد زیر سؤال نمی‌رود و اساساً این جریمه می‌تواند تأثیری که برای آن پیش‌بینی شده را بگذارد یا نه؟ اینها از جمله سؤالاتی است که به طور حتم ذهن شهروندان زیادی را درگیر خود کرده است؛ تعدادی از پلیس‌های بازنشسته در این زمینه معتقدند افزایش جرایم تنها راهکار نیست، اما می‌تواند تأثیرگذار باشد.

سرهنگ شیرمحمدی، کارشناس راهنمایی و رانندگی هم با تأیید این موضوع با تأکید بر اینکه افزایش جرایم می‌تواند تأثیر بازدارندگی داشته باشد، اما نه به اندازه‌ای که فرد دیگر تخلفش را تکرار نکند، می‌گوید: «معمولاً حدود 5 درصد مردم مرتکب تخلف راهنمایی و رانندگی می‌شوند و همین تعداد هم متأسفانه با ارتکاب تخلف، الگوی دیگران واقع شده و موجب می‌شوند تعداد افراد متخلف زیاد شود، یعنی برای مثال فرد با عبور از چراغ قرمز، قبح تخلف را در نظر دیگران می‌ریزد و افراد بیشتری را ترغیب به تخلف می‌کند. یعنی ممکن است همین 5 درصد، 75 درصد را تشویق به تخلف کنند و به عبارتی الگوی تخلف دیگران واقع شوند. البته در صورتی که ببینند برخورد سختگیرانه‌ای هم با این فرد نمی‌شود، در انجام تخلف، بی پروا می‌شوند.»

وی گفت: «براساس قانون، جرایم باید متناسب با تورم بنا به پیشنهاد پلیس و تصویب هیــــأت وزیران هر 3 سال یکبار افزایش‌یابد، اما از آنجا که میزان جرایم جزئی از سبد خانوارها به حساب نمی‌آید، هر فرد به تناسب تخلفاتش تاوان پس می‌دهد و جریمه می‌پردازد و این مسأله ضرر و زیانی را متوجه فرد نمی‌کند.»

سرهنگ شیرمحمدی با تأکید بر اینکه باید علاوه بر جریمه از ابزارهای قانونی دیگری هم برای کاهش تخلفات استفاده کرد، می‌گوید: «البته قانونگذار راه‌های مختلفی را برای بازدارندگی از تخلف پیش‌بینی کرده است، اما به معنای این نیست که افزایش جرایم نمی‌تواند بازدارنده باشد، به هرحال پرداخت نقدی هم موجب کاهش تخلفات می‌شود، اما نه به میزانی که انتظار می‌رود. ما اعتقاد داریم همین افراد محدودی هم که تخلف می‌کنند باید به هر روشی کنترل شوند، حتی اگر افزایش جریمه‌ها برایشان مهم نباشد.»

وی به تأثیر حدود 23 درصدی افزایش جریمه‌ها در کاهش میزان تخلفات اشاره کرده و با تأکید بر اینکه نباید این افزایش را نادیده گرفت، اضافه می‌کند: با این حال باید درصد زیادی از هزینه‌ای که از محل جرایم دریافت می‌شود، برای پیشگیری از تخلف هزینه شود تا تأثیر‌گذار‌تر باشد. به هرحال هر آسیب مادی و معنوی که از محل تصادفات ناشی می‌شود، هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کند که اگر از من پرسیده شود با مبلغ جرایم تناسب دارد یا نه؟ جوابم منفی است، یعنی در تصادفی که 5 نفر به خاطر یک تخلف رانندگی جانشان را از دست می‌دهند با هیچ مبلغ جریمه‌ای قابل جبران نیست.»

وی درباره مقایسه میزان جرایم رانندگی در ایران با سایر کشورهای توسعه یافته، با قابل قیاس نبودن این دو با هم تأکید می‌کند: به طور حتم میزان جرایم در کشور ما با سایر کشورهای پیشرو در این حوزه قابل قیاس نیست، اما آیا زیرساخت‌های کشور ما هم برای جلوگیری از تخلف آماده است؟ آیا همه جاده‌های کشور دو بانده شده و مسیر رفت و برگشت از هم تفکیک شده است؟ من می‌گویم زیرساخت‌ها به شکلی نیست که توقع کاهش تخلف را داشته باشیم، به هرحال قانون جدید راهنمایی و رانندگی یک قانون مدرن محسوب شده و به طور حتم اشکالاتی هم دارد، اما تأثیرگذار هم هست، درصورتی که از ابزارهای دیگرمثل محرومیت از امکانات اجتماعی یا درج در سوابق رانندگی و ضبط گواهینامه هم استفاده شود. سرگرد بختیاری، کارشناس دیگر راهنمایی و رانندگی هم با بیان اینکه افزایش جرایم در بعضی تخلفات مثل سبقت غیر مجاز در جاده‌ها که فرد در آن نقش اساسی دارد، بشدت تأثیرگذار و قابل پیشگیری است، درباره نوع دیگر تخلفات این‌طور توضیح می‌دهد: «انجام برخی تخلفات با وجود همه سختگیری‌ها غیر قابل پیشگیری است، چون فرد به ناچار تخلف می‌کند، مثل کمبود پارکینگ که مردم مجبور به پارک دوبل یا پارک ممنوع می‌شوند، در اینجا نمی‌توان به مردم خرده گرفت، چراکه زیر ساخت‌های کافی تعبیه نشده است، بنابراین نمی‌تواند بازدارنده باشد.»

وی با تأکید بر اینکه فرد باید به غیر از جریمه، دچار محرومیت از حقوق شهروندی مثل استخدام رسمی هم شود، می‌گوید: در این صورت ممکن است میزان تخلف تا حد زیادی کاهش یابد چراکه فرد فقط مجبور به پرداخت جریمه نقدی نیست و متحمل خسارات معنوی دیگری هم می‌شود که با پول قابل جبران نیست.
 


 دکتر علی نجفی توانا
رئیس کانون وکلا

همراه مکانیک



دیدگاه ها

کوکی: 1394/10/2408:13:37،
112
19
خوب بهونه ای پیدا کردید واسه جیب خودتون.
کاهش تخلفات با افزایش قیمت.
یعنی هیچ راهکار دیگه ای نیستش؟؟؟؟
مثلا ایمن کردن ماشین ها و جاده ها.
جیمی: 1394/10/2409:06:10،
113
16
افزایش جریمه راهی برای بدتر شدن رفتار پرسنل نیروی انتظامی با مردم و سوء استفاده های مختلفی که با بهانه جریمه به نحوهای مختلف از مردم خواهند کرد
آرمان: 1394/10/2409:25:05،
46
19
در يه كشوري مثل سوئد جريمه ها رو بر اساس ميزان درآمد فرد ميگيرن، اگر درآمد شخص متخلف كم باشه جريمه ي كم و اگر درآمد بالايي داشته باشه جريمه ي زياد پرداخت ميكنه، به نظرم خيلي درسته اونجوري...
جريمه زياد باشه خوبه به نظرم، چون بازدارندس، همه يادمون هست كه ١٥ سال پيش اگر كسي كمربند ميبست همه مسخرش ميكردن و بهش ميگفتن سوسول، ولي همين جريمه باعث شد كمربند بستن يه عرف بشه و برعكس هركسي رو كه نبنده مسخره كنن...
به نظرم جريمه خوبه وليييي به شرط اينكه با بي انصافي گرفته نشه، مثل دوربينايي كه الان تو چهارراه ها نصب شده، مثلا ١٠ ثانيه مونده از چراغ سبز وسط چهارراهي يهو از ١٠ ميپره به ٠ عكسو ميگيره و جريمه ي آنچناني...اين بي انصافيه... ولي دركل جريمه باعث كاهش تخلفات ميشه واقعا، اين در درازمدت ثابت شدس...
کوروش: 1394/10/2409:40:20،
43
11
تو این مملکت هرکی میاد و میره همه میگن قربون قبلی انصافش بیشتر بود جیب بریش هم کمتر بود اما یه سری آدم ساده لوه در بدو ورود همین آدما میگن این یه چیز دیگست و به فکر مردمه آخه درآمد کو هرکی یبار جریمه بشه تا آخر ماه گشنه میمونه که بعدشم پلیسی که با ده تومن میشه خرید رو بش بگی جریمه چهارصدتومنی بنویس دیگه میشه جاوشو گرفت چپ و راست همه رو از دم میخواد جریمه کنه
نیما: 1394/10/2412:47:12،
38
18
بیشتر جریمه ها در جاهایی صورت می گیره که راه برای عبور و سبقت گرفتن وجود داره (بدون هیج خطری) اما از عمد اونجا رو خط ممتد کشیدند و بالای تپه هم کمین کردند که کاسبی کنند !

وگرنه هیچ ربطی به بازدارندگی نداره !

کسی که شعور داشته می دونه ماشین اسباب بازی نیست و به ماشین ایرانی که سوارش هست هیچ اعتمادی نمی شه کرد

کسی هم که شعور نداشته باشه با صد ملیون جریمه هم درست نمی شه
کرمانشاه: 1394/10/2412:52:48،
32
9
به جای اینکه جریمه رو اضاف کنید راههای دوطرفه رو بزرگراه کنید که آمار کشته ها بیاد پایین یا ارابه مرگ تولید نکنید
مهدی: 1394/10/2515:26:52،
13
6

چه کسی جریمه میکنه هم مهم هست.... متاسفانه ابزارهای نظارتی بر عملکرد پلیس راهور وجود نداره و شخص تصمیم میگیرد و لذا به دلایل زیادی از جمله سوء استفاده افراد پلیس از ابزار جریمه و....موجب بد بینی در مردم و سوء استفاده نفرات پلیس از این ابزار قانونی میشود.
لذا به دلیل ضعف نظارتی و مکانیزه نبودن سیستم های هوشمند در جریمه نمودن موجب تخلفات بسیار افراد پلیس و بحث رشوه و سو استفاده های آنان را به بار خواهد گذاشت.......
جاوید ترابر: 1394/10/2408:47:46،
41
10
اگر سه شرط زیر برقرار بشه:
1. ایمن سازی جاده ها و استاندارد بودن خودروها.
2. صلاحیت اخلاقی، انسانی و فنی جریمه کنندگان.
3. هزینه شدن شایسته درآمدهای کسب شده از محل جرایم.

اون وقت جرایم رو به جای 2 برابر 100 برابر بکنند!!!
sina: 1394/10/2411:17:26،
38
11
نخیر اموزش صحیح، زنه نشسته پش ماشین من 5 کیلومتر دارم پشت سرش حرکت میکنم چراغ بوق دست و ... اصلا حاضر نبود خط سبقت رو ول کنه، اصلا تو اینه نگاه نمیکرد، نمیدونم کی بهش گواهی نامه داده!! به نظرتون همچین ادمایی باید مجوز رانندگی داشته باشن؟
کام: 1394/10/2408:56:54،
77
11
چطور بابت چاله چوله های خیابونا که به سببش ماشینا درب و داغون میشن ملت نباید خسارت بگیرن؟
بابت دزدی از ماشین ها بازم ملت نباید خسارت بگیرن
بابت غیر مهندسی بودن خیابون ها و حتی بزرگراه های جدید و آسیب به خودروها بازم ملت نباید خسارت بگیرن؟
ما در تمام مباحث مدیریتی شنیدیم اول تشویق، بعد تنبیه
میشه بفرمائید تشویقتون کدوم یکی از موارد زیره که بابتش تنبیه می کنید:
1. ایمنی خودروها برابر با اروپا
2.کیفیت خودروها برابر با اروپا
3.قیمت خودروها برابر با اروپا
4.خجالت کشیدن از پیدا کردن راه کار برا خالی کردن جیب ملت
نیما: 1394/10/2409:55:34،
30
9
این حرف عالی بود
سالار خان: 1394/10/2408:57:40،
49
10
افزایش جرایم عامل بازدارنده خوبیه ولی نکته اینجاست کسی که جریمه می کنه باید صلاحیت داشته باشه.
مثال: اتوبان مرزن آباد به چالوس 3000 تومان میگیرند با 80 کیلومتر در ساعت.
این حداکثر 80 کیلومترو با کدوم علم یا نرم افزار مهندسی محاسبه کردند؟
200تومان جریمه واسه 80 کیلومتر سرعت تو اون اتوبان انصاف نیست.
متأسفانه مولفه های مهمتری برای عدم تخلف رانندگان وجود داره ولی چون برای مسئولین صرف نداره راحت ترین راه رو (افزایش جرایم) انتخاب می کنند.
TOYOTA COROLA 2015: 1394/10/2409:10:57،
18
20
صدرصد کم میکنه .
تهرامید: 1394/10/2409:16:08،
29
18
من مدتی هست امدم اصفهان ،عدم رعایت قوانین رانندگی در این شهر زیبا بیداد میکنه ولی با امدن حرف افزایش جریمه ها مردم مجبور به رعایت شده اند البته حساسیتهای مالی مردم اصفهان هم خیلی موثر است.
ایرانی: 1394/10/2409:23:41،
35
13
بازدارندگی تخلفات رانندگی فرهنگ سازی رانندگیه نه جریمه.جریمه رانندگی مثل کتک زدن بچه میمونه اگر درست تربیتش نکنی با کتک زدن درست نمیشه.متسفانه رسانهای ما در اختیار عراق و سوریه ولبنان و شیخ نمر و زکزاکی وهزار کوفتو زهر ماره دیگه به فرهنگ سازی نمیرسه که مردم یاد بگیرن چطور تو کشورهای اروپای رانندگی میکنن و نباید تو طبیعت اشغال ریختو خیلی چیزهای دیگه
برديا: 1394/10/2409:45:50،
20
9
اينجوري نرخ پراخت جريمه در محل هم دو بار شد كه
مسعودنجاران : 1394/10/2409:53:31،
21
25
جریمه خیلی عالیه اما نه برای همه
مثلا کسی که پشت ماشین چند صد میلیونی نشسته و فکر میکنه همه دنیا برای اون هست باید باید بالای یک میلیون حتی برای استفاده از موبایل هم جریمه بشه چون اگر تصادفی رخ بده اون راننده مدل بالا که آسیب نمیبینه بلکه اون راننده پراید بیچاره آسیب میبینه یا فرض کنید اون راننده تاکسی یا راننده ای که داره با ماشین برای خرج خانواده با این کشور داغون امرار معاش میکنه نباید جریمه بشه. در این جریمه ها هیچ تفاوتی بین فقیر و غنی لحاظ نشده
arp: 1394/10/2410:16:25،
18
9
قانون باید باشه ولی چه قانونی مهمه کی مینویسه این قوانینو مهمه آخه راهنمایی و رانندگی ماشین های غیر استانداردی که سرعت مجاز 110 km برای پراید و پژو هایی که ماله 40 سال پیشه با ماشینهای لوکس ( بنز / بی ام و و... ) برابر میگنه درسته! فاصله ایی که ترمز میکنی از 100 تا 0 اینا باهم برابره! شما خودتون مقصرید خودرو سازها راهنمایی و رانندگی و سیاست گذاری غلط تصور کن 1 ماشینی مه ترمز های به روز و پیشرفته داره جلوت میکوبه رو ترمز با این ماسینهای مملکت مطمعنا میری رو کولش مگه راننده های با تجربه که همه چیو میسنجن مستثنا باشن که باز هم همه جامعه نیست خیلی چیزا نیاز به باز بینی داره با جریمه هایی که 1/3 حقوق کارگرهای زحمت کش هم میهن ماست چیزی حل نمیشه و خجالت به مسیولین و سیاستهای غلطی که این همه تلفات رانندگی رو به بار آورده
arp: 1394/10/2410:19:43،
26
14
مثلا بهتر نیست شرایط گواهینامه گرفتن و تغییر داد؟ آموزشی که تسلط رانندگان رو بالا برد؟ چند نفر رو میشناسید که گواهینامه دارن ولی راننده مسلطی نیستن؟ گواهینامه موتور سیکلت با اون مارپیچ ها خیلی بهتر جواب داده تا این آموزشگاه هایی که فقط پول میگیرن و گواهینامه میدن ...
آرمان: 1394/10/2411:35:28،
21
10
بله کاملا درسته، امتحانی که الان گرفته میشه شامل راه انداختن ماشین، دور دو فرمون و پارک دوبله، اینا فقط مقدمات رانندگیه و واقعا نشون دهنده ی ماهر بودن راننده نیست، ماشالا کسانی که امتحان میگیرن تمام تلاششون گول زدن فردیه که دارن ازش امتحان میگیرن نه آموزش مهارت، مثلا میگن جلو درب پارکینگ پارک کن و منتظرن که طرف چیزی نگه و پارک کنه و ردش کنن، درصورتی که مهارت رانندگی به این چیزا نیست، این کارا بچه بازیه...
علی: 1394/10/2411:31:29،
34
12
توی این مملکت راهکار حل همه مشکلات گران کردنه
برای جلوگیری از قاچاق قیمت بنزین ده برابر شد
برای کاهش تخلفات جریمه رانندگی طی دو سال چهار برابر شد
برای تخول سلامت حق بیمه ها چهار برابر شد
بازم برای تحول سلامت هزینه ازمایشگاه و رادیولوژی و ... چند برابر شد
برای اجرای عدالت مالیاتها چند برابر شد
.
.
خلاصه اینکه برای کاهش وابستگی به چاه نفت یه چاه زدن به جیب ملت

محمد: 1394/10/2810:43:50،
12
6
خواهش روی حق سلامت دیگه شاکی نباشید. من پزشکم هم خصوصی کار می کنم و مطب دارم هم مرکز بهداشت.صبح بیمار با 500 تومان ویزیت میشه-بله اشتباه نخوندید پانصد تومان!- و خدا شاهده که همون سرویسی رو به مریض ارائه میدم که هصر در مطب خصوصی 19000 تومان از بیمار مشابه میگیرم. بیمه حق سلامت هرچقدر هم پرداخت بشه برای خودتونه.
حرف حساب !: 1394/10/2411:45:59،
23
8
با افزايش قيمت جريمه ها مخالف هستيم و اعتراض داريم !!
شكاف ميان پر درآمدها و كم درآمدها در جامعه بسيار زياد است و افزايش جريمه ها چه كساني را در معرض خطر قرار ميدهد ؟ بيشتر استفاده كننده از خودروها در سطح شهر قشر ضعيف هستند و بالاجبار براي كسب روزي و معيشت خود بايد در شهر و جاده تردد كنند تا روزي خود را بدست آورند و با وجود عدم امكانات و بسترهاي لازم : كيفيت بد خيابان ها + جاده ها + علائم و خطوط راهنمايي مناسب + شلوغي خيابان ها + بهينه نشدن حمل ونقل عمومي + بهينه نشدن خودروهاي بي كيفيت و فرسوده و دهها موضوع ديگر برخي مواقع سهوا قانون نقض ميشود كه جريمه هاي سنگين زندگي برخي افراد را كه نابود ميكنه عصبانيت و خشم آنها باعث بروز حوادث تلخ ميشود . روشهاي جريمه سلبي نه تنها باعث كاهش بروز تخلف ميشه كه بعضا بيشتر اعتراضات و شكايت و رشوه و .. را به دادگاهها ميبرد و مردم ناراضي تر خواهند شد
سامان: 1394/10/2415:19:23،
15
12
همین ادمهای کم درامد و ... که به خاطر کسب و کار فقط مسافرکشی بلدن و حاظر به انجام هیچ کار دیگه ای نیستند با یه ماشین درب و داغون باعث آلودگی هوا و ایجاد ترافیک میشوند که ضررش متوجه کل جامعه هست !!!
روش سلبي مخالف !: 1394/10/2412:04:08،
24
8
بارها شده سهوا بدليل عدم تاخير چراغ يا خرابي و يا اشتباه پليس عبور چراغ قرمز را برايم ثبت كرده است و براي خيلي ها چنين اتفاقاتي افتاده ؟!!! .. پليس كه خدا نيستى!!! او هم اشتباه ميكند و جبران اين اشتباه را چه كسي بايد پرداخت كند ؟

شما تصور كنيد هزاران راننده كه كسب روزي خود را از خيابانها و جاده ها بدست مي آورند با اين اشتباه سهوا پليس همواره مواجه خواهند شد و چندين جريمه براي آنها ثبت شود يعني نابودي كامل قشر ضعيف جامعه كه از بد حادثه راننده شدند و بايد قسط وام خودرو پرداخت كنند چگونه ميتوانيد اين موضوع را توجيه كنيد و آه و ناله اين افراد را به جان بخريد ؟...!

شما تصور كنيد فقط چند درصد تعمدي و سهوا و در اثر اشتباه تخلف در سوابق آنها درج شده است آيا خانواده و فرزندان آن فرد بايد جريمه را تحمل كنند ؟ و اشتباه چگونه ترميم ميشود خشم و اضطراب و استرس افراد را چگونه ميخواهيد برطرف كنيد


سلام: 1394/10/2412:06:16،
19
8
ده روز قبل رییس پلیس تو اخبار اعلام کرد من از دستمزدی که نيروهاي پلیس میگیرند شرمنده هستم! ایشان اعلام کردند ما حتما یه راه برای این کار پیدا می کنیم!
و این جریمه ها قطعاً بازدارنده خواهند بود!
چالش جدي مسئولين و شهروندان : 1394/10/2412:14:38،
28
8
آيا ماموران ما اينقدر آموزش ديده اند كه با عصبانيت تصميم نگيرند ؟
آيا تخلف سهوا و غير عمد مثلا خرابي چراغ و خطاي ديد پليس چگونه ارزيابي ميشود ؟
آيا رانندگان منظبت كه به صورت اتفاقي جرايم سنگين در پرونده آنها ثبت شود اضطراب و استرس و خشم آنها چگونه كنترل ميشود ؟
روشهاي سلبي بدون آگاهي جواب نمي دهد ؟
با جرايم مستي و مارپيچ رفتن كاري نداريم اما اشتباه و خطا پليس چگونه ارزيابي ميشود ؟
رشوه و افزايش جرايم هاشيه اي و نظارت و خطا پليس چگونه ارزيابي مي شود ؟
ساقط كردن اقشار كم درآمد و شغل پر اضطراب راننده بودن چگونه لحاظ ميگردد ؟
آيا خيابان ها در تمام شهرها استاندارد لازم علائم ترافيكي را به مثابه كشورهاي خارجي رعايت كردند ؟
سوالات بيشماري بدون پاسخ است كه اين قوانين چالشهاي بيشماري را پيش رو مسئولين و شهروندان قرار ميدهد كه عوض كم كردن مشكلات بر آن بيشتر مي افزائيم ؟ !!!
راننده: 1394/10/2501:02:33،
7
9
جواب سوال , بله است
راننده: 1394/10/2509:27:52،
14
7
قطعا دلیل افزایش مبلغ جریمه وضعیت خزانه دولته
علی: 1394/10/2510:21:14،
12
13
یه دوربین می خرن 500 هزار تومن اونوقت روزی 5 میلیون ازش در میارن . هدف گرفتن پول از مردمه . کنترل سرعت بهونست .
مديريت با دريافت عوارض هرگز !: 1394/10/2521:47:18،
13
5
تناسب افزايش قيمت جريمه ها را با كشورهاي اروپايي و آمريكايي و كشورهاي عربي و ... نسنجيد ؟ !!!
كشوري كه در انقلاب و جنگ و بازسازي و تحريم بوده است و اصول خيابانها و جاده ها با قوانين و استانداردهاي بين المللي مطابقت ندارد و خودرو ها كيفيت لازم را ندارند و حمل و نقل عمومي جواب گويي تردد شهروندان را ندارد و ميزان پاركينها و خيابانها با ميزان خودروها تناسب ندارد نبايد از روشهاي سلبي ويران كننده افزايش قيمت جريمه ها استفاده كرد كه اين روشها خشم و اضطراب و استرس مردم را افزايش ميدهد و بجاي كاهش حوادث و تصادفات نتيجه معكوس ميدهد چون با معيشت و زندگي مردم ارتباط مستقيم دارد
اگر كساني تخلف عمدي مي كنند و تكرار ميكنند محروميت هاي اجتماعي به تناسب ميزان جرم و تخلف پيشنهاد ميگردد كه جنبه ايجابي و آگاهي و درك از شرايط كنوني و فرهنگي مملكت ميتواند راهكار مناسب باشد و مديريت و اداره كردن با پول هرگز !

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما