کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

بله به خرید خودروهای ایرانی !

کدخبر:۱۸۴۱۴یکشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۴۲۵۸۲۲ بازدید

وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو حال و هوای بازار اتومبیل‌های داخلی را بعد از دوره‌ای رکود متحول کرد، تحولی که برای برخی خوشایند و ...
بله به خرید خودروهای ایرانی !

وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو حال و هوای بازار اتومبیل‌های داخلی را بعد از دوره‌ای رکود متحول کرد، تحولی که برای برخی خوشایند و برای بسیاری ناخوشایند بود.

طرح خرید اقساطی خودرو طرحی بود که پس از کمپین «نه به خرید خودروهای ایرانی» اجرایی شد. اجرای این طرح باعث شد در کمتر از دو هفته بیش از 130 هزار خودرو که در پارکینگ‌های خودروفروشان ایرانی خاک می‌خورد به فروش برسد، خودروهایی که معلوم نیست کی به دست خریداران برسند...


برای برخی مردم پس‌انداز 25 میلیون تومان کار ساده‌ای نیست

علی محبی، یکی از شهروندان کرجی که از طرح فروش اقساطی خودرو استقبال کرده و برای خرید خودرو اقدام کرده است، اظهار کرد: واقعیت این است درشرایط فعلی، درآمدهای درصد قابل توجهی ازمردم به قدری نیست که بتوانند پول پس‌انداز کنند. بیش از 70 درصد جامعه ما را اقشار متوسط به پایین تشکیل می‌دهند، یعنی کسانی که به زحمت از پس مخارج و هزینه‌های روزمره خود برمی‌آیند. بدون شک برای این افراد پس انداز 25 میلیونی برای خرید خودرو کار ساده‌ای نیست.

وی ادامه داد: نرخ سود تسهیلات خرید خودرو که از طریق بانک‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد، به قدری بالاست که کمتر کسی می‌تواند برای دریافت وام خودرو اقدام کند. طرحی که اخیرا برای خرید خودرو اجرا شد، شرایط ماشین دارشدن کسانی را فراهم کردکه رانندگی با خودروی شخصی را جزو اهداف بلند مدت زندگی خود قرار داده بودند. با این طرح تعداد زیادی از متقاضیان خرید خودرو توانستند با چهار یا پنج میلیون تومان صاحب خودرو شوند.

محبی اضافه کرد: از آنجا که نرخ سود وامی که در این طرح برای خرید خودرو به متقاضیان داده شده، پایین است، مردم به راحتی می‌توانند وامی را که دریافت کرده‌اند، در بازه زمانی چهار ساله پس بدهند.


طرح فروش اقساطی خودرو به سود مردم نبود

سینا کرمی، یکی از مخالفان طرح فروش اقساطی خودرو نیز به ایسنا گفت: این طرح به هیچ وجه به نفع مردم نبود و فقط جیب خودروسازان را پر کرد. بانک مرکزی با ارائه تسهیلات خرید خودرو صرفا زمینه رونق بازار فروش دو خودروساز بزرگ کشور را فراهم کرد. قرار بود مدت زمان پرداخت تسهیلات دریافتی برای خرید خودرو هفت ساله باشد که در نهایت به چهار سال تقلیل یافت.

این شهروند کرجی یادآور شد: علاوه بر این قرار نبود اجرای این طرح در کمتر از یک هفته متوقف شود. همچنین با اجرای این طرح خودروسازان توانستند، خودروهایی را که چند سال در انبارهایشان مانده بود، به فروش برسانند. تعداد زیادی از این خودروها به دلیل رکود بازار، بیش از دو سال در انبار و پارکینگ خودروسازان مانده بودند و همین موضوع باعث استهلاک بسیاری از قطعات آنها از جمله لاستیک شده است.

وی اضافه کرد: اگر وضعیت کسانی را که از این طرح استقبال کرده‌اند، بررسی کنیم متوجه می‌شویم که بیشتر نمایشگاه داران و کسانی که وضع مالی خوبی دارند متقاضی این طرح بوده‌اند. اکثر کسانی که از این طرح استقبال کرده‌اند خودروی شخصی دارند و می‌خواهند بعد از مدتی خودرویی را که خریداری کرده‌اند، با قیمت خوب به فروش برسانند و از این طریق 25 میلیون تومان پول نقد گیرشان بیاید.

این شهروند گفت: برخی از مردم برای ثبت نام در این طرح خودروی قدیمی خود را فروختند تا بتوانند با پول آن برای خرید خودروی نو اقدام کنند اما اجرای این طرح در یک هفته به اتمام رسید. حالا تکلیف این افراد چیست که هم خودروی قدیمی شان از دستشان رفته و هم نمی‌توانند خودروی نو داشته باشند؟


خرید و فروش در بازار اتومبیل به صفر رسید

محمد کلامی، یکی از فعالان صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل کرج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با اجرای این طرح، رکود حاکم بر وضعیت این صنف بیشتر شده است. شرکت‌های بزرگ خودروسازی با این طرح در عرض چند روز بیش از 110 هزار خودرو را به فروش رساندند و میلیارد‌ها تومان سود نصیب خود کردند. همچنین با اجرای این طرح خرید و فروش در بازار اتومبیل به صفر رسیده و وضعیت فعالان این صنف بدتر شده است.

وی گفت: بسیاری از کسانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند تا زمانی که خودروی نو خود را تحویل نگیرند، خودرو قدیمی خود را به فروش نمی‌رسانند، به همین دلیل باید منتظر باشیم تا زمان تحویل خودروهای جدید برسد تا شاید وضعیت فعالان صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل قدری بهتر شود.


اجرای طرح خرید اقساطی خودرو مشکلات ساختاری دارد

مرتضی کریمی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناس ارشد مسائل خودرو نیز به خبرنگار ایسنا گفت: اعطای وام با اعتبار ۲۵ میلیون تومان با هدف شکستن رکود حاکم در بازار خودرو و کمک به فروش تولیدات داخلی خودرو در ابتدا واکنش مثبت مصرف کنندگان خودرو که با کمبود نقدینگی جهت تامین خودرو مورد نیاز روبرو بودند را در پی داشت.

وی افزود: الگوی خرید خودرو در بسیاری از کشورها پرداخت تا سقف ۸۰ درصد قیمت خودرو به صورت وام است که مصرف کننده ایرانی هم با این رویکرد در این طرح شرکت کرد تا بتواند با مبلغ کمی و به کمک این اعتبارات صاحب خودرو شود. طرح فروش اقساطی خودرو درظاهر طرحی کارآمد بود ولی پس از اجرایی شدن مشکلات ساختاری زیادی در اجرای آن ایجاد شد.

کارشناس مسائل خودرو ادامه داد: اولین اشکال این طرح، نقض شدن هدف اصلی این طرح بود که حمایت از تولید داخلی و خروج نسبی رکود بخش تولید خودرو بود، چرا که با تخصیص این وام به خودروهای چینی که در عمل بخش عمده آن وارداتی است، اعتبارات بانک مرکزی که حدود یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، جهت حمایت از تولید کنندگان خودروهای چینی صرف شد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد کرج گفت: در اجرای این طرح به نوعی عدم شفافیت کافی مالی از میزان سود بازپرداخت و سردرگمی مصرف کنندگان در خصوص دوره بازپرداخت که از هفت سال به چهارسال کاهش پیدا کرد، وجود داشت.

کریمی افزود: نگاه آماری به میزان فروش انواع خودروها این واقعیت را مشخص می‌کند که توان مالی نزدیک به ۸۰ درصد خریداران در حد ارزان ترین و به طبع آن کیفیت‌های پایین‌تر خودروهای تولیدی است. این مساله چالش پیش رویی را گوشزد می‌کند که همان آینده و تضمین بازپرداخت اقساط این وام است.

وی یادآور شد: با تزریق این حجم اعتبار نه مشکل کیفیت پایین خودروهای داخلی که عامل تاثیرگذاری در رضایت مندی بلندمدت مشتری‌های این بازار است، حل شده و نه راه حلی بلند مدت برای خروج از باراز رکودی خودرو ارائه شده است.

باید پذیرفت این طرح تنها مسکنی مقطعی برای خروج ۱۱۰ هزار خودروی تولیدی انبار شده در پارکینگ‌های کارخانه‌های خودروساز بود.

* ایسنا

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

تحریم خودرو: 1394/10/1310:34:22،
377
35
این افرادی که با وام 25 میلیونی ماشین خریدن دو سه ماه بعد از تحویل گرفتن ماشین میفهمن چه اشتباهی کردن

دقیقا زمانی که اسیر نمایندگیهای بی وجدان شدن
212: 1394/10/1310:54:18،
59
370
فکر نکنم کسی رو مجبور کردن ماشین ایرانی بخرن !!!

خیلی ناراضی هستید میتونید خودروی وارداتی بخرید چند صد میلیون تومان !

یا پای پیاده گز کنید! واسه سلامتی هم خوبه !
پاسخ: 1394/10/1310:55:58،
76
156
داداش اگه نخرن چی کار میتونن کنن؟
شما فقط بلدید بگید تحریم
نمی دونید راه درست چیه
اگه مردم همینها رو هم نخرن چه جایگزینی هست براشون با 20 - 30 تومن؟
یه موقع می گن تحریم گوشت مرغ ، بجای مرغ گوشت قرمز و ماهی بخورید ولی نمیشه مثلا نون رو تحریم کرد چون جایگزینی نداره
من اگه بخوام ماشین نو بخرم ( دست دوم نمی خرم چون ماشین نو که این باشه وای به حال کارکرده اش ) با 30 تومن مجبور همینا رو بخرم
کوکی: 1394/10/1311:15:28،
96
19
تنها راه پیروزی تحریم خرید هستش.مگه درآمد ها چقدر زیاد شده که بخوان ملت ماشین 40تومنی سوار بشن.40ماه اگه نخوری و نپوشی و قیمت ها هم بالا نره تازه میشه پول لگن ایرانخودرو.شرکت های خودروسازی فقط 2راه دارند.یا از تکنولوژی روز برای تولید استفاده کنند و هزینه تمام شده خودروهاشون رو پایین بیارن.یا تعطیلش کنن.
آلبالو: 1394/10/1312:00:41،
113
17
اونایی که تحریم کردن با قدرت سر حرفشون ایستادن دلیلشم اینه که فروش خودروسازا نزدیک صفره و اوضاع خرابشون همچنان خراب میمونه

دولت چند بار میخواد با مسکن رفع درد خودروسازان را بکند؟
سعید: 1394/10/1313:56:23،
24
44
من سمند پایه گازسوز ثبت نام کردم.چون شدیدا ماشین لازم بودم با 200 تومن شیتیل به مسئول فروش نمایندگی پس از سه هفته (قبل از موعد قرارداد) تحویلش گرفتم و تا حالا هم 4000 کیلومتر باهاش راه رفتم. به دادم رسید تو این برف و بارون.
مجبور بودم مجبور! میفهمی!
mehdi: 1394/10/1314:31:47،
43
9
دوستانی که میگن شب عید افزایش تقاضا داریم، مگه آجیل شب عیده؟
دلتون هوش باشه همانطور که پارسال شب عید واویلا بود امسال هم میشه
تا قیمت ها پایین نیاد خبری نیست، 2016 شده میا و هیوندا و تویوتا هنوز 2015 میفروشن (میندازن)
حسن: 1394/10/1400:36:13،
17
7
آقای 212 پای پیاده چرا تا وقتی با یه تلفن 10 مین بعد ماشین دم خونست!!!!
برای یک سمند:
سالی 1000/000 فقط بیمه ثالث
3تا تعویض روغن در سال میشه 200/000
تعویض لاستیک بعد از 4 سال 450/000 (سالی 150/000 )
بنزین سالی 250/000
دیسک و صفحه و ... و هزینه تعمیرات این سمند 70% چینی که بعد از 2 سال شروع میشه و تصادفی که مقصر باشی وافت سالی 1/000/000 خودرو فدای سرتون!
حسن: 1394/10/1400:36:28،
16
9
ادامه.....
جمع بزن ببین سالی چقدر میشه؟؟ حدودی 1/500/00 !ماهی 125/000!
خیلیا مجبورن بدون وسیله برن محل کار!
واسه خونه مادر پدرو... هم اگه ماهی 10بار بری با آژانس میشه 400/000 در ماه
سالی 1بار مسافرت با وسیله بری و کرایه کنی 7 روز میشه 1/000/000 تومن
در وض خیالت راحته که جهت تسریع مرگ و میر هموطنامون به خودرو ساز داخلی کمک نکردیم
شاید خیلی ها موافق این داستان نباشن ولی در کل وسیه اونم ایرانی یعنی ضرر!
فرزاد: 1394/10/1910:52:09،
8
5
بعضی ها خودشون رو میزنن کوچه علی چپ میگن داداش ماشین نخریم پس پیاده گز کنیم؟ ماشین نخریم چی بخریم؟ جایگزین چیه؟!!
این افراد انگار همین دیروز با اصحاب کهف از خواب تو غار بلند شدند در صورتی که نهضت تحریم از روز اول گفت فقط ماشین دست دو.
صفر داخلی نه صفر خارجی هم نه.
فقط و فقط ماشین دست دوم.
فرزاد : 1394/10/1310:34:50،
94
198
به نظرتون آخر سال ماشین گرون میشه+++ یا ارزون -----
007: 1394/10/1311:05:37،
36
12
پارسال که این طرح هم نبود بجز دو سه مدل همه با برج 9 و 10 فرفی
نداشت حالا که تا دوماه دیگه هم این 110هزار خودرو میاد تو بازارفکر
کنم بازار شب عید واویلا
یقینا: 1394/10/1311:40:41،
27
86
یقینا گرون میشه!
6 ماه بود که بازار خودو راکد بود
الان همه دارن تو کف قیمت خرید میکنن
قطعا شب عید با افزایش تقاضا قیمتها صعودی خواهد بود


یادتون هم نره که مخاطبان این سایت تصمیم گیرنده بازار نیستند و فقط شعار توخالی میدن!
مثلا ال90 دو هفته پیش 38.800 تا 39 بود اما حالا 39800 تا 40 هست !
شیخ ووئر: 1394/10/1312:46:06،
65
13
پس قراره گرون بشه جناب یقینااا؟!
اونوقت با ورود 110000خودرو تازه؟؟؟؟؟؟؟
وقتی خودرو های تازه وارد بازار بشه همه فروشنده میشن و خیمت ها پایین میاد ...امسال معکوس سالهای گذشته خواهد بود
جواب به شیخ وونر: 1394/10/1315:27:14،
14
20
شیخ عزیز نصف بیشتر خودرو ها تحویل مشتریها شده
الباقی هم تا آخر سال تحویل می دن
اونوقت کارخانه خودرو صفر نداره که بفروشه چون همه رو پیش فروش کرده
بعد تو بازار ماشین صفر نایاب و گرون می شه
همین الان هم می تونی به سایت فروش ایران خودرو بری ببینی
هیچ ماشینی واسه فروش فوری ندارن حتی سمند که همیشه موجود بود
یقینا: 1394/10/1402:21:36،
11
12
خوشم میاد خودم که بیخیال جواب دادن به شیخ وتر شدم ولی یه آدم حسابی جوایشو داد!
اقا دم شما گرم!

فرزاد: 1394/10/1910:55:25،
7
5
برای منی که تحریم کردم خیلی ارزون میشه.
چون من ماشین صفر نمی خرم .
مجبورن به قیمت جهانی بدون تعرفه بیارن در خونه تقدیم کنن.
اونوقت هم نمی خرم بعد چون مجبورن هزینه های انبارداری و .... بدن هم ماشین میدن هم پول نقد که ماشین رو تحویل بگیرم.
کارخونه ها رو به اینجا میرسونیم که هم ماشین بدن هم پول نقد
علی: 1394/10/1310:36:12،
64
35
کسانی که کمپین راه می اندازید اگر می توانید کمپین نه به خودرو چینی را راه بیاندازید
ٰ‌
امین: 1394/10/1314:25:36،
20
8
میشه بفرمائید چرا باید نه به خودرو چینی گفته بشه؟
خوب بود تا 100 سال دیگه هم همه پراید و 405 سوار می شدند؟ اتفاقا به نظر من ورود خودرو های چینی بود که باعث ملت بیشتر به وضع تاسف بار خودروسازی کشور پی ببرند! وقتی همه دیدن چینی ها تونستند با قیمت کمتر خودرو بهتر از تولیدات داخلی تولید کنند همه فهمیدن تو خودرو سازی های ایران چه بخور بخوری هست! و چطوری مدیریت می شه!
وجود خودروهای چینی بود که یه تلنگری به داخلی ها زد. بخاط همین هم خیلی ها در مقابل خودرو های چینی جبهه گرفتن. البته خودرو های چینی همه با یک کیفیت نیستند. متاسفانه در ابتدا برندهای خوب چینی بدلیل شراکتشان با غربی ها نتوانستند وارد ایران بشن! انهایی هم که امدند برخی شان برند های خوش نامی هستند. مثل جیلی، فاو، جی ای سی و .... . به نظر شخص من یک مارک چینی اصل بهتر از ماک تقلبی پژو هست. و بدونید که همه خودرو های پژو در ایران فیک هستند.
سالار: 1394/10/1310:36:25،
95
13
وقتی کمپین میگه نه یعنی نه .حالا خوبه بازار با اینکار قفل شد؟
مهرداد: 1394/10/1314:24:29،
33
12
یک پیچ خودرو چینی میارزه به این فرقونا من جیلی اتومات گرفتم چندین ماه حرف نداره حالا هرکی میخواد هرچی بگه
هم ظاهرش عالیه هم مصرفش تا حالا هم هیچ مشکلی نداشتم
پاسخ به مهرداد: 1394/10/1315:29:35،
18
9
مبارک باشه مهرداد جون
دعا کن چیزیش نشه چون قیمت لوازمش با مازاراتی برابری میکنه
در ضمن تا آخر عمر هم باید نگهش داری چون مشتری اول و آخرش خودتی
امین: 1394/10/1319:55:39،
9
8
جیلی، بسترون و جی ای سی ماشین های خوبی هستند. هرکس به اندازه بودجه خودش هر کدوم رو بخره از لحاظ فنی راضی میشه! ولی جیلی افت قیمت خیلی زیادی داره! همین الان همه مدلاش 20 تومن زیر قیمت کارخونه تو بازار است! از طرفی جک و بسترون تو ایران تولید میشن و از لحاظ قطعه و خدمات بهترن!
Nima: 1394/10/1310:40:54،
54
10
اقا چرا فکر میکنید بانک مرکزی به خودرو سازها وام پرداخت کرده! اخه دولتی که پول نداره چطور میتونه وام بده! این لگن هارو اقساطی فروختن به ملت بدبخت بعدش جو دادن بانک مرکزی گفته دیگه نمیتونم وام بدم، عجب ملت ساده لوحی هستیم ما.
نوید: 1394/10/1311:54:34،
44
7
دقیقا همینه کدوم وام مگه آدم از این جیبش به اون یکی جیبش پول قرض میده.دولت به خودش ( خودرو ساز )وام میده؟
سینا: 1394/10/1310:41:27،
73
12
تنها راه ایران مونتاژ خودروهای بروز زیر قیمت 40 و 30 میلیون کره ای و فرانسوی و ... هستش . ما خودروساز نیستیم آقا جان . قبول کنین واقعیتو . امروز دنا ساختیم فردا چی ؟ با این سرعت پیشرفت دنیا
Mohamad: 1394/10/1310:45:53،
83
12
از ماه بعدی وقتی اکثرا تو پرداخت اقساطشون درماندن متوجه اشتباه بزرگشون میشن که نباید این لگن رو به این قیمت میخردیدن.اکثر کسایی که خردیدن به نون شبشون محتاج بودن چطور میتونن قسط پرداخت کنن
کیمیا: 1394/10/1310:58:54،
47
14
هنوز تحویل ندادن ..... مردم مسخره کردن این خودروسازها قرار بوده تحویل فوری باشه .... بعد یک ماهه ... بعد 45 روزه ... بعد 60روزه .. الان هنوز معلوم نیست کی تحویل میدن ... دروغ میگن ... ایران خودرو خیلی خیلی خیلی بد قول......فقط دروغ دروغ دروغ .. نمایندگی ها از اونا بدتر ............
محمود: 1394/10/1311:07:46،
14
32
فعلا در حال حاضر بهترین گزینه برای افرادی که توان خرید نقدی ماشین رو ندارند هستش
حسین: 1394/10/1311:17:21،
34
9
عزیزان دل تمام این حرفها که بازار گرم شده سیاه نمایی است اندکی دیگر صبر سحر نزدیک است
رضا: 1394/10/1311:18:45،
36
10
هر چی سر این مردم بیاد حقه
تحریم جواب میده
اگه واقعا مجبوری ماشین بخری خب مجبور نیستی حتما صفر بخری
2سال تحریم هماهنگ درست حسابی کنین همه چی عوض میشه
نه فقط خودرو همه چی کلا اگه هرچی گرونه رو تحریم کنین اونوقت ارزونی برمیگرده
وقتی هر چی گرون میشه براش صف میبندین چطور انتظار ارونی دارین؟
هیچ کجای دنیا با گرونی مثل مردم ایران رفتار نمیکنن
بیدار شین مردم تا کی اخه...
بهزاد : 1394/10/1311:22:43،
39
10
هرروز تو تعميرگاه خواهند بود ميگي نه حالا میبینی؟
عباس: 1394/10/1311:26:10،
36
10
متاسفانه تمام این رکود و وضعیت بد اقتصاد همه به خاطر وزرای بی کفایت دولت و بعضی از نماینده های مجلس مثل نماینده ارومیه است . اگر دولت مثل تمام دنیا تعرفه رو اصلاح و تو تولید دخالت نمیکرد و اجازه میداد مردم خودشون تصمیم بگیرن و ملت و اجبار به خرید تولید بی کیفیت داخلی نمیکردن الان وضعیت خیلی بهتر بود .
تحریم ابدی است: 1394/10/1311:27:21،
31
11
تحریم ابدی است با مسکن های الکی نمیتوان جلوی اراده مردم در نخریدن خودروی آشغال رو گرفت.....
نمی خریم برای همیشه
فرد: 1394/10/1311:30:55،
33
9
بلوار و اتوبان همونقدر نشانه تمدن شهری نیست که کارخونه تولید ماشین و صنعت چیپس و پفک نشانه مدرنیته و انقلاب صنعتی..
همه قرار نیست تولید کننده باشند.همونطور که همه قرار نیست در یک جامعه مرفه باشند.ولی همه قراره زبانی مشترک داشته باشند که بر مبنای ان فهم و درکی مشترک حاصل شه و هر کی در جایگاه خودش و حد خودش انسانی فهیم و محترم باشه.
حالا این چهار خط رو به این دولت مردا بفهمون.
هدايت: 1394/10/1311:57:15،
27
8
اگر قاچاق خودرو هم مثل لوازم خانگي و الكترونيكي امكانپذير مي بود اون وقت تحريم بهتر از اينا جواب مي داد . با اين مديريت و اين شرايط اقتصادي تو ايران نمي شه توليد انجام داد
رضا: 1394/10/1312:01:08،
38
11
خودروهایی که در حال حاضر در خط تولید خودروسازان داخلی هستند بیش از 95% انها متعلق به دهه نود میلادی و جایشان باید
در موزه باشد نه در سبد خرید مردم.!!!بنده هرگز پول زحمت کشیده
خود را برای خرید این خودروها هزینه نخواهم کرد چون خرید این خودروها توهین به مصرف کننده است.!!!
داوود: 1394/10/1312:08:44،
25
11
از هم اکنون شرکت سایپا در روزنامه همشهری آگهی داده و دنبال شرکتهای حقوقی جهت وصول اقساط اتومبیلهای فروخته شده میگردد . که البته یک قران و دهشاهی هم نمیتواند وصول کند .
776: 1394/10/1312:48:12،
17
20
تحریم پحریم نداریما گفته باشم
یکی(پاسخ به 212): 1394/10/1314:10:44،
21
7
عزیزم این حرفی که میزنی اصلا منطقی نیست چون:
1.در خودرو ایرانی هیچ چیز باب میل مصرف کننده نیست و اصلا به نکات ایمنی و زیباشناختی و اپشن ها توجهی نشده
2.قیمت خودرو های داخلی و وارداتی به این دلیل بالاست که تعرفه وارداتی بالا وجود داردو اگر تعرفه واردات نبود حتی قیمت خودرو های داخلی بسیار پایین تر از زمان حال بود.
3.این حرفتم کاملا مسخرس که پیاده بیرن برای سلامتی خوبه آخه تو اگه از این سر شهر یک کاری اون سر شهر داشته باشی میتونی پیاده بری ؟
4.برای کسی که پول ماشین خارجی نداره بله مجبورش کردن ایرانی یا چینی بخره.
رضا: 1394/10/1317:25:29،
10
6
بنظرشمابهترنبوددولت این تسهیلات رابرای خودروهای فرسوده پرداخت میکردتاحداقل کمی ازالودگی هواکاسته میشد؟اما افسوس که منافع عده ای بخطرمیافتاد
بهزاد تحریم: 1394/10/1320:11:05،
16
6
نه به خودروی صفر. بعد از سه چهار سال ماشین 20 میلیونی با این دوستان محترم که رفتن ماشین خریدن 40، 50 میلیون تومن در میاد، بعدشم، فکر می کنید اگه بخوان بفروشنش چند میخرن؟ خب با یه حساب دو دو تا هر آدمی میفهمه که این نوع خرید یک حماقت بزرگ تاریخیه که بعضیا انجامش دادن.
سعيد : 1394/10/1412:43:04،
11
5
با سلام
بنده دقيقا نزديك به دو ماه اتست كه اين خودرو 25 مليوني را ثبت نام نموده و متاسفانه اداره فروش سايپا اعلام نموده تا وام از طرف بانك واريز نگردد خودرو تحويل داده نميشود آيا اين دليل دور زدن مشتري و سركار گزاشتن آن نيست

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل