کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

واکنش های متفاوت به مذاکره با خودروسازان خارجی

کدخبر:۱۸۳۱۰یکشنبه، ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱:۱۱۴۹۸۹ بازدید

همکاری با خودروسازان خارجی و بخصوص پژو هنوز شروع نشده با خود حاشیه‌های زیادی به همراه داشته است. برخی از عجله نکردن در ...

همکاری با خودروسازان خارجی و بخصوص پژو هنوز شروع نشده با خود حاشیه‌های زیادی به همراه داشته است. برخی از عجله نکردن در امضای قراردادها صحبت می‌کنند و گروهی دیگر از تأخیر پیش آمده معترض هستند. از این‌رو رضا نوروززاده رئیس سازمان گسترش و نوسازی روز گذشته نسبت به قرارداد ایران خودرو با پژو موضع‌گیری کرد و گفت:نباید در امضای قرارداد با پژو تنها به دلیل اینکه رئیس جمهور به فرانسه می‌رود، عجله کرد.معمولاً در سفرهایی که رهبران کشورها انجام می‌دهند، تفاهمات ملی مدنظر است و پروژه‌های جزء را نباید در داخل یک سفر، بزرگنمایی کرد، چراکه این برای ملت دستاوردی ندارد.

به گزارش ایران، وی اظهار داشت: ایران دیگر زمین فکر برای برخی کشورهای خودروساز دنیا نیست که خارجی‌ها برای ما سیاستگذار باشند بلکه در مقابل بازاری که در اختیار آنها می‌گذاریم، یکسری توقعاتی هم داریم، بنابراین نباید عجولانه کاری کنیم که منفعت برای نظام ملی ما نداشته باشد.  محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت نیز درباره همکاری با خودروسازان خارجی به خبرنگار ما گفت: ظرفیت و قابلیت خوبی در کشور برای تولید خودرو وجود دارد که منجر به رتبه مناسبی در سطح جهان شده است به نحوی که براساس آخرین آمارها، ایران شانزدهمین تولیدکننده خودرو در دنیا است. براساس اهداف توسعه صنعتی، ایران قرار است رتبه یازدهم تولید خودرو در جهان را به دست آورد که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و ارزش افزوده بخش خودرو، بتوانیم به این رتبه دست یابیم.وی اظهار داشت: قطعاً پس از برداشته شدن تحریم‌ها روند قراردادها و همکاری با خودروسازان خارجی شفاف خواهد شد.یکی از دلایلی که باعث شده تأخیر در امضای قراردادها صورت گیرد مسأله تحریم‌ها است. همه می‌دانند که ایران تغییر کرده و صنعت خودروسازی آن رشد کرده است. لذا هیچ خودروساز خارجی برای ما سیاستگذاری نخواهد کرد.تمام خودروسازان خارجی موظف هستند با توجه به شروط جدید ایران همکاری کنند.

آرش محبی‌نژاد عضو شورای سیاستگذاری خودرو درپاسخ به این سؤال که برخی‌ها معتقدند که امضای قرارداد پژو نباید منوط به حضور رئیس جمهور در فرانسه باشد به خبرنگار ما گفت: به‌رغم آنکه گفته می‌شود صنعت خودروسازی ایران خصوصی است اما در واقعیت می‌بینیم که سیاست‌های کلان دولت، مسیر را برای این صنعت مشخص می‌کند. نمونه بارز این اتفاق قرارداد تندر 90 بود. زمانی‌که خودروسازان در مورد قرارداد با رنو به تفاهم رسیدند مجلس هم بررسی‌های خود را شروع کرد.لذا این امر نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی وابسته به دولت است. بدین جهت امضای قرارداد با حضور رئیس جمهور علامت سؤالی ایجاد نمی‌کند.وی اظهار داشت:توافق نهایی با پژو زمانی رخ خواهد داد که لغو تحریم‌ها عملیاتی شده باشد.وقتی تحریم‌ها به قوت خود باقی است چطور می‌توان انتظار داشت که قرارداد با خودروسازان خارجی امضا شود.لذا قبل از آنکه نسبت به عملکرد خودروسازان و روند کند مذاکرات پرداخته شود بهتر است که ابعاد تحریم‌ها مورد توجه قرار گیرد.به هر ترتیب در ماه جاری تحریم‌ها برداشته خواهد شد و پس از آن باید دید که چانه زنی‌های خودروسازان در این مدت چگونه بوده است و چه قراردادهایی امضا خواهد شد.دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور خاطرنشان کرد:برای آنکه صنعت خودروسازی بتواند رشد کند به غیر از 4شرط وزارت صنعت باید 3شرط دیگر هم مورد توجه قرار گیرد.

اول، تعمیق ساخت داخل است.از ابتدای قرارداد با خودروسازان خارجی باید صنعت قطعه‌سازی جایگاه خود را پیدا کند.در حال حاضر قطعه سازان  داخلی قطعات مورد نیاز خودروهای داخلی را تأمین می‌کنند لذا با ورود خودروهای جدید باید این نقش همچنان پررنگ باشد تا این صنعت با تعطیلی مواجه نشود.تعمیق ساخت داخل باید توسط شرکای جدید ایران خودرو و سایپا مبنا قرار گیرد.عضو شورای سیاستگذاری خودرو اظهار داشت:دومین مسأله‌ای که باید مدنظر باشد منافع ملی است.طبق اعلام دولت در همکاری‌های آینده، محصولات مشترک باید به کشورهای مورد هدف شریک جدید صادر شود. لذا می‌توان از این فضا استفاده کرد و به غیر از صادرات خودرو، صادرات قطعات را هم پیگیری کرد. سومین موضوع آن است که در قراردادهای جدید حتماً قید شود که شرکای جدید ایران خودرو و سایپا باید تکنولوژی و دانش فنی قطعات خودروها را به قطعه سازان داخلی انتقال دهند.اگر زنجیره تأمین خودروسازان با همکاری جوینت ونچرها تقویت شد این صنعت خیلی زود می‌تواند گذشته خود را جبران کند. بر این اساس وزارت صنعت پلتفرم به روز به لحاظ استاندارد، ایمنی و کیفیت، محدوده قیمتی و خدمات پس از فروش را در نظر گرفته است. وی خاطرنشان کرد:اگر در مذاکرات با خودروسازان شروط وزارت صنعت و سه شرط جدید مدنظر قرار گیرد هر گونه تعلل زیان بار است و باید بعد از تحریم‌ها با سرعت قراردادها امضا شود.لذا بهتر است قبل از آنکه تحریم‌ها برداشته شود مذاکرات صورت گرفته به جمع بندی نهایی برسد.

2xhbs8n0ffzt6rt3zez.png

همراه مکانیک



دیدگاه ها

نت: 1394/10/614:01:47،
228
10
اقا ببخشید دیشب تو یه برنامه وزیر صنعت گفت من 7 ساله سمند دارم هیچ کم و کاستی توش ندیدم.وزیر جان یعنی انقد ما رو هویج فرض کردی؟تو 7 ساله سمند سوار میشی؟از زمین می باره به خدا
HAMID: 1394/10/614:43:07،
170
8
هرچی داخلی سازی بشه آشغال میشه چون تو ایران هدف گوش بریدن و دزدی و بخور بخوره
همون موتور کامل بیاد بهتره !!!
اول باید یاد بگیرن بیخیال دزدی و کم فروشی بشن اول اراده !!!!
sadegh: 1394/10/615:27:20،
75
13
صد در صد یک سهمی یا یک چیزی از خودرو سازا داره که انقدر هواشون داره اخه یکی نیست بهش بگه هر ماشینی حتی المانی بعد 5 سال خرابیش شروع میشه اون وقت سمندش بعد 7 سال مشکلی نداشته اونم سمند لش ترین پراستهلاک ترین ماشین ایران
علي: 1394/10/616:06:21،
40
7
بله اقاي وزير حد اقل 5 راننده داره و حداقل هر روز با يك راننده تردد ميكنه. فرض كنيم كه وزير راست مي گويد و اين سال ها تنها با يك سمند تردد كرده، ولي براي تعمير خودرو كه شخصا نرفته و در صف سرويس نميندگي هاي ايران خودرو وا نيستاده و جواب سربالاي نمايندگي ها را كه نشنيده، تازه اگر هم در جريان تعميرات خودرواش باشد با يك سفارش ، راننده برده و خودرواش را روي دست كرفته اند و....
رامین: 1394/10/616:27:25،
34
7


تا وقتیکه تعرفه واردات خودرو برقرار باشه و خودروسازی خصوصی نشه؛ همین آش و همین کاسه هست.

و هیچ جبران گذشته ای بجز وقت کشی و فنا دادن سرمایه ملی اتفاق نما افتد.

این تومور اگه برداشته نشه، سرطانش کل صنعت رو نابود میکنه

ساده دل: 1394/10/616:47:39،
36
7
٧ ساله داره ولي چون ماشين دولتي مياد دنبالش ماشينش تكون نميخوره واسه همين ميگه مشكلي نداشتم باهاش!!!! خخ
سارا: 1394/10/619:40:21،
22
6
شروط همکاری ایران خودرو با خودروسازان خارجی:
1- تعمیق ساخت قطعات آشغالتر از قطعات چینی در کشور
2- صادرات قطعات با کیفیت تولیدی به بازارهای خارجی و استفاده از قطعات آشغال برای بازار داخلی
3- انتقال دانش فنی 50 سال پیش شرکای جدید
4- پلت‌فرم جدید 30 سال پیش شرکا
5- ایمنی و کیفیت برای اطمینان از کشته شدن تمام سرنشینان
6- محدوده قیمتی حداقل 5 برابر قیمت واقعی
7- خدمات پس از فروش صفر برای مردم بدبخت ایران
علی: 1394/10/614:09:27،
75
9
این تعمیق ساخت قطعات از همه مهمتره چون توش میشه حسابی کم فروشی و دزدی کرد در واقع اصل سود توی همین بنده
پاسخ به: 1394/10/614:23:58،
53
12
ماشین ژاپن آمریکا آلمان
نشد فرانسه و ایتالا هم بد نیست
نشد چین کره و رومانی مثل همن

اتم: 1394/10/614:32:02،
83
10
اين تحريمهـا عجب كوفتى بوده من نمى دونستم تعجبم مديران هـمگى مى گفتن تحريم كيلو چند تازه متوجه شدم از هـزار بمب اتم بدتر بوده خدا باعث و بانى اين تحريمهـا را لعنت كنه
غمگسار: 1394/10/614:45:58،
81
7
این راه به ترکستان هست. شخصا افق روشنی رو متصور نیستم. یعنی آینده روشن با مدیران فعلی و سیستم مدیریت رانتی و قبیله ای. حتی بوگاتی رو هم بیارن ایران پراید خروجی مدیریتشونه. شک نکنید.
کدخدا: 1394/10/615:14:15،
52
6
کار از ریشه خرابه...
شاهین: 1394/10/616:08:14،
19
7
این خبرها فقط جهت مصرف داخلی هست وگرنه موقع مذاکره موش میشن و امتیاز میدن
ایران باید اصلا دور فرانسوی ها رو خط بکشه هم پژو هم رنو

المان و ژاپن و کره و حتی برند های با پدر مادر چینی در صورت خدمات پس از فروش و تامین گزینه بصرفه تری هست
سلام : 1394/10/616:13:05،
37
7
من از طرفداران روحانی بودم اما حالا هرچه فکر میکنم فرقی بین او و احمدی نژاد ندیدم
اریو: 1394/10/617:58:08،
16
7
شما که مدعی بودید خودکفا هستید و موشک هوا می کنین.... کدوم یکی رو باور کنیم ؟؟؟؟ فکر نمی کنین که مردم می فهمن و بهتره باهاشون صادقانه حرف بزتین و مسیله رو یه بار واسه همیشه حل کتین...
احمد: 1394/10/618:00:45،
18
6
مثل اینکه نعمت زاده زودتر از مردم خودروهای داخلی را تحریم کرده.آخه به قول خودش 7ساله همون سمند رو داره.پس تحریم تا کیفیت بالا وقیمت مناسب ادامه دارد.آفرین مهندس که خودرو داخلی را تحریم کرده ای.ماهم به شما قول شرف میدیم تا کیفیت خوب وقیمت مناسب نشه نمیخریم.
احمد: 1394/10/619:16:08،
15
7
اوج هنر مدیران خودروسازان کشورمان مذاکره با خودروسازان چینی
است و بس.!! چون تماس و مذاکره با خودروسازان درجه یک دنیا اولا
نیاز به دانش و تخصص و تجربه بالا دارد و دیگر تعهد به مردم که خدا
را شکر مسولین خودرو ساز کشور از هر دو انها بی بهره هستند.!!!
ناشناس: 1394/10/620:03:50،
15
8
پژو همین الان هم تو فروش محصولات خودش گیر کرده حالا ایرانخودرو به کدوم بازار پژو میخواد صادرات کنه معلوم نیست. اصلا پژو مگه بازار هم داره خخخ
غمگسار: 1394/10/709:28:35،
8
5
براش بازار درست میکنن.وقتی یه مدل رو نصف قیمت جهانیش یا حتی کمتر بفروشی خیلی بدبخت بیچاره هستند که از این فرصت استفاده کنند.و ضررش رو هم از جیب منو تو تامین میکنن و پز میدن که دیدید صادرکردیم. اما با چه قیمتی رو هرگز اعلام نمیکنن.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل