کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

تونل‌های پولی - زوری !

کدخبر:۱۸۵۸۸شنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵:۲۲۳۸۶۹ بازدید

از خبر پولي شدن تونل ها وقت زيادي نمي‌گذرد اما مي‌بينيم به گفته شورای شهر زمان اجرا شدن آن رسيده هرچند اين خبر با واكنش هاي زيادي از ...
تونل‌های پولی - زوری !

از خبر پولي شدن تونل ها وقت زيادي نمي‌گذرد اما مي‌بينيم به گفته شورای شهر زمان اجرا شدن آن رسيده هرچند اين خبر با واكنش هاي زيادي از جمله واكنش استاندار، فرماندار و حتي نمايندگان مجلس مواجه شده است. در چند روز گذشته معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری همچون تونل‌ها در نوبت بررسی شورای اسلامی شهر تهران گفته بود: گذشته از نظر فرمانداری تهران درخصوص تصویب احتمالی این لایحه، هرگونه اخذ عوارض جدید در هر شهری باید به تایید وزارت کشور برسد. غلامحسین آرام در گفت‌وگویی بيان كرده بود: این لایحه پس از بحث و بررسی در شورای شهر به فرمانداری ارسال و در مرحله بعد در کمیته انطباق توسط اعضا بررسی می‌شود اگر خلاف قانون باشد به شورا ابلاغ و اگر مقایرتی وجود نداشته باشد به قانون تبدیل می شود. وي معتقد است که این لایحه در شورا به تصویب اعضا نخواهد رسید چرا که تردد را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. همچنين وی تاکید کرد كه اخذ عوارض برابر قانون شرایطی دارد که باید ابتدا به تایید وزارت کشور برسد و پروسه قانونی مختص به خود را دارد، در حقیقت فارغ از نظر فرمانداری و کمیته انطباق باید برای اخذ عوارض جدید تایید وزارت کشور گرفته شود و فرمانداری نیز پس از ارسال مصوبه و انجام بررسی های لازم نظر خود را اعلام خواهد کرد. 

در رابطه با اين موضوع حتي علي رضا دبير ، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با تاکید بر اینکه تونل‌ها با پول مردم ساخته شده است، گفت: مگر می‌شود با عوارضی که از مردم گرفته‌ایم و تونل ساخته‌ایم، دوباره از آنها برای تردد پول دریافت کنیم؟! كه وي با اين حرف مخالفت خود را در رابطه با اين موضوع اعلام كرد.  دبير حتي در بخشي از اعتراضات خود به شهرداري تهران گفته بود به مديران شهرداري پاداش هاي 350 ميليون توماني پرداخت شده است كه اگر اين امر صحت داشته باشد شهرداري براي تامين هزينه هاي خود كافي است كمي صرفه جويي كند نه اينكه از معابر و تونل ها و پل هايي كه با پول خود شهروندان ساخته شده عوارض تردد دريافت كند.

در اين ميان بايد يادي از گفته اقبال شاكري، عضو شوراي شهر تهران كنيم كه در واكنش به انتشار اين خبرو در حمايت از اين طرح و درباره نحوه اخذ عوارض از خودروهای در حال عبور از این گونه معابر نيزگفته بود كه کارت های اعتباری برای استفاده از خدمات حمل‌ونقل در شهر تهران در نظر گرفته خواهد شد که شهروندان می‌توانند با تهیه آنها از پارکینگ‌های درون شهری و حاشیه‌ای، اتوبوس، تاکسی، مترو و همچنین تردد در تونل‌ها و بزرگراه های شهری عوارض و هزینه‌ها را بپردازند.وی ادامه داد: روی شیشه جلوی خودروی دارندگان این گونه کارت‌ها میکروچیپ‌هایی نصب می شود که هنگام تردد در بزرگراه‌ها و تونل‌ها به صورت الکترونیک عوارض در نظر گرفته شده، اخذ و از مبلغ کارت کسر خواهد شد و دارندگان می‌توانند نسبت به شارژ مجدد مبلغ آن اقدام کنند.

 غير عقلاني بودن دريافت پول براي تردد از تونل 

دكتر مهدي شهلا، حقوقدان و استاد دانشگاه در رابطه با مسئله اخذ عوارض از بزرگراه‌ها و تونل‌هاي درون‌شهري كه از طريق اتخاذ تصميمات شوراي شهر قرار است به مرحله اجرا در‌آيد به «قانون» گفت: اصولا اداره شهر به عهده شواري شهر است. بنابراين منابع مالي اداره شهر را بايد تصويب كند اما نبايد طوري باشد كه ساير منابع را فراموش كنند و از منابعي كه روي مردم فشار وارد مي‌كند استفاده كنند. اين حقوقدان اظهار كرد: در داخل شهرها دريافت پول براي تردد از تونل ها در هيچ جا سابقه ندارد اگر چه ممكن براي تردد از برخي جاده‌ها، پول دريافت شود كه در حالت عادي بخش خصوصي جاده يا پل و..را مي سازد براي بازگشت سرمايه خود مثلا  طي 10 سال يا بيشتر امكان بهره برداري از آن را به‌دست مي‌آورد و اخذ عوارض در اين موارد در جهان عادي است. 

شهلا خاطر نشان كرد: در رابطه با دريافت پول براي تردد از تونل داخل شهري ممكن است اين دريافت پول به خيابان يا حتي پل‌ها هم سرايت كند. چون از ديد خود مي‌گويند وقتي اين برنامه براي تونل‌ها اجرا شده چرا براي پل ها اجرا نشود. بنابراين منابع بسيار خوبي در شهرها به خصوص تهران برايشان تعريف شده اما اين كار را انجام ندهند خيلي بهتر است . شوراي شهر هميشه بودجه خود را تصويب و از مردم عوارض دريافت مي‌كند بنابراين در غيرقانوني بودن اين مسئله ترديد دارم. اما اين دريافت پول از اين طريق كاملا غير عقلاني است.

 جلوگيري از دريافت پول براي تردد از تونل جهت عدم سرايت به مكان هاي ديگر 

اين استاد دانشگاه عنوان كرد: با توجه به واكنش استانداري و فرمانداري براي اجرايي نشدن اين كار بايد گفت وظيفه استانداري و فرمانداري اداره بخش سياسي يك استان است. بنابراين شورا ممكن است ديدش فقط ايجاد درآمد باشد اما استانداري و فرمانداري ديدشان اين است كه اين كار تحميلي به مردم است ياخير؟ بنابراين مي‌توانند مخالف كنند، چون ممكن است به جاي جاهاي ديگر هم تسري پيدا كند.

 شهرداري از بودجه سنگيني كه دارد استفاده كند

اين حقوقدان در پايان تصريح كرد: تصور بنده اين است كه شهرداري پول كم دارد. به نظر بنده شهرداري بايد  از مخارج بي‌خودي كه در هر مراسمي دارد كم كند. به طور مثال تابلو هاي گوناگون را بالا مي‌برند كه اصلا وظيفه شهرداري نيست وظيفه شهرداري نه نصيحت مردم است نه به دين دعوت كردن مردم بلكه وظيفه شهرداري آسفالت كردن ، درختكاري و ... است. نصيحت براي كساني است كه براي اين كار تعيين شده اند. بنابراين مي‌توانند از بودجه‌اي كه خيلي هم سنگين است بردارند و از آن استفاده كنند.  

 خيابان ها و پل‌هايي كه احداث مي‌شود متعلق به عموم است 

همچنين جمشید زمانی،  وکیل‌ پایه یک دادگستری در رابطه با اخذ عوارض براي تونل ها به «قانون» توضیح داد: مطابق بند 1 ماده 55 ايجاد خيابان ها، كوچه‌ها، پول ها و  ميدان ها  از وظايف شهرداري است.  خيابان ها و پل هايي كه احداث مي‌شود متعلق به عموم چون با هزينه مردم احداث شده است. از طرفي مطابق ماده 23،24 و 25 قانون مدني خيابان ها از مشتركات و متعلق به عموم هستند و اشخاص خاص نمي‌توانند نسبت به آن مالكيت داشته باشند. بنابراين استفاده انحصاري آن براي اشخاصي ممنوع است.  اين خيابان‌ها غير قابل تملك هستند.  

 غير قانوني بودن دريافت عوارض از تونل ها

اين حقوقدان ادامه داد: دريافت عوارض از تونل‌ها و  پل‌ها به نوعي استفاده انحصاري از اين مشتركات محسوب مي‌شود و غير قانوني است و حتي تصويب هر نوع عوارض براي استفاده از خيابان ها مغاير صريح قانون مدني است. و به نوعي تضييع حقوق افراد است. مالكيت اشخاص نسبت به مشتركات عمومي يك مالكيت مطلق است و هر شخصي مي‌تواند از آن استفاده كند. 

وي خاطر نشان كرد: در خصوص عوارض شايد اين سوال در ذهن خطور كند  چرا در برخي بزرگراه‌هاي خارج شهر عوارض دريافت مي‌شود بحث اينجاست كه به استناد  ماده واحده احداث بزرگراه با مشاركت اشخاص خصوصي، اكثر سرمايه‌گذاري‌ها چون از طريق اشخاص خصوصي انجام مي‌شود با دريافت عوارض پول سرمايه گذاران با سودش به سرمايه‌گذار برگردانده مي‌شود. و اين مسئله يك امر قانوني است . اما ما نمي‌توانيم بگوييم چون خارج شهر عوارض گرفته مي‌شود داخل شهر هم مي‌توانيم عوارض دريافت كنيم.  چون امروز براي تونل ها و فردا براي خيابان‌ها ممكن است اين مسئله پيش ‌آيد بايد گفت كه اين رفتار منافات قانوني دارد. به طور كلي مي‌توان گفت مصوبات شوراي شهر بايد به تاييد وزارت كشور برسد كه اين مصوبه  حتما رد خواهد شد و اجرايي نمي‌شود. زماني در پايان تاكيد كرد در صورتي كه اين مصوبه تصويب شود شهروندان مي‌توانند با ارائه دادخواست به هيات ديوان عدالت اداري اعتراض كنند و خواستار ابطال آن باشند كه اين مصوبه قابل ابطال است.

 شهرداري نمي‌تواند حقوق شهروندان را نقض كند

با توجه به واكنش هاي مثبت و منفي اخذ عوارض از تردد ماشين‌ها در سطح شهر تهران بايد گفت: اين كار  جز اينكه منبع در آمد خوبي براي ثروتمندتر شدن شهرداري تهران است سود ديگري ندارد. اينكه شهرداري به دنبال افزايش درآمد براي خود باشد خلاف قانون نيست اما قرار هم نيست اين افزايش درآمد با نقض حقوق شهروندان تهراني باشد. اما با توجه به مواد موجود در قانون مي‌توانيم بگوييم كه دريافت عوارض براي تردد از تونل‌ها غير قانوني بوده چون خيابان، پل تونل متعلق به عموم است و كسي نمي‌تواند نسبت به اين معابر مالكيت داشته باشد .

* الهام رستمي/ گروه حقوق و قضا

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

number 1: 1394/10/1908:26:24،
161
35
همینجوری هم میخوای وارد تونل نیایش بشی کلی ترافیک داره حالا تصور کنید که بخوان عوارضی هم تو ورودی بزارن خخخخخخ
ش11: 1394/10/1908:54:26،
43
159
اصلا وظيفه شهرداري نيست وظيفه شهرداري نه نصيحت مردم است بلكه وظيفه شهرداري آسفالت كردن ، درختكاري و ... است !

آخه چرا تو مملكت ما هر كس به خودش اجازه ميده درباره هرچيز حتي حوزه غير تخصصيش اظهار نظر كنه !
آخه آقاي حقوقدان ، ازت سوال حقوقي پرسيدند نگفتنتد بيا بگو وظايف شهرداري رو ؟
فرید : 1394/10/1908:55:14،
35
76
بجای این طرح که دور از انصاف و منطق است
طرحی بگذارین و عوارض تردد خودرو را برحسب داخلی و خارجی و سیلند آنها افزایش دهید
اینکه هر کسی چه مسیری برود یا نرود به خودش مربوط است و هر کسی تردد بیشتر داشته باشد نیر هزینه بنزین دارد و استهلاک و ....
اشکان: 1394/10/1908:56:45،
90
34
نه دیگه.این آقای شاکری گفته کارتیش میکنیم.موقع عبور از تونل موقع پارک کنار خیابان موقع عبور از چراغ سبز موقع گاز دادن و ترمز گرفتن خود بخود از موجودی کارت کم میشه.برای رفاه بیشتر مردم هم گفتن کارت ها قابل شارژ شدن است.خدایی ما نبودیم خارجی ها کی رو الگو قرار میدادن؟
kj: 1394/10/1909:58:25،
65
39
اقا ما خبر نداریم سیاست های ریاضتی دارن اجرا میکنند منتها مردم اروپا اگاه هستند ما نااگاه واسه همین چاکر مسوولان هم هستیم و بدون هیچ اعتراضی پول میدیم
محمد: 1394/10/1910:20:56،
80
24
جناب ش 11چرا اینقد به تو فشار میاد .دقیقا وظیفه شهرداری همینه که گفت احتمالا ازین نونای مفت شهرداری میخوری ...البته یکی دیگش ام اینه که بیاد ساعت نه شب اشغالارو ببره
مهدی: 1394/10/1911:07:40،
81
32
از این دزدا توجیه کردن هر چیزی بگی بر می آد ، فردا می گن تونل با پول مردم ساخته شده ولی برق مصرفی ، نگهداری ، روشنایی و ... هزینه می خواد !!! یکی نیست بگه پس عوارض سالیانه خودرو که از مردم می گیرید بابت چی هست ؟ خودروی آشغال را که به سه برابر قیمت به مردم می ندازین ، نصف روزهای سال با زوج و فرد حق ورود به خیابون ها رو نداره عوارض سالانه هم که از مالک خودرو می گیرید دیگه این دزدی سر گردنتون چیه ؟
بابک: 1394/10/1911:09:47،
76
30
حالا مونده بفهمیم برق مجانی یعنی چی !!!! به قول رییس جمهور فرانسه تاریخ به خودش ندیده ملتی در راه پیشرفت قرارداشته باشه و خودکشی کنه کاری که مردم ایران کردن .
پيام: 1394/10/1911:39:40،
28
86
فقط با هر عوارض و هزينه اي مخالفيم. دلمون مي خواد همه چي مفت باشه، حتي اگر اين ارزوني بي منطق باشه. يه سري هم افسانه شنيديم راجع به خارج كه همه چي مجانيه اونجا. بسياري شهرها عوارض بسيار سنگين دارن بزاي تردد ماشين ها. نمونه اش سنگاپور لندن و... تقريبا تمام دنيا هم از بنزين ماليات ميگيرن. نه مثل ما به بنزين يارانه هم بدن كه هركي بيشتر مصرف كنه ويا ماشين پر مصرف تري بخره بهش از جيب ٨٠ ميليون نفر جايزه هم بديم! من خودم با ماشين شخصي همه جا تردد مي كنم و قالبا هم تك سرنشين ولي آخه اين چه منطقيه كه از جيب روستايي و شهراي ديگه يا افرادي كه از حمل و نقل عمومي استفاده مي كنن بردارن و خرج تردد من توي تهران رو بدن؟! هركسي بيشتر از ماشين شخصي استفاده كنه بيشترين عوارض شهري رو بده. چه ايرادي داره!؟ حالا همتون منفي بديد .
به "پیام": 1394/10/1912:05:00،
80
34
این ژست های روشنفکری رو برای یک جای دیگه بخون هر موقع همه چیز ما مثل آلمان شد مالیات هم مثل آلمان باشه هیچ کسی اعتراضی نمی کنه هر چند همین الان خیلی از مواد خوراکی در آلمان از ایران ارزونتره ، توی آلمان هم یک مدیر شهرداری درجه چندم پاداش های نجومی می گیره؟؟؟؟؟ توی آلمان کدوم مسئول هست که به مردم پاسخ نیست ؟ شما اگه تونستی از نگهبان در شهرداری تهران پاسخ بخوای بیا از این ادعاهای و تظاهر به روشنفکری داشته باش.
کسی با مالیات دادن و عوارض دادن مخالف نیست به شرطی که این مالیات و عوارض دوباره به چرخه خدمات به مردم برگردونده بشه نه بره تو جیب مدیر شهرداری و مسئولین دیگه .
علی: 1394/10/1912:10:02،
45
31
کلا اینا هر چیزی رو که بشه ازش پول درآورد اجرایی می کنن . همین طرح پارکبان ها رو نگاه کنید شهرداری بدون هیچ سرمایه و هزینه ای داره از مردم پول می گیره حالا پارک بان ها هم دارن گوش مردم رو می برند و بصورت شخصی از مردم پول می گیرند هیچ نظارتی هم به پارک بان ها نیست.کلا بساط دزدی و بخور وبخور لجام گسیخته شده . یعنی تو کشوری که یک مشت اراذل و اوباش به سفارت خونه ها حمله می کنند و کسی به اونها نمی گه بالای چشمشون ابروست انتظار دارید کسی بیاد به شهردار بگه چرا جیب مردم رو خالی می کنی پاداش 350 میلیونی به مدیر زیردستت می دی ؟!! با این حساب پاداش های قالیباب باید میلیاردی باشه .
م.ن: 1394/10/1912:13:19،
56
34
آقا پیام وقتی خودت میدونی همه بهت منفی میدن پس حتما یه جای حرفات میلنگه
این افسانه ای که ازش صحبت می کنی فقط از مردم نمیگرن بلکه خدمات هم میدن و ........

یه خورده بیشتر فکر کن
پوریا: 1394/10/1914:07:53،
29
19
وظيفه شهرداري نه نصيحت مردم است نه به دين دعوت كردن مردم بلكه وظيفه شهرداري آسفالت كردن ، درختكاري و ... است.
این درست ترین حرفی بود که این چند وقته خوندم.
نیما: 1394/10/1917:34:59،
38
28
بعضی از دوستان دهه هفتادی و شاید هم دهه هشتادی ! یه کامنت هایی می ذارند که آدم خندش می گیره !

ایشالا هر زمان خونه زمین یا ماشین معامله کردید متوجه می شید چقدر عوارض شهرداری و دارایی و عوارض نوسازی از شما گرفته می شه !

یا اگر مغازه دار یا صاحب خانه باشید می دونید که سالیانه یه پولی بابت عوارض و نوسازی از شما می گیرند !

حتا روی قبض های آب و برق و گاز هم عوارض از شما گرقته می شه !


بعد یه سریا کامنت گذاشتن انگار شهرداری مفتی کار می کنه !
آتیلا: 1394/10/1920:57:56،
35
32
پس لطف کنن بگن عوارض شهرداری و مالیات که میگیرن دقیقا واسه چی هست اگه بری ساخت و نگهداری همین پلها و تونلها نیست
ش11: 1394/10/2008:35:48،
37
20
يكي از وظايفش دستيابي به درآمد پايداره
منم موافق اخذ عوارض نيستم چون داره به يه چيز نهادينه تبديل ميشه و ميخوان از هر چيزي از ملت بيچاره پول زور بگيرن
ولي اكثر نقاط دنيا كه متاسفانه آمال و آرزوي نادانسته ما ايراني هاست همينه
همين بيخ گوشمون دبي كه همه ميگيد ملتش فقط دارن حال مبكنن رو مثال ميزنم و به كشورهاي پيشرفته نميرم
تمام بزرگراه هاي درون شهري عوارض ميگيره
ببينيد همين امروز بنزين ليتري چنده؟اونجا الان زير 1000 هست ديگه؟
ولي نيست
درسته درآمد مردم بيشتره ولي ميخوايم بگيم كار اينها اگرچه بي منطقه تو كشور ما ولي همه جاي دنيا داره اجرا ميشه
به پیام: 1394/10/2009:29:01،
31
28
این اشخاصی مثل پیام که از اینجور حرفها میزنند یا تو این مملکت زندگی نمی کنند یا کلا خرج بده نیستند و نون خور بابا یا کسی هستند.
چون ما تو ایران خیلی بیشتر از هرجای دنیا داریم مالیات میدیم من کارمند قبل از اینکه حقوقم دستم برسه مالیاتش واریز شده به حساب دولت.
بعد علاوه بر مالیات بر درآمد از تک تک خدمات اجتماعی نظیر آموزش و پرورش، حمل و نقل، خدمات شهری و پزشکی و ..... که استفاده میکنیم داریم مالیات مستقیم برش میدیم.
کی میگه داریم مفت مصرف میکنیم پول تک تک این آسفالت ها و بزرگراه ها و .... رو مردم دادند با مالیات هاشون چند بار چند بار یک چیز رو به مردم میفروشن؟!!!
مگه این مملکت مال مردم نیست پس اصلا باید خیلی از چیزها برای مردم مجانی در بیاد و از پول منابع هزینه هاش تامین بشه چرا ما برای ساخت هر چیزی پول میدیم برای استفاده از اون هم باز پول میدیم؟!!!
به پیام: 1394/10/2009:31:16،
22
31
کدوم کشور صاحب نفتی برای بنزین از مردمش مالیات میگیره؟!!!
همون اروپای بدون نفت رو که مردم برای بنزین مالیات میدن و بنزین میگین گرونه در نظر بگیرید یک کارگز اروپایی با پول یک ماهش چند لیتر بزنین میتونه بزنه یک کارگر ایرانی با ماهیانه در آمد 240 دلار چقدر؟!!!!
چرا مردم رو بیسواد فرض میکنید؟ چرا مردم رو در عهد ناصری فرض میکنید؟!!!
نیما: 1394/10/1908:28:26،
77
30
تا چند وقت دیگه حق تنفس مجبور نشیم بدیم خوبه

پس عواض شهرداری و دارایی و عوارض شهرداری کجا می ره ؟ مگه برای همین تونل و جاده سازی نباید بره ؟!
سوشا : 1394/10/1911:34:30،
62
29
شهرداری که با پول باباش تونل نساخته که حالا میخاد عوارضم براش بگیره، با پول مردم ساخته
آرش: 1394/10/1914:57:23،
30
39
خوب سوشا ي عزيز شهرداري دوباره اين پول رو از مردم ميگيره و جاي ديگه خدمات ميده
اتفاقا طرح خوب و به جايي هست و اين كار تو تمام دنيا مصداق هاي خودش رو داره كه يه نمونش پل bosforos (پل اول ) و پل سلطان محمد فاتح ( پل دوم) تو استانبول هست
بسه ديگه تا كي اين ملت مي خواد غر بزنه و ناراضي باشه
البته بايد هزينه عبور از تونل كاملا كارشناسي و تحقيق شده باشه تا باعث نشه به علت هزينه، مردم از تونل استفاده نكرده و باعث افزايش بار ترافيكي مسيرهاي جايگزين بشه
سوشا : 1394/10/1918:45:24،
34
19
آرش جان کشور ما آلمان نیست که بدونیم مسولا پولارو درست و بجا و شفاف هزینه میکنن، اینا پولو میگیرن بعدا پول میشه پورشه، وگرنه ما با ساخت زیرساخت مشکلی نداریم
من: 1394/10/1919:28:50،
39
32
آرش جان حرف نزن لطفا برادر من.
تک تک سازه هایی که عوارض می گیرن به دلیل اینه که سرمایه اولیشون خصوصی بوده و عمر معینی هم تعیین میشه برای گرفتن عوارض.
وقتی کسی با پول خودت چیزی می سازه, زیر بار میری برای استفاده از همون چیز کرایه بدی دوباره ؟؟؟؟؟؟؟؟
امید: 1394/10/1908:31:52،
95
33
اینا همه فیلمه.اول الکی مثلا یکی مخالفه یکی موافقه بعد کم کم گوش مردم و با این موضوع آشنا میکنن بعد مرحله ضربه نهایی میرسه و کارشون و با ریشخند به ملت معظم انجام میدن.
میگی نه ببینید حالا این خط این نشون.
کوکی: 1394/10/1908:56:11،
70
35
کاملا درسته امید جان.اولش میان یه فیلمی بازی میکنن.حتی یه دعوای سوری هم راه میندازن و یک برنامه تو تلویزیون هم راه میندازن.تمام این کارها اینه که اون داستان رو به مردم القا کنن.بعدشم تصویب میکنن.
امیرحسین: 1394/10/1908:59:35،
55
28
ی چیزه دیگه رو هم من خودم به شخصه فهمیدم
دولت و کلا نماینده ها هر چی میگن
نه نمیشه امکان نداره - مغایرت با دین و مذهب و ضد انقلابی
این ظلم و فساد و ....

دقیقا از چند ماه بعد کلا مصوب و قانون میشه اصلا
نمونه شم مثل :

فروش سربازی - قیمت دلار - مدارس نمونه دولتی ( پولی ) و ...
علي: 1394/10/1908:33:00،
96
32
آقاي قاليباف نماينده قرارگاه خاتم الانبياء در شهرداي است. يکي از کارهاي عمده ايشان تعريف پروژه هاي تونل سازي و پل سازي و تحويل دودستي آنها به قرارگاه است. هزينه اجراي اين پروژه ها را هم تا زمانيکه ساخت و ساز در تهران زياد بود شهرداري از فروش تراکم تآمين مي کرد يعني شهرداري شهرفروشي مي کرد و به مردم خيانت که باعث اين همه ترافيک و آلودگي همين تراکم فروشي مي باشد. حالا که تراکم فروشي کم شده مي گويند بايد عوارضي بگذاريم و از مردم پول زور بگيريم.
ق: 1394/10/1911:18:35،
62
26
قرارگاه خاتم حتی در مناقصه پل طبقاتی صدر برنده نشد اما آقای قالیباف با مبلغی بیش از برنده مناقصه، پل طبقاتی صدر را به قرارگاه خاتم واگذار کرد.
آرش: 1394/10/1908:39:42،
54
33
خیلی طرح مسخره ای است...کسی که تردد زیادی تو این مسیرا داره چ باید بکنه
معین سلطانی: 1394/10/1908:40:45،
47
22
شهردارم انگار داره یاد میگیره ها*بابا بگیرین هرچقد دلتون میخواد بگیرین یه تونل مجانی بود که پولی شد بذار همه پی به بدبختی ملت ایران ببرن که تونلامونم پولیه *ای کاش واسه الودگی هوا هم بفکر میبودین ای کاش
Z: 1394/10/1922:50:44،
36
29
مشکل آلودگی هوا که قبلا به عهده وزارت باد و باران و برف با وزارت ابر واگذار شده!!!!!
مصطفی: 1394/10/1908:43:27،
71
34
دزدی سرگردنه که میگن همینه!!
کارمند: 1394/10/1908:45:00،
44
32
فکر کنم خوابایی برای ملت بی نوا دیدن
تمام این دعوا هم سر لحاف ملاست
درضمن ببینید در سیستم اداره مملکت چقدر بی قانونی است که یک شهردار به صورت کاملا سرخود اقدام به تعریف چنین پروژه ای می کنه ، حتی جواب به دولت هم پس نمیده
لازم به یادآوریه ، شهرداری بهتره گند جدیدش رو در مورد پول های پرداخت شده بلیط مترو را جمع کنه
الباقی صدور افکار نبوغ گونه اش به کنار
صابر: 1394/10/1908:45:12،
47
30
اوضاع بودجه خراب درآمد نفتی نداریم کلی در گیری تو منطقه داریم پولا رو به باد دادیم بازم بگم اختلاس فساد آخرش مردم باید تاوان سیاست غلط شما رو بدن
ايران : 1394/10/1908:49:13،
48
20
اول ثابت كنن كه از پول بيت المال ساخته نشده بعد به فكر سر كيسه كردن مردم باشن !!!!! اينا واقعا ديگه مي خوان از آب كره بگيرن !!!!!!
ایمان: 1394/10/1909:13:04،
32
30
آقا اتفاقاً کار خوبی میکنن عوارض میگیرن. با پول نفت ما تهران آباد شد. حداقل پول نگهداریشو از تهرانیا بگیرین نه اینکه اونم از حلقوم زن و بچه شهرستانیا در بیارن.
البته میتونین از کیمیا هم کمک بگیرین. قابلیتهاش زیاده!

یه بدبخت از جنوب
تهرانی: 1394/10/1912:16:57،
47
20
برادر من تهران فقط اسم سنگین داره ولی یک شهر ویرانه ، برادر نمی دونی تنفس آزبست و گازهای سمی بنزین های تولید پتروشیمی در فضای محصور بین برج های ساخت نورچشمی ها یعنی چه ، نمی دونی وقتی هر چی نفس می کشی احساس می کنی تنگی نفس داری و ریه پر نمی شه یعنی چی، نمی دونی آب های آلوده به فاضلاب و نیترات رو در پایتخت به خورد مردم دادن یعنی چی ، نمی دونی اجاره و هزینه های سرسام آور زندگی در تهران یعنی چی ، نمی دونی روزی چند ساعت وقتت در رفت و آمد و رسیدن به محل کار صرف می شه یعنی چی ، نمی دونی سونامی سرطان ریه در تهران بی داد می کنه و صداشو در نمی آورند تهران فقط از دور زیبا به نظر می رسه تهران هیچ مشخصه ای از یک شهر مناسب برای زندگی کردن رو نداره .
مرتضی: 1394/10/1909:33:40،
49
23
وقتی نظرارو میخونم میبینم همه اعتراض دارن... بعد با خودم میگم خب بازم خدارو شکر که این فضای مجازی رو داریم واسه اعتراض کردن البته اعتراض مجازی.خدایا واسه این آزادی ازت ممنونیم!!!
حمید قدیرزاده: 1394/10/1909:40:16،
39
27
با سلام به نظرم جهت کاهش از میزان تردد خودروهای تک سرنشین راهی وجود ندارد مگر افزایش هزینه های خدماتی مثل اخذ هزینه پارکینگ برای هر ساعت پنجاه هزار تومان ! آنموقع هر کسی برایش صرف بکنه خودرو میاره بیرون مخصوصا خیابانها خلوت می شود اگر کسی هم مشکلی برایش پیش بیاید بسرعت می تواند در خیابان خلوت به مقصد برسد . شما الان می بینید یه کارگر که با وام صاحب خودرو شده حتما می خواهد از خودرو خود برای رفت و آمدش استفاده کنه در صورتیکه اگر با اتوبوس و مترو یا با تاکسی برود هم راحتتر هست( حتی با شلوغی طاقت فرسای وسایل حمل و نقل عمومی) و هم به صرفه تر است . بنزین هم کم مصرف می شود آلودگی هم کاهش پیدا می کند و عوارضی هم ندارد این گزینه بهتر از گرانتر کردن بنزینه ...
ملک ری: 1394/10/1911:47:49،
39
38
با کلیت نظرت کاملا موافقم اما این رو هم نبایست نادیده بگیریم که گویا زیرساختهای حمل و نقل عمومی ما بر اساس جمعیت ایده آل طهران یعنی نهایتا پنج میلیون نفر طراحی شده و همین امروز بواقع انسان فشار شب اول قبر رو در اتوبوس و مترو با گوشت و پوست حس میکنه!!بالکل مسئولان همواره باید در هر تصمیمی نیم نگاهی به کاهش تراکم جمعیتی طهران و فراهم کردن زیرساختهای مهاجرت معکوس داشته باشن چون تا وقتی طهران مملو از جمعیت باشه و لود جمعیتی بیش از ظرفیتش رو تحمل کنه هیچ طرحی در راستای بهبود کیفیت زندگی موفق نخواهد بود
حاج صادق: 1394/10/1917:03:41،
21
20
پاسخ حمید قدیرزاده
دوست من،شما خودت از خدمات عمومی راضی هستی؟!
شما تا حالا تو مترو له شدی و نفست گرفته باشه؟
تو اتوبوس سرت به میله خورده؟
نقشه کستردگی مترو تو ایتالیا و بعد فضای داخل کابین و تعداد افراد هر سالن را دیدی؟
فقط یه بار نقشه مترو ایتالیا را سرچ کن!
حمید قدیرزاده: 1394/10/2011:02:59،
34
21
ممنون در دوستان گرامی - در تکمیل عرایضم باید عرض کنم بنده به کل برای رفت و آمد به محل کارم از اتوبوس و مترو استفاده می کنم و کاملاً به سختی کار واقفم ضمن اینکه از خدماتی که در اختیار شهروندان گذاشته نمی شود کاملا ناراضی ! ولی واقعیت این است که ما مشکل بزرگتر داریم مشکل اینست که بخاطر راحت طلبی ما ، خودرو بی زبان صبح از خانه بیرون امده و تا شب در گوشه ای از خیابان ، کوچه رها می شود تا شب . حالا اگر کسی در این شهر کار فوری داشته باشد نمی تواند به کارش برسد علاوه بر آن آلودگی بیداد می کند و همه فقط شعار می دهند و کاری از دست ما بر نمی آید الا اینکه از خودرومان استفاده نکنیم - حتی آش آنقدر شور می شود که وقتی در سال یکبار هم می خواهیم مسافرت برویم عذاب خروج و برگشت به تهران در تمام لحظاتی که باید قاعدتا خوش باشیم سراسر وجودمان را می گیرد .
رضا : 1394/10/1910:07:59،
52
40
هر روز بیشتر به این نتیجه میرسیم که دیگه ایران جا موندن نیست
علی: 1394/10/1910:48:56،
43
41
به جز این شعار دادن چه چیز دیگه ای بلدیم غیرت داریم جلوی دزدی و فساد وایسیم نه فقط نق بزنیم . فکر کردی اروپا و آمریکا برات فرش قرمز پهن کردن ؟!!!
amir: 1394/10/1910:25:35،
36
29
به نظر من فکر عا قلانه تر اینه که پول چراغهای که شب تو معابرواتوبانها روشن هست را بگیرن به صرفه تر است!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آرش66: 1394/10/1911:01:41،
40
22
این اولشه. من خبر دارم اگر طرح دریافت پول برای تونل ها اجرایی شد، برای بزرگراه های داخل شهر هم عوارض دریافت کنند. برای مثال تونل توحید 1000 تومن و بزرگراه چمران هم 500 تومن. اگر کسی هم بارکد پرداخت نداشت، روی عوارض سالیانه شهرداری + جریمه سه برابری میاد.
متحیر الاحوال: 1394/10/1912:16:53،
43
33
یعنی چه عین موریانه افتادن به جون تهران !!!!!!!!!با زدن زیر گذر وروگذر وکند رو وتند رو تونل وپل شبدری و دور برگردون ....................آخه چقدر تخریب طبیعت وشهر !!!!!!!!!!!به کجا رسیدیم تا حالا فایده ای داشته ؟؟؟؟؟خدا وکیلی اگر داشته بفرمایید .
kasra: 1394/10/1912:23:28،
27
34
به زودی برای تنفس هوای بالا شهر هم عوارض میگیرن
hasan: 1394/10/1912:24:31،
36
29
الان دارن پول نفتمون رو میدن با این کارا
hr: 1394/10/1913:02:37،
24
26
به جای این کارا بیان حمل و نقل عمومی رو افزایش بدن که لازم نباشه مردم ماشین بیارن که همه تک سرنشین باشن.مثلا تو بزرگراه حکیم و حمت و نیایش طرح brt بذارن و مترو شرقی به غربی شمالی احداث کنن...
م.ع: 1394/10/1913:06:38،
43
34
كمپيني ها
لطفا كمپين تحريم ورود به تونل تشكيل بدين تا باعث ترافيك وحشتناك بشه


تا شهردار محترم دست از اين چاپلوسي ها برداره
hr: 1394/10/1913:08:57،
43
22
تهران الان بزرگترین پارکینگ جهان اسلامه.....خیابوناش هیچ موقع از ترافیک خالی نمیشه....
hiddeen: 1394/10/1913:17:18،
41
20
از هر چی که پول میگیرن ی دونه این مونده بود اینم میگیرن
خانلقی: 1394/10/1916:24:21،
34
18
از زیرزمینها و تونل ها پول نگیرید ولی از روی زمین ها پول بگیرید
همه جای دنیا دارن پول میگیرند
مملکت خرج داره
باید به شهرها رسید
الان توی دهات دهیاری داره به بهانه های مختلف پول میگیره
صادق: 1394/10/1919:59:58،
37
32
این آقا را واقعا مردم برای شهرداری تهران انتخاب کرده اند؟اون شورای شهری که با 150 هزار نفر کلا انتخاب شده اند واقعا شورای شهر تهران هستند؟آقای قالیباب واقعا امر به اش مشتبه شده که مدیر لایقی است .
اخوی هر کس که معادله ای رو حل کنه آن طرف مساویش عدد دلخواهی باشد ،ریاضی دان نیست .بلکه کودکی است که با ریاضی بازی میکند .
تو هرچی دلت خواست وهر طور حواست خرج کن وهر وقت کم آوردی عوارض ببند یا بیخ ریش دولت آویزان باش .بعد هم ادعای مدیرت کن.بنده حاضر مسئولیت شهرداری تهران را به عهده بگیرم وبهتر از شما مدیریت کنم.ایمیل را هم نوشتم که حاضرم با شما مناظره کنم
((( فلفل ))): 1394/10/2008:19:19،
33
24
تونل كه چيزي نيست اكه اين دولته تا چند ماه ديگه ميگويد شما در روز چند بار نفس عميق كشيده ايد در فضاي آزاد بايد پول بپردازيد حالا خواهيم ديد 0
آریا: 1394/10/2008:42:31،
45
33
به امید خلع ید هر چه سریعتر تیم مدیران جهادی شهرداری از سازمان شهرداری تهران...
تهران در این دهه اخیر بلطف سیاستهای جناب قالیباف و دوستان متلاشی شده است و هر دم ازین باغ بری نیز میرسد مثل همین تصمیم خلق الساعه!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد / مهر 96 + جدول
شرایط پیش فروش خودروی پژو 207 اتوماتیک ویژه مهر 96 با ظرفیت محدود
بخشنامه جدید پیش فروش خودروی رنو ساندرو استپ وی منتشر شد - آبان 96
آغاز دور جدید پیش فروش رنو ساندرو استپ وی با ظرفیت محدود - آبان 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - آبان 96
معرفی جایگزین احتمالی پژو 405 در ایران
معرفی پرفروش‌ترین نوشابه‌های انرژی‌زا در جهان
آغاز دور جدید پیش فروش خودروی دنا پلاس از سوی ایران خودرو - مهر 96
ورود نسل جدید خودروهای ماهیندرا به ایران + حدود قیمت
آغاز دور جدید فروش محصولات شرکت پارس خودرو - آبان 96
شرایط جدید فروش نقد و اقساط محصولات شاسی‌بلند شرکت ایران خودرو - آبان 96
کدام خودروها در بازار بیشترین اختلاف قیمت را با نمایندگی دارند؟
خودروی جدید بسترن B30 به مشتریان تحویل داده شد + قیمت بازار
اعضای جدید خانواده کوئید در آستانه ورود به بازار ایران
شرایط فروش فوری محصولات ایران خودرو منتشر شد/ آبان 96
آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار