کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرفروش‌ترین شاسی‌بلند کشور چین در ایران مشتری ندارد!


کد خبر : ۱۸۵۱۳چهارشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۳۴۲۱۰۸۰ بازدید

در چند ماه گذشته، طبق آمار اعلام شده از طرف منابع چینی، پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، چین، یک خودروی وطنی ...
پرفروش‌ترین شاسی‌بلند کشور چین در ایران مشتری ندارد!پرفروش‌ترین شاسی‌بلند کشور چین در ایران مشتری ندارد!

در چند ماه گذشته، طبق آمار اعلام شده از طرف منابع چینی، پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، چین، یک خودروی وطنی برای خریداران محسوب می‌شود. هاوال H6 که توسط کمپانی گریت وال تولید می‌شود، با فروش 40 هزار و 311 دستگاه در آخرین ماه سال 2015 توانست مثل ماه‌های گذشته لقب پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند چین را بگیرد.

وقتی به این آمار نگاه می‌کنیم، متوجه برخی تناقض‌ها با خبرهای اعلامی از طریق برخی رسانه‌ها می‌شویم. در بازار خودروهای سواری و سدان، حرف اول فروش را برندهای مطرح دنیا می‌زنند و رتبه یازدهم فروش این بخش را یک برند چینی می‌زند. ولی همین برندهای پرفروش در بازار چین، به صورت مونتاژ و تولید داخل در بازار آنجا عرضه می‌شود که خود نکته مهمی است.

در بازار خودروهای شاسی‌بلند هم شاهد آن هستیم که سه خودروی پرفروش این بخش هم با برند و اصالت چینی عرضه می‌شود. در قسمت خودروهای MPV هم تا رتبه هفتم فروش، نشان داده می‌شود که اهالی چین، راغب به خرید خودروی چینی هستند. جالب است بدانید که همین هاوال H6 در بازار ایران که توسط شرکت دیارخودرو با قیمت 94 میلیون تومان عرضه میشود طرفدار بسیار کمی دارد و خیلی از خریداران تیگو5، هایما S7، جک S5 و... اصلا این خودرو را نمی‌شناسند. 

* حسین دلاور - روزنامه دنیای‌خودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها