کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

5 راه طلایی برای کاهش هزینه اینترنت


کد خبر : ۱۸۴۳۷دوشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸:۴۷۴۰۱۴ بازدید

ایران درعین این‌که قعرنشین سرعت اینترنت درجهان است، از نظر هزینه یکی از صدرنشین‌ها به‌شمار می‌آید. درباره میزان اختلاف قیمت اینترنت ...

شهروند| ایران درعین این‌که قعرنشین سرعت اینترنت درجهان است، از نظر هزینه یکی از صدرنشین‌ها به‌شمار می‌آید. درباره میزان اختلاف قیمت اینترنت ایران با سایر کشورها، گزارش‌های متعددی تهیه شده و این موضوع حتی به مرکز پژوهش‌های مجلس نیز کشیده است. به‌طوری که براساس گزارش بهارستان‌نشین‌ها پهنای باند ٢٥برابر گران‌تر از قیمت خرید به دست کاربران ایرانی می‌رسد. با این وجود علاقه ایرانی‌ها به پیام‌رسان‌های ارتباطی و اینترنت همراه موجب شده است که هزینه ثابتی درسبد بیشتر خانواده‌ها تعریف شود و آن هزینه‌ای است که برای اینترنت موبایل می‌پردازند. هزینه‌ای که بنا به ‌گفته کاربران گاهی بیشتر از میزان مصرف واقعی آنها به‌نظر می‌رسد. علت این موضوع مصرف‌کننده‌های پنهانی است که در گوشی‌های هوشمند به کمین اینترنت نشسته‌اند و بخش دیگری از آن به رفتارهای مدیریت نشده کاربران برای مصرف اینترنت، مربوط می‌شود. دراین گزارش 5 راهکار اساسی برای کاهش هزینه‌های اینترنتی‌تان پرداخته‌ایم.  

مرورگر مناسب نصب کنید

هنوز بسیاری از صفحات وب برای استفاده موبایلی مناسب نیستند و به همین دلیل حجم زیادی از اینترنت شما را می‌بلعند. برای مرور صفحات اینترنتی به مرورگرهای ویژه‌ای نیاز دارید که اطلاعات را برایتان فشرده‌سازی کند و مصرف اینترنت‌تان را کاهش دهد. به‌عنوان مثال Chrome Beta جدیدترین مرورگر گوگل است که قابلیت فشرده‌سازی اطلاعات درخواستی را دارد. برای فعال‌کردن قابلیت فشرده‌سازی اطلاعات باید در نوار آدرس مرورگر این عبارت را تایپ کنید:   chrome:  //flags در قسمت تنظیمات مرورگر عددی مقابل عبارت Experimental Data Compression Proxy قرار دارد که این عدد را enable کنید. گزینه دیگر برای یک مرورگر کم‌مصرف Opera Mini است که توسط شرکت اپرا طراحی شده است. اپرا سابقه طولانی برای طراحی مرورگرهای کم‌مصرف دارد و Opera Mini جزو جدیدترین نسخه مرورگرهای کم‌مصرف این شرکت به شمار می‌آید که بین کاربران نیز بسیار پرطرفدار است اما اگر دنبال یکی از کم‌مصرف‌ترین مرورگرها هستید TextOnly گزینه خوبی است. این مرورگر همان‌طور که از اسمش معلوم است، تنها فایل‌های متنی را به شما نمایش می‌دهد و از نمایش عکس، تبلیغات، صدا یا فیلم جلوگیری می‌کند. این کار باعث می‌شود میزان مصرف پهنای باند شما ٨٠ تا ٩٠‌درصد کاهش یابد.

برنامه‌های سارق را به دام بیندازید!

برخی از برنامه‌های تلفن همراه مخفیانه پهنای باند شما را شکار می‌کنند. آنها به محض اتصال به اینترنت به‌صورت خودکار و بی‌اجازه به‌روزرسانی می‌شوند. گاهی اوقات شبکه‌های اجتماعی که در تلفن همراهتان استفاده می‌کنید یا سرویس‌های ‌ایمیلی، آپدیت می‌شوند و تمام این موارد ماهانه حجم قابل‌توجهی از مصرف اینترنت شما را به خود اختصاص می‌دهند. برای کنترل این موضوع باید برای به‌روزرسانی برنامه‌هایتان محدودیت قایل شوید. برای این کار می‌توانید به‌روزرسانی برنامه‌ها را مشروط به اتصال به اینترنت بدون سیم یا وای‌فای کنید یا این‌که به‌روزرسانی‌ها را غیرفعال کنید. اگر انتخاب شما گزینه اول یعنی به‌روزرسانی مشروط است، از فهرست برنامه‌های گوشی‌تان
 Play Store را اجرا کنید. menu را فشار دهید و settings را انتخاب کنید. وضع گزینه Update over Wi-Fi only را به حالت On تغییر دهید.

اما اگر انتخاب شما گزینه دوم است و می‌خواهید به‌روزرسانی برنامه‌ها تا زمان مورد نظرتان به تعویق بیفتد، روی ابزار Settings کلیک کنید. Wireless & Networks را انتخاب کنید و درنهایت به بخش Data Usage وارد شوید. حالا کلید منو را از روی تلفن همراه خود فشار داده و علامت چک ‌مارک کنار عبارت Restrict background data را فعال کنید.

برای هر محتوایی نسخه پشتیبان نیاز نیست

تهیه نسخه پشتیبان یکی از مواردی است که باعث مصرف بیهوده اینترنت شما می‌شود. نیازی نیست از هر فعالیت شما نسخه پشتیبان تهیه شود و این فرآیند را تنها به موارد خیلی ضروری محدود کنید. به‌عنوان مثال گوگل پلاس از تمام عکس‌ها،  ویدیوها، فایل‌های متنی ارسالی به شما و حتی جست‌وجوهای اینترنتی‌تان نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. برای کاهش مصرف اینترنت‌تان به تنظیمات این برنامه‌ها سرکشی کنید و گزینه تهیه پشتیبان را غیرفعال کنید.

گزینه آف‌لاین را فراموش نکنید

گزینه آف‌لاین یکی دیگر از مواردی است که به کاهش مصرف اینترنت کمک می‌کند. اگر برخی محتواهای اینترنتی را بارها و بارها استفاده می‌کنید، با انتخاب گزینه آف‌لاین مانع از دانلود تکراری شوید. به‌عنوان مثال گوگل مپ یکی از این موارد است. وقتی حالت آف‌لاین را برای گوگل‌مپ انتخاب کنید، نقشه‌های موردنظرتان پس از یکبار دانلود بارها و بارها قابل استفاده هستند و نیازی نیست برای هربار استفاده از این نقشه‌ها به اینترنت متصل شوید و دوباره دانلود کنید.

ولخرجی را کنار بگذارید

حالا که با روش‌های بالا میزان مصرف‌تان را تا حد زیادی به کنترل خود درآورده‌اید، بهتر است برای استفاده از محتوای اینترنتی نیز ولخرجی و دست‌ودلبازی را کنار بگذارید و دقیق و حساب‌شده عمل کنید. به‌عنوان مثال ضرورتی ندارد درهر شرایطی از تلویزیون، پلیرها (پخش‌کننده‌ها) یا رادیوی اینترنتی استفاده کنید. این موارد یکی از گزینه‌های پرمصرف اینترنت به شمار می‌آیند. اگر آهنگی را دوست دارید به جای این‌که بارها و بارها آن را از پلیرها و رادیوی اینترنتی گوش دهید، یک‌بار آن را ذخیره کنید و هر زمان دوست داشتید، گوش دهید. برای تماشای تلویزیون اینترنتی نیز به گزینه‌های پربیننده و توصیه سایر کاربران بسنده کنید و تمام وقت خود را برای تماشای برنامه‌ها و پیداکردن محتوای جالب هدر ندهید. به جز این می‌توانید لینک صفحه موردنظرتان را ذخیره کنید و در زمان دسترسی به اینترنت وای‌فای ویدیوهای موردنظرتان را ببینید. علاوه بر رادیو و تلویزیون اینترنتی اپلیکیشن‌های ارتباطی نیز نقش مهمی درمصرف اینترنت دارند. گسترش استفاده از پیام‌رسان‌های ارتباطی در ایران باعث شده است، کاربران روزانه تعداد زیادی ویدیو دریافت کنند که بسیاری از آنها صرف‌نظر از محتوای ضعیف و نازل، تکراری هستند. اگر در یک گروه عضو هستید و به‌طور مستمر آن را پیگیری می‌کنید، ناخودآگاه حجم بالایی ویدیو را تماشا می‌کنید که مدیریت استفاده از اینترنت را از دست شما خارج می‌کند. برای تماشای ویدیوها گزیده عمل کنید و هر فیلمی را که به دست‌تان می‌رسد، دانلود نکنید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها