کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

تبدیل یک ایرانی به فرانسوی

کدخبر:۱۸۵۲۵جمعه، ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۴۷۱۰۵۳۲ بازدید

پژو 206 جزء خودروهای تولید شده در ایران است. ورود این خودرو به بازار کشور به اواخر سال 1380 باز میگردد که ابتدا به صورت ساخته شده ...
تبدیل یک ایرانی به فرانسوی

پژو 206 جزء خودروهای تولید شده در ایران است. ورود این خودرو به بازار کشور به اواخر سال 1380 باز میگردد که ابتدا به صورت ساخته شده (CBU) از فرانسه به ایران وارد شد. 206 در ایران با تیپ های 1 تا 6 روانه بازار شد و در حال حاضر تنها تیپ های 2 و 5 قابل خریداری هستند. مدلی از پژو 206 در فرانسه ساخته شد که هیچ وقت به بازار ایران راه نیافت، این مدل تیپ RC نام دارد.

چهره این نسل 206 تقریبا با تیپ های دیگر مشابه بوده و بخش عمده تغییرات در امکانات رفاهی و قوای محرکه خلاصه شده است. در سال های گذشته تعدادی از دوست داران این خودرو با صرف هزینه و سلیقه زیاد، قطعات و آپشن های نمونه RC را از فرانسه وارد کرده و بر روی خودروی خود نصب کرده اند که در ادامه مطلب، یکی از همین 206های RC شده را معرفی میکنیم، خودرویی که همچون یک فلفل تند و تیز میتواند گردش خونتان را افزایش دهد.

از نمای جلو شروع می کنیم؛ در نگاه اول احتمالا متوجه تغییر حجم سپر جلو می شوید. این نوع سپر به GTI معروف است که در بعضی مدل های 206 SD در ایران نيز نصب شده است. بر روی زه سپر، شوینده های چراغ ها نصب شده که به شیوه جالبی هنگام کشیدن اهرم برف پاک‌کن، به صورت همزمان بالا آمده و آب را با فشار زیاد به سمت چراغ می پاشند.

چراغ های جلو کریستالی هستند و از برند معروف "Valeo"  که در بازار به سختی پیدا می شود خریداری شده اند. شیشه جلوي این خودرو از نوع UV است و از ورود اشعه های مضر خورشید جلوگیری میکند. همچنین بر روی شیشه از داخل اتاق، حسگر باران نصب شده و در هوای بارانی به صورت اتوماتیک برف پاک‌کنها را فعال میکند. حسگر نور هم به خودرو اضافه شده تا در وقت تاریکی خودش چراغ های خودرو را روشن کند. نکته جالب در برف پاک‌کن ها این که دارای سه بازوي محرک بوده و معروف به "فرمان راستی" هستند. از قابلیت های این برف پاک‌کن ها میتوان به بزرگتر و کشیده تر بودن تیغه ها اشاره کرد که سطح زیادی از شیشه را در برمی گیرند و به طور کلی، دید راننده را باز می کنند. آیینه‌های جانبی به رنگ کرومي تیره درآمده و بر روی آن قابی به حالت فیبر کربن قرار گرفته است. این آیینه ها به صورت برقی تنظیم و باز و بسته می شوند. با کمی تلاش می توانید آنها را در بازار داخلی پیدا کنید
 

       oriqv9x9cfwof2fq4h85.jpg


از نمای جانبی، گلگیرها و تورم آنها نظرتان را جلب میکند. گلگیرها نيز از نوع RC هستند و خم و قوس هایشان با کمی دقت در تصاویر قابل مشاهده است. رینگ های 206 مورد بررسي، اندازه اي برابر با 17 اینچ دارند و با نام "آتلانتیس" شناخته می شوند. این رینگها مخصوص 206های RC ساخته شده و پهنای 205 میلیمتری آنها چهره ای قدرتمند به خودرو بخشیده است. دستگیره ها و زه ها همگی با سلیقه مالک برای زیبایی هر چه تمامتر به رنگ بدنه خودرو در آمده اند. درِ باک با نمونه فلزی و کروميرنگ تعویض شده و متعلق به نمونه های RC است. در نمای پشت شاهد تغییرات زیادی هستیم. چراغ های استفاده شده معروف به نمونه صادراتی هستند که از سال 1391 به اين سو، بر روی تولیدات داخلی تیپ 5 هم نصب میشود. روی درِ صندوق - درست بالای پلاک - یک قاب و نوار جدید نصب شده که مجهز به مغزي قفل و پمپ برای عملكرد قفل صندوق است. کمی بالاتر، بالچه روی سقف دیده می شود و آنتن از جلو به انتهای سقف منتقل شده است. این دو قطعه هر دو مربوط به نمونه RC هستند. پوسته سقف این خودرو به طور کلی تعویض شده و مجهز به سانروف پانوراما شده است که علاوه بر افزایش زیبایی بصری خودرو، می تواند هوای تازه (البته نه هوای آلوده شهری مثل تهران!) را به درون خودرو برساند. در نمای عقب، حتی سپر هم تغییر کرده و سر اگزوزها نیز جدید هستند. داخل اتاق سری به داخل اتاق میزنیم، جایی که آپشن ها و امکانات جدیدی به ان اضافه شده است. تزيينات داخلی با قطعاتی مثل قاب جلوداشبورد میانی و قاب دریچه کولرها که از جنس فیبرکربن هستند و مجموعه کروميرنگ استفاده شده در این خودرو کاملا متفاوت به نظر میرسد. در کابین، قطعاتی شامل دستگیره درها، پره های دریچه کولر، شستي ترمزدستی و درِ داشبورد از جمله تغییرات ظاهری آن محسوب می شوند. از دیگر قطعات کرومي داخل خودرو میتوان روکش پدال ها را نام برد. غربیلک فرمان اين خودرو با نمونه 207 RC تعویض شده و بسیار خوش دست تر است.

پشت فرمان، کیلومترشمار جدید از نوع RC را می بینید که تا عدد 250 کیلومتر در ساعت را نشان میدهد. این قطعه را نمی توانید به راحتی به صورت نو در بازار پیدا کنید. قاب روی کیلومترشمار نیز با نمونه چرمی تعویض شده که اهل فن اصطلاحا به آن "قاب خلبانی" هم می گویند. آیینه وسط از نوع الکتروکرومیک انتخاب شده که به صورت خودکار در شب هنگام تیره ميشود تا نور چراغ خودروی پشتی باعث ایجاد اشکال در دید راننده نشود. قطعه دیگر، سردنده استفاده شده متعلق به پژو 207 است که از جنس چرم طبیعی تهیه و نصب شده است.

از بخش های ایمنی و آپشن های کارامد و ضروری خودرو، می توان سیستم کروزکنترل و سیستم کنترل الكترونيكي پایداری یا ESP را نام برد. قطعه دیگر در بخش ایمنی، دزدگیر فابریک این خودرو است که از برند TEXTON انتخاب شده و برای تهیه و نصب آن باید حدود 750 هزار تومان هزینه کنید.
 

       02nswdquqqqv99vpmst.jpg

 

صندلی ها به طور کامل با نمونه 207 RC تعویض شده و خودرو مجموعا مجهز به شش كيسه هواست. دو عدد كيسه هوا روی داشبورد، دو عدد روی ستون های جلویی و دو عدد نيز به صورت پرده ای نصب شده است. یکی دیگر از آپشن های موجود، گرمکن صندلی است که برای سرنشینان جلو اتومبیل تعبیه شده است. صفحه نمایش LCD خودرو متعلق به نمونه تیپ DRT3 است که کاملترین اطلاعات را از تمام عمل گرها و کلیه قطعاتی که به صورت برقي کار می کنند در اختیار راننده قرار میدهد؛ به طور مثال با وجود سیم کارت نصب شده می توان در موقع راندن از طریق آن پیام کوتاه فرستاد، یا در هر شرایط آب و هوایی و نوع رانندگی مصرف سوخت را زیر نظر داشت. شیب سنج و قطب نما و هشدار سوختگی تمام حسگرهای موجود در خودرو از کوچکترین قابلیت های این قطعه است. سیستم صوتی نصب شده در این خودرو از برند معروف JBL است که برای صدای بم يا باس، از سابووفر فابریک و کاملا جمع و جور داخل صندوق استفاه مي‌كند و مجموعا از شش عدد بلند گو و یک سابووفر بهره می برد. قلبی به قدرت RC در بخش فنی خودرو اول به سراغ قطعات تقویت شده برای پایداری خودرو میرویم.

با هدف افزایش پایداری هر چه بیشتر خودرو، محور استاندارد جایش را به نمونه متعلق به RC داده است که علاوه بر افزایش پایداری خودرو، کمی هم زاویه کمبر منفی برای چرخ ها ایجاد میکند. برای خرید این نوع محور مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان باید هزینه کنید. در بخش سیستم ترمز، از دیسک و سيلندرهای RC به جای نمونه های فابریک استفاده شده که قدرت ترمزگیری را چندین برابر میکند. در بخش قوای محرکه، بر روي خودرو یک جراحی کامل انجام شده است؛ یعنی به جای موتور استاندارد TU5 از موتور RC با حجم دو ليتر استفاده شده و این كار بدون تغییر در دسته موتورها صورت گرفته است. ECU و سیم‌كشی نیز تغییر کرده تا موتوری با توان 178 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر همچون قلبی در سینه 206 شروع به تپیدن کند.

این موتور دارای 16 سوپاپ بوده و از دو میل سوپاپ بهره میبرد. از جمله نکات مثبت در مورد پیشرانه مدل RC، فورج بودن میل لنگ، شاتون و پیستون آن است که به همین دلیل تحمل تنش هایی بالایی را دارند. کیفیت بالای ساخت قطعات آهنگري يا فورج در این پیشرانه باعث شده تا در کشورهای دیگر، تیونرها با نصب انواع کیت های توربو بر پایه استیج3 قدرتی تا 540 اسب بخار از آن خارج کنند. در انتها در مورد پژو 206 باید گفت که این خودرو به دلیل خاصیت اسپرتی ذاتی که دارد، می‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای تیونینگ باشد.
 

* هفته نامه ایران خودرو

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

شهرام: 1394/10/1811:57:13،
196
51
اينهمه پول خرج كرده كه ٢٠٦ رو به اين روز بندازه!!؟
حيف پول
حالا بخواد بفروشتش بايد نصف قيمت ردش كنه بره
سید: 1394/10/1813:56:16،
228
15
یعنی اینو میرسونه که عملکرد 1 نفر در ساخت ماشین از 2 خودروساز کشور بسیار بهتره که کلی آپشن و 6 ایربگ اضافه کرده به خودرو....

اگه این خودرو ساخته پس ویران لگن چه می کنه؟!!!

متاسفم
زیزو: 1394/10/1814:38:59،
44
15
ای بابا این استاندادد کارخونه بوده که چنتاشم وارد ایران شده.کسی که میگه جولیتا.اولا این مدل ار سی مال بیش از 10 سال پیشه.دوما قیمتش نصف اونم نیست.
پریسا: 1394/10/1814:40:03،
35
62
واقعا که خیلی خیلی مسخره اس"""""""""
تعمیر کار خودرو: 1394/10/1817:34:24،
54
75
۲۰۶ ماشین خیلی بی کیفیتی است ماشین های فرانسهای اصطحلاک بالایی دارند و خرج زیاد رو دست میزارن
اکام : 1394/10/1823:21:52،
31
15
پاسخ به تعمیر کار خودرو :دلبندم استهلاک
206: 1394/10/1908:44:50،
25
12
اصل 206 با همین امکاناته ولی متاسفانه اشعالشو میندازن به مردم
نوید: 1394/10/1910:16:54،
16
12
ما اندر خم یک کوچه تو کف 206 هستیم.اگه مثل اصهاب کهف به خواب رفته بودیم الان بیدار می شدیم هیچ تغییری تو صنعت خودرو نمیدیدیم.یه ذره به جلو رفتن تو کار فرقون سازا نیست .الان میگن اینهمه خودرو چینی وارد کردیم.پس کلی پیشرفت کردیم.
224: 1394/10/1811:58:01،
75
24
اینهمه زحمت کشیده خوب یک الفا رومئو جولیتا همه اینها شاید خیلی
بیشتر هم اپشن هم استاندار کارخونه داره هم خوشگلتره هم اینکه
مشخصه خودروی اسپرته
رضا: 1394/10/1814:21:09،
56
23
جوليتا بخر مشتري اول آخرش خودتي. اونم 150 ميليون. در ضمن آپشن هاي فوق (تزئينات آپشن نيست) فابريك 206 بوده. ماشين 20 سال پيش اروپا آپشن هاي ماشيناي الان رو داشته بعد ملت ميان انتقاد هم ميكنن. كل هزينه هاي آپشن هاي كامل شايد 20 تومن هم نشه.(بدون تزئينات) اونوقت شما بياين به ماشين زير 60 تومن با تمام اين آپشن ها بگين. آخه بنده هاي خدا دستتتون به همينم نميرسه بايد پرايد با آپشن مه شكن عقب سوار شيد.
پاسخ به رضا: 1394/10/1818:52:06،
29
18
تو خودت نداری خیال می کنی هیشکی نمی تواند الفا رومئو جولیتا
سوار شه الفا فور سی 200 میلیون بالای قیمت شرکتی را می خرند
البته نمی خواهم توهین باشه ولی ملت ایران که همه بدبخت و فقیر
نیستند پس اینهمه ماشینهای وارداتی را چه کسی میخرد همه
پراید سوارند
hossein driver: 1394/10/1812:08:28،
77
39
206 rc هیولایی برای خودش من سوار شدم خیلی شاخه خوش بحاله هرکی داره
سینا: 1394/10/1812:10:39،
48
25
واقعا عالی تیون شده . همه چی در سطح عالی هستن ولی یه اشکال بزرگ داده این خودرو و اونهم درجه ایمنی خودرو در تصادفه که ماشین به راحتی مچاله میشه .
بابک: 1394/10/1812:16:00،
57
28
چه حالی هم میکنن برای خودروی20 سال پیش فرانسه
یکی ندونه فکر میکنه خودرو رو خودشون درست کردن
بدبختای مونتاژی
زيتون: 1394/10/1812:17:50،
43
19
ايراني ديگه وقتي بهش يه چيزي مزه بده ول كنش نيست. الان ديگه ميتونه قطعات اصل را روي پژو ببنده چون ديگه تحريم نيستيم. ولي سود قطعه چيني رفته زير دندان مديران.
کوکی: 1394/10/1812:19:34،
34
36
RC هم نمیخریم.اگه قیمتش حداکثر 15تومن بشه میخریم.
تی کوب: 1394/10/1821:33:25،
21
15
من فکر کنم تو انقدر بیکاری که هر خبر رو میای نظر می دی اونم چه نظر های مسخر ه ای بابا بی خیال شو
میثم: 1394/10/1812:20:46،
37
18
یکی از بهترین ماشین های رده خودش هست از هر لحاظ
تولیدای جدیدش که اشغال شده ولی قدیمیاش واقعا خوب هستن
tomi: 1394/10/1812:20:47،
20
38
یه 206 تیونینگ شده پیدا کرده و چیزهایی که دستکاری شده واسه این ماشینو اینجا نوشته و به عنوان rc معرفی میکنه.آخه خالی بند اون مدل WRC هست که واسه مسابقات درست میکنن
Siavash: 1394/10/1817:40:31،
23
14
آقا ندونسته اینقدر حرف نزن گوگل رو واسه تو گذاشتن برو ببین 206 RC هست یا نه اصلا برو ی سرچ کن بعد دهن مبارک رو باز کن
رضا: 1394/10/1812:22:00،
34
34
فرانسه همیشه نشون داده که تو تقلب کردن عین فرقون سازهای خودمونه.وقتی 2تا چراغ عوض کرد و 206رو تبدیل کرد به 207 از اونجا فهمیدم که دوستان فرانسوی تو تقلب کردن در زمینه خودرو چیزی از فرقون سازهای وطنی کم ندارند.
FullHD: 1394/10/1821:07:47،
21
14
سلام رضا جان
داداش این 207 ایرانی در واقع 206+ است وطراحی آن برای سایت برزیل میباشد.
حالا این مدیران دلسوز داخلی!!! جای 207 اصلی قالب کردن بماند
شاد و سلامت باشی
مازیار: 1394/10/1812:22:07،
41
17
با اینکه قدیمی شده اما اگر با قیمت مناسب وارد کنن خیلی مشتری داره
البته اگر دوباره تو قطعات و اپشن ها دست کجی نکن که با سابقه قبلی بعیده!!
شهریار: 1394/10/1812:25:49،
48
19
هر کاری هم که بکنید بازم ۲۰۶ است، ماشین ۲۰ سال پیش فرانسه،
واقعا ادم نمی دونه چی بگه...!!!
ARMAN: 1394/10/1812:30:46،
33
22
بهتر نبود این همه خرجو روی رنگ سفیدش میکرد؟
منتقد ادبی: 1394/10/1812:38:04،
24
17
کاش کل هزینه رو مینوشت، مثلا در حال خوندن این مطلب با خودم گفتم یعنی امکانش هست آدم یه 206 چپی رو بخره اینجوری تبدیلش کنه به یه چیزی بهتر از نو
علی: 1394/10/1812:57:29،
44
13
هیچ جای دنیا یه ماشین رو به مدت خیلی زیاد تولید نمی کنند . خیابان های تهران پر شده از پراید و پژو 206
مجید: 1394/10/1813:50:08،
24
18
ایران جیب دلبندم اون برند معروف jbl هست نه gbl
پوریا: 1394/10/1814:31:45،
38
16
دیگه حالم از هر چی پژو 206 و پارس و 405 بیست سال پیش بهم
میخوره.!!!تا کی باید چهره قدیمی این خودروها را تحمل کنیم.!!؟توی
دبی فقط خودروهای ژاپنی جدید و تا کمی هم خودروهای کره ای و
امریکایی و اروپایی در خیابانها تردد می کنند.مگه این کشور چی کم
دارد از ان کشورها که مردم مجبور به خرید خودروهای از رده خارج باشند.
Sad: 1394/10/1814:37:09،
26
15
بازم یه نماد برای سلیقه ((خاص)) اکثر ماها، مثلاً: سر اگزوز روی ماشینمون نصب می کنیم اصلانم فکر نمی کنیم میاد به ماشین یا نه فقط دلمون خوشه یه چیزی استیل مانند بستیم عقب ماشین که برق میزنه، دستگیره درب و زی ها رو رنگ می کنیم، دلمون خوشه که شده هم رنگ بدنه در صورتی که رنگش کاملاً تو چشم میزنه حتی زشتتر از قبل شده، شیشه های عقبو دودی می کنیم، جلوی های رو نه که کلاً ماشینو از ریخت و قیافه میندازه، رینگ اسپرت میندازیم زیر ماشین بازم دلمون خوشه دیگه ماشین شده اسپرت و دل همه رو میبره در صورتی که به جرعت می تونم بگم بالای 95 درصد رینگهای اسپرت تو کشور ما آشغالن یا اصن به ماشین نمیاد. قصه درازه، پوزش میخوام از اینکه بیش از حد یک نظر نوشتم.
exterme: 1394/10/1814:40:36،
26
15
این همه بنده خدا ها زحمت کشیدن و با دست خالی اینکارو انجام دادن واقعا یه شاهکاره.. الکی نیست موتور عوض کردن یا esp فعال کردن واقعا چالشه احسنت.
راستی RC که تو ایران این همه زحمت بالاش کشیدن برسن بهش تو فرانسه فابریکش هست ما چوب خودرو سازای خودمونو میخوریم نه تکنولوژی فرانسه و صتعت خودروی اونا.
آرش66: 1394/10/1815:06:20،
26
18
خودرویی که آبدارچی و نظافتچی شرکت ما دارند. گیرم که موتورش RC نباشه و TU5 هندی باشه. 206 در زمان خودش یعنی دهه 70 شمسی جالب بود. همانطور که 405 رو من اولین بار سال 1368 توی کویت دیدمش و خیلی جالب و عالی به نظرم اومد.
بابک: 1394/10/1815:22:59،
21
13
JBL مجید جان... نه GBL!
ttoreight: 1394/10/1815:30:55،
17
13
سیستم صوتی JBL درسته ایرانجیب عزیز، GBL اشتباهه...
ali: 1394/10/1815:36:10،
35
22
من چند بار سوار این ماشین شدم ،ماکسیما رو چه دستی چه اتومات لوووله میکنه هیچ جنسیس کوپه و bmw تا330 رو هم میزنه
در کل پشت 206 rc نور بالا ندید چون ممکنه شمارو بد ضایع کنه
منتقد: 1394/10/1821:59:15،
19
21
اخه مهندس کسی که نور بالا میده حتما به کاری داره شاید مشکلی داشته باشه عجله داشته باشه حالا چه پشت 206 باشه چه پشت بنز اون وقت از کجا بفهمه این 206 معمولی یا rc اون موقع چند تا 206 rc تو کل ایران هست 5 تا 10 تا اون موقع شما امنیت و پایداری 206 پلاستیکی قوطی کبریتو با جنسیس و bmw مقایسه میکنی مردم جه نظرایی میدن خدایی
منتقد: 1394/10/1822:00:04،
19
20
حالا خیلی نظر خوبی داره با دو تا اسم دوبار پیام داده
پیمان: 1394/10/1901:32:53،
16
12
علی آقا دمت گرم حقیقت را باید برای اونایی که درکی از این ماشین ندارن هزار بار گفت
علی: 1394/10/1816:22:28،
27
24
من چند بار سوار این ماشین شدم ،ماکسیما رو چه دستی چه اتومات لوووله میکنه هیچ جنسیس کوپه و bmw تا330 رو هم میزنه
در کل پشت 206 rc نور بالا ندید چون آدمو بد ضایع میکنه
123: 1394/10/1819:17:15،
21
14
لطفا این نظر رو با اسمت با زبانهای مختلف دنیا باز هم بنویس
SM_PC: 1394/10/1920:11:29،
15
13
وقتی با این ماشین یه ملق که زدی، اونوقت میاد دست که کی زودتر لوله میشه...
آریا: 1394/10/1820:10:44،
17
18
با این تغییرات اساسی (تعویض موتور، تعویض ecu، نصب ایربگ، تعویض سیستم ترمز ، نصب esp ، تعویض صندلیها ، تعویض کلیه چراغها و گلگیرها و سپرها و ...) احتمالا بیش از 20 میلیون تومن هزینه برداشته . خب همین 20 میلیون رو میشد بزاره روی پول 206 یه ماشین بهتر سوار شه ...
آرش: 1394/10/1900:37:49،
19
16
عزيزم به اين كار ميگن تيونينگ
يه نوع هوبي محسوب ميشه
يه نفر به ورزش يه نفر به هنر يه نفر به درس و يه نفر هم به تيونينگ علاقه داره
ياد بگيريم به علايق ديگران احترام بزاريم
البته اين خودرو در واقع نمونه خوبي از تيونينگ محسوب نميشه
چون ٢٠٦ rc يه مدل خاص از ٢٠٦ بود كه توسط كارخانه پژو توليد انبوه ميشده و صاحب اين خودرو با علاقه و ذوق سرشار آپشنهاي اصلي رو جمع آوري و با صرف هزينه و وقت به روي خودرو نصب و فعال نموده است
در حقيقت تيونينگ تقويت و منحصر به فرد سازي خودرو با سليقه شخصي هست يعني با تغييراتي كه صاحب خودرو انجام ميده باعث بشه اون ماشين تو كل دنيا تك بشه
بهمن: 1394/10/1823:54:37،
17
13
حالا خوبه که خودشون هم فرق 206 داخلی و خارجی رو میدونن
داخلی اشغاله به تمام معناست ی چینی منتاژ شده
لعتت خدا بر این ظالمان
((( فلفل ))): 1394/10/1908:00:54،
14
12
اگه همه ماشين را طلا كنند پشتش مفرق است0
شاهین: 1394/10/1911:00:04،
17
12
مناطق ازاد یکم سلیقه مردم رو رشد داد
یعنی چی اخه یه مشت ماشین بنجل دو دهه قبل ؟ این توهینه به ملت ابران
پژو کل خانوادش و سمند و پراید و تندر و ......
همه رو باید اتیش زد

الان مناطق ازاد با 45 تومن شروع میشه از شورلت اسپارک و بعد ریو و کیا و تا فورد و هیوندا و بی ام و و.....

باید دو خودروساز ادغام بشن و شروع کنن تولید خودرو با سطح جهانی و این بنجل هارم طی نهایت 8 سال جمع اوری کنن و از خیابون ها حذف کنن
علی: 1395/5/2401:01:37،
14
1
پاسخ به تعمیر کار خودرو : داداش این که نوشتی (اصطحلاک) نیرویه اصطحکاکه نه استهلاک

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل