کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در کمترین سطح 11 سال اخیر رکوردشکنی کرد


کد خبر : ۱۸۵۵۳پنجشنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱:۴۸۲۷۸۸ بازدید

بهای نفت در بازارهای جهانی به کمترین سطح 11 سال گذشته رسید.

بهای نفت در بازارهای جهانی به کمترین سطح 11 سال گذشته رسید.

به گزارش رویترز، بهای نفت در معاملات امروز(پنجشنبه) بیش از پنج درصد کاهش یافت و به سطوحی رسید که از سال 2004 تاکنون مشاهده نشده بود.

در پی کاهش ارزش یوآن(واحد پولی چین) و دومین توقف اضطراری معاملات در بازار سهام چین در این هفته که بازارهای آسیایی را در ناآرامی فرو برد، بهای نفت در بازارهای جهانی به کمترین سطح 11 سال گذشته رسید.

عرضه بیش از حد و سطوح تولید نزدیک به بی سابقه همچنین روی قیمتها فشار کاهش وارد می‌کند. بهای نفت از ژوئن 2014 تاکنون بیش از 70 درصد ارزش خود را از دست داده و بر شرکتها و دولتهایی که به تا حد زیادی به درآمد نفتی وابسته هستند فشار زیادی را وارد کرده است.

بهای نفت برنت دریای شمال امروز با بیش از پنج درصد(حدود دو دلار) کاهش در هر بشکه به 32 دلار و 16 سنت در هر بشکه رسید. این سطح قیمت نفت برنت از آوریل 2004 تاکنون سابقه نداشته است.

همچنین نفت سبک آمریکا با بیش از پنج درصد کاهش 32 دلار و 10 سنت در هر بشکه معامله شد سطحی که از اواخر 2003 به بعد مشاهده نشده است.

مایکل مک کارتی استراتژیست ارشد بازار در سیدنی استرالیا گفت: با توجه به اینکه روزانه یک میلیون بشکه بالاتر از سطح تقاضا است و علائم بسیار اندک هرگونه واکنش منطقی از سوی عرضه کنندگان تعجبی ندارد که مجددا شاهد فشار هستیم.

تحلیلگران همچنین گفتند که تنش بین ایران و عربستان فشار کاهشی بر قیمتها وارد کرده است.

بانک آی ان جی اعلام کرد: ایران و عربستان اکنون هر دو بیشترین توان برای تولید هر چه بیشتر در پیش خواهند گرفت تا سهم بازار بیشتری را از آن خود کنند و این به قیمتها لطمه می‌زند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها