کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیام کاخ سفید به نمایندگان ضد ایران


کد خبر : ۱۸۷۱۶چهارشنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲:۲۴۵۳۲۶ بازدید

کاخ سفید هشدار داده است که «باراک اوباما » لایحه ضد ایرانی جدیدی را که جمهوری‌خواهان برای جلوگیری از اجرای «برجام» برنامه جامع اقدام ...

کاخ سفید هشدار داده است که «باراک اوباما » لایحه ضد ایرانی جدیدی را که جمهوری‌خواهان برای جلوگیری از اجرای «برجام» (برنامه جامع اقدام مشترک) مطرح کرده‌اند، وتو خواهد کرد.

وب سایت روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» دراین‌باره افزود: کاخ سفید هشدار داده که این لایحه با هدف افزایش فشار بر واشنگتن برای اتخاذ موضع سختگیرانه علیه تهران ارایه شده و می‌تواند روند توافق هسته‌ای ایران را مختل کند و مانع می‌شود که آمریکا به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کند. برهمین اساس، اوباما گفته است که این لایحه را وتو خواهد کرد.

این روزنامه با یادآوری این‌که توافق هسته‌ای جامع بین ایران و گروه ١+٥ (اعضای دایم شورای امنیت و آلمان) فقط درباره برنامه هسته‌ای ایران بوده است، افزود: «تحریم‌هایی که به خاطر برنامه هسته‌ای ایران علیه این کشور وضع شده است، براساس توافق هسته‌ای باید لغو شود و شاید تا اوایل هفته آینده این کار انجام شود.»

نیویورک تایمز درعین حال با یادآوری آزمایش موشکی ایران و نیز قطعنامه‌های سازمان ملل در این زمینه افزود: منتقدان برنامه هسته‌ای ایران، آزمایش موشکی این کشور را به معنای شکست توافق می‌دانند اما خاتمه تولید موشک‌های بالستیک در این توافق مطرح نشده و تمرکز آن بر برنامه هسته‌ای تهران بوده است.

این نشریه درباره تلاش جمهوری‌خواهان برای مختل‌کردن برجام اضافه کرد: «اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که با توافق هسته‌ای مخالفند، تلاش جدیدی برای نابودکردن توافق آغاز کرده‌اند. آنها سعی می‌کنند لایحه‌ای را به تصویب برسانند که توانایی تیم اوباما را برای لغو تحریم‌هایی که علیه بانک‌های ایران وضع شده است، محدود کند. تصویب این لایحه به معنای این خواهد بود که آمریکا دبه  درآورده است.  اوباما نیز گفته است که این لایحه را وتو خواهد کرد».  جمهوری‌خواهان مخالف توافق هسته‌ای ایران و گروه ١+٥ لایحه‌ای با عنوان «قانون شفافیت حمایت مالی ایران از تروریسم» را تدوین کرده‌اند که آن را با راهبری «استیو راسل» سناتور جمهوری‌خواه به تصویب «کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان» رسانده‌اند که قرار است امروز به صحن مجلس نمایندگان برود.

براساس این لایحه ضدایرانی، تیم اوباما حق ندارد تحریم‌های ایران را لغو کند مگر این‌که بتواند ثابت کند ایران حامی تروریسم و ناقض حقوق بشر نیست و در اشاعه تسلیحات کشتار جمعی دست ندارد. «کوین مک کارتی» رهبر اکثریت سنای آمریکا از دموکرات‌ها خواست از این طرح جمهوری‌خواهان علیه ایران حمایت کنند.  رهبر اکثریت سنای آمریکا افزود: این قانون، دولت آمریکا را از پیشنهاد معافیت از تحریم برخی از افراد یا بانک‌ها بازمی‌دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها