کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا روند حرکتی طلا در سال 2016 متفاوت خواهد بود؟


کد خبر : ۱۸۶۲۰یکشنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۵۰۲۰۰۷ بازدید

روند قیمتی طلا در سال 2016، یکی از مهم‌ترین موضوعات بحث فعالان بازارها در سال گذشته بوده است. سوال اساسی این است که آیا روند نزولی در 2016 ...

به گزارش کامدیتی‌آنلاین، فدرال‌رزرو در آخرین نشست خود در سال 2015، نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد.  بازار نیز پیش‌بینی می‌کرد که محدوده هدف بین 0.25 تا 0.5 واحد باشد. با این وجود هنوز مشخص نیست که به چه سرعت و با چه میزان، افزایش نرخ بهره به مقدار نهایی خود خواهد رسید.

فدرال‌رزرو انتظار دارد که نرخ بهره را تا انتهای سال 2016 یک درصد افزایش دهد. با این حال اجماع بازار بر این عقیده است که نرخ بهره فدرال در پایان سال 2016 باید زیر یک درصد باشد.

از سوی دیگر، نرخ بهره برای مدتی ممکن است پایین‌ باقی بماند. شورای جهانی طلا عقیده دارد تا زمانی که اثر دلار در نظر گرفته شود، ‌نرخ بهره عامل اصلی تعیین کننده قیمت طلا نبوده است. دلار در دو ماه گذشته حتی نسبت به زمان حبابِ دات‌کام نیز قدرتمندتر شده است. در واقع، دلار در بالاترین سطح خود از زمان آغاز چرخه سخت‌گیری فدرال‌رزرو از دهه 1980 میلادی قرار دارد.

این موضوع از دو جهت مهم است: پس از اینکه ارزهای خارجی بسیاری نشانه‌هایی از بهبود از خود نشان دادند،‌ روند دلار در حال بازگشت به متوسط بلندمدت خود است. دلار قوی یک مکانیزم سخت‌گیرانه بالفعل دوگانه خواهد داشت، در نتیجه از حرکت بیش از حد نرخ بهره فدرال‌رزرو و همچنین رشد اقتصادی فلج‌کننده خطرناک جلوگیری خواهد کرد. 

بازار طلای آسیا به رشد خود ادامه می‌دهد. در چین، اعلامیه دوره‌ای بانک‌مرکزی چین در مورد افزایش ذخایر طلا از ماه ژوئن ادامه دارد و قصد بورس طلای شانگهای برای معرفی مکانیزم معاملاتی بر پایه یوآن، موجب اهمیت فزاینده این بازار شده است. 

ارتباط متقابل بازارهای مالی جهانی منجر به یک ریسک سیستماتیک با فرکانس بالاتر و اندازه بزرگتر خواهد شد. ارزش‌گذاری سهام در ایالات متحده همچنان بالا بوده و سرمایه‌گذاران برای یافتن بازده بالاتر خود را در معرض ریسک بیشتری قرار می‌دهند.
 
 بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، در چنین محیطی، اوراق قرضه حفاظت کمتری را در اصلاح بازار سهام از خود نشان می‌دهند. در حالی که شرایط اقتصادکلان در اقتصادهای پیشرفته بهبود یافته است، خطرات نقدینگی و بازار به شدت افزایش یافته است. در چنین محیطی، نقش طلا به عنوان یک پرتفوی متنوع و مانعی برای ریسک سرمایه‌گذاری مهم خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها