کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

این هفته ؛ افتتاح فازهای 15 و 16 پارس‌جنوبی


کد خبر : ۱۸۶۰۴شنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸:۴۷۱۴۶۸ بازدید

طرح توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان نخستین پروژه گازی دارای اولویت صنعت نفت در دولت یازدهم، دوشنبه این هفته با حضور رئیس ...

طرح توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان نخستین پروژه گازی دارای اولویت صنعت نفت در دولت یازدهم، دوشنبه این هفته با حضور رئیس جمهوری افتتاح می شوند.

روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس امروز(شنبه) اعلام کرد، با تکمیل اجرای عملیات در بخش های خشکی و دریایی و نیز راه اندازی واحدهای فرایندی و شیرین سازی فازهای 15 و 16، این پروژه ملی گازی در نخستین ماه از فصل سرما وارد مدار بهره برداری می شود.

توسعه این پروژه برای برداشت گاز از موقعیت مخزنی میدان مشترک پارس جنوبی توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت های ایرانی به مرحله اجرا درآمده است.

هدف از ساخت و اجرای این طرح، تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین برای تامین سوخت مورد نیاز کشور بویژه در حوزه مصارف خانگی، تجاری، صنعتی، همچنین تولید روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی برای عرضه به صنایع پالایشگاهی با کاربری تولید سوخت و فراورده های با ارزش و 400 تن گوگرد برای صادرات به بازارهای جهانی است.
از دیگر محصولات پالایشگاه این فاز، تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع LPG (پروپان و بوتان) برای صادرات و یک میلیون تن گاز اتان است که این حجم از تولیدات برای تامین خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی بویژه مجتمع های پتروشیمی واقع شده در مسیر خط لوله اتیلن غرب و نیز واحدهای طراحی شده در قطب دوم پتروشیمی های عسلویه اختصاص خواهد یافت.

طرح فازهای 15و16 به عنوان نخستین پروژه پارس جنوبی است که علاوه بر انجام بخش «مهندسی» آن - که بعنوان طراحی مبنا در ساخت سایر پروژه های پالایشگاهی این بخش در نظر گرفته شده، همه مراحل عملیات اجرایی بخش های ساخت، نصب و راه اندازی آن نیز با مدیریت ایرانی انجام شده است.

اسفندماه پارسال نیز فاز 12 که بعنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی به شمار می رود، به ظرفیت تولید روزانه 75 میلیون مترمکعب گاز توسط رئیس جمهوری به طور رسمی افتتاح شد. پس از اولویت بندی فازهای نیمه کاره پارس جنوبی، روند توسعه و بهره برداری از این فازها شتاب گرفته و میزان تولید گاز کشور افزایش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها