کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

جدال چهل ميليوني ها در بازار خودروی ایران

کدخبر:۱۸۵۲۴شنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸:۴۷۱۱۳۴۶ بازدید

انتخاب بر سر دو راهی خودروهای چینی یا ايرانی بیشتر از قبل شده است، البته تعداد قابل توجهی از این مسافران سرزمین اژدها، بواسطه قیمت های ...
جدال چهل ميليوني ها در بازار خودروی ایران

انتخاب بر سر دو راهی خودروهای چینی یا ايرانی بیشتر از قبل شده است، البته تعداد قابل توجهی از این مسافران سرزمین اژدها، بواسطه قیمتهای بالا از گردونه رقابت با خودروهای تولید داخل خارج میشوند.

در این گزارش تصمیم گرفتیم تا جدیدترین خودروی ملی را با یکی از سدان های پرسابقه چینی در بازار مقایسه کنیم. لیفان 620 از نظر قابلیت های فنی، محدوده ابعادي و از همه مهمتر قیمت پرداختی، شرایط تقريبا مشابهی با دنا دارد و از این نظر باید گفت به عنوان يكي از رقباي چيني دنا در بازار داخلی شناخته میشود.
 



دنا
 

1dccykgyn3jrff96tjkv.jpg


پس از عرضه سمند به عنوان نخستين خودروی ايراني با نشان ملي، زمزمه های تولید دومین خودروی ملی در سال هاي مياني دهه 1380 به گوش میرسید و در نهايت منجر به اين شد كه فاز مطالعاتی پروژه ای به اسم NX7 در مرکز تحقیقات ايران خودرو کلید بخورد. ابتدا قرار بود دنا با تغییراتي نسبت به سمند به عنوان مدل جديدي از اين محصول معرفی شود، اما تصمیم بر این شد که این محصول جدید، یک خودروی متفاوت نسبت به اولین خودروی ملی باشد. بالاخره در سال 1393 دنا به عنوان سومین خودرو با نشان ملی بعد از سمند و رانا قدم به بازار گذاشت. در پیکربندی کلی دنا سعی شده تا این محصول ماهیتی لوکس و متفاوت نسبت به سمند داشته باشد و باید انصاف داد که طراحان تا حد زیادی به هدف خود رسیده اند. در بخش میانی خودرو، درها و ستونها با تغییر كمي روبه رو هستند، اما قسمت های جلو و عقب تغییرات گسترده ای را تجربه کرده اند. چراغ های جلو و عقب گرافیک جذابی دارند و استفاده از لامپ های LED در آنها باعث شده تا فهرست جذابیت های ظاهری دنا تکمیل شود. البته ظاهر قسمت عقب نسبت به جلو، تا حدی ساده تر است و سازنده در این قسمت کمتر به ریزه کاری پرداخته و یک فرم ساده و بی آلایش را خلق کرده است. در نمای جانبی خودرو از استفاده طراحان از دستگیره های در ملقب به easy open نيز نمي توان گذشت که به خوبی با فرم موجود درها هماهنگ شده اند. با وراندازی طراحی ظاهری دنا که به نوعی اولین تجربه ایران در ورود به عرصه طراحی و ساخت خودروهای نیمه لوکس به شمار میرود، این تجربه موفق را باید به فال نیک گرفت.

با این وجود که هنوز هم جا برای ارتقا و پیشرفت دارد، اما باز هم در نگاه کلی، دنا پیکرهای هماهنگ تر و ماندگارتر از رقبای چینی را به نمایش میگذارد. بر خلاف نمای ظاهری که شباهت هايي با سمند دارد، کابین دنا کاملا متفاوت نسبت به سایر محصولات ايران خودرو است و با نیم نگاهی به خودروهای روز جهان طراحی شده است. کیفیت کلی مواد مورد استفاده در داخل اتاق مناسب است، خصوصا مونتاژ قطعات که با دقت مناسبی انجام شده است. قطعات چوبی کابین دنا کیفیت مناسبی دارند و جلوه لوکسی به اتاق بخشیده اند.

lm39ybn50bt98mylg13.jpg

داخل دنا از نظر فضا نمره قبولی را به خود اختصاص میدهد و صندلی های جادار آن همه چیز را برای مسافرت خانوادگی مهیا میکنند، خصوصا فضای مناسب صندلی های ردیف عقب که در اکثر خودروهای این کلاس آنچنان جادار و راحت نیستند، اما در دنا مشکلی از نظر فضای پا و سر برای سرنشینان ردیف عقب احساس نمی شود. البته در این میان شايد بهتر بود كه ميزان نرمي صندلي ها قدري بيشتر ميشد تا آسايش و راحتي سرنشينان به حداكثر خود نزديك شود. صندلی راننده به صورت برقی در شش جهت تنظیم میشود و تنظیم برقی آیینه های جانبی و قابلیت جمعشوندگی اتوماتیک آنها نیز راحتی مناسبی در اختیار راننده قرار میدهند.
 

خودرو دنا از نگاهی دیگر


نمایشگر جلو به صورت لمسی قابل تنظیم است و منوی فارسی، کار کردن با آن را آسان کرده است. طراحی فرمان و مجموعه نشان دهنده جلوآمپر نیز نسبت به خودروهای این رده جذاب است و علاوه بر ادوات كنترلي كروزكنترل، دکمه هاي تنظیم سیستم صوتی نیز روی غربيلك فرمان قرار گرفتهاند. صندوق بار 500 لیتری بسیار جادار نیز یکی از مهم ترین مواردی است که نظر خانواده های پرجمعیت را به خود جلب میکند. تهویه مطبوع كاملا اتوماتيك دنا عملکرد مناسبی دارد و برای ردیف عقب نیز به دریچه مجزا مجهز شده است.

جدال چهل ميليوني دنا پیشرانه EF7 ملی 1.7 لیتری را در دل خود جای داده است، پیشرانه ای که 114 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور در دسترس راننده قرار ميدهد. گرچه چالاكي دنا در شتاب گيري هاي اوليه به اندازه خودروهايي مثل 206 نیست، اما کشش مناسب پیشرانه در دورهای بالاتر همان چیزی است که یک سدان خانوادگی به آن احتیاج دارد. به لطف استفاده از دريچه گاز برقی، حساسیت پدال گاز مناسب است و به تحريك آن توسط راننده واكنش هاي مناسبي نشان ميدهد. فرمان نیز عملکرد دقیقی دارد و دقت آن نسبت به قبل يعني خودروهاي خانواده سمند و سورن بیشتر شده است.


xzbwp0707n0hq1t08hz.jpg

ترمزهای دنا عملکرد مناسبی در متوقف کردن این خودرو دارند. در طول حرکت، مساله مهمی که توجه سرنشینان را به خود جلب میکند و باعث میشود تا موضوعاتي همچون شتاب اولیه را فراموش کنند، سواری نرم و کمتکان این خودرو است. به طوری که اگر از خودرویی همچون 206 صندوق دار پیاده و سوار بر دنا شوید، به خوبی به سواری نرم و بی تکان دنا ایمان پیدا می‌‌‌کنید، موضوعي كه نشان ميدهد ايران خودرو در تعريف مصاديق تجمل براي يك خودروی نیمه لوكس داخلي به بيراهه نرفته است. در کل باید دنا را قدمی بلند رو به جلو از ايران خودرو به شمار آورد.

این خودرو مناسب کسانی است که به دنبال یک سدان خانوادگی جادار و زيبا با امکانات و تجهيزات مناسب هستند و توقع قابلیت های حرکتی آنچناني (مثل شتاب اوليه) از آن ندارند. اما از رقبای چینی دنا نیز نمی توان گذشت که با چهره های نسبتا مناسب و برخورداری از آپشن های مناسب، نظر تعداد زیادی از خریداران را به سوی خود جلب کرده اند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم لیفان 620 به عنوان یکی از نزدیکترین رقبای دنا چه ضعف ها و قوت هایی دارد.
 



لیفان 620
 

m4caok59wxlmhsqcb295.jpg


شركت کرمان موتور که تا چند سال پیش به مونتاژ خودروهایی نظیر دوو و فولکس گل در ایران شهرت داشت، مانند اکثر خودروسازان كوچك داخلي چند سالی است که به تولید خودروهای چینی در ایران روی آورده است. کرمان موتور محصولات شركت هاي لیفان و جک را در ایران مونتاژ میکند و نخستین بار با مونتاژ سدان های لیفان شروع به ساخت خودروهای چینی در كشورمان کرد. لیفان به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ و نه چندان باسابقه چینی، فعالیت خود را در سال 1992 آغاز کرد و نخستین محصول خود را با نام 520 در سال 2005 به بازار فرستاد. اما سدان بزرگتر، 620 نام دارد که در سال 2009 يعني 1388 معرفی شد.

این خودرو در چین با نام لیفان سولانو شناخته می شود و غیر از چند کشور دیگر، مونتاژ آن از سال 1389 در ایران نیز آغاز شده است. کرمان موتور ابتدا لیفان را با پیشرانه 1.6 لیتری عرضه کرد، اما پس از مدتی نمونه 1.8 لیتری تیپ لوكس را نیز به سبد محصولاتش اضافه کرد که از نظر قدرت موتور و سطح تجهیزات رفاهی، از نمونه 1.6 لیتری برتر است. طراحی ظاهری 620 نسبت به سایر هموطنان جدیدش که طراحی های مدرن تری دارند، کمی قدیمی و ساده به نظر میرسد و در مقایسه با ظاهر محصولات جدید اين شركت چنگی به دل نمیزند، اما وجود مواردی نظیر دستگیره کرومی درها، جلوپنجره براق، نوار LED پایین چراغهای جلو و نبود ضربه گیرهای پلاستیکی روی درها، چهره 620 را از سادگی خارج کرده اند. یکی از مهمترین ضعف های لیفان، کیفیت پایین رنگ بدنه است که با ضربه هاي نه چندان جدي کنده میشود. طراحی اتاق و تزيينات داخلی نیز همچون نمای ظاهری، جذاب و رقابتی نیست.
 

7y0i89ldnpo1etim8zw.jpg


برای رنگ بندی کابین از فام روشن استفاده شده است و قسمت فوقانی داشبورد و رودريها از رنگ طوسی تیره برخوردارند. صندلي ها با چرم مصنوعی روکش شده اند که برای خودرویی در این بازه قيمتي گزینه قابل قبولی به شمار میرود. تزيينات داخلی طرح چوب روی کنسول جلو و رودريها ادامه پیدا کرده و کیفیتی معمولی دارد، اما مهمترین نکته ای که به ذوق سرنشینان میزند، کیفیت پایین قطعات براقی است که طرحی مشابه فلز دارند.

فرمان 620 خوش دست است و از فرمان خودروهای اروپایی الگو گرفته است. دکمه های تنظیم سیستم صوتی نیز روی آن نصب شده، اما قطعات نقره ای رنگ روی آن کیفیت قابل قبولی ندارند و اين طور به نظر ميرسد كه پس از مدتي، رنگ آن از بين خواهد رفت. سیستم صوتی لیفان مناسب است و از یک صفحه نمایشگر لمسی و شش بلندگو تشکیل شده است. دور محل قرارگیری سوییچ چراغهای کوچکی تعبیه شده تا در تاریکی شب موجب سردرگمی راننده نشود. روشنایی داخل خودرو نيز به صورت اتوماتیک تنظیم میشود. صندلیها سفت هستند، در مسافرت های طولانی چندان راحت نیستند و سرنشینان را کلافه می کنند. ارتفاع زیاد صندلی ها نيز باعث شده تا سایش سر افراد قد بلند با سقف اجتناب ناپذیر باشد.

فضای ردیف دوم نیز چندان بزرگ نیست و با اضافه شدن نفر سوم در این قسمت، از راحتی سرنشینان كاسته میشود. مزيت لیفان 620 نسبت به رقبا، صندوق بار بزرگ و جادار آن است که با ظرفيت زياد، مورد توجه افرادی که به دنبال حمل حجم زیادی از بار با خودرو هستند قرار ميگيرد، اما طراحی نامناسب لولاهای درِ صندوق، بخشی از فضاي مفيد براي جابه جايي وسايل را اشغال و اين كار را تا حدودي دشوار میکند.


w4nk84rdh1b4rb1o0xnl.jpg


پیشرانه 1.8 لیتری 620 از ساخته های لیفان به شمار ميرود که گفته ميشود با همکاری شرکت ریکاردو انگلستان انجام شده است. بر خلاف اغلب خودروهاي امروزي، فضای باز زیادی در داخل محفظه موتور به چشم می خورد. پیشرانه در حالت درجا کم صدا و کم لرزش است، اما در دورهای بالای 2500، رفته رفته صدای موتور افزایش یافته و به علت نوع عایق بندي کابین، بخش زیادی از این صدا به داخل اتاق سرنشينان منتقل میشود. لرزشی خفیف نيز در بازهاي از دور موتور در دورهای حدود سه هزار به بعد حس می شود که بعد از مدتی کار کردن پیشرانه، دیگر چندان محسوس به نظر نمي آيد. از دیگر مواردی که آرامش کابین را مختل می کنند، می توان به صدای سوت باد در دورهای بالا و صدای برخورد تایرهای نه چندان باکیفیت چيني با زمین اشاره کرد.

پیشرانه لیفان 131 اسب بخار توان و 160 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یکی از نقاط قوت این پیشرانه، کشش بالا در دنده های چهار و پنج است که در سربالایی ها – هنگامي كه سرعت خودرو زياد است- به كمك راننده مي آيد. ليفان 620 از مصرف سوخت مناسب برخوردار است و در هر 100 کیلومتر در شرايط استاندارد، حدود هفت تا هشت لیتر بنزین میسوزاند. در لیفان 620 خبری از سینی موتور نیست و ارتفاع بالای پیشرانه و حذف سینی باعث شده تا گردش هوا در پیشرانه بهتر باشد و البته این اقدام يعني حذف سيني زير موتور با قوانین آیرودینامیکی در تناقض است. گيربكس پنج دنده لیفان مشکلات عمده مدل X60 را ندارد. کورس دنده های این گيربكس پایین است، اما کلاچ سفتی دارد و مجموعه صفحه کلاچ آن نیز از ضعف هایی برخوردار است كه نیاز به تعویض زودهنگام دارد.


7bh6o61kh2hforidteny.jpg


اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید و در فصول گرم به دمای هوا حساس هستید، لیفان 620 را انتخاب نكنيد، چرا كه کولر این خودرو عملکرد ضعیفی دارد و از این نظر با بسياري از خودروهاي ديگر قابل رقابت نيست. ضعف سیستم تهویه به شدت باد و میزان سرما باز میشود، اما عملکرد بخاری رضایت بخش است و بعد از مدت کوتاهی از روشن شدن خودرو، باد گرم تولید میکند. فیلترهای اتاق نیز ضعیف هستند و هنگام روشن بودن سیستم تهویه و باز بودن دريچه ورود هوا، دود خودروهای اطراف و هوای نامطبوع به سرعت به مشام سرنشينان منتقل میشود. عملکرد فرمان لیفان نرم و راحت است و از ترمز مناسبی بهره میبرد و از این نظر امتیازی مشابه دنا را به خود اختصاص میدهد، اما در زمینه ایمنی از محصولات جدید چینی قدري عقب است.

فنربندی لیفان قدري سفت است. سيستم تعلیق 620، سيستم قديمي یکپارچه است که باعث انتقال تکان های مسیر به بدن سرنشینان و ادوات داخل خودرو میشود، به همين دليل پس از مدتی کارکرد، بروز سروصداهای اضافی از بعضی نقاط نیز مزید بر علت میشود. در خاتمه بايد گفت گرچه ليفان به دليل استفاده از پيشرانه لیفان X60 از توان و گشتاور مناسبي برخوردار است، اما از نظر کیفیت و ایمنی امتیاز بالايي را به خود اختصاص نمی دهد و از این نظر باید قبول کرد که دنا جایگاه متفاوتی نسبت به آن دارد. نكته ديگري كه شايد يكي از مهمترين پارامترها در خريد خودرو باشد و نبايد از نظر دور داشت، ميزان افت قيمت خودرو – چه در حالت صفر و چه در حالت كاركرده – است كه البته خودروهاي چيني در سال هاي اخير در اين زمينه خبرساز شدند و 620 نيز با چندين ميليون تومان تفاوت منفي ميان قيمت كارخانه و بازار (قيمت كارخانه حدود 46 ميليون تومان و قيمت بازار، زير 40 ميليون تومان) از اين قاعده مستثنا نيست. 

* هفته نامه ایران خودرو

همراه مکانیک



دیدگاه ها

احمد: 1394/10/1913:21:37،
336
99
خاک تو سرم کنم چه اشتباهی کردم رای دادم هیچی تغییر نکرده بدتر هم شده دلار الان 3700 شده من به امید 2000 تومان بودم
تندر90: 1394/10/1913:54:40،
144
317
فقط ال90 ارزش خرید ماشین ایرانی را دارد و بس!
فافا: 1394/10/1914:03:37،
190
202
ال 90 تو شتاب و دوام از هر دوتاشون سره
درسته ظاهرش جالب نیست ولی ماشین جونداری هست.
پوريا: 1394/10/1914:04:40،
116
39
نبرد 40 مليوني ها!!
اولا" 40 مليوني ها از چين تا ايران 20 مليون هم نميارزه.قيمتش رو بيخودي بردين بالا با گمرك و ....
ثانيا"ظاهرا" فقط نبرد بين دنا با ليفان 620 شكست خورده و از دور خارجه!
تشويققققققققققققققققققققققققققققققققققققققق!
احسان: 1394/10/1914:24:21،
107
184
خداییش دنا خیلی خوبه. من 6 ماه دادم با رانندگی باحاش حال میکنم. بهتر مکعب قوطی ال لگنه
دوستان خبره راهنمایی کنند لطفا: 1394/10/1915:12:29،
29
33
بین سی تا چهل تومان حالا یه خورده بالا پایین چی خوبه.

ضمنا مسافرت برو هستم، مصرف بنزین خیلی مهم نیست برام، ولی قطعه و تعمیرات خیلی مهمه، ضمنا امنیت هم داشته باشه،

بسیار منت می‌گذارید اگر راهنمایی کنید، پیشاپیش تشکر می کنم.
فرهاد : 1394/10/1915:29:06،
88
27
هرچی میخری لیفان نخر
كره اي پرست قديم: 1394/10/1915:49:12،
44
29
هيوندا النترا و كيا سراتو هم سيستم تعليقشون از نوع قديمي يكپارچه هست چون خودروهاي ارزوني خستند اونها هم سواري خشك و افتضاحي دارن و بعد ي مدت ب سروصدا ميفتن
پاسخ به مشاوره : 1394/10/1916:10:28،
61
38
ال نود و دنا و پارس lx از بقیه بهتره

دنا موتور و گیربکس و بازار بد آپشن خوب راحتی و صندلی ها معمولی
ال نود جاده بد راحتی و صندلی خیلی بد آپشن خیلی بد موتور گیربکس خوب
پارس lx صندلی و موتور و گیربکس خوب آپشن متوسط
زیزو: 1394/10/1916:24:11،
58
24
یه حرفی من دارم ایا دنا ایرانیه،اونم برید ببینید همه چیزش چینیه،هر وقت خودرویی تولید کردن که همه قطعاتش ایرانی بود میگیم خودرو داخلی،وگرنه دنا هم قطعاتش چینیه
د: 1394/10/1917:31:01،
42
23
فقط یه چیز دنا رو در هاش جایی برای قفل کردن درهاش نداره یدونه دکمه هست اونم رو داشبورد که کل در ها رو باز و بسته میکنه
اگه دکمه کار نکرد سیستم برق دچار مشکل شد چی
حتی بی ام دبلیو و بنز یا چینی ها هم رو در هاشون جایی برای قفل کردن یا باز کردن در ها دارن
یه لحظه اتیش گرفت درهارو باز نکرد چی میشه
پاسخ به دوست : 1394/10/1917:34:37،
28
71
به نظر من پارسxumبهتره بخری

نیما: 1394/10/1917:59:38،
49
26
یکی از جذابیت های فوق العاده دنا که توسط مهندسین هوشمند این مرز و بوم ابداع شده قطع شدن نمایشگر ماشین در هنگام حرکت است !!!!!

روش هم می نویسه به دلیل قوانین راهنمایی رانندگی در هنگام حرکت نمایشگر قابل استفاده نیست !!!!!

=)))))
‌تعمیر کار خودرو: 1394/10/1919:34:31،
39
25
خودرو چینی همشون بی کیفیت است و خرابی زیاد افت قیمت زیاد
محمود مکانیک: 1394/10/1919:36:52،
49
54
دوستان گول نخورید ال نود خرابیش بسیار زیاده همش تو تعمیر گاه است
حسین: 1394/10/1919:46:39،
31
26
* هفته نامه ایران خودرو

خسته نباشند از تحیلیل ایران خودرو
از قدیم گفتن کسی نمیگه ماست من ترش هست

لطفا کسی نقد کند خودش محصول رو نساخته باشه
هادی : 1394/10/1921:15:48،
27
27
پاسخ به نیما من دنا دارم این رو راهنمایی رانندگی گفته ولی 50 تومن بدی به نصاب یه قطعه هست اونو در میاره بعدا نشون میده
تشکر: 1394/10/2000:53:19،
24
19
با تشکر از شما

به این نتیجه رسیدم که پارس lx یا آل 90 از بقیه بهتر هستند، چون من گاهی از خارج از کشور میام ایران و دلم می خواد ایران را بگردم و برای همین یه ماشین ارزان می خوام که اذیت نکنه.
بسیار ممنونم از دوستانی که مودبانه و مهربانانه راهنمایی کردند.


امیدوارم همگی موفق باشید.
محمد پارسا: 1394/10/2003:33:10،
29
28
من عاشق خودرو های چینی هستم ‏،‏ قیمت پائین همراه با کیفیت عالی
آرش: 1394/10/2008:53:09،
28
18
در جوا محمود مکانیک: کجا زیاده؟ من 4 ساله دارم یه پیچ عوض نکردم
نوید: 1394/10/2011:09:49،
25
20
مخصوصا لیفان رو بژ انتخاب کرده که یه تبلیغ خوب برای دنا بشه ولی دوتاشون چینی هستند وفرقی با هم ندارن حیف 40 م پول بی زبون .حالا بیا اون پولو در بیار.
محسن: 1394/10/2321:11:58،
26
19
باسلام من اول سال 94 یه دنا به 48 میلیون خریدم و برج 6 به 40 تومن با کمال رضایت و شوق وذوق فروختمش ایراداتی که داشت: 1- جلوبندیش لق لق صدا میداد 2- از سرعت 110 بالاتر میرفتی احساس میکردی موتورماشین داره منفجرمیشه 3-سرعت 100به بالا صدای باد میپیچید تو ماشین 4- در دور بالا پارو که از رو کلاج برمیداشتی زوزه میکشید 5- شتابش قابل رقابت با پارس وال90 نبود 6-دستگیره در سمت شاگردو اگه محکم میکشیدی از تو در میرفت 7-مانیتورش در حال حرکت تصویر پخش نمیکرد و کلا هرفرمتی رو پخش نمیکرد 8-تو این 6 ماهی که من استفاده کردم جلو داشبردش کلا به صدا افتاده بود 9-موقعی که پشت فرمون مینشستم زانوم به زیر داشبورد گیرمیکرد کلا فکر کنم این ماشینو با تف به هم چسبونده بودن چون به هرجاش بد نگاه میکردی کنده میشد ایرادات دیگه ای هم داشت که فک کنم همین مطالب برای اونایی که میخوان تصمیم خرید بگیرن کافی باشه
a: 1394/10/1913:25:10،
87
34
تنها چیزی که به زهنم رسید اینه: مورچه چیه که کله پاچه اس چیزی بشه
amir: 1394/10/2000:12:38،
24
20
* هفته نامه ایران خودرو!!!!!
کاملا مشخصه که بدون جهت گیری این مطلب نوشته شده!! باید گریه کرد به حال خودمون
99: 1394/10/1913:32:07،
116
52
دناشون آشغاله دیگه چه برسه به لیفان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راد: 1394/10/1913:33:16،
131
60
جفتشون اشغال بخصوص دنا
اسی: 1394/10/1914:29:52،
59
55
من موندم طرف تا حالا دنا رو ازنزدیکم ندیده اومده راجع بهش نظر منفی میده. بابا با این پولی که میدی نسبت به آپشناش و ظاهر و داشبرد و هندلینگ خوب و ترمز عالی به نظرم معقول به صرفه هست
محمد: 1394/10/1914:39:17،
57
48
اتفاقا دنا بهتره توی این قیاس.
مجید: 1394/10/1913:36:26،
85
29
این EF7 رو که تو بازار و تمیرکارها میگن لوازمش به نسبت کم و گرونه و طرفدار دست دوش کمه و گریبکس زوزه می افته و ...
چینی هم که کلا ضرره و نه طرفدار دست دو داره و نه لوازم و خدماتش مثل ایرانی هاست
دنا: 1394/10/1913:37:25،
77
29
من حدود 5ماهه که دنا دارم ، به غیر از شتاب اولیه پایین ، مشکل دیگه ای نداشتم ، فقط ، ای کاش این خودرو به عنوان اولین خودرو دنده اتومات مطرح می شد
درضمن فضای محفظه موتور ، امکان استفاده از موتور 2000 سی سی را داره
امیدوارم ، ایران خودرو ، با توجه به انتظار مردم ، کیفیت خودروها رو در حد انتظار مردم بالاببره و مردم مجاب به خرید بشن
در غیر این صورت ، خودروهایی مثل دنا ، ظاهرا کاملا موقت با این کیفیت تولید می شوند
مهدي: 1394/10/1916:50:51،
32
30
اخه دوست عزيز ميگي ٥ماهه دارم و راضيم مگه چند كيلومتر رانندگي كردي باهاش .بذار يه ٢٥٠٠٠بره تو سرما و گرما اونوقت ميفهمي كه پولتو بيهوده خرج كردي
محمود: 1394/10/2314:03:56،
15
22
بنده حدود ده ماهه که دنا دارم و باهاش زیاد مسافرت رفتم. بطور کلی ازش خیلی راضی هستم. کیفیت ساخت نسبتا خوبی داره. البته قبلش سمند داشتم. در مجموع امتیاز بندی فنی و ظاهر و... خودروهای توی این رنج قیمتی ساخت داخل، این خودرو رو ما انتخاب کردیم.
هه: 1394/10/1913:38:19،
67
36
این اشغال ها دیگه چی اند حالا دنا یکم بهتره لیفان کجا دلم بزارم
arash: 1394/10/1913:40:13،
78
47
به نظر من دنا خیلی بهتر از لیفان هرچی باشه وطنی هست نه چینی از نظر کیفیت سواری هم که خیلی خوبه و امکانات رفاهی راضی کنندست ولی اگه قیمتش پایین تر بود گزینه خوبی برای خانواده های ایرانی هست
مسعود: 1394/10/1913:43:23،
53
202
دوستان کدومشو بخرم :
لیفان +++++
دنا _ _ _ _ _
د: 1394/10/1917:44:41،
24
44
Xumبخر
علی جون: 1394/10/1913:44:16،
80
49
واقعا جفتش حیف پوله
آخه موتور ef7 هنوز مشکل برقی و روغن ریزی داره
مخصوصا ecu این ماشین ها کیفیت پایینی داره و اعصاب و روان آدم رو بهم میریزه
یه سر به نمایندگی ایران خودرو بزنید تا ببیند دنا کم عیب نداره
ماشین چینی هم که صاحب اول و آخرش خودتی
776: 1394/10/1914:00:07،
37
17
این لیفان که همش بد بود که هست پس چرا روز اول وزارت صنایع اجازه ساخت انرا داد دور ریختن دسترنج مردم بخاطر پورسانت قرارداد
مهدی: 1394/10/1914:46:36،
60
39
این مقاله کاملا جانبدارانه و به هدف تخریب لیفان و افزایش اقبال به دنا تهیه شده .دنا تا 52 ملیون فروخته شد الان 39 ملیون هم کسی نمیخره.وقتی خاموش میشه موتور جوش میاره.سروصدای داخل کابین از پراید بدتره و ...لیفان قویترین ماشین زیر 60 ملیون است و پر آپشن ترین خودرو در رنج قیمتی خود است.در این مقاله فقط نقاط قوت دنا با نقاط ضعف لیفان مقایسه شده ولاغیر
ایرانی: 1394/10/1914:01:14،
48
29
جهت اطلاع عرض میکنم. بنده سمند ای اف سون 93 داشتم که خودم صفر تحویل گرفتم-مشکلاتش 1- مونتاژ قطعات داخل کابین و بدنه درحد بسیار بد-2- جنس قطعات به خصوص روکش صندلی و کفی ماشین افتزاح 3- موتورش از روز اول ریپ داشت تعمیرگاه مجاز گفت طبیعیه به همین راحتی قضیه حل شد 4- دو بار کیلومت شمار قطع شد که ماشین توی جاده به سختی حرکت میکرد هر دوبار نمایندگی عوض کرد باز دوباره قطع شد 5- یک هفته زیر ماشین روغن جمع میشد که بردم نمایندگی- همه این اتفاقا تا 37000 کیلومتر عمر ماشین افتاد ما که فروختیم شما اگر قصد دارید بخرید بیشتر تحقیق کنید
علی: 1394/10/1914:02:24،
87
32
واقعا پول دادن ب خودروی چینی حرام است.
من ام وی ام ۵۳۰ دارم...باز لگن ایرانی رو میشه یه جور ردش کرد ولی ماشین چینی مشتری اول و اخرش خودتی مگراینکه ۱۰ تومن راضی باشی ضرر کنی! .. گول ظاهر این چینی هارو نخورید ک بدجور پشیمون میشید،سه تومن خرج لاستیک و کمک فنر کردم بازم همون آش همون کاسه، ذاتش خرابه کلا..ماشین تو این مملکت در حال حاضر واسه قشر متوسط فقط تندر ۹۰ ..والسلام.
عرفان : 1394/10/1914:40:32،
56
68
ال نود +++
206 صندوقدار v8 _ _ _
رضا: 1394/10/1919:51:03،
29
30
تندر واقعاخودروی خوبیه بخصوص برای قشرمتوسط البته بشرطی که بتوان باقیافه ان کنارامدچون بعدازمدتی خسته کننده میشود اماازلحاظ کیفیت واقعایه سروگردن بالاتزازخودروهای ایرانی وچینیه پارس LXبازارفروش بسیارخوبی داره وخودروی چینی دردسرعظیم هم خدمات هم فروش
امیر: 1394/10/1914:12:58،
33
42
من بیشتر از سه سال لیفان 620 با موتور 1800 سی سی داریم.چنان از طراحی دنا تعریف کردین ک حیرت کردم به عنوان مثال قاب پلاک عقب خودرو شبیه کار دستی پیش دبستانی است.یکی از نکات قوت لیفان رنگ آن است که شما عکس اینو گفتین.یکم واقع بینانه لطفا بنویسید.قبل از لیفان 206 خشک داشتیم به دلیل کم آن ظرف یکسال عوض کردیم لیفان ک بعد سه سال هنوز جواب گو هست.
رضا: 1394/10/1914:16:34،
38
21
مدت سه سال 620 داشتم همه چی داره وخوب هم هست ولی گاشکی ایران خودرو ان را تولید میکرد .نه کرمان مو تور .
ایران خورو به خاطر تولید انبوه وخدمات پس از فروش توسط خودش یا تعمییرکاران سطح شهر امنیت خاطر بسیار زیادی برای خانوادها ایجادمیکنه
وهمیشه حتی اشغالترین تولیدش هم مشتری داره ولی لیفان به خاطر تولید کم وتغییر مدل که هرروز میده نه خدمات داره نه یدکی برای مثال مدل 520 لیفان که هرکی داره باید مراقب باشه خراب نشه یا تصادف نکنه
کرمان موتور مشتری اول و آخرش خودت هستی من تجربه تلخی در این زمینه داشتم دیگه تا آخر عمرم ماشین چینی نمیخرم غلط کرم
امیر: 1394/10/1914:16:55،
37
34
دنا را نداشتم ولی دیوانگی است 14 میلیون بابت بدنه متفاوت با سمند و چهار تا اپشن الکی انرا انتخاب کنید!بنده یک سال است لیفان 620 خریداری کردم و از لحاظ به روز بودن و امکانات بیشتر و کیفیت ساخت بهتر نسبت به دنا از ان راضی هستم.البته خنکی
وپرتاب باد ان کم است ولی با شارژ گاز مناسب این مشکل قابل
حل است.
کامیار: 1394/10/1914:18:32،
35
27
با سلام شما اگه به قیافه دنا توجه داشته باشین متوجه میشین که هیچ یک اجزا بهم نمیخورن
آرش66: 1394/10/1914:19:43،
34
27
همه اینها درست. فقط یکی از دوستان به من بگوید تفاوت فنی و ساختاری دنا با سمند EF7 چیست؟ اگر همه ی اینهایی را که بابت تعریف از کیفیت دنا نوشتید درست است، پس برای سمند EF7 هم درست است، منتها با 14 میلیون تومن پول ناقابل کمتر! ضمن اینکه موتور EF7 واقعن پردردسر است و مشتری دست دوم خیلی کمی نیز دارد.
آرش: 1394/10/1916:10:40،
34
21
تفاوت در كيفيت قطعات مشترك و كيفيت منتاژ قطعات هست
به عنوان مثال داشبرد جديد پژو پارس و ٤٠٥ رو با هم مقايسه كنيد با اينكه طراحي هر دو كاملا يكسان هست ولي كيفيت متريال پارس بهتر از ٤٠٥ هست اين مورد در دنا و سمندهم مشهوده
مرتضی: 1394/10/1914:34:08،
35
25
دنا توی بازار 45 تومنه یعنی 3 تومن گرونتر کارخونه. اون موقع لیفا توی کارخونه 44 تومنه توی بازا 38 ال 39 . حالا خودتو قضاوت کنین
محمد: 1394/10/1914:39:07،
29
19
سلام به دوستان
من 206 دارم و میخوام به خاطر مسافرت های نسبتا زیادی که میرم یه ماشین جادار و امن تر و خانوادگی تر بگیرم و حدود 40 پول دارم و نهایتا تا حدود 50 هم میتونم هزینه کنم
از ظاهر ال 90 خوشم نمیاد و سمند و پژو پارس هم بیشتر شبیه ماشین های کرایه ای شده و بنابراین انتخاب خاصی تو این شرایط فعلی نمیمونه و بیشتر همین دنا یا لیفان 620 و x50 و جک 5 رو تو این قیمت ها دیدم و تحقیق میکنم
نظرات سایت ایران جیب هم مدتی دیگه ( شرمنده ) ارزش فنی و اطلاعاتی سابق نداره و در مورد هر ماشینی که صحبت میشه فقط میگن آشغاله همه هم میدونن تویوتا و هیوندا و ماشین های 120 میلیون به بالا زمین تا آسمون فرق دارن و اگه پول داشتم خودم تویوتا کمری میگرفتم
ولی صحبت اینه که تو این رنج قیمت بهترین انتخاب آدم چی میتونه باشه
لطفا اگه پیشنهاد ماشین دیگه ای دارید بفرمائید و یا به نظرتون دنا و یا x50 و..بگیرم ؟
بازم ممنون
رضا: 1394/10/1915:25:17،
32
45
داداش به نظر من با این پنجاه تومنت بگرد یه ماکسیمای تمیز مدل 83 یا 84 پیدا کن، حدود یکی دو میلیونم همون اول خرجش کن بعدش با خیال راحت سوارش شو. نه غصه ی افت قیمتش رو میخوری و نه اینکه ماشین آشغال سوار میشی.
اشکان tt: 1394/10/1916:03:05،
32
33
اگه 40 میخای بدی پارس tu5بگی بدلیل آپشن بنزین موتور خوب و کیفیت و امکانات و راحتی صندلی ها برای جاده که هیچ ماشین ایرانی و چینی نداره (ماشین داداشم)
................................................................................
x50 هم که مثل 206 داخلش کوچیکه به دردت نمیخوره
دنا آپشن عالی صندلی ها یکم خشک و موتور و گیربکس بد . مخصوصا تو دور پایین (خودم دارم )
...............................................................................
اگه 60 تومن داری میتونی یه b50f بگیری
آرش : 1394/10/1916:15:51،
27
28
تا سقف ٥٠ تومن
تو نمونه هاي كاركرده تا ٥٠ تومن فقط مگان دنده اي خوب ميتوني پيدا كني
تو نمونه هاي صفر از بين پارس دنا و تندر دنده اي و اتومات ميتوني انتخاب كني
من پارس رو ترجيح ميدم واقعا نسبت به قيمت مي ارزه و بازار دست دوم خوبي هم داره
امین: 1394/10/1916:38:58،
29
34
با 50 میتونی یه جی 5 اتومات مدل 93 کم کارکرد تمیز پیدا کنی!
د: 1394/10/1917:53:28،
19
30
پارس بخر که هم مشتری داره امکانات مناسبی هم الان روش هست صندلی هاشم که نرم و بهتر از دنا و چینی هاس
یاlxبخریاxum
که lxیکم تو سربالا کم میاره صداش کمتره
Xumهم صداش یکم بیشتره زیاد نه ها یکم ولی نسبت به ال ایکس شتاب و کشش بهتری داره
مصرف بنزیناشونم یکی دو هزار تومن فرق میکنه
آرش: 1394/10/1917:54:54،
21
31
با حدود 50 تومن ساندرو بگیر . من قبلا 206 و بعد ال 90 داشتم از هر دو بهتره .
مزایای ساندرو : زیبایی . جاداری . دوام . قیمت مناسب نسبت به ماشین های خارجی .
لوازم یدکی و خدمات خوب .
ضمنا تمام وسایل بجز لاستیک و باتری و صندلی خارجی و مرغوب هستند
علی: 1394/10/1917:56:39،
24
27
من با 49 تومن ساندرو اوتومات گرفتم .
راضی هستم . تمام قطعات خارجی هستند و کیفیت مناسب دارند .
ماشین هم فضای خوبی داره
ما هم مثل شما بودیم: 1394/10/1917:58:19،
25
23
ما هم مثل شما بودیم بعد کلی تحیق که این اینجاش بده اون اونجاش بده آخرش یه پارس xumمشکی گرفتیم
که نه مشکل افت قیمت چینی ها رو داره
نه مشکل موتور گیربکس ef7
از دنا و جک و لیفان هم ارزونتره
البته الان قیمتش رفته بالا ولی بگردی میتونی یکی تمیزشو بخری
یا هم میتونی ثبت نام کنی صفرشو فک کنم تو سایت لگن ساز هست
ما هم مثل شما بودیم: 1394/10/1918:03:10،
25
20
راستی بگم ها کارت طلایی شم 4ستارس تا 60هزار کیلومترم خدمات میدن
مثل روغنو فیلترو اینجور چیزا
FullHD: 1394/10/1921:35:44،
24
17
سلام
50 الی 60 هزینه کن،یه مزدا۳ تمیز، کرولا2006 و یا آوانته سرحال بگیر
افت قیمت نداره امتحانشم پس داده
درهرصورت آرزوی موفقیت دارم براتون
شاد و سلامت باشی
میلاد: 1394/10/1914:41:42،
57
30
تا 40 میلیون . به ترتیب اولویت
1. پارس تندر
2.پارس tu5 . (البته از هر 5 تا شاید یکی خوب در بیاد )
و نویسنده گویا در باغ نیست لیفان 620 خط تولیدش جمع شده.
3. دنا هم گزینه خوبیه . اگه بخوای ایراد در بیاری از هیوندای و بنزش هم ایراد در میاد . تو ایران مهم اینه ماشین راه بره . و بعدا ازت بخرن . موافقاش +++
HAMID: 1394/10/1915:53:45،
36
18
پارس تندر که الکی 1.5 گرونتره e2 بهتره
پارسlx هم یک استثنا تو ماشینای ایرانیه که هم آپشن خوبی داره هم کیفیت و موتور خوب و هم قیمت مناسب نسبت به بقبه البته
د: 1394/10/1917:48:00،
28
34
پارسxumبهتره یه تحقیقی بکن
درسته موتور زانتیا نمیشه ولی کشش و قدرت بهتری نسبت به ef7 .tu5داره
رضا: 1394/10/1923:07:43،
19
19
پارس tu5 دارم مدل 94/5 کد 28512 تا الان 8000 کارکرد داشته
محاسن:
کم مصرف ( شهر 8 جاده 6/5) - صندوق جادار- راحتی سرنشین - کم صدایی موتور - کولر و بخاری خوب - ترمز های عالی
معایب : خشکی داشبورد - شتاب اولیه پایین




ممد: 1394/10/1914:59:27،
27
39
207 فراموش نکنید تو این رنج خیلی خوبه
ttoreight: 1394/10/1915:05:09،
41
34
به نظر من توی این رنج قیمت، JAC J5 دستی میتونه گزینه بهتری نسبت به دنا، لیفان 620 و چری 315 باشه...
لیفان 1600: 1394/10/1915:17:59،
35
17
لیفان فقط سری های اولش خوب یادش بخیر سال 90 . 18 میلیون بود انصافا با اون پول هیچی مثلش پیدا نمیشد مشکل خاصی هم که اذیت کنه پیدا نکرد
عرفان: 1394/10/2107:45:42،
22
19
با 18 تومن سال 90 میشد یه 207 بخری
رضا: 1394/10/1915:27:13،
44
20
شک نکن دنا
افرادی همانند شما بعد چند سال مجدادا تمایل به نوکردن ماشین دارند .
که تازه آنوقت متوجه میشوید که کسی در ایرا ن ماشین چینی شما را نمیخرد و شما نمیتوانید به آرزوی خود جهت خرید ماشین نو برسید.
باور نمیکنی بروبخر
بهزاد تحریم: 1394/10/1915:48:34،
31
26
به اینکه نمیگن مقایسه. این مقاله همش تعریف از دنا و نفرین لیفان بود. ایران جیب عزیز یه خورده منصف باش. البته من همشونو رد میکنم ، ولی اگه قراره واقعاً نقد کنید، باید منصفانه باشه.
حمید: 1394/10/1919:01:46،
42
23
سمند ef7 سال 91 دارم 150 هزار تا رفتم هیچ خرجی هم نداشته الانم میخوام دنای صفر بگیرم...
محمود ببری: 1394/10/1921:31:19،
35
24
سلام هموطنان درسته دنا وسمند مالی نیست ولی جوانهای ایرانی به حد توانشون اونا را ساختن چرا اینقدر سرزنش ،پس ناسیونالیستیون کجا رفته!
حالا هر کی !!: 1394/10/2009:30:56،
24
19
توان ایرانی از این بیشتر هست و خیلی بیشتر هست متاسفانه مافیا و مدیریت نا صحیح باعث و بانی این توان عقب مانده هستش!!!!!!
عباس زاده: 1394/10/1922:27:29،
20
20
هفته نامه ایرانخودرو اینو ننویسه چی بنویسه !! یک مشت حرف بی حساب و بدون رفرنس علمی . امیدوارم دوستان فرصتی داشته باشند تا هردو خودرو را تست کنند و پی به کیفیت بسیار بالاتر لیفان ببرند . من هر دو خودرو را تست کرده ام و واقعا لیفان کیفیت بالاتری از هر نظر دارد .
ویتس: 1394/10/1923:39:53،
27
17
دوستان من که میگم چه کاری هست وقتی داریم اینقدر پول میدیم بهتر نیس یه کم بزاریم روش یه پورشه پانامرا یا بنز اس کلاس یا هم ب ام و 7 بخریم؟!!!!!!!
نوید: 1394/10/2000:37:18،
26
27
دنا40 نمی ارزد لیفان هم از ان بدتر.
فرزاد: 1394/10/2009:07:30،
25
24
اینا 4 میلیونی هستند نه چهل میلیونی!
فرهاد: 1394/10/2012:48:15،
24
19
دنابهترينه ايناهمش حرفه نسبت به ليفان وجك وماشيناي توليدداخل بي نظيره .ايناييكه ميگيددنابيخوده بايدسوارش بشي يه بچرخي تابدونيدواقعادناحرف نداره
sefid2: 1394/10/2112:53:32،
24
23
سلام دوستان
اغلب بايد تاسف خورد .
سال گذشته در جاده نيكشهر به چابهار دوخودرو يكي پارس وديگري سورن جمعابا يازده سرنشين ولي چشمتان روز بد نبيند الهي .آمين.پنج كودك خردسال وبقيه هم تا 35 سال, پس از برخورد خودروها و آتش گزفتن يكي ,دربهاي سورن به دليل قفل بودن اتوماتيك آن باز نشد و سورن هم آتش گرفت و كسي نتوانست نجاتشان دهد وهمه زنده زنده سوختند دوخانواده جوان كودك زن ......اگر دنا هم اين طور باشد نخريد دوستان به خودتان رحم كنيد زن وبچه تان چه گناهي كرده اند خون اين يازده نفر به گردن كيست ...خدا از آنها نگذرد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل