کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

جزئیات واگذاری بزرگ‌ترین فرصت تبلیغاتی ایران برای 3 سال

کدخبر:۱۸۵۲۹چهارشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱:۲۶۳۴۹۲ بازدید

عدم موفقیت اداره کل بازرگانی صداوسیما در جذب آگهی در حدی که توان تامین هزینه‌های رسانه ملی را داشته باشد، باعث شد تا رسانه ملی بار ...
جزئیات واگذاری بزرگ‌ترین فرصت تبلیغاتی ایران برای 3 سال

عدم موفقیت اداره کل بازرگانی صداوسیما در جذب آگهی در حدی که توان تامین هزینه‌های رسانه ملی را داشته باشد، باعث شد تا رسانه ملی بار دیگر به سمت واگذاری کل آگهی‌های سازمان صداوسیما به یک کنسرسیوم برآید و در ازای این واگذاری رقمی در حدود چهار هزار میلیارد تومان را برای مدت سه سال به دست آورد که تحول جدی در وضعیت اقتصادی این سازمان به وجود خواهد آورد.

به گزارش تابناک، بحران مالی سازمان صداوسیما در چند سال اخیر به اوج رسیده و محمد سرافراز سازمانی به شدت بزرگ را تحویل گرفت که بخش قابل توجهی از بدنه آن، فاقد کارایی بالایی بودند اما در مقابل هزینه حفظ این ساختار بسیار قابل توجه بود، به گونه‌ای که عمده هزینه‌های صداوسیما به جای آنکه صرف تولید شود، صرف حوزه‌های پرسنلی و همچنین پشتیبانی فنی این سازمان می‌شد.

در دوران مدیران جدید، سیاست انقباطی در رسانه ملی در پیش گرفته شد و از گسترش کمی صداوسیما چه در حوزه نیروی انسانی و چه در حوزه توسعه حوزه‌های مدیریتی و شبکه‌ها مشهود بود. این رویکرد با واکنش‌هایی نیز همراه شد که سرافراز را واداشت تا با ریتم کندتری اصلاحات در این سازمان را در پیش بگیرد اما همه این اصلاحات تنها منجر به کاهش هزینه‌های رسانه ملی می‌شود و تامین کننده منابع ملی این سازمان نیست.

در مقطعی که دولت نیز توان و حتی انگیزه کمک‌های کلان چندصد میلیارد تومانی به صداوسیما را ندارد که موتور محرک تازه‌ای برای این مجموعه بزرگ باشد، آگهی‌های سازمان صداوسیما مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع درآمد و حیات رسانه ملی محسوب می‌شود. با این وجود صداوسیما نتوانسته از محل آگهی‌های بازرگانی، منابع مورد نیازش را تامین کند و احتمالاً حتی نتوانسته درآمدی یک هزار میلیارد تومانی در طول هر سال داشته باشد.

این در حالی است که محاسبه آگهی‌های برخی برنامه‌ها نظیر برنامه نود با تکیه بر تعرفه صداوسیما و حتی با در نظر گرفتن تخفیف، رقم‌های چندصد میلیارد تومانی را نشان می‌دهد و منطق حکم می‌کند با این حجم آگهی که تلویزیون و رادیو پخش می‌کند، درآمد رسانه ملی از چند هزار میلیارد تومان نیز فراتر رفته باشد اما این اتفاق چند سال اخیر رخ نداده است.
 

با 2600 تا 3900 میلیارد تومان، کل تبلیغات صداوسیما را صاحب شوید!


حال رسانه ملی درصدد برآمده تا با واگذاری کل ظرفیت‌های پخش آگهی‌اش به بخش خصوصی، به جای آنکه از طریق اداره کل بازرگانی این سازمان، درگیری جذب آگهی شود، با برون سپاری این بخش صرفاً اقدام به پخش آگهی و دریافت رقم‌های کلان از طرف‌های قرارداد نماید؛ طرف‌هایی که دو یا سه شرکت تبلیغاتی خواهند بود و مجموعاً آگهی‌های صداوسیما به آنها واگذار می‌شود.

درباره رقم واگذاری سه ساله آگهی‌های صداوسیما که آگهی برگزاری مزایده‌اش در روزنامه جام جم منتشر شد، خبرهای متفاوتی منتشر شده که از ۲۶۰۰ میلیارد تومان تا ۳۹۰۰ میلیاردتومان در نوسان بوده است. با وجود آنکه چنین رقم‌های بسیار قابل توجه به نظر می‌رسد اما اگر با ۲۲ میلیون ثانیه امکان پخش آگهی تلویزیون و ۱۰ میلیون ثانیه امکان پخش آگهی رادیو همراه باشد و این پخش آگهی با محدودیت‌هایی نظیر پخش آگهی محصولات غیرایرانی همراه نشود، همچنان برای گروهی که این مزایده رو ببرند سود بسیار کلانی قابل تصور خواهد بود.

بر اساس آگهی رسمی این مزایده همه زمان‌های پذیرش و پخش آگهی‌های بازرگانی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی سراسری، شبکه آی فیلم، مراکز استان‌ها و محلی شامل آگهی مستقیم، زیرنویس، تقویم برنامه، آرم آگهی، حک آرم و گزارش آگهی برای مدت سه سال از ابتدای سال ۹۵ تا آخر سال ۹۷ بصورت کامل و انحصاری به یک یا چند شرکت واگذار می‌شود و بر همین اساس، برنده این مزیده در مجموع سه سال، ۹۶ میلیون ثانیه فرصت تبلیغ در رادیو و تلویزیون ایران خواهد داشت!

در دورانی که هنوز آگهی بازرگانی ابعاد امروزی را در رسانه ملی نیافته بود و مفتح مسئولیت اداره کل کالا و معاون بازرگانی داخلی سیما را بر عهده داشت، این سازمان یک بار اقدام به واگذاری آگهی‌های بازرگانی به یک کنسرسیوم کرده بود که برادران مشهور آقاگلیان یکی از سه ضلع این کنسرسیوم بودند اما پس از آنکه موفقیت و سود کلان این کنسرسیوم از آگهی‌های بازرگانی مشخص شد، مدیران صداوسیما تصمیم گرفتند راساً به جذب آگهی بپردازد و پس از پایان قرارداد این سازمان با بخش خصوصی، پذیرش آگهی مستقیم توسط زیرمجموعه‌های این سازمان آغاز شد.

اکنون صداوسیما با توجه تجربه شکست خورده جذب مستقیم آگهی، بار دیگر این بخش را واگذار نماید و به جای درگیر شدن در پروسه جذب آگهی، تنها با شرکت‌هایی که برنده این مزایده می‌شوند و چک‌هایی که برای تسویه رقم نهایی این مزایده پرداخت می‌کنند، طرف باشد. این اقدام طبیعتاً می‌تواند بسیاری از حرف و حدیث‌های سال‌های اخیر درباره نوع فعالیت بخش بازرگانی رسانه ملی را نیز پایان بخشد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

فا فا: 1394/10/1616:57:15،
149
25
هر شرکتی اینکارو بکنه نابود میشه چون با وجود شبکه های بسیار جذاب دیگر دیگه کسی صدا و سیما نگاه نمیکنه بیشتر مخاظبان صدا و سیما گروه سنی بالاس 50 سال هستند چون برنامه هاش بسیار ابتدایی و سطح پایین هست منکه فقط برای مسابقات فوتبال هر چند ماه یکبار میرم سراغ شبکه 3
محسن هستم: 1394/10/1617:23:22،
93
21
من جنسی که تبلیغ کنه نمیخرم چون حقوق برای امثال .......میشه و با کمک مالی تاییدشون کردم!!!.فقط طنز مهران مدیری رو نگاه میکنم(اینم مجبورشدن برشگردوندن وگرنه ارزشی برای مردم قائل نیستن).همون ده درصد دلواپسها خرجشو بدن.والا
مردم: 1394/10/1708:56:33،
33
20
صدا و سیما رسانه ملی نیست رسانه حکومتی است و بهمین خاطر مردم به آن اعتماد ندارند و مخاطبش روزبروز کمتر میشود زیرا بیان نگر حقایق جامعه و نظرات مردم نیست.
احسان: 1394/10/1617:29:35،
70
19
خب یکم ازتعداد شبکه هاشون کم کنن!
HAMID: 1394/10/1707:41:02،
38
19
حرف حساب زدی
چهار سلامت قرآن افق و پرس العالم و... تعطیل کنن
پوا تبلیغ سعید جلیلی رو و دوستان و وطن مروز هم ازشون بگیرن چی میشه !! از حداد پول تبلیغشو بگین
یکی: 1394/10/1713:57:42،
14
8
کم نه باید بگی برنامه ها را پرمحتوا کنید و شبکه اختصاصی درست کنی یعنی مثلا شبکه 3 فقط فوتبال باشه و برنامه های مرتبط با فوتبال. در ضمن جای شبکه های خصوصی هم خالیه.
حقگو: 1394/10/1617:44:20،
29
51
من کاری ندارم کی رسانه ملی نگاه میکنه یا نه ولی اگر واقعا بیننده نداره پس جریان فیتیله و آذری ها را از کجا فهمیدند؟؟؟یا این جوکها درباره کیمیا را پس کی میسازه؟؟؟جالبه همه میگن نگاه نمیکنیم ولی این جوکها هرروز بیشتر ساخته میشه
واقعا متاسفم که با خودمون هم روراست نیستیم،ای کاش مردم نگاه نمیکردند ولی راستگو بودند
پاسخ حق گو: 1394/10/1701:19:24،
35
17
دادا این خبرا رو اینستا و تلگرام پخش میشه من یه قسمتم کیمیا ندیدم ولی همه جوکهاشو خوندم فیتیله هم رو شبکه های اونور شنیدم
امید : 1394/10/1707:37:56،
27
17
حقگو جون کسی نگفت مردم نگاه نمیکنن.
اینجور مباحث آماری تحلیل میشه مثلاً میگن چنددرصد مردم یه کشور به رسانه ملیه اون کشور اعتماد دارن وبجای اینکه ۲۴ ساعته روی کانالهای ماهواره باشن شبکه های اون رسانه ملی ونگاه میکنن؟
صدالبته از ۸۰ میلیون جمعیت ایران خوب طبیعیه ۲َ میلیون نگاه میکنن اونم مطمئنم ۱میلیونشون مجبورن چون باباهاشون مخالف ماهواره هستن ونمیخره.
امیر: 1394/10/1617:47:26،
49
12
شبکه ماهواره ای ها داخل سالن ۲۰۰-۳۰۰ متری و با ۲۰-۳۰ نفر نیرو داران بهترین برنامه ها درست میکنن و دوبله میکنند اونوقت صدا و سیما با این همه نیرو و فضا هیچ بعد با این اگهی ها مگر هزینه صدا و سیما تامین میشه اگهی هست از هزینه جاری کشور یا بودجه سهم دارند از لابی ها پول میگیرند باز نمیتونن تامین مالی کنند
شاهین: 1394/10/1618:05:07،
33
19
دنیا در حال تغییره
الان میزان تماشای تلوزین بسیار پایین اومده
اینترنت و حتی تبلیغات اینترنتی بسیار موثر تر هست در کنار این موضوع شبکه های ماهواره ای خیلی وقته که تلوزین و شبکه های دولتی رو شکست دادن
همین طور که تکنلوژی های جدید ارتباطی و اینترنت میزان درامد مستقیم پیامک و مکالمه رو تحت تاثیر قرارداده همین اتفاق برای تلوزیون دولتی ایرانم افتاده.
دقیقا دوست ما درست گفته هرکی با صدا و سیما قرارداد ببنده بدبخت میشه
ايراني: 1394/10/1618:17:38،
26
19
اوني كه ميره تو اين مزايده مطمئنا يه آدم عادي با فكر اقتصادي نيست، بلكه در مزايده مجموعه اي از رانت داران در اون شركت مي كنن. و گرنه با اين پيشرفت شبكه هاي اجتماعي و حضور نوپاي شبكه هاي خصوصي ، تبليغ در صدا وسيماي ايران يه جور هدر رفت سرمايس.
ایرانی با عشق: 1394/10/1618:33:34،
29
19
توروخدا آگهی رو ببین!یک میلیارد به عدد رو نوشته یک هزار میلیارد!
آقایون باسواد دبیرخانه یکم سواد یاد بگیرید
دقت کن!!!: 1394/10/1622:55:49،
16
12
ذره بین واحد اون عدد هزار ریال!!!
علیرضا : 1394/10/1700:59:16،
20
16
پروفسور اول یاد بگیر بعد اظهار فضل کن
کنار یک میلیارد به عدد نوشته هزار ریال به حروف متوجه میشی چی شد یا نه
جواد: 1394/10/1618:41:27،
35
18
صد رحمت به ضرغامى ، سرافاز كه كلن صدا وسيما رو كرده رسانه ميلى به غير از طنز در حاشيه ،بقيه برنامه ها جز اطلاف بيت المال چيزى نيست.
علی: 1394/10/1619:01:01،
27
18
ای باباصدا وسیما هم پول کم اورده که داره این کارا رو میکنه بایدبتونه از مردم بکنه
یاهو: 1394/10/1619:37:00،
33
20
این سازمان چندین برابر نیاز واقعی کارمند دارد که اکثریتشان
با رانت و پارتی و فامیل بازی استخدام شده اند !
دولت نباید دیناری بودجه به آنها بدهد تا ورشکست و تعطیل شوند .
ملنگ: 1394/10/1710:40:09،
26
16
اینا بابت یک نفر که داره کار میکنه در صدا و سیما باید سه نفر از خودی ها استخدام کنن اون یک نفر را بپاد که یه وقت نفوذی نباشه و نفوذ کنه!!!!
داریا: 1394/10/1620:32:35،
24
19
تلویزیون دولتی یونان هم وقتی تماشاچی نداشت .کلا تعطیل شد .باید واقعیت را قبول کرد.
معتقد: 1394/10/1623:11:19،
16
17
به جای واگذاری آگهی ها به بخش خصوصی٬ صدا و سیما رو به بخش خصوصی واگذار کنند و یا اجازه بدهند بخش خصوصی اجازه تاسیس تلویزیون و رادیو داشته باشد. ضمن اینکه هزینه پخش آگهی در صدا و سیما بسیار گران و همچنین انقدر محدودیتهای مختلف دارد که آگهی دهنده رو پشیمون میکنه. هزینه های بالای تبلیغات رسانه ای بر اساس تعداد مخاطب توجیه پیدا میکنه این در حالی است که صدا و سیما روز به روز از مخاطبش کم میشه بنا به دلایلی که کاملا بر همگان واضحه. این وسط هم واگذاری ها به یک سری افرادی است که معلوم الحالند. خلاصه همه مشکلات از انحصار شروع میشه و این آفتی است که در همه فضای کسب و کار ما وجود داره. امید دارم روزی تفکر و اندیشه جای عصبیت و افراط گرایی را بگیرد.
ناشناس 2: 1394/10/1700:16:08،
16
19
بدینوسیله از نظر مفید و کارشناسی آقای محسن هستم هم تقدیر به عمل میاد.
وحید ر: 1394/10/1712:00:03،
16
11
اول: رادیو و تلوزیون اگه به بخش خصوصی واقعی واگذار بشه خود به خود خیلی از مشکلاتش حل میشه
دوم: نیاز به هزینه‌های گزاف نگهداری فنی شبکه نیست ما هم مثل باقی کشورها روی ماهواره بفرستیم و وبه همه اجازه بدیم با تجهیزات ماهواره‌ابی دریافت کنند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما