کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

انقلاب قیمتی خودروها در راه است

کدخبر:۱۸۳۵۷چهارشنبه، ۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷:۰۰۲۶۱۱۱ بازدید

مشتریان ایرانی در حالی این روزها چشم انتظار لغو تحریم‌های بین‌المللی و ورود خودروهای با کیفیت و ارزان خارجی به کشور هستند که هرچند ...

مشتریان ایرانی در حالی این روزها چشم انتظار لغو تحریم‌های بین‌المللی و ورود خودروهای با کیفیت و ارزان خارجی به کشور هستند که هرچند می‌توان به سطح کیفی محصولات جدید امید داشت، اما در حوزه قیمت با چالشی بزرگ روبه‌رو خواهند بود.

به‌عبارت بهتر، ورود خودروهای با کیفیت خارجی در دوران پساتحریم، اتفاقی محتمل است، اما نکته اینجاست که این «کیفیت» هزینه دارد و بسیار بعید به‌نظر می‌رسد بتوان محصولات مورد‌نظر را در محدوده قیمتی متناسب با قدرت خرید فعلی بخش بزرگی از مشتریان بازار کشور، عرضه کرد. هرچند برخی کارشناسان معتقدند قیمت خودروهای آینده بازار ایران، بسته به آنکه ازسوی شرکت‌های داخلی تولید شوند یا خود خودروسازان خارجی به‌صورت مستقل اقدام به تولید آنها کنند، متفاوت است، اما در کل نمی‌توان به عرضه محصولاتی با سطح کیفی بالا و قیمت پایین، امیدوار بود. در واقع کیفیت خودروهای آینده بازار ایران در شرایطی افزایش خواهد یافت که همزمان با این روند صعودی، قیمت‌ها نیز بالا ‌روند و این یعنی اگر قرار باشد محصولاتی مشابه پراید و پژو 405 و تیبا (ارزان‌ترین خودروهای داخلی)، اما با کیفیتی بهتر، در کشور تولید و عرضه شوند، دیگر نمی‌توان انتظار داشت این خودروهای جدید قیمتی معادل پراید و 405 و تیبا داشته باشند.

در این مورد، مدیرعامل ایران خودرو تاکید می‌کند که جایگزینی خودروها در دوران پساتحریم باید با احتیاط انجام شود؛ زیرا نمی‌توان خودروهایی با سطح کیفی مناسب اما هم قیمت با محصولات فعلی، عرضه کرد. به گفته هاشم یکه‌زارع، مثلا اگر قرار باشد خودرویی مشابه پژوپارس فعلی که حدود 42 میلیون تومان قیمت دارد، عرضه کنیم، قیمت محصول جایگزین قطعا زیر 70 میلیون تومان نخواهد شد. اظهارات مدیرعامل ایران خودرو را یکی از مسوولان ارشد سایپا نیز تاکید کرده و می‌گوید: طبق تحقیقات انجام شده، ارزان‌ترین خودرو خارجی که می‌توانیم در پساتحریم تولید کنیم، 40 میلیون تومان قیمت خواهد داشت؛ بنابراین اگر قرار بر حذف پلت فرم‌ها و خودروهای قدیمی است، این کار باید به‌تدریج انجام شود تا به قشر ضعیف بازار خودرو آسیب کمتری برسد.

به گفته وی، قدرت خرید بسیاری از مشتریان ایرانی در بازار خودرو، با بازه قیمتی 20 تا 30 میلیون و تومان و حتی کمتر، تناسب دارد، حال آنکه اگر قرار بر حذف یکباره خودروهایی مانند پراید و پژو 405 باشد، ممکن است سر این دسته از مشتریان بی‌کلاه بماند. گفته‌های این مقام مسوول در شرایطی است که کارشناسان معتقدند نه فقط در حوزه تولید داخل؛ بلکه در بخش واردات نیز نمی‌توان به عرضه خودروهای باکیفیت و در عین حال ارزان خارجی به کشور، امیدی داشت. به گفته آنها، خودروهای وارداتی خوب نیز با توجه به مسائلی مانند نرخ ارز و تعرفه و عوارض مربوطه، ارزان از آب در نخواهند آمد. کارشناسان تاکید می‌کنند که حتی اگر تعرفه نیز صفر شود، یک خودرو خوب خارجی (مثلا 10 هزار دلاری)، با توجه به نرخ فعلی ارز، با قیمتی حداقل 35 میلیون تومان به دست مشتریان داخلی خواهد رسید.


کیفیت، هزینه دارد

اما ببینیم اینکه گفته می‌شود امکان عرضه خودروهای خوب خارجی با قیمت‌های پایین وجود ندارد، از کجا ناشی می‌شود. در این مورد، دلایل مختلفی از سوی کارشناسان و مسوولان صنعت خودرو کشور مطرح می‌شود که مهم‌ترین آنها، فضای کسب‌و‌کار نامناسب (غیرمشابه با فضای کسب‌و‌کار در خارج از کشور)، است. بر این اساس گفته می‌شود که چون در ایران فضای کسب‌و‌کار مناسبی برای تولیدکنندگان وجود نداشته و آنها با هزینه‌های مالی غیر‌متعارف (نسبت به دنیا) روبه‌رو هستند، عملا نمی‌توان خودرو را با قیمت تمام شده مناسبی تولید و عرضه کرد. در واقع یکی از اصلی‌ترین دلایل قیمت نامتناسب خودروهای داخلی (نامتناسب از این جهت که قیمت‌ها با کیفیت خودروها همخوانی ندارند)، نامناسب بودن فضای کسب‌و‌کار است، فضایی که در آن، بهره‌وری ضعیف است و نزدیک به 30 درصد هزینه مالی به خودروسازان تحمیل می‌شود. در این شرایط، دو نقطه نظر وجود دارد، چه آنکه برخی معتقدند اگر خودروهای خارجی به‌صورت مستقل توسط شرکت‌های مادر در ایران به تولید برسند، قیمت تمام شده آنها کمتر از زمانی است که خودروسازان داخلی اقدام به تولید این محصولات خواهند کرد. در این مورد فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: قطعا در دوران پساتحریم نمی‌توان انتظار تولید محصولات با کیفیت اما هم قیمت با مثلا پراید و پژو 405 را داشت، اما بسته به اینکه خودروسازان داخلی اختیار تولید محصولات جدید را در دست داشته باشند یا خارجی‌ها، قیمت تمام شده متفاوت خواهد بود. وی با بیان اینکه امکان تولید خودرویی مشابه پراید (ارزان‌ترین خودرو حال حاضر بازار ایران)، با قیمت 7500 دلار وجود دارد، می‌افزاید: این قیمت البته زمانی محقق می‌شود که خودروسازان خارجی به‌صورت مستقل در ایران به تولید مشغول شوند؛ زیرا می‌توانند با افزایش بهره‌وری و پایین آوردن هزینه تولید، از قیمت تمام شده بکاهند. زاوه تاکید می‌کند:اگر قرار باشد خودروسازان داخلی خود اقدام به تولید محصولات جدید کنند، همان خودرو مشابه پراید با قیمتی حدود 9 هزار دلار تولید خواهد شد که این اختلاف قیمتی ناشی از همان هزینه‌های مالی و بهره‌وری است.

اظهارات این کارشناس در شرایطی است که برخی مسوولان صنعت خودرو کشور معتقدند تولید خودروهای آینده بازار ایران توسط خارجی‌ها، در نهایت 10 درصد روی قیمت تمام شده اثر خواهد داشت. در این مورد، مدیرعامل ایران خودرو می‌گوید:کاری که خودروسازان خارجی می‌توانند در ایران انجام دهند، افزایش بهره‌وری است و این موضوع در نهایت تا 10 درصد روی قیمت خودروهای تولیدی اثر خواهد داشته نه بیشتر. یکه‌زارع با بیان اینکه خارجی‌ها تنها تکنولوژی و فناوری را به خودروسازی ایران می‌آورند، تاکید می‌کند:شرکت‌های خارجی هم قرار است در همین فضای کسب‌و‌کاری که ما هستیم، کار کنند و بنابراین برخوردی که با آنها انجام خواهد شد (مثلا از طرف سیستم بانکی)، یکسان است. با توجه به اظهارات کارشناسان و مسوولان صنعت خودرو کشور، به‌نظر می‌رسد مشتریان ایرانی باید به‌نوعی با خودروهای ارزان خداحافظی و خود را برای محصولاتی با قیمتی بالاتر اما با کیفیت آماده کنند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

شهرام: 1394/10/907:53:58،
965
23
اینا فقط به فکر اینن که چند صد درصد میتونن روش بکشن که بصرفه بعد اقدام به مثلا تولید (مونتاژ به افتضاحترین صورت)کنن
مردم کی هستن دیگه که نظرشون و رضایتشون اهمیت داشته باشه
خشی: 1394/10/908:16:22،
695
27
ویران خودرو بای بای

تابوت ساز مطمئن بای
گوهر: 1394/10/908:18:15،
87
1050
ما که پارسال ماشین صفرمون رو خریدیم خیلی هم راضی هستیم. شما هم بشنید تحریم کنید. خخخخ
کوکی: 1394/10/908:18:16،
733
56
اصلا مهم نیست که چه اسم و عنوانی روش میزارید.
چه انقلاب چه کودتا ......
فقط باید قیمت ها نصف بشه.ملت باهاتون لج کردن.
ارزون نمیکنی؟؟؟؟
پس بچرخ تا بچرخیم.مرد باشید و پشت هم وایستید.
زنده باد کمپین.
رضا2: 1394/10/908:19:02،
71
737
قابل توجه کمپین تحریم کنندگان. بزودی پژو پارس میشه 70 میلیون. ایوللللللل
فرزاد: 1394/10/908:26:55،
470
29
دیگه نمیدونن چکار کنن که مردم آشغالاشون رو بخرن . رفتن تو فاز داستانهای تخیلی !!! میخواین یه لیست 100 تایی ما بهتون بدیم از خودروهای با کیفیت خارجی تو رنج قیمت همین آشغالاتون ؟
سامان: 1394/10/908:40:27،
295
21
اگر همه مردم با هم باشند و دوباره فریب نخورن میتوانند به ان چیزی که لیاقتشو دارن برسن
کوکی: 1394/10/908:41:12،
156
28
لطف کنید این جمله رو سرچ کنید.
"تصادف خودروی رانا در جاده ناهار خوران گرگان "
بعدش کیفیت خودروی ملی رو ببینید.
باسواد: 1394/10/908:46:53،
267
20
آقای یکه زارع ، آقای زاوه

ده دلیلی داره شما مدیرعامل ایران خودرو باشی وقتی که مدیر خارجی بسیار قوی تر از شما میتونه این شرکت رو مدیریت کنه و بهره وری رو بالا ببره ، حتما میدونی اونا دزد نیستند و اول تا آخر کار به فکر نتیجه و محصول بهتر و رضایت مشتری هستند، کارخونه رو بفروشید به خارحیها به شرط استفاده از نیروی کار داخل بعد ببینید چه میکنند ، حکایت شما حکایت کسیه که بلد نیست یه کاری رو درست انجام بده بعد میگه نمیشه بهتر از این انجام داد، عزیزم هر که را بهر کاری ساخته اند شما ممکنه ار مدیرعامل فعلی تبدیل به آبدارچی شرکت بشی جون نتیجه کارت این بوده تا حالا و باید قبول کنید که هر کسی باید سر جای خودش قرار بگیره ، البته من منکر بودن آدم لایق تو مملکتمون نیستم منتهی مشکل اینه که هیچکس سر جایی که باید باشه نیست
آقای زاوه شما هم برو کاسه کوزتو جمع کن ، ملت با این حرفا ... نمیشن.
مسلمان: 1394/10/908:55:57،
203
18
این جملش خیلی جالبه: ممکن است سراین دسته ازمشتریان بی کلاه بماند ،،، وحتما سربقیه مشتریان هم کلاه خواهدرفت!!! این جملش هم خیلی جالبه: ماشین ۱۰ هزاردلاری بدون تعرفه وعوارض سی وپنج میلیون تومن خواهدبود!!! چه منتی هم میذارن سرمردم !!! مونتاژکارا شما ماشین ۱۰هزاردلاری رو بصورت ckd یک سوم قیمت واردمیکنید یعنی ۳۳۰۰دلار بریدخودتونورنگ کنیددیگه حناتون رنگی نداره.
پدرام: 1394/10/909:05:16،
151
15
بابا چرا اینا انقدر حرف مفت میزنند
الان کیا پیکانتو وارداتی با تمام آپشن ها و گمرکی بالا و صود بالا با تحویل 120 روزه 57 میلیون هست بعد اینا بخوان تولید کنن نمی تونن با قیمت کمتر از 60 تحویل بدند
خدایی با همین افکارشون پدر خودروسازی ایران رو در آوردند
نیما: 1394/10/909:14:07،
176
16
مقاله رو می خونی انگار برای غار نشین ها نوشته شده
نمی دونم اینا مردم رو چی فرض می کنند ؟
پراید 7500 دلار !
دوست: 1394/10/909:29:39،
87
15
خب راس میگن اگه ی ماشین خارجی مثلا kwied (کوئید)رنو ک فول آپشنش 5600 دلار هست بخاد بیاد ایران باید سه برابر بشه ک میشه16800 دلار
(60ملیون)مگه همین پراید عزیزمون 7ملیون نبود الا 21تومنه
خب حق دارنن
دیگه
آلبالو: 1394/10/909:40:53،
104
17
تحریم تا افزایش کیفیت کاهش قیمت!!

پس چرا در مناطق آزاد اینقدر تفاوت قیمت با سایر نقاط کشور وجود داره؟ حتما تو این مناطق خودروسازای خارجی ماشیناشون خیر کردن ارزون میدن!!!!!
پوريا: 1394/10/911:30:44،
75
16
تا وقتي ايران خودرو و سايپا رو بعنوان فرغون ساز داريم!
تا وقتي كه گمرك باجگيري ميكنه!
تا وقتي به تجارت جهاني نپيوستيم!
هيچ انقلابي در قيمت خودرو ها به وقوع نخواهد پيوست.
علی: 1394/10/911:36:46،
82
16
1 - به نویسنده اینمتن توصیه میکنم قیمت ساندرو رو توی انگلیس یه سرچ بکنن.
2- لطفا نویسنده توضیح بدن که کشوری که نفت داره و پتروشیمی داره (و قطعا مواد پلاستیکی براش بسیار ارزونتر از دیگر کشورها تموم میشه) و معادن آهن و کارخانه های فولادسازی داره، چرا نباید خودروی ارزون تولید کنه؟
3- در مقایسه با کارخانه هایی که خودروی ارزان تولید میکنن (مثلا یک نیسان 10هزار دلاری)، ایرانی ها چه حقوقی به کارگران و کارمنداشون میدن؟ آیا حقوق حداقل 3000 دلاری پرسنل نیسان (معادل 10میلیون تومان) رو با حقوق 800هزار تومانی پرسنل ویران خودرو و سایپا قابل مقایسه میدونید؟
4- آیا نویسنده هیچ ذهنیتی داره که یک خودروی 10هزار دلاری، چقدرش برای کارخونه سود داره؟ و چرااین خودرو در ایران سود نداره؟
همه اش حرفهای کهنه و نخ نما و قابل تشکیک.
تالو: 1394/10/911:42:40،
59
13
رنو کویید(kwid)پنج هزار دلاره بدون عوارض میشه 18میلیون داتسون گو(GO) شش هزار دلاره بدون عوارض میشه 21600000تومان
780: 1394/10/912:47:12،
16
59
بازار ماشین از بعد ماه صفر تو مشهد که خیلی خوب شده
خرید و فروش زیاد شده البته فقط ماشینای زیر 40 میلیون . بیشتر اصلا خریدر پیدا نمیشه
افشین: 1394/10/912:51:43،
51
15
اگر دولت محترم واقعا به فکر اقشار کم درامد جامعه هستند گمرک رو همان 4%دریافت کنند تا با همان بیست تا چهل میلیون ملت خودرو خوب و ایمن سوار بشوند
تحریم از زور بی پولی : 1394/10/913:18:42،
20
75
تحریم از درد بی پولی با قدرت ادامه دارد !
پول خرید ندارین میگین تحریم !!!
هههههه
مجید: 1394/10/913:50:21،
23
52
هنوز دنبال تحریم هستید
پس این 100هزار تا ماشنو کیا خریدن
جن و پری بودن
از اولشم هیچ تغییری نبود و نخواهد بود
مردم میخرن چون عادت کردن به زندگی تو این مملکت و روش های قدیمی اقتصادی اون
هیچ ایرانی بجز ایران نمیتونه تو کشوری کار کنه زندگی کنه، چون همه درصدی دلال و ،،،،،،، هستن
مهدی: 1394/10/914:01:06،
65
17
چرا سانتافه فول 2015 در مناطق آزاد تجاری و کشورهای همسایه زیر هفتاد میلیون است اما در ایران 200 میلیون !!!!
چرا در ایران به خودروی خوب و به روز و ایمن ، خودروی لوکس !! می گویند .
چرا هنوز در ایران انتظار دارند مردم سوار خودروی پژو و پراید 40 سال پیش شوند ؟
مهمان: 1394/10/915:13:40،
33
17
حال آنکه اگر قرار بر حذف یکباره خودروهایی مانند پراید و پژو 405 باشد، ممکن است سر این دسته از مشتریان بی‌کلاه بماند
یعنی داشتی برنامه ریزی کردن همسر همه یک کلاه گشاد بزارن
زرنگ: 1394/10/917:05:02،
19
28
تنها خوبی خودرو سازا تو ایران دادن سود 25 درصده من یک سال میگن بیا ماشنتو بگیر هی میرم میندازم عقب تر تا سود 25 درصد بخوره اول رانا بود بعد سمند کردمش بعد پارس الان ال نود بعدش میکنم lx آخرش انصراف و گرفتن کلی سود که هیچ بانکی نمیده
یا میگیرم میبرن بازار 2 تمن بالا میفروشم
امیر: 1394/10/1209:09:44،
14
17
در پاسخ به کوکی:
من خودم دل خوشی از این فرغون سازا ندارم اما کوکی ملت با کی لج کردن؟ملت ما لج هم می کنن؟ ملت فقط و فقططططط پووووووول ندارن وگرنه فروش بالای صدهزارتایی تو 5 6 روز نشون داد ملت نیازمندتر از این حرفان بخوان با کسی لج کنن فرغون سازام دارن الان به ریشمون میخندن.
saeed: 1394/10/1423:11:55،
19
11
گیریم که حرف شما درست
تولید هزینه داره و پراید همون7000دلار ارزش داره
پس واسه چی همین پراید رو پنج میلون تومن به عراقی ها میفروشین؟
ali: 1394/10/907:57:19،
228
21
جمله آخر را ببینید " به‌نظر می‌رسد مشتریان ایرانی باید به‌نوعی با خودروهای ارزان خداحافظی و خود را برای محصولاتی با قیمتی بالاتر اما با کیفیت آماده کنند" درستش اینه : " به نظر میرسد مشتریان ایرانی به نوعی باید با خودروسازان داخلی و آشغال هایشان خداحافظی کنند"
چرتکه : 1394/10/908:54:59،
61
15
بابا تو جمله اخر راجع به نرخ تسهیلات بانکی گفته ! یکی نیست بگه کدام خودرو ساز خارجی با منابع بانکی شما و با این نرخ بهره کارمیکنه ؟ ضمنا شما که100% پول خودرو را از مشتری میگیرید چه کاری به منابع بانکی دارید ؟ 10 % بهره وری زیاد میشه 30% بهره بانکی ازبین میره بنایراین حدود 40% تفاوت حداقل چیزی هست که مردم انتظار دارند . این اقای یکه زارع فکر کنم هنوز خوابه
0061: 1394/10/907:57:38،
166
20
الان خودرو های خیلی با کیفیت تر از خودوهای داخلی قیمتی حدود 12000 تا 16000 دلار قیمت دارند
که با در نظر گرقتن قیمت دلار 4000 تومانی رقمی در حدود 48 تا 72 میلیون قیمت می خورند
یادمان نرود که این قیمت ها با محاسبه حقوق 4500 تا 5000 دلار پرسنل و سایر هزینه های تحقیق و طراحی های بروز است که در صورت تولید و مونتاژ داخل کشور این هزینه ها بسیار بسیار کمتر خواهد بود
فقط در یک صورت قیمت ها بالا می ماند که عده ای بخواهند مبلغی از فروش این خودرو های برای خودشان در نظر بگیرند . . . . . .
مهدی: 1394/10/915:55:48،
32
17
متاسفانه مردم نتونستن در مورد خودرو با هم متحد بشن
دولت با وام 25 تومنی سرمردم کلاه گذاشت مردم هم خیلی راحت گول خوردن
امیر 0061: 1394/10/908:00:14،
149
16
اگر زیاده خواهی بعضی ها کاهش یابد مردم ما هم می توانند از خودروهای با کیفیت با قیمت ارزان استفاده کنند
سياوش: 1394/10/908:00:43،
153
18
شما ها نياز نيست فكر قشر ضعيف باشد كه سرشون بي كلاه نمونه شما ها خودتون كلاه بردار هستين ٣٨ساله هر كي مياد به بهانه قشر ضعيف داره مملكت رو غارت ميكنه بگو ميخوايم يه لقمه ي چرب نرم گيرمون بياد
مارال: 1394/10/908:03:45،
124
17
.....قدرت خرید بسیاری از مشتریان ایرانی در بازار خودرو، با بازه قیمتی 20 تا 30 میلیون و تومان و حتی کمتر، تناسب دارد، حال آنکه اگر قرار بر حذف یکباره خودروهایی مانند پراید و پژو 405 باشد، ممکن است سر این دسته از مشتریان بی‌کلاه بماند........
"لامصب سرش بی کلاه بمونه بهتره که بخاطر بی کیفیتی سر خودش و خانوادش بر باد بره "
خسته از پرايد و پژو٤٠٥: 1394/10/909:05:42،
52
18
كلاه سرش بره ، پرايد ، پژو ٤٠٥ بخره: امنيت پايين ، تكنولوژي قديمي، مصرف بالا، الودگي هوا، هزينه بالاي نگهداري و تعمير ، وقت تلف شدنها و اعصاب خردشدنهاي زياد ناشي از تملك اين ماشينا ، همه اش اضافه ميشه!!! اين مشكلات به نظر اقايون ، ١٠ ميليون نميا رزه!!!!؟ يه ماشين ١٠ هزار دلاري خارجي بخره ( حدود ٣٥ -٤٠ ميليون) ، هيچكدام ازين مشكلات رو نداره.
وحید: 1394/10/908:09:15،
106
18
اقا داداش .برادر. حاجی .عمو......... ما خودرئ نمی خرییم یعنی خودروهای شماراونمی خریم تعرفه برداریین اون موقع پراید صادر کنین 30 میلیون ماهم ماشین خارجی می خرییم 30 میلیون
امين: 1394/10/908:11:37،
95
16
كشتن ما رو با اين برجام، سر كاريم بدجور
حسن: 1394/10/908:13:12،
81
15
سلام کلا فکر کنم ایران خودرو و سایپا و خودرو ساز های چینی باید درک کنند ،که باید با کل دنیا هم فاز باشند،زیاد هم روی حمایت لابی های داخلی تکیه نکنن.الان دیگر مثل آب خوردن می شه فهمید یک خودروی خوب اروپایی یا آمریکایی قیمتش چقدر است،و چقدر برای ما تمام می شود.تا الان ن هم مردم ایران خیلی نجابت به خرج دادن که از شما حمایت کردن.
ولی خوب هر شرکتی یک تاریخ مصرف دارد.فکر نکنم جوانان کشور دیگر گول حرفای بشنگ و بزک شده این خودرو ساز ها را بخورن.
شاید بتوان گفت خدا حافظ سایپا
خدا حافظ ایران خودرو
شهروند: 1394/10/908:13:13،
58
19
با سلام،
با توجه به شناختی که از خودروسازان در دست است احتمالا کمی افزایش کیفیت به همراه افزایش محسوس قیمت در راه خواهد بود.
با مافیای موجود متصور نیست که پراید کنار رفته و مثلا یک خودرو کم مصرف مثل تویوتا یاریس جایگزین آن شود.
برای اقشار ثروتمند شرایط دور دور بهتر خواهد شد و طبقات دیگر چیزی جز حسرت نخواهند دید.
گذر زمان مشخص خواهد کرد...
ایرانی: 1394/10/908:17:38،
57
18
"خودروسازان خارجی می‌توانند با افزایش بهره‌وری و پایین آوردن هزینه تولید، از قیمت تمام شده بکاهند." چرا آنها که خارجی هستند می توانند و مدیران محترم داخلی نمی توانند. در دنیای رقابت امروز حتی بهترین نیروی انسانی و در واقع سرمایه انسانی و تکنولوژی و فناوری و بازار هدف در صورت نداشتند "مدیریت کارا و موثر" هیچ گونه اثربخشی نخواهد داشت.
قلی: 1394/10/908:20:30،
92
20
مگه اون موقع که قیمت پراید 7 میلیونی رو کردید 21 میلیون کیفیت رو تغییر دادید که حالا میگی کیفیت هزینه داره!
آرش: 1394/10/1003:43:19،
22
20
عزيزم پرايد رو گرون نكرد
ارزش پول ملي تقسيم بر سه شد :)
واقعا ملتي كه هنوز اينو نمي فهمه بايد خيلي بيشتر از اينا درد بكشه
علی: 1394/10/908:21:28،
75
16
تو ایران با 40میلیون فرغونی مثل پرشیا میشه خرید ولی تو اون طرف آب با با این پول میشه با کیفیت ترین ماشین وو سوار شد.کم مردم و مسخره کنید.
مجتبی: 1394/10/908:22:52،
76
19
نابودی لگن مونتاژ کن ها نزدیک است مثل ساخت تلویزیون و موبایل شون میشه
فرزاد: 1394/10/908:26:31،
62
18
دیگه نمیدونن چکار کنن که مردم آشغالاشون رو بخرن . رفتن تو فاز داستانهای تخیلی !!! میخواین یه لیست 100 تایی ما بهتون بدیم از خودروهای با کیفیت خارجی تو رنج قیمت همین آشغالاتون ؟
امین: 1394/10/908:27:14،
72
17
اتفاقا همه جای دنیا "کیفیت رایگان" است. مشکل خودروسازای ما فضای کسب و کار نیست. حتی برای خودرو سازای ما فضا خیلی گل و بلبل است. محصول با کیفیت خروجی سیستم با کیفیت است. شرکت های خارجی در طی سالها برای حفظ کیفیت محصول خود نه تنها پیوسته ویژگی هایی به آنها اضافه می کنند یا ویژگی ها را ارتقا می دهند بلکه با استفاده از شیوه های جدید مدیریت هزینه های تولید خود را کاهش می دهند. شما برید نگاه کنید قیمت یک خودرو مثل کرولا در طول سالها چند بوده است؟ قیمتش در ده ها سال ثابت است و حتی ارزان تر هم شده. اما کرولای فعلی کجا کرولای 20 سال پیش کجا؟ چرا آنها می توانند بدون افزایش قیمت کیفیت را حفظ کنند ولی شرکت های ما نمی توانند. (البته جدا از بحث تورم!)
کوکی: 1394/10/908:51:55،
52
14
این ها با عناوین مختلف فقط و فقط میخوان از مردم پول بگیرن.سیستمی که سال ها تنها ابزار کسب درآمدش رو پول زور گرفتن از مردمش قرار داده انتظاری ازش نمیره.بهتون قول میدم هیچ کیفیتی در کار نیست و دارن مردم رو گول میزنن.
م ش: 1394/10/908:27:55،
58
14
خدا را شکر هر خانواده ایرانی تقریبا یک خودروی ملی یا ماشین دارد. شاید تا یکی دو سال دیگر تمام خانواده های ایرانی یک خودرو داشته باشند و باید یک فکر اساسی بکنند وگرنه نمی توانند با قیمت و کیفیت جهانی رقابت کنند . اگر این فکر را امروز نکنند صنعت ماشین سازی در ایران برای همیشه ورشکست می شود
علي: 1394/10/908:34:47،
76
18
بهره وري. نگوييد. بگيد سود كلان. بگيد كلاه گزاشتن سر مردم بگيد دزدي. بگيد پركردن جيب اقازاده ها
واقعیت: 1394/10/908:36:01،
47
14
انقلاب کیفیت نه قیمت ...خداااا...چه کنیم که گیرافتادیم اینجا
ذره بین: 1394/10/908:36:11،
25
44
با توجه به اینکه از بهمن ماه 91 تا کنون هیچ افزایش قیمتی در خودرو نداشتیم و تورم سالانه حدود 15 درصد بوده است این پایین نگهداشت قیمت ها دستوری است و قطعا به ضرر مصرف کننده ، چون خودروسازان بالاخره مجبور خواهند شد افزایش قیمت ها را اعمال کنند
میکروسکوپ: 1394/10/918:07:40،
32
20
با توجه به عدم رشد حقوق همپای قیمت ها اعم از خونه و ماشین افزایش قیمت حداقل تا 5سال در هر صنفی نتیجه ای جز افزایش رکود و ورشکستگیه آن صنعت ندارد.نمونه بارزش رو در ارتباط با صنایع لبنیات دیدیم که از ترس ورشکستگی حاضر به افزایش 6درصدی نشدند.
پاسخ به میکروسکوپ: 1394/10/1209:16:38،
16
16
عزیز برادر شما از همانهایی هستید که می گفتید تحریم ...کسی خودرو نمی خرد ...ورشکستگی نزدیک است و ...از این حرفها
دیدید که 120 هزارتا در عرض 6 روز چه کار کرد...
تا وقتی که به جای تعقل، احساسی فکر کنید در اشتباهید...
porya: 1394/10/908:42:29،
51
14
مردم به نون شب گرفتار شدن. دولت تو دادن حقوقا مشکل داره چون قیمت نفت اومده پایین و پولای بلوکه شدشو هم تا چند ماه آینده نمیدن مجبور شده از روسیه درخواست وام کنه. شما مدیرعامل ایران خودرو از قیمت بالاتر حرف میزنی؟ شما نگران ملت نباش اگر ایران به تجارت جهانی می پیوست که کارتون زار بود. شما چندین سال جای استفاده از طراحان و متخصصان خارجی برای تغییر رویه تولید و کیفیتتون پول ملتو چاپیدین معلومه که توان رقابت نداری. محصولات شما توی افغانستانم مصرف ندارند.
مرتضی: 1394/10/908:46:39،
39
13
اولا یک کلام بگو ما حالا حالا ها به جان شما مردم کار داریم ثانیا شما که این قدر به فکر قشر ضعیف هستین برید دست دوم خارجی وارد کنید یه مالیات هم بگیرین ما رو از شر این اشغال ها نجات بدین چون خودرو دست دوم تو خارج خیلی افتش بیشتر از ایرانه چون کالای مصرفی محسوب میشه
ن: 1394/10/908:53:27،
48
16
گران فروشی هم تاوان دارد آقای یکه.
سیدحمید: 1394/10/909:00:08،
44
17
ما داریم خودمون را برای خداحافظی با خودروهای گرانقیمت و بی کیفیت آماده میکنیم
مشتی: 1394/10/909:01:15،
47
15
دلسوزی شما برای خودتونه نه قشر متوسط چون مشتریاتون کسی نیستن جز همینا. اگه کیفیت خودورها بالا بود و تو دنیا حرف برای گفتن داشتیم الان دلار 3500 نبود.کاش مسئولای کم خرد ما خودشونو از مردم میدونستن نه تافته جدا بافته
siya: 1394/10/909:05:54،
44
16
دیگه شمشیرو از رو بسته یعنی علنا راهزنی داداش وارد کن توان رقابتیتو ببر بالا سنگ پای قزوین کم آورد
ALi: 1394/10/909:13:26،
50
16
چطوریه قیمت جهانیشون ارزونه ولی تولید داخلش گرون درمیاد ؟! خب تولید نکنید !
امین: 1394/10/909:21:32،
57
15
ماها واقعا داریم کجا زندگی میکنیم.
تو سوئیس بدون پیش پرداخت و از هر برندی که بخواین میتونین ماشین بخرین اونم با پرداخت ماهیانه 193 فرانک بدون هیچ گونه پیش پرداختی.(193 فرانک به پول ایران میشه تقریبا ماهی 700 هزار تومن)اینم بگم که درامد پایه یه کارگر ساده تو خود سوئیس 4000 هزار فرانکه.(میتونین تحقیق کنین تا به صحت حرف بنده برسید)
تو مملکت ما هم این فرغونا رو به مردم قالب میکنن خداتومن پول میگیرن.
آرش: 1394/10/1004:20:55،
15
15
من تحقيق كردم
حرف شما صحت نداره
اون روش فروش كه شما مي گين ليزينگه
ليزينگ بر خلاف چيزي كه در ايران به عنوان فروش اقساطي باب شده نيست و يه چيز كاملا متفاوتي هست
ليزينگ در حقيقت يك قرارداد اجاره خودرو هست كه در اون تعداد ماه و كيلومتر تعيين ميشه
در صورت اتمام مدت و يا رسيدن به اون كيلومتر مشخص شده قرارداد اجاره فسخ ميشه و شخص كه خودرو رو ليز كرده ديگه نميتونه از اون خودرو استفاده كنه مگه اينكه قيمت روز خودرو رو پرداخت كنه
در كل خريد نقدي به مراتب به صرفه تر خواهد بود
مسعودنجاران : 1394/10/909:47:23،
48
17
روی هر اسکناس اگر بنویسی
تحریم خودرو - برداشتن تعرفه
همه چی درست میشه
من که مینویسم شما هم بنویس
عادل: 1394/10/909:48:22،
38
15
آقایان مشکل ما دلاره دلار، تا ارزش پولمون بالا نره و مردم قدرت خرید پیدا نکنند وضع همین که است تازه بدتر هم میشه. مقصر خود مردم هستن که هر کی فقط به فکر خودشه، مخصوصا دلال ها
حسن: 1394/10/909:51:07،
61
14
من یه مقدار سوادم کمه! اگه قیمت آلفارومئو جولیتا ۱۵۰۰۰ دلاره! نمیشه جانشین پژو پارس بشه! اگه قیمت آلفارومئو میتو ۱۱۰۰۰ دلاره ! نمیشه جانشین تیبا و پراید بشه!
یعنی نمیشه باج سیبیل نگیرید؟!!
امکانش نیست که صنعت شما از جون ما، مایه نگیره؟
نمیشه ۲۰ هزار کشته ندیم؟!
نمیشه بجای خودروی ملی به انسانیت مون افتخار کنیم؟!


محمود: 1394/10/913:16:26،
17
16
جالبه خودشم گفته: نمی‌توان خودروهایی با سطح کیفی مناسب اما هم قیمت با محصولات فعلی، عرضه کرد. مثلا اگر قرار باشد خودرویی مشابه پژوپارس فعلی که حدود 42 میلیون تومان قیمت دارد، عرضه کنیم، قیمت محصول جایگزین قطعا زیر 70 میلیون تومان نخواهد شد
آخه چرا چرا دوبرابر چرا نمیشه منم نمیفهمم
استاد : 1394/10/910:14:43،
57
16
مقاله ایی کاملا بی ارزش و سفارشی و بی منطق بود که ای کاش سایت چاپ نمی کرد،
هشدار: 1394/10/910:19:01،
51
17
دولت آگاه باشد در صورتی که چشم هایش را بسته و به ادامه روند افزایش قمیت در کوفت و درد ادامه دهد، کودتا در راه خواهد بود
محمد: 1394/10/910:25:10،
51
16
ارزان خواهد بود شما به پول زور عادت کردید من میرم از افغانستان یا عراق یا از هر کوفت وزهرمار دیگه ای ماشین میخرم میارم بشرطی که وارد مرز شدم جلومو نگیرید ماشین رو بخوابونید
Lavas: 1394/10/910:35:58،
62
13
واقعا جای تاسفه که باید هزینه شاغل بودن 10 12 هزار نفر پرسنل خودروسازها و صنایع وابسته ، روی دوش 85میلیون ایرانی باشه و جون و سرمایه مردم قربانی بشه.
مدیران ما اگر کمی جرات و انصاف داشتند و کارشناس بودند باید چند ساعته در این دو کمپانی که فقط مرکز دلالی و رانت خواری شده رو تخته مبکردند
saeed: 1394/10/910:36:01،
47
15
خودروهایی همچون 405 و پژو پارس با کیفیت عالی زیر 70 تومن آب نمیخوره !!!!!
نه دقت کردین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
خودشون هم قبول دارن اشغال تولید میکنن
هه هه
محمدحسین: 1394/10/910:47:01،
44
12
واقعا مردم رو چی فرض کردن ؟؟ فکر کردن الان هم دهه 60
نه عزیز جان الان دیگه عصر ارتباطات هرکی یه گوشی دسته باشه و یکم از نت سر در بیاره راحت میتونه قیمت جهانیه خودرو هارو در بیاره با حدود 20 میلیون تومان بسیار گزینه های خوب جهانی وجود داره که هم امنیتشون بالاتره و هم کیفیتشون ازین فرغونای داخل بهتر
آرش: 1394/10/1004:10:35،
19
14
لطفا لينك قيمت كارخانه با منبع موثق چند مدل رو همينجا ارائه كنيد
007: 1394/10/910:58:52،
42
16
چرا یک کشور رنو فلوئنس دنده ای را 9900 دلار تولید وصادر می کند و
ضرر هم نمی دهد بلکه سود هم می کند ولی ما همان را مونتاژ کنیم
و 20 هزار دلار هم بدهیم باز هم میگویند دولت اگر حمایت نکند ورشکست میشویم خودرو سازی ما مثل یک بچه تنبل لوس شده و
دیگر ارزش سرمایه گذاری ندارد
آرش: 1394/10/1004:08:18،
17
16
منبع شما براي قيمت رنو فلونس مكاتبات گمركي هست كه بايد خدمت شما عرض كنم اين يك قيمت ساختگي و يك ترفند براي كاهش هزينه گمركي و عرضه اين خودرو توسط نگين خودرو مي باشد تا اين خودرو با يك قيمت رقابتي وارد بازار ايران گردد
قيمت جهاني واقعي و خام رنو فلونس دنده اي بيس آپشن بالاي ١٤٠٠٠ دلار هست
رضا: 1394/10/911:07:14،
42
14
یکه زارع:اگر بخواهیم خودروی مناسب جایگزین پارس کنیم زیر 70 میلیون نخواهد بود.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب مدیر عامل!الان در دنیا خودروهای یاریس و ریو و مزدا 2 و....
با کیفیت ده برابر پارس و مصرف سوخت بسیار پایین همگی زیر
14000 دلار قیمت دارند.چرا قیمتی که می خواهید به مردم خودرو
بفروشید همیشه دو برابر قیمت جهانی باید باشد.!!؟مردم باید فدای
ناکارامدی شما و مجموعه تحت امرتان شوند.!!؟ دولت ظلم مضاعف
به مردم وارد می کند با حمایت از چنین خودروسازانی و تا زمانی
که مردم این محصولات را خریداری کنند این اجحاف هم ادامه دارد.
آرش: 1394/10/1004:03:32،
16
17
اولا تمام اين خودرو ها كه اسمشون رو برديد در رده هاچبك ها و سدان هاي كوچك هستن
پژو پارس در رده سدان متوسط هست كه رقيباميشه مزدا ٣ و رنو فلونس و ...
دوما ١٤٠٠٠ دلار = ٥١ ميليون تومن
قيمت خام پارس ( بدون بيمه ماليات و عوارض و ...) ٣٠ ميليون تومن هست
آيا ٢١ ميليون اختلاف قيمت كمه؟؟؟؟!!!!!
و آيا همه توان خريد خودروي ١٤٠٠٠ دلاري رو دارن؟؟؟؟!!!!
بهلول: 1394/10/911:14:41،
29
15
؟وقتی خودروهای باکیفیت خارجی با قیمت کمتری می توان خرید چرا باید فرقون از ایران با چند برابرخرید تراخدا این سایپا وایران خودرو را تعطیل کنید یا اقل کم بسپارید به دست دوتا شرکت خارجی ومدیر کارآمد خارجی بیاورید تا اداره کنند واین مدیران را هم بگذارید توی شهرداری شاید اونجا بیشتر خدمت کنند به مردم ایران
حامد: 1394/10/912:14:06،
30
18
مردم با هم باشن اینا هیچ کاری نمیتوا. بکنن
حمیرا: 1394/10/912:57:24،
18
16
آقا درخصوص تصادف این زانتیا ست نه رانا
محمد: 1394/10/913:39:59،
21
27
آش به همین خیال باش.ارزونی فقط در یادها و خاطره هاست و دگه خوابش هم نمیبینیم.
دکتر: 1394/10/914:30:33،
26
14
شک نکنید انقدر سود و مالیات و گمرک روی ماشین های وارداتی میکشن که این لغو تحریمو جبران کنن تا این لگن های داخلی رو با همین قیمت ها بفروش برسونن
امیر: 1394/10/914:59:32،
21
15
خودرو داخلی خخخخخخ مدیران سايپا و ایران خودرو خخخخخخ تحریم ها را هم بردارن قیمت ها پایین نياد یعنی چی؟؟پس چرا لغو کردن خخخخخخ همه از خواب بیدار شدن تو تحریمم چینی ها از شما پیشی گرفتن به خودتون بیایید با این همه قدمت یک شرکت کوچولو خودروساز چینی یعنی چینی هم شما را دچار بحران میکنه....خخخخخخخ
ایرانی: 1394/10/916:15:40،
26
12
کیفیت چقدر هزینه داره؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا باید یک خودروی 7000 دلاری رو توی ایران 43.000.000 تومان بخریم؟؟ مگه دلار چنده ؟؟؟ اون کسی که توی امارات یا کویت یا عربستان یا این همه کشور ریز و درشت دور و بر خودمون خودروی با کیفیت سوار میشن آیا دو برابر قیمت جهانیش پول میدن؟؟؟
چرا یک ایرانی بدبخت باید یک چهارم دیگران پول در بیاره و دو برابر اونها پول واسه خرید ماشین بده؟؟؟؟؟
بحث اینه : پراید 8.000.000 می ارزه نه 20.000.000
اگه این پراید بشه 8.000.000 میلیون اون ماشین با کیفیت 7.000.000 دلاری در داخل تولید میشه به قیمت 21.000.000 .
آرش: 1394/10/1003:57:13،
18
18
ايراني عزيز
اي هم وطن
قيمت واقعي و خام پرايد( قيمت بدون ماليات و عوارض و بيمه و ...)امكان نداره كمتر از ٤٥٠٠ دلار باشه كه به پول ما ميشه ١٦ ميليون ٤٠٠ هزار تومن وجه رايج مملكت
مشكل در آمد پايين ملت ايرانه نه قيمت خودرو
من مطمئنم حتي اگه تعرفه واردات خودرو صفر بشه باز هم خيلي ها توان خريد خودروي خارجي رو نخواهند داشت
من ساكن منطقه آزادم ارزانترين خودرو از ١٠ هزار دلار شروع ميشه كه ميشه ٣٦٥٠٠ تومن كه حداقل ٦٠ درصد مردم توان خريد خودر به اين قيمت رو ندارن
مچ کیر: 1394/10/917:40:11،
28
12
بابا اصلا به مش هاشم چه ربطی داره که اظهار نظر میکنه مگه کارشناسه ؟که اگه بود این وضع ویران خودرو نبود دوستان مرد نیستید اگه ماشین بخرید تا درست شدن کامل قیمتها بابا این مملکت مگه بی صاحبه که مش هاشم نظر میده
آرمین: 1394/10/918:20:04،
28
14
آقا کی گفته این قیمتا نمیتونه کاهش پیدا کنه
اگه نمیشه پس چرا پراید داره در عراق 800 دلار به فروش میرسه؟؟؟!!!!
یعنی به پول ما مردم بدبخت 2.800.000 تومان!!!!!!!!
آرش: 1394/10/1003:49:13،
20
24
تو كه بي كاري
من يه كار برات پيشنهاد ميكنم
شما برو عراق و هر ماه براي من ١٠٠٠ دستگاه از اون پرايد ٨٠٠ دلاريا بخر بفرست من واسه هر دستگاه ٢٠٠ دلار بهت مي دم
ملت از خواب پا شيد همه جا رو آب برد
هر حرفي رو مي شنويد باور نكنيد و تا يه چيزي براتون اثبات نشده كوركورانه به دنبالش نريد
ارزونترين خودروي صفر دنيا مال كارخانه تاتا موترز هند هست به قيمت ٣٩٠٠ دلار كه پرايد در مقايسه با اون ماكسيماست
ایرانی: 1394/10/920:55:22،
22
13
"" کیفیت، هزینه دارد "" ولی جون مردم مهم نیست.ضمنا دزدی توی روز روشن و کلاهبرداری قانونی است و نه تنها هزینه نداره بلکه حمایت هم میشه.واقعا به این طرز تفکر چی میشه گفت!؟
قدیما کجایی که یادت خیلی خیلی بخیر....
بهزاد تحریم: 1394/10/923:35:29،
25
11
کیفیت هزینه داره.............. واقعن، خاک تو سرمون........... با اینهمه ثروت تو مملکتمون............... باید اینجوری بهمون توهین بشه............ مگه فرق من با اون آقازاده چیه؟ باسوادتره؟ باشعور تره؟ واقعن چیه؟ چرا باید فقط ده درصد مردم بتونن بخرن؟ مگه بقیه ی مردم افغانین؟ اون نقطه چینای بالا لحظات تعملمه که داشتم فکر میکردم.
آرش: 1394/10/1004:24:27،
16
16
اتفاقا منظور يكه زارع هم دقيقا همينه
يعني يك خودر در كلاس اتاق پژو پارس ( سدان سايز متوسط) با تكنولوژي روز حداقل ٧٠ تومن قيمت خواهد خورد حالا از هر برند و كشوري مي خواد باشه چه چيني چه آمريكايي
میثم: 1394/10/1006:26:05،
21
14
تورو خدا نگاه کنین هر روز یه سرگرمی دارن واسه.مردم
اسماعیل: 1394/10/1008:26:34،
18
24
اقایون داداشام قیمت خودرو دیگه پایین نمیاد.تا گرون تر نشده برین بخرین.والا 405 مدل 92 رو میگن 23 تومن.خداوکیلی می ارزه.درسته کیسه هوا و آپشن های دیگه رو نداره اما اگه با این ماشین کنار بیای ماشین بسیار خوبیه.من نه کارمندم نه نون خور دولت.من استا بنا کارم.یاعلی
امین: 1394/10/1012:31:33،
25
15
داداش در اینکه ۴۰۵ ماشین خوبی بوده هیچ شکی توش نیست اما نه الان؟ الان که افغانستان و افریقا هم خودروی به روز سوار میش، اما ۴۰۵ مدل بالا همه کیفیت افتظاحی دارند
امین: 1394/10/1012:25:18،
27
16
خودرو سازی که پژو پارسش ۷۰ میلیون واسش اب بخوره به درد لای جرز دیوار میخوره
ایرانی: 1394/10/1022:21:20،
18
14
من که آرزومه پژو پارس داشته باشم نمیدونم شاید چون ماشین بهتر از اون رو از نزدیک ندیدم این آرزو رو دارم...
رضا: 1394/10/1119:19:38،
18
12
اقا یک کلام ، تعرفه واردات خودرو رو بردار ماشین باکیفیت که قشر ضعیف بتونه بخره هم وارد بازار میشه . اخه این چه تحلیل چرندیه . با همین بیست سی میلیون تومن هم میشه ماشین درجه یک سوار شد .
یک ایرانی خوشبخت مثل همه ایران: 1394/10/1211:55:06،
20
14
چرا باید هوای آلوده تنفس کنیم و سرطان بگیریم؟
آیا پر شدن جیب آقایون و آقازاده ها از زندگی این مردم مهم تر است؟
آلایندگی 60 ماشین هیبریدی به اندازه 1 ماشین از تولیدات فرغون سازان است.
ما از زندگی هیچ چی نداریم آخرش هم باید با سرطان بمیریم
تو رو هر چی اعتقاد دارید مسوولین گرامی تعرفه رو بردارید تا ملت ماشین روز با آلایندگی کم سوار شن ...
نفس کشیدن خواسته ی زیادی نیست البته میدونم اونم فقط حق آقازاده های شماست ....
محمود : 1394/10/1222:16:24،
15
16
حق با خودرو سازها است!!!!!!
hossein driver: 1394/10/1400:01:05،
25
12
آخ بمیرم سر قشر ضعیف کلاه میره چطور ماشین 30سال پیش و 5برابر قیمت واقعیش میدین بعد با وام 25میلیونی ماشین 18میلیونی و30تومن میفروشین سر کسی کلاه نمیره الکی به اسم قشر ضعیف کاراتونو لاپوشونی میکنید روی قیمت ماشین ها کمتر بخورید تا قشر ضعیف هم بتونن ماشین بخرن تمام دنیا از 1000دلار تا 2میلیون دلار انواع ماشین ها وجود داره چه صفر چه دست دوم ایران خیلی جالبه ارزان ترین ماشین صفر 18میلیون پولشه تازه هیچ چیز راضی کننده ای هم نداره طرف 160تومن پوله سوناتا میده یه تعداد میگن اوه اوه چه ماشینی داره خوش به حالش نمیدون بابا قیمت سوناتا اگه دلار 1000بود تعرفه صفر بود 30میلیون تومن نیست به چی حسرت میخورید .
انشالا تمام کسایی که به مردم ظلم میکنن خدا ریشه ی اون ها رو از زمین برداره
مجیدجعفری : 1396/1/616:31:47،
3
2
آقای مدیرعامل ایران خودروگندم بکارین غازبچرونین بهتره نقص دانش روزآمدفنی وتکنولوژیکی بخصوص مدیریتی وفقدان برتری نسبی ودردهه 1980فکرکردن درقرن21 این مصیبتهاروداره آقای یکه زارع!!!لطفا"سری به همین اطراف یعنی مناطق آزادبزنن تابرق غرورازسرشان بپره تویوتاکرولا2016قیمت 70میلیون کیااسپورتیج65 میلیون بروباباحالت خوشه زمین وکارخانجات ایران ناسیونال روهم تبدیل کنین به گاوذاری هرسه تون هم100تا200تومن سودمیده آلودگی هواهم کمترمیشه داداش!!؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما