کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

قدرت خرید مشتری، معیار میزان فروش خودرو

کدخبر:۱۸۵۶۴جمعه، ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳:۴۷۲۷۸۲ بازدید

رکود همچنان بر بازار خودروهای داخلی و وارداتی حکمفرماست. فعالان بازار کاهش قدرت خرید مردم را دلیل رکود بازار خودروهای داخلی می‌دانند و ...

رکود همچنان بر بازار خودروهای داخلی و وارداتی حکمفرماست. فعالان بازار کاهش قدرت خرید مردم را دلیل رکود بازار خودروهای داخلی می‌دانند و از سویی معتقدند با ورود مدل‌های جدید خودروهای وارداتی به بازار همچنان این دسته از خودروها خریدار ندارد. حال در چنین شرایطی پرداخت مالیات ارزش‌افزوده هم یکی دیگر از مشکلاتی است که صنف فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و خواستار حمایت از این صنف برای کاهش فشارهای وارد بر فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو است.


کاهش تقاضا در بازار خودرو

در همین حال نایب‌رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره وضعیت بازار خودرو به صمت گفت: بازار خودرو همچنان با رکود مواجه بوده و شرایط حاکم بر بازار تاکنون هیچ‌گونه تغییری نداشته است، از سویی میزان تقاضا برای خرید خودرو در بازار پایین است اما همچنان امیدوار هستیم که تحرکی در بازار ایجاد شود و میزان فروش خودرو افزایش یابد. غلامحسین قاسمیان معتقد است قیمت خودروهای داخلی تغییری نکرده اما به‌طور قطع با ورود خودروهای ۲۰۱۶ به بازار قیمت خودروهای وارداتی ۲۰۱۵ کاهش پیدا خواهد کرد. قاسمیان درباره مشکلاتی که صنف فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو با آن مواجه هستند، توضیح داد: درحالی که بازار خودرو با رکود مواجه شده و میزان تقاضا پایین است، دارایی و امور مالیاتی از نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو هر ۳ ماه یکبار مالیات ارزش‌افزوده دریافت می‌کند. از سوی دیگر فروشندگان خودرو نیز باید به صورت سالانه مالیات پرداخت کنند که این امر فشار زیادی بر آنها وارد می‌کند، از این‌رو انتظار می‌رود این ارگان‌ها با توجه به شرایطی که در بازار خودروهای داخلی وجود دارد، فشارهای واردشده به این صنف را کاهش دهد.


رکود؛ دامنگیر خودروهای وارداتی 

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران نیز اوضاع فعلی بازار خودرو را ناشی از همخوانی نداشتن درآمد متقاضیان با قیمت خودرو دانست. علی ارسلان منصوری گفت: کاهش نقدینگی در جامعه و افت توان متقاضیان خرید باعث شده بازار خودرو همچنان در شرایط رکود به سر برد، در این بین هر چند ارائه تسهیلات خرید باعث شد امکان خرید برای برخی متقاضیان واقعی فراهم شود اما باید جریان اختصاص تسهیلات خرید خودرو ادامه یابد تا دوباره بازار خودرو از وضعیت رکود خارج و به شرایط عادی بازگردد. منصوری معتقد است تا زمانی که تشکل‌های صنفی و نهادهای مردمی زیرمجموعه اتحادیه‌های صنفی در شورای رقابت حضور پیدا نکنند، نوسان در عرضه و تقاضا و قیمت خودرو وجود خواهد داشت. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اشاره به افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی تصریح کرد: افزایش انجام شده در برخی خودروها به دلیل کاهش تولید و عرضه این خودروها به بازار بوده که موجب افزایش قیمت در برخی خودروهای داخلی شده است.

منصوری همچنین پیش‌بینی اوضاع بازار خودرو را تا پایان سال منوط به قیمت خودرو در بازار و بهبود اوضاع اقتصادی و نقدینگی در جامعه دانست و اظهار کرد: در صورت ادامه اختصاص تسهیلات خرید این امکان وجود دارد که در روزهای پایانی سال، رونق به بازار خودرو بازگردد در غیراین صورت تغییر وضعیت بازار خودرو مشکل است. به گفته وی، بازار خودروهای وارداتی در شرایط رکود شدید قرار دارد و با وجود عرضه مدل جدید خودروها و افزایش قیمت در برخی خودروهای جدید به دلیل تغییر مدل، همچنان بازار خودروهای وارداتی با رکود تقاضا مواجه است. 

منصوری با اشاره به تداوم رکود و افت تقاضا در بازار خودرو گفت: از آنجا که تحریم‌ها در آستانه برداشته شدن است و در این شرایط به طور قطع خودروسازان خارجی حضور پیدا خواهند کرد، خودروسازان داخلی باید در این شرایط نسبت به افزایش کیفیت و کاهش قیمت، اقدام جدی‌تری داشته باشند. وی افزود: هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های خارجی با کاهش قیمت در تلاش برای کسب بازار داخل هستند و با شروع همکاری‌ها به‌طور قطع تنوع محصولات در بازار نیز بیشتر خواهد شد. از این‌رو امروز بازار خودرو ایران مستلزم حرکت‌های بیشتری از سوی خودروسازان در زمینه کاهش قیمت و رشد کیفیت است. به باور رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران، در صورتی که شورای رقابت از نظرات کارشناسان خبره در اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران استفاده کند، به‌طور قطع از وضعیت کنونی حاکم بر قیمت خودرو نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.


بررسی قیمت خودروها در بازار 

امیر حاج ابوالحسن یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با صمت از رکود حاکم بر بازار خودرو سخن می‌گوید و معتقد است مشتریان از قدرت خرید پایینی برخوردار هستند و از این‌رو خودروها در بازار به فروش نمی‌روند. به گفته وی، قیمت خودروهای داخلی تغییری نداشته و تنها خودروی پرشیا با افزایش قیمت مواجه شده است. در همین حال کاظم محمدی نیکخواه، یک فعال بازار خودرو در گفت‌وگو با صمت به قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار اشاره کرد و ادامه داد: قیمت برخی از خودروهای داخلی افزایش پیدا کرده که دلیل این امر پایین بودن میزان تولید این دسته از خودروها است. در این بین خودروی دنا ۴ درصد از قیمت مصوب کارخانه افزایش قیمت داشته است، خودروی پژو ۲۰۶ و خودروی تندر ال۹۰ نیز با افزایش قیمت مواجه شده است اما وانت آریسان ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان زیر قیمت مصوب کارخانه به فروش می‌رسد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

سینا: 1394/10/1811:12:53،
148
17
کافران خودرو میسازن و مسلمانان همان خودرو رو چند برابر قیمت میفروشن .
کوکی: 1394/10/1812:25:14،
94
15
ایرانجیب.تو که دیروز میگفتی قیمت ها رفته بالا و بز این حرف ها.
بزارید آب پاکی رو روی دست همتون بریزم.بازار دیگه خبری نیست و حالا حالاها خبری نخواهد شد.مردم با حقوقشون حداکثر تا 10روز رو میتونن سر کنن.20روز دیگه ماه رو با شکم گرسنه میخوابن.
سعید: 1394/10/1812:28:29،
69
14
جالبه واقعا یه سر به سایت با ما بزنید و یه خودروی وارداتی کره ای به اسم کیا اسپورتیج رو ببینید, همون مدلهای 2015 رو زدن 2016 و 10 میلیون قیمتشو بردن بالا خخخخخخخخخخ خنده دار تر اینه که فیس لیفت 2016 کیا اسپورتیج از نظر ظاهری تفاوتهای زیادی با مدل 2015 داره طوری که یه دانش آموز سوم ابتدایی هم با اولین نگاه میفهمه این مدل 2015 هست یا 2016 ؟
حالا من موندم نمایشگاهداران ما گوسفند تشریف دارن یا ملت .
بابک: 1394/10/1814:11:06،
49
12
خودرو سازان از خواب خرگوشی بیدار شوید.دیگر دوران سودهای بادآورده با کمترین زحمت بپایان رسیده.مردم کم و بیش دارند آگاه شده و به حق و حقوق خود واقف میشوند.دلتان را به مسکن های موقتی مثل وان ۲۵ ملیونی خوش نکنید.

ما تا کاهش قیمت و افزایش کیفیت و تولیدات بروز دنیا نمی خریم!!!!
حالا بعضی از عقده دلشون اسمشو بذارن تحریم از زور بی پولی.
ali: 1394/10/1814:36:24،
38
12
خودرو کالای مصرفی است
mehdi: 1394/10/1815:50:00،
43
15
خبر خوبی بود، از اینکه دلالها به جلیز ولیز افتادن، از سازمان مالیاتی و دارایی هم خواهش میکنم تا قرون آخر از این دلالها مالیاتشو بگیره
ali: 1394/10/1822:20:52،
14
25
ایران خودرو تولید خودرو هاشو متوقف کرده قیمت میره بالا
جیمی: 1394/10/1811:14:21،
67
13
رکود در صنعت خودرو خیلی بیشتر از اینا خواهد بود، به جایی میرسیم که تمام نمایشگاه دارها تغییر کاربری میدن و فلافلی میزنن،
بازار خودرو فقط در صورت کشیدن دندان طمع فرقون سازان داخلی و واردکنندگان و همچنین گذشتن دولت از گرفتن باج سیبیل تحت عناوین مختلف از مصرف کننده روزگار خوش خواهد دید
رام رام: 1394/10/1811:42:37،
58
14
تا زمانى كه اين غرور كاذب در وجود خودروسازان ما از بين نرود وضع از اين هم بدتر خواهد شد و به مرور خودرو سازان مغرور ما جاى خود را به خودرو سازان خارجى خواهند داد
776: 1394/10/1811:43:10،
54
13
مردم پول ندارند من خودم در چند رشته کاری فعالیت میکردم هیچ
کدام از انها چند سال است سود ندارند که هیچ ضرر هم میدهند حالا
کسی بخواهد از صفر شروع کند واویلا خدا بهش رحم کنه پول هزینه
عادی را نمیتواند تامین کنه چه برسد به خرید خودرو تا کل اقتصاد راه
نیفتد یک حوضه راه نمی افتد بی چاره مردم دیگه کسی نمی داند
چکار باید بکند
آرش66: 1394/10/1811:44:55،
42
13
قدرت خرید مردم به دلیل افزایش بسیار بسیار اندک حقوق و دستمزدها از سال 90 بدینسو، کاهش خیلی زیادی پیدا کرده و این امر، موجب رکود بازار مسکن، خودرو، مواد غذایی و ... شده است. یکی از راههای کوتاه مدت رونق بازار، حذف مالیات بر ارزش افزوده است. (پول زور) همچنین خودروسازان می توانند بدون کم کردن قیمت خودرو، بنا به درخواست مشتری، خدماتی همچون گارانتی و کارت طلایی را حذف کرده و سه تا چهار میلیون تومان از قیمت نهایی اشان بکاهند. غیر از این موارد، با نفت 29 دلاری و مالیاتهای سنگین، این ره به ناکجا آباد ختم می شود و ورشکستگی اقتصادی کل کشور را در پی خواهد داشت و بی ثباتی و ناامنی را بیش از امروز دامن خواهد زد.
مجید: 1394/10/1812:01:48،
39
11
اگر سری به امار تولیدات این دو مونتاژ کار بزنید خواهید دید که نسبت به سالهای قبل امار تولیداتشان بسیار کاهش وجود دارد چرا؟برای اینکه در بازار تنش و کمبود ایجاد کرده واز کاهش قیمتها جلوگیری کنند،به قول خودمان خود زنی کنند،اما حاضر نیستند برای مردم کشور خودشان تولید را بالا ببرند هم خودشان سود بیشتری میکنند هم مصرف کننده میتواند ماشین دلخواه خود را بخرد.
امیر: 1394/10/1812:11:26،
44
13
به نظر بنده رکود ادامه خواهد داشت تا وقتی این خودروهای عصر
یخبندان انهم با کیفیت صفر در خط تولید باشند.!!به مردم ربطی ندارد
اگر مدیران خودروساز کشور دانش و سوادشان مربوط به سی سال پیش تا کنون درجا می زند.!!
007: 1394/10/1812:58:28،
49
14
یه عده پول نداشتن برای خرید که با وام 25 میلیونی رفتن خودرو خریدن


خریداران اصلی که هر سال چند مدل ماشین عوض میکردن دیگه پول به این آشغالهایی که تولید میکنن و اسمش رو میزارن خودرو نمیدن
علی: 1394/10/1813:11:08،
46
18
تحول مثبت در مدیران خودروسازها امری بسیار ضروری می باشد . اگر به صرف اینکه فلان شخص "بله قربان گوی" خوبی است پس مدیر عامل فلان شرکت خودرو ساز باشد , کاری بسیار اشتباه است . در دراز مدت به فنا کشیده خواهد شد . مدیر باید کارآمد و مدبر باشد .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل