کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خط فقر‌ 2‌ ميليون و‌ 300‌ هزار تومان


کد خبر : ۱۸۷۴۴پنجشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳:۴۷۳۳۸۶ بازدید

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت: مركز پژوهش‌هاي مجلس مشكلات كارگران و بازنشستگان را با جديت رصد و پيگيري مي‌كند.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت: مركز پژوهش‌هاي مجلس مشكلات كارگران و بازنشستگان را با جديت رصد و پيگيري مي‌كند.

كاظم جلالي، تصريح كرد: بايد در سالي كه به فرمايش رهبر معظم انقلاب سال‌ «دولت و ملت، همدلي و همزباني» نامگذاري شده است يكي از محورهاي همكاري دولت و مجلس رسيدگي به وضعيت معيشت و رفاه كارگران و بازنشستگان باشد.

او تاكيد كرد: كارگران با وجود زحمات و مشغله‌هاي فراوان شغلي نبايد دغدغه درآمد و گذران زندگي و نيازهاي مادي و درماني دوران بازنشستگي را داشته باشند. نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس، خاطرنشان كرد: سازمان تامين اجتماعي، صندوق‌هاي بازنشستگي و دستگاه‌هاي بيمه‌گر بايد با وجود منابعي كه از سرمايه‌هاي بين‌ نسلي كارگران فراهم كرده‌اند براي آينده و تامين معيشت آنها استفاده كنند. او كارگران را نقش‌سازان اصلي اقتصاد كشور دانست و گفت: چرخ‌هاي اصلي اقتصاد كشور به دست كارگران به حركت در مي‌آيد و بايد تلاش شود تا اين سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتي مورد حمايت جدي قرار گيرند.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس با اشاره به تفاهمنامه امضا شده ميان اين مركز و سازمان تامين اجتماعي، تصريح كرد: مركز پژوهش‌هاي مجلس مشكلات كارگران و بازنشستگان را با جديت رصد و پيگيري مي‌كند و تاكنون گزارش‌هايي را تهيه و به نمايندگان و مسئولان كشور ارائه كرده است. او ادامه داد: من به دليل نشست‌هاي مختلف با كارگران و بازنشستگان حوزه انتخابيه‌ام در شاهرود و ميامي از نزديك در جريان مشكلات و دغدغه‌هاي اين قشر زحمتكش هستم و در نشست‌هاي مختلف با وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، رئيس سازمان تامين اجتماعي و مسئولان مربوطه، با جديت پيگير نيازهاي حقوقي و معيشتي اين فعالان بوده‌ام. جلالي دغدغه‌هاي درمان را يكي از نيازهاي اساسي بازنشستگان دانست و خاطرنشان كرد: نبايد اجازه دهيم تا يك كارگر يا بازنشسته با ابتلا به بيماري به زير خط فقر كشانده شود بلكه بايد با حمايت‌هاي بيمه‌اي زمينه‌هاي رفع مشكلات آنها پديد ‌آيد.

او در ادامه حقوق و دستمزد كارگران و بازنشستگان را در سطح پاييني دانست و تصريح كرد: با حداقل دستمزد 700 هزار توماني كارگري و بازنشستگي نمي‌توان زندگي را اداره كرد و بايد فكري جدي براي اين سطح حقوقي انديشيده شود چرا كه بررسي‌ها نشان مي‌دهد خط فقر كشور حدود 2 ميليون و 300 هزار تومان است. او درباره تبصره 33 برنامه ششم توسعه درباره به كارگيري نيروي كار زير 29 سال با 75 درصد حقوق، گفت: برنامه ششم توسعه هنوز به مجلس نيامده و مصوب نشده است و جاي كار و تغيير آن وجود دارد و بي‌ترديد نظرات كارشناسي و تخصصي و نگاه‌هاي مجربان امر به بهبود بندهاي و تبصره‌هاي آن كمك خواهد كرد. رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس در پايان اين نشست با اشاره به دغدغه‌ها و مشكلات بيان شده تاكيد كرد با بررسي دقيق نيازهاي مطرح شده، كار كارشناسي دقيقي روی اين موضوعات انجام شود تا زمينه رفع اين موارد فراهم شود. ايروان مسعودي معاون پژوهش‌هاي فرهنگي-اجتماعي مركز پژوهش‌هاي مجلس هم گفت: مركز پژوهش‌هاي مجلس در طول چندسال اخير با جديت پيگير حقوق كارگران و بازنشستگان بوده و به‌شدت مشكلات اين قشر را رصد كرده است. او افزود: در 4 سال اخير دغدغه‌هاي كارگران و بازنشستگان بارها توسط دكتر جلالي بيان شده و بر لزوم پيگيري و رسيدگي به آن تاكيد شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها