کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت خودرو در بازار تهران + لیست قیمت


کد خبر : ۱۸۵۱۶چهارشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳:۴۷۱۸۸۶۷ بازدید

بازار خودروهای داخلی پس از سه هفته متوالی که با افزایش هیجانی قیمت مواجه بود، طی هفته جاری به آرامش نسبی رسید. بنا به گفته فعالان ...
افزایش قیمت خودرو در بازار تهران + لیست قیمتافزایش قیمت خودرو در بازار تهران + لیست قیمت

بازار خودروهای داخلی پس از سه هفته متوالی که با افزایش هیجانی قیمت مواجه بود، طی هفته جاری با افزایش نسبی مواجه شده است . بنا به گفته فعالان بازار عامل اصلی افزایش قیمت خودروها در هفته‌های گذشته تحویل خودروهای تسهیلاتی بود که سبب کاهش عرضه خودرو در بازار شد؛ بنابراین با کمبود خودرو در بازار، قیمت‌ها به شکل هیجانی افزایش یافت. اما در حال حاضر به دلیل تحویل بسیاری از خودروها، بازار بار دیگر روی آرامش را به خود دید و قیمت‌ها ثبات خود را حفظ کرده‌‌اند.

از آنجا که کاهش عرضه خودروها در بازار در شرایط کنونی در حال رفع شدن است بنابراین فعالان بازار از فروکش کردن قیمت‌ها طی هفته‌های آتی خبر می‌دهند و پیش‌بینی می‌کنند که به‌دلیل عدم تمایل مشتریان به خرید، قیمت خودروهای داخلی بار دیگر روند کاهشی را دنبال خواهد کرد. بر این اساس نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت نیز پیش‌بینی می‌کنند که بازار خودرو طی ماه جاری و بهمن‌ماه نیز همچنان با عدم‌مراجعه مشتریان به بازار مواجه باشد، اما با رسیدن ماه اسفند و نزدیک شدن فصل خرید شب عید مشتریان ممکن است بازار خودرو بعد از یکسال روی رونق را به خود ببیند.


قیمت تولیدات داخلی

اما سری به بازار بزنیم و ببینیم قیمت خودروها طی هفته جاری چه تغییراتی را به خود دیده است. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از ثبات قیمت این خودرو در هفته‌ جاری حکایت می‌کند. از سوی دیگر پژو 206 صندوقدار در مدل V8 نیز با حفظ ثبات قیمتی خود در بازار در حال حاضر 37 میلیون تومان قیمت دارد. پژو 405 که این هفته تغییر قیمتی را به خود ندیده، هم‌اکنون 29 میلیون تومان به فروش می‌رسد و سمند LX نیز حدود 30 میلیون تومان قیمت دارد. سمند نیز همانند هفته‌های گذشته بدون تغییرات قیمتی ثبات خود را حفظ کرده است.

اما از بازار رانا که دومین خودرو ملی ایران خودرو به‌شمار می‌رود نیز خبر می‌رسد، این خودرو بدون تغییر قیمت در هفته جاری، در حال حاضر 31 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود. فعالان بازار اما در مورد دنا نیز عنوان می‌کنند که این خودرو با افزایش قیمت 500 هزار تومانی طی هفته جاری مواجه شده است. با این حساب در حال حاضر برای خرید دنا باید 44 میلیون و 700 هزار تومان هزینه کرد و این در شرایطی است که قیمت خودرو موردنظر تا همین دو سه هفته پیش، زیر قیمت کارخانه (یعنی کمتر از 42 میلیون و 500 هزار تومان) بود. آن طور که ایران خودرویی‌ها عنوان می‌کنند، در طرح تسهیلات 25 میلیونی، استقبال نسبتا خوبی از دنا به عمل آمده که اگر این ادعا درست باشد، می‌توان افزایش قیمت آن را به ماجرای تحویل دناهای تسهیلاتی به مشتریان ربط داد.

پژو پارس سال هم اکنون با قیمت 35 میلیون و 200 هزار تومان و مدل دوگانه آن حدود 38 میلیون تومان قیمت دارد . پارس ال ایکس با موتور TU5 نیز در محدوده 39 تا 39.5 میلیون تومان معامله میشود .

سری هم به محصولات شرکت سایپا بزنیم، طی این هفته تغییری در قیمت تیبا رخ نداد، چه آنکه به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، تیبا در مدل صندوقدار خود هم‌اکنون 23 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. تیبا چند هفته‌ای می‌شود که در این قیمت ثابت مانده و تغییر خاصی را تجربه نکرده است. همچنین برای خرید پراید در مدل 131 نیز باید 19 میلیون و 700 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر در هفته جاری حکایت می‌کند. مدل 111 پراید نیز 20 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد که این موضوع نشان‌دهنده عدم تغییر این قیمت طی هفته جاری است. از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییر قیمت خاصی را طی هفته جاری تجربه نکرده‌اند. بر این اساس، سراتوی اتومات با قیمتی برابر با 87 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و برای مدل دنده‌ای آن نیز که در بازار کمیاب شده است باید حدود 71 میلیون تومان پرداخت کرد.


افزایش قیمت تندر 90

سری هم اما به خانواده تندر-90 بزنیم که اعضای آن طی این هفته با تغییراتی در قیمت مواجه شدند. تندر-90 هم جزو خودروهایی بود که در طرح فروش تسهیلاتی، ظرفیت آن به سرعت پر شد. هرچه هست، به گفته فعالان بازار قیمت تندر 90 در مدل پارس تندر و E2 پارس خودرویی آن افزایش یافته و این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 39 میلیون تومان دارد که این موضوع از افزایش 500 هزار تومانی این خودرو طی هفته جاری حکایت دارد. همچنین پارس تندر نیز که 1 میلیون تومان افزایش قیمت را طی هفته جاری به خود دیده، در حال حاضر 40 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد، اما از بازار تندر-90 مدل اتومات خبر می‌رسد که این خودرو، تغییر قیمت خاصی را طی این هفته تجربه نکرده است. با این حساب، تندر اتومات در حال حاضر با همان قیمت 46 میلیون تومان خود خرید و فروش می‌شود. این در شرایطی است که تندر اتومات روزگاری قیمتی بسیار بالاتر از حال داشت و حتی تا 57 میلیون تومان نیز پیشروی کرد، اما حالا بیش از 10 میلیون تومان کاهش قیمت را طی ماه‌های گذشته به خود می‌بیند. از سوی دیگر طی هفته جاری رنو ساندرو توسط شرکت پارس خودرو عرضه شد که در حال حاضر نیز این خودرو در بازار موجود است. رنو ساندرو در مدل دستی هم‌اکنون 46 میلیون تومان قیمت دارد و مشتریان برای خرید مدل اتومات این خودرو نیز باید 51 میلیون و 400 هزار تومان هزینه کنند.


ثبات قیمت وارداتی‌ها

هرچند بازار خودروهای داخلی با افت‌وخیز قیمتی مواجه بود، اما بازار خودروهای وارداتی به‌دلیل رکود موجود در بازار ثبات قیمتی خود را حفظ کرده است. هرچه هست، هم‌اکنون در بازار، هیوندایی سوناتا LF قیمتی برابر با 166 میلیون تومان دارد که این به معنی ثبات قیمتی این خودرو در بازار است. هیوندایی توسان 2016 نیز بدون تغییر قیمتی در هفته‌ جاری با قیمت 160 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اما از بازار محصولات کیا خبر می‌رسد که محصولات این شرکت نیز روزهای باثباتی را دنبال می‌کنند؛ بنابراین برای خرید کیا اپتیما 2016 باید 161 میلیون تومان هزینه کرد. سراتو 2016 نیز هم‌اکنون با قیمت حدود 122 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. محصولات تویوتا نیز در هفته جاری افت‌و‌خیز قیمتی نداشته‌اند؛ به‌طوری‌که تویوتا کمری GLX به قیمت 178 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. قیمت کمری هیبرید در مدل 2015 حدود 180 و در مدل 2016 حدود 195 میلیون می‌باشد . یاریس ‌هاچ‌بک 2016 نیز حدود 111 میلیون تومان قیمت دارد. در این میان اما تویوتا راو4 نیز در حال حاضر 212 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
 


* مشاهده کلیه قیمت ها از طریق لینک زیر : 

قیمت روز خودروهای داخلی و وارداتی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها