کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تسلط شرکت‌های آمریکایی بر اقتصاد جهان


کد خبر : ۱۸۵۰۶چهارشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵:۱۰۱۷۸۴ بازدید

شرکت‌های آمریکایی مانند اَپل یا آمازون در بازار بورس از سایر شرکت‌های جهان بسی پیشتر هستند. در تحقیق روزنامه آلمانی هندلزبلات 10 شرکت پرارزش ...

شرکت‌های آمریکایی مانند اَپل یا آمازون در بازار بورس از سایر شرکت‌های جهان بسی پیشتر هستند. در تحقیق روزنامه آلمانی هندلزبلات 10 شرکت پرارزش دنیا در بازار بورس همگی از آمریکا هستند. آلمان جایی در این رده‌بندی ندارد.


tthur0ar0t5dpiw64i9s.jpg


هزار درصد در ۱۰ سال

شرکت آمریکایی اَپِل، که در زمینهٔ طراحی و تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتر فعال است، در حال حاضر پرارزش‌ترین شرکت جهان است. ارزش سهام این شرکت حدود ۵۵۰ میلیارد یورو (حدود ۶۰۰ میلیارد دلار) است. این مبلغ بیش از قدرت صنعتی کشور سوئد است. در ۱۰ سال گذشته ارزش بورس اپل هزار برابر شده است. محصول آی‌فون شرکت اپل در حال حاضر یکی از منابع سرشار درآمد آن است.


آلفابت خود را به رده دوم رسانده است

مردم جهان با مراجعه همه روزه به موتور جست‌و‌جوی گوگل اطلاعات مورد نیاز خود را در میان صفحات وب می‌یابند و آلفابت (که بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌اش گوگل است) از این جست‌و‌جوی مردم جهان سود فراوان می‌برد. این شرکت بزرگ آمریکایی اکنون خود را از رده پنجم به مقام دومِ پرارزش‌ترین شرکت‌جهان رسانده. آلفابت ارزش بورس خود را به ۴۷۴ میلیارد یورو (بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار) رسانده است.


مایکروسافت

شرکت آمریکایی مایکروسافت با اختلافی اندک پس از آلفابت قرار دارد. این بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی نرم‌افزار به نسبت سال گذشته یک رتبه پائین‌تر رفته است و مقام سوم در میان پرارزش‌ترین شرکت‌های جهان در بازار بورس را داراست. به این ترتیب سه مقام برتر شرکت‌های‌جهان به شرکت‌هایی اختصاص دارد که در ارتباط با انقلاب دیجینتالی فعال هستند.


شرکت‌های آمریکایی در راس بازار بورس

هر ۱۰ شرکت پرارزش دنیا در بازار بورس همگی آمریکایی هستند. در کنار شرکت‌هایی که در ارتباط با انقلاب دیجینتالی فعال هستند، شرکت‌هایی با فعالیت‌های سنتی نیز هستند که در رده‌های بالای بازار بورس جهان قرار دارند. یکی از این شرکت‌ها کنسرن نفت اکسون موبیل است که در مقام پنجم بازار بورس است. شرکت‌هایی چون جنرال الکتریک در مقام هشتم و شرکت داروسازی جانسون و جانسون در مقام نهم هستند.


آمازون، تازه وارد سال

جف بزوس، موسس شرکت آمریکایی تجارت الکترونیکی آمازون، می‌تواند به خود ببالد. این شرکت که سال گذشته در رده چهل‌و‌دوم شرکت‌های پرارزش و موفق دنیا در بازار بورس بود، اکنون تا مقام ششم این جدول بالا آمده است. آمازون در آلمان به خاطر شرایط کاری نامناسب موجود برای کارکنان‌اش، بارها با انتقاد رسانه‌ها و اعتصاب کارکنان‌اش روبرو بوده است.


قوی‌تر شدن فیس‌بوک

تارنمای فیس‌بوک هم اکنون مقام هفتم شرکت‌های پرارزش دنیا در بازار بورس را به خود اختصاص داده است. این شبکه اجتماعی در حال حاضر حدود یک میلیارد و ۴۰۰ هزار نفر عضو دارد. شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس و ویدیوی اینستاگرام و همچنین برنامه پیام‌رسانی فوری واتس‌اَپ نیز اکنون بخشی از فیس‌بوک شده‌اند. ارزش سهام این شرکت بیش از ۲۷۰ میلیارد یورو (حدود ۳۰۰ میلیارد دلار) است.


پرارزش‌ترین و موفق‌ترین شرکت آلمانی

روزنامه آلمانی "هندلزبلات" اعلام کرده است که شرکت داروسازی بایر Bayer آلمان که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دارو در آلمان و جهان شناخته می‌شود، مقام پنجاه ‌و‌هفتم را در شرکت‌های‌ پرارزش دنیا در بازار بورس دارد. ارزش سهام این شرکت داروسازی و شیمیایی که در شهر لورکوزن آلمان فعالیت می‌کند ۹۶ میلیارد یورو است.


وداع با فولکس واگن

رسوایی تقلب در تست تشخیص‌دهنده‌ی آلاینده‌های بیش از ۱۱ میلیون دستگاه خودرو سبب شد که شرکت فولکس واگن به شدت آسیب ببیند. این شرکت که سال گذشته در بازار بورس در میان ۱۰۰ شرکت پرارزش دنیا قرار داشت، به رده‌های پائین‌تری سقوط کرده است. شرکت خودروسازی دایملر بنز اما موفق شده در مقام هشتادوسوم خود بماند. در مجموع ۶ شرکت آلمانی موفق شده‌اند در بازار بورس در فهرست ۱۰۰ شرکت پرارزش دنیا جای گیرند.


ارزش نجومی سهام ۱۰۰ شرکت پرارزش دنیا

در پایان سال ۲۰۱۵ میلادی ارزش سهام ۱۰۰ شرکت پرارزش دنیا در بازار بورس باز هم افزایش یافته و به مبلغی حدود ۱۴ هزار میلیارد دلار رسیده است. این مبلغ بیشتر از مجموع قدرت اقتصادی کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا، کانادا، هند و اندونزی است. در میان این ۱۰۰ شرکت پرارزش دنیا در بازار بورس ۲۶ شرکت اروپایی، ۱۷ شرکت آسیایی و ۵۴ شرکت آمریکایی وجود دارند



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها