کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

گزارشی از تاکتیک تخفیف 90‌ درصدی هایپراستارها

کدخبر:۱۸۲۸۱سه شنبه، ۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳:۴۷۱۵۰۲۷ بازدید

چندی پیش در خبرها آمد که فروشگاه‌های هایپر‌استار با خیل عظیمی از مشتریان روبه‌رو شده‌اند و علت آن اطلاع آنها از تخفیف 90‌ درصدی کالا در هایپراستار ...
گزارشی از تاکتیک تخفیف 90‌ درصدی هایپراستارها

چندی پیش در خبرها آمد که فروشگاه‌های هایپر‌استار با خیل عظیمی از مشتریان روبه‌رو شده‌اند و علت آن اطلاع آنها از تخفیف 90‌ درصدی کالا در هایپراستار بود که توسط پیامک به دست آنان رسیده بود. این فروشگاه و خیابان‌های اطراف آن با ترافیک و تردد زیاد مشتریانی مواجه شد که خواستار استفاده از این تخفیف چشمگیر بودند، اما با ورود به فروشگاه متوجه شدند که تنها تعداد محدودی کالای بی‌کیفیت دارای تخفیف 90درصدی بود و بقیه تخفیف 10 تا 15‌درصدی داشتند اما اینکه چرا سیستم تخفیف با این‌درصد انتخاب شده و چرا اجرا به این شکل بوده، سوالاتی است که پاسخش را از محمد مهدی تشرفی، کارشناس بازاریابی دریافت کردیم.
 

هایپرمارکت، ویترینی بزرگ برای محصولات شرکت‌ها

تشرفی اعتقاد دارد که فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با سایر فروشگاه‌ها متفاوت است. بازار فروش مارکت‌های بزرگ برای استورها و سوپر‌مارکت‌ها تعیین‌کننده است اما در زمینه فروشگاه زنجیره‌ای چون زورشان به همه می‌چربد و قدرت زیادی در بازار دارند، می‌توانند تعیین‌کننده فروش شرکت‌ها و فروشگاه‌های کوچک‌تر باشند. هایپرمارکت‌ها بر مبنای SQ (تنوع محصولی) که از شرکت‌ها وارد شلف فروشگاهش می‌کند، مبلغ دریافت می‌کنند.

یعنی به ازای هر SQ مثلا مبلغ 70‌میلیون می‌گیرد، پس اگر چهار نوع محصول بخواهیم وارد هایپرمارکت کنیم 280‌میلیون ورودی باید بدهیم. هایپرها حتی ‌درصدی را بابت تبلیغات یعنی پولی از صاحب کالا می‌گیرند و 30 درصد هم حاشیه سود گرفته و برای مصرف‌کننده تنها 10-15‌درصد تخفیف می‌گذارند. صاحب کالا نیز چون هایپرمارکت را ویترین محصول خود و نوعی پروموشن می‌بیند، دستش شل می‌شود و این مبالغ را می‌پردازد.


فروش موفق برای کالاهای تازه‌وارد

او در خصوص تخفیف 90‌ درصدی بعضی کالاها در این فروشگاه می‌گوید: اگر طی تاریخ و بازه‌ای از پیش تعیین نشده برای کالایی تخفیف گذاشته است، شاید آن کالاها، جنس‌هایی است که روی دست شرکت مانده و تاریخ انقضایشان رو به اتمام است چرا‌که اگر کالا باکیفیت باشد بعید به نظر می‌رسد که بالای 70 درصد تخفیف بگیرد. به همین دلیل ممکن است شرکت‌ها کالاهایی را که دوره مصرفشان رو به پایان است در یک پکیج ارائه و به مشتریان عرضه کنند تا روی دستشان نماند.

باید گفت واسطه‌هایی نیز این میان هستند که از این پروسه سود می‌برند. یعنی کالا را به قیمت پایین‌تر می‌خرند و با قیمت بالاتر می‌فروشند. در این حالت باز هم صاحب کالا تا 40 درصد سود می‌کند، کسی که فروشنده است نیز سود می‌کند. هایپر هم تقریبا چنین کاری کرده و حتی هزینه این پیامک‌ها را نیز از صاحب کالا دریافت کرده است.فروش کالا در هایپرها یکی از روش‌های موفق برای کالاهای تازه‌وارد و ناشناخته است.

برای مثال به شرکتی که آب نیشکر که محصولی ناشناخته است، تولید می‌کرد پیشنهاد کردم که محصولش را برای نخستین بار به فروشگاه‌های هایپر ببرد و با آگاه کردن مخاطب و ذکر مزایای محصول به مصرف‌کنندگان با استفاده از سمپلینگ، محصول جدید خود را به آنها معرفی کند چراکه تا آگاه‌سازی وجود نداشته باشد مردم از وجود این محصول باخبر نمی‌شوند و اگر در مغازه‌ها نیز آن را ببینند، نه علاقه‌ای به تست و نوشیدن آن داشته و نه حاضرند هزینه 14‌هزار تومانی برای آن بپردازند. با این قبیل حرکات اطلاع‌رسانی در فروشگاه‌های بزرگ و تست محصول توسط مشتری و آفر زدن می‌توان به فروش محصولات جدید کمک کرد. ما در ایران مشکل ازدیاد تولیدکننده داریم، ولی بلد نیستیم چگونه بفروشیم. چندین کارخانه ورشکسته می‌توانم مثال بزنم که تولید می‌کنند اما نمی‌توانند بفروشند.


قرارداد امانی و قرارداد شلف

او در مورد پشت پرده تخفیفاتی که در این فروشگاه‌ها وجود دارد می‌گوید: شرکت‌ها موظفند براساس قرارداد تعیین شده، جنس‌هایشان را براساس تاریخی معین وارد هایپر کرده و سپس در تاریخی معین از آن خارج کنند. مثلا آنها دو، سه ماه وقت دارند تا پس از فروش محصول شلف‌شان را خالی کنند. پس از این دو ماه یا باید هزینه شلف اشغال کرده را بدهد یا باید آن را خالی کند. در هر صورت برای آن هایپرمارکت سود داشته و ضرری نمی‌کند. حتی وقتی جنس در انبار باشد، در قراردادش با شرکت‌های بزرگ و کوچک در خصوص هزینه‌هایش ذکر شده است. پس دو نوع قرارداد در این حالت مطرح می‌شود: قرارداد امانی که طی آن فروشگاه بابت هر نوع محصولی که وارد می‌کند، پولی از شرکت می‌گیرد و هر میزان که از آن کالا فروخت، پس از سه، چهارماه سودش را به صاحب کالا یا شرکت می‌پردازد. در قرارداد شلف به جز شرایط قرارداد امانی، شرایط اجاره شلف نیز اضافه می‌شود.

شرکت برای اینکه به هزینه‌های شلف نرسد، نزدیک به زمان موعود برای خالی کردن قفسه‌ها از محصولاتش، آفر به محصولات باقی مانده می‌دهد تا به فروش رود و هزینه اضافی بابت شلف به آن تعلق نگیرد. دلیل اینکه هایپرمارکت تبدیل به هایپر شده است نیز همین موضوع است که آفرهای خوبی به مصرف‌کننده تعلق می‌گیرد و از طرف دیگر آفرهای خوبی نیز به شرکت‌ها اعطا می‌شود. در این حالت نیز استراتژی تخفیف شرکت در مورد آن محصول خاص موفق عمل کرده و توانسته محصولش را قبل از رسیدن به هزینه‌های شلف به فروش برساند. مثلا گاهی اوقات محصولاتی تحت عنوان  Old collection یا New Collection  دسته‌بندی می‌شوند و برای Old collection  تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود. بیشتر مردم نیز سمت آن می‌روند و این آفرها نیز برای شرکت خوب است چون جنس روی دستش نمی‌ماند.


فروش و تخفیف براساس بن

این کارشناس در مورد اینکه آیا اطلاع‌رسانی و فروش به این شیوه روش درستی است، می‌گوید: درست یا غلط بودن این روش به قیمت تمام شده آن محصول بستگی دارد چرا‌که اطلاع‌رسانی هم بد نبوده و به‌صورت پیامک ارسال شده است. مشکلی که هایپرمارکت دارد این است که باشگاه مشتریان ندارد. می‌تواند فضایی برای خودش داشته باشد و مشتریانش را در آنجا معرفی کرده و محصولات جدید را تبلیغ کند. در یک بازه زمانی، هایپر مدیر مارکتینگ کره‌ای داشت و همه برنامه‌هایش را اصولی پیش می‌برد.فروش و تخفیفات آنها براساس بن و این روند بود که مثلا فلان روز برای فلان کالا تخفیف گذاشته شده و می‌توانند با بنی که دارند آن را بخرند. بدین ترتیب دیگر ازدحامی نیز صورت نمی‌گرفت و همه می‌توانستند از کالاهای تخفیف‌دار استفاده ‌کنند اما در حال حاضر این هایپرها آنقدر سود و درآمد بالایی دارند که روی این موضوعات ریز دقت نمی‌کنند و آنقدر که باید به مشتری و وقت او اهمیت نمی‌دهند.


ایجاد باشگاه مشتریان برای مشتریان وفادار

وی در مورد مدیریت فضای این قبیل تخفیفات در فروشگاه‌های بزرگ ادامه می‌دهد: به نظر بنده، سرپرست هر شلف و SQ باید به نحوه تخفیف و اجرایی شدن آن نیز فکر کند. برای اینکه نخواهیم این ازدحام پیش بیاید، بهتر است باشگاه مشتریان داشته باشیم. یعنی باشگاه مشتری‌ای که مشتری را جذب کند و برایش احترام قائل باشد، به او امنیت دهد، تولدش را تبریک بگوید و کارهای خاصی برای مشتریانی که در باشگاه مشتری ثبت‌نام کرده‌اند ترتیب دهد تا مشتری احساس تمایز کند. به‌عنوان یک پیشنهاد هایپر این توانمندی را دارد که بتواند به شرکت‌های تامین‌کننده‌اش ابلاغ کند که برای مشتریان گیفتی با این شرایط بفرستد و مثلا به هر کدام بگوید که1000 عدد هدیه کوچک مدنظر هایپرمارکت را برای آنها بفرستد تا بتواند برای مشتریان وفادارش بفرستد. این روشی درست و عاقلانه است که بدون اینکه هزینه و بار مالی به فروشگاهش وارد شود، از شرکت‌های تامین‌کننده خود، هدیه‌ها و گیفت‌های مشتری را تامین کند.

بدین ترتیب هایپر استار می‌تواند حتی بدون اینکه زحمتی بکشد، آن را از طریق خود شرکت تامین‌کننده مستقیم به آدرس مشتریان وفادار خود بفرستد یا با شرکت پست هماهنگی‌های لازم جهت ارسال را بکشد و در قبال آن پیشنهادی به شرکت پست در خصوص چاپ اسم این شرکت روی بسته‌ها و نایلکس‌های تبلیغاتی در فروشگاه و همین‌طور جهت ارسال به در منازل مشتریان دهد. این بازی برد - برد است و چیزی به اسم ضرر ندارد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

جیجیلی: 1394/10/808:28:22،
127
14
دست مریزاد آقای کارشناس ، کارشناسی و توضیحاتت عالی بود
مهندس وحید ص: 1394/10/818:14:24،
54
27
من که از وقتی دیدم هیپر استار شیراز تو فاکتورش 9 درصد مالیات میگیره ' دیگه اونجا نرفتم. روی خود جنس زده قیمت + مالیات بعد اینها دوباره مالیات میگیرن و به عبارتی از اون جمعیت چند صد هزار نفری که میرن خرید 18 درصد مالیات میگیرن.
جواب به مهندس وحید: 1394/10/913:38:58،
36
20
توی فاکتور مالیات نوشته میشه ولی دریافت نمیشه، شما با ماشین حساب اقلام فاکتورت رو جمع بزن میشه خالص پرداختی که به صندوق میدی
هادی: 1395/12/2215:07:36،
1
1
دوست عزیز، من دو ساله که اکثر خریدهای ماهم رو از هایپراستار شیراز انجام میدم...توی فاکتور مالیات حساب میشه و نوشته میشه، اما مبلغ پرداختی رو که نگاه کنید، میبینید که با مالیات جمع نشده، مالیات فقط برای حساب و کتاب های دفتری خودشون محاسبه میشه، من بارها خرید های کم و زیاد از هایپر داشتم و در آخر فاکتور رو کاملا بررسی کردم، هیچ وقت فاکتورم هیچ مبلغ اضافه ای بجز مبالغ نوشته شده در قفسه ها توش زده نشده بود...این شایعات رو یه عده از مغازه های کوچک میسازن که هایپر کار و کاسبیشون رو خراب کرده فقط برای اینکه یکم از خیل عظیمی از مشتری ها که به سمت هایپر میره رو کم کنن ...
علیرضا: 1394/10/808:29:42،
48
15
فعلا چون اولینه و تک ، خوب یکه تازی می کنه
سجاد ،رشديه: 1394/10/808:31:00،
55
20
سلام در تبريز هايپرماركت لاله پارك ماهيانه ٥٤٠ميليون اجاره ميده و نزديك به ٧٠ نفر پرسنل خوب شما حساب كنيد سود و درآمد اين رو ...
شراره: 1394/10/813:23:02،
37
14
وقتی میگه بعیده بیش از 70% تخفیف بدهند یعنی دارن روی هر جنس 70% میخورند!!!!!!
ابوالفضل: 1394/10/814:02:39،
54
18
داداش یه ذره کوتاه نمیای ؟؟؟ ماهی 540 میلیون تومان اجاره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
صابر: 1394/10/808:53:45،
27
15
وضع اقتصادی خراب فروشگاه بزرگ فروش ندارن
رام رام: 1394/10/809:04:09،
30
16
منافع مردم كجاى اين برنامه قرار ميگيرد يا اصلا مردم فقط به چشم يه عابر بانك ديده مى شود كه فقط كارت بانكيش خالى بشود
کیا: 1394/10/809:06:22،
28
11
مطلب آمورنده در مورد بازاریابی و پروموشن محصولات
دوستان بازاریاب و تولید کننده بخونن
باریکلا ایران جیب
حق: 1394/10/809:10:25،
25
14
فكر نمى كردم اينهـمه زد و بند توش باشه
ات: 1394/10/809:40:48،
19
31
گیرم اجناسی که هر خانواده با پریدن به همدیگه خریدند ۵۰۰۰۰۰ تومان زیر قیمت باشه،حالا با این ۵۰۰۰۰۰ تومان چه گلی میخوان به سر خود بزنند.
محمد: 1394/10/809:52:40،
27
27
چه سودی می کنند این هایپرها
برده داری و کلاهبرداری مدرن همین است
شرکت تولیدکننده اندازه هایپر سود نمی برد
امیرحسین: 1394/10/810:24:52،
25
58
برای اطلاع دوستان
فروشگاه هایی چون هایپر مارکت - هایپر استار و امثال اینها

میان از روی بهای درج شده روی کالا به شما 15 درصد تخفیف میدهند
یعنی مثلا قیمت زده 1000 به شماه 850 میدن
از اون طرف هنگامی که شما تسویه حساب میکنی 9% ارزش افزوده روی کالا میکشند یعنی 76 ارزش افزوده و شما عملا کالا رو به قیمت 926 خریداری میکنید
اگر شما تفاوت این 2 رقم رو بگیرید در عمل شما تنها 7.5 درصد تخفیف گرفتید ، پس الکی جو گیر نشین
در حالی که خودم من هر وقت میرم سوپر مارکت چون خرید کلی میکنم همون مبلغ رو تخفیف میگیرم
سالار: 1394/10/814:18:03،
49
14
نه اینطوری نیست... دقیق تگاه کن فاکتورت رو...
حمید: 1394/10/815:35:40،
28
15
اصلا اینطور نیست

ارزش افزوده رو شرکت تولید کننده رو قیمت کالا اضافه کرده نه خود فروشگاه

خرید از هایپر و فروشگاهها همیشه به صرفه هست

من خودم بازار یاب بودم فروشگاهها چون کلی خرید میکنند از شرکتها تخفیف

میگیرند واسه همین میتونند به مشتری تخفیف بدن

البته نهایتا تا 20 درصد تخفیف بیشتر غیر واقعیه

همیشه سعی کنید از فروشگاه خرید کنید
e: 1394/10/810:26:46،
26
32
مردم جو زده و هول .... هجوم می آرن و ساعت ها وقتشون رو تلف می کنند در صف ترافیک پارکینگ و غیره... برای 10 درصد تخفیف جنس نامرغوب و تاریخ گذشته جراجی!!
ناصر: 1394/10/810:40:50،
25
13
دولت هم حداقل بجای خریدن و خاک کردن سیب زمینی و خرما آنهارا در اختیار اقشار کمیته و روستاییان فقیر و اگر ماند با تخفیف 90% عرضه کند! البته این تعریف خواب میتواند باشد چون دولت فقط بفکر جیب خودشه
ف: 1394/10/810:49:03،
45
17
خرید از هایپر خیلی مقرون به صرفه است . فقط مشکل اینجاست که اجناسی رو که نیاز ضروری نداری میخری.
علی: 1394/10/811:03:03،
29
13
واقعا ملت انتظار داشتن که تخفیف 90 درصد ببینن؟
عقل هم خوب چیزیه!!! حالا باید گفت ""ببین با کیا شدیم 70 میلیون نفر!!!""
حسن: 1394/10/811:11:08،
41
11
شاهد بودم که یه محصول قبل از off قیمتش 150/000 بوده وقتی موقع تخفیف وارد شدم اول رفتم ساغ همون جنس چون لازمش داشتم دیدم زده 195/000 و 25% تخفیف!!!

چندین بار این تجربه رو امتحان کردم تا به دورو بریام ثابت کنم

شما هم میتونید امتحان کنید!!!
درباره مواد غذایی هم میبینی یه سری چیز ها رو که تاریخ اعتبارشون رو به اتمام هست می ذارن تو حراج

در کل جایی نمی خوان که زیرشون آب بره ، ما کمی عجول هستیم در مورد حراج و حراجی
مهران: 1394/10/908:16:03،
19
11
این یه کار روانشناسی است که قیمت غیرواقعی بالا میزنن بعد روش خفن درصد تخفیف میدن..
دیجیکلاهم از این روش کلی داره بهره میبره و مردمی شاید وقت به بازار رفتن و چک کردن قیمتها رو ندارن سرشون کلاه میره
امیدوارم که کمی نظارتها بهتر بشه تا مردم با اطمینان بتونن خرید کنن چون همین دیجیکلاه واقعا غیرقابل اعتماد شده!!
سالار: 1394/10/811:11:54،
23
16
چقدر بد ترجمه شده!! نمیشه متن رو خوند!!!
کلا ما ایرانیها وقتی بخوایم یه چیزی رو ایرانیزه کنیم گند میزنیم بهش...
دست مریضاد..
مهران: 1394/10/811:57:00،
32
17
یاد طرح یلدای دیجیکالا افتادم که دقیقا هر چی رو دستش باد کرده بود رو با یه تخفیف جزیی به مردم انداخت.
تازه در بسیاری موارد هم سفارش مشتریاش رو تحویل نداد چون سیستم انبارگردانیشون از موجودی انبار هیچ آماری نداره و ممکنه جنسی رو بفروشن که اصلا ندارن

یعنی داره پول یه چیز خیالی رو از جیب مردم زحمتکش بالا میکشه

بنده خدا مردم!
رضا: 1394/10/815:20:04،
21
16
طرح یلدای دیجی کالا که قرار نبود همه اجناسش خوب باشه ولی کجا به شما خمیردندان سیگنال2500 تومنی را 900 یا دریل300 تومنی را 190 میده که من برم بخرم...اینکه بعضیا خیال میکنند یک جایی اف زده حتما همه چیزش خوبه غلطه وگرنه توی هر آفی جنس به صرفه هم پیدا میشه
من: 1394/10/919:14:53،
18
14
بنده کفش 500 تومنی منیریه رو توی آف از دیجی گرفتم 345 تومن.
تو هر آفی جنس خوب و بد هست, باید زرنگ باشی بجنبی جنس خوب رو بخری با قیمت کم.
ایمان: 1394/10/1220:26:30،
17
14
من یه ساعت از دیجی خریدم حتی حراج هم نبود ۸۰ زیر قیمت بازار و سایت های دیگه
ولی خوب اکثر اوقات همچین اتفاقی نمی افته باید بگردی و قیمت رو با بازار چک کنی
من چون موقعیت مناسب دیدم خریدم
mohammad: 1394/10/812:11:25،
40
13
هایپر مارکت شیراز اجناسی که قیمت بر روی آنها نیست مثل خشکبار فله پسته انجیر و ... نبات و مواد آرایشی بهداشتی خارجی و لوازم خانگی و ... بسیار گرانتر از بازار به فروش می رساند برای نمونه انجیر درجه یک کیلویی 45000 هزار تومانی را 80 هزار تومان میفروشد و گردو کیلویی 52 هزار تومان را 75000 هزار تومان به فروش می رساند .بنده به اداره تعزیرات شکایت کردم ولی فایده نداشت مسولان لطفا پیگیری کنند
علی: 1394/10/815:16:29،
17
19
اینو قبول دارم ولی برای خرید مواذ غذایی هایپر استار بهتر از مراکز خرید دیگه مثل نگین فارس و تیرازیس هست،بعد هایپر استار کوروش خوبه
درمورد جنس تاریخ گذشته هم من توی هایپر که تا حالا ندیدم خصوصا اجناس فروش ویژه که اکثرا تازه بوده
زرشک: 1394/10/817:09:12،
18
10
دمت گرم اگر رفته باشی شکایت کرده باشی
ناشناس: 1394/10/812:12:37،
16
11
این تخفیف تا حدودی نیز مربوط به رقابت بود
از یک طرف هایپر سیتی سنتر و هایپر مارکت اصفهان واز طرفی فروشگاههای کوثر که طرف قرار داد شهرداری اند.
امین: 1394/10/813:25:08،
19
24
نکته اصلی که مردم نمیدونند اینه که هایپراتار اون تخفیف ده درصدیشو تقریبا با مالیاتی که از مشتری میگیره جبران میکنه
رضا: 1394/10/815:17:43،
18
13
فاکتور هست،چرا به فاکتور توجه نمیکنید،هایپراستار تا حالا مالیات نگرفته،توی فاکتور دیجی کالا هم نگاه کنید مالیات را زده ولی قیمت نهایی همون قیمتی هست که توی سایت خورده،دیجی کالا هم همینطور
آرش: 1394/10/814:05:29،
23
22
هایپراستارها هیچ الان تخفیف ندارند که مالیات بر ارزش افزوده هم به فاکتورشان اضافه کرده اند و این در حالی است که تقریبا تمامی اجناس خوراکی بر روی آنها قیمت همراه با مالیات ارزش افزوده درج شده
و اگر شما همان جنس را از بقالی سر کوچه بخرید نیاز به پرداخت مالیات جدید ندارد
کلا مالیات بر ارزش افزوده در این کشور ظاهرا متولی ندارد و بعضا برخی حتی برای پول پارکینگ هم مالیات میگیرند و رستورانها بسته به سلیقه خود مالیات میگیرند و کسی نمی اید برای یک بار بگوید آیا رستوران مالیات بر ارزش افزوده دارد یا خیر و حتی خود رستوران دارها ابهام دارند
ممد: 1394/10/816:56:36،
19
15
از سال جدید تنفس هم مالیات بر ارزش افزوده داره.
بالاخره شما اکسیژن رو کشیدی تو سوزوندی دی اکسید کربن دادی بیرون و سلول هات سوخت و انرژی مورد نیاز خودشون رو تامین کردند, یعنی ارزش افزوده ایجاد کردند.
چه معنی داره ارزش افزوده ندی برای تنفس ؟
اصلا حالا که اینطوری شد سالی 9% هم برای زنده موندن باید ارزش افزوده بدی. روتون هم دیگه زیاد نمیشه.
مردم دیگر جاهای دنیا بیرون گرا هستند و به اعمال دولتی که بر خلاف منافعشونه اعتراض می کنن و درگیر میشن و ...
تو ایران بر عکسه, هر چی بیشتر مردم رو تحت فشار میزاری بیشتر سرشون رو میندازن پایین ساکت میشن و فرو میرن تو خودشون.
بازاری: 1394/10/814:09:18،
28
14
بیشتر اجناسی که تخفیف تا 50 درصد دارند تاریخ انقضاء آنها رو به اتمام است
ارش: 1394/10/815:20:25،
20
13
وجدانا دارم نظراتی رو میبینم که اصلا اگاهی پشتش نیست !!!هایپر استار وارزش افزوده؟؟؟!!بخدا مجبور نیستیم راجع به هر چیزی اظهار فضل کنیم!!!هایپر استار ارزش افزوده نداره!سیستم مدیریت و مدیر شرکت کره ای هستش و عین همین سیستم داره توی کره احرا میشه!!قیمت مناسبتر،فروش بیشتر،سود بیشتر!!!!
shahab: 1394/10/817:26:40،
25
13
من خودم باتری از دیجی کالا خریدم تاریخ انقضاش 2017 بود.. یه برچسب.. برچسبو بلند کردم زیرش 2015 بود و کارم نکرد.. از خون سگ حروم تر باشه واسش.. عکسشک گرفتم.. بقیه ی جنس هاشم همینه مطمعنن !!!
امین: 1394/10/912:24:07،
17
12
آقا منم یه دستگاه ایکس باکس گرفتم --- اولا عکسی که توی سایت زده بود با خود محصول متفاوت بود -- ثانیا وقتی این موضوع رو گفتم و جنس رو پس فرستادم اصلا زیر بار نمیرفتن و حتی توهین هم کردند --- بالاخره با کلی نامه نگاری و اتلاف وقت پس دادم ---- یادم رفت بگم بعدا رفتم از بازار ارزونتر خریدم !!!! دیجی کالا واقعا افتضاحه
بازاری: 1394/10/822:45:42،
15
17
اجاره فروشگاه در مجتمع های بزرگ مثل لاله پارک تبریز هر متر مربع در حدود 100 هزار تومنه که 5300 متر هایپرمارکتش ماهی 530 میلیون میشه......حالا سودش ماهی چنده ؟؟؟ خدا میدونه
ahamad: 1394/10/910:07:32،
15
20
نویسنده محترم

نوشته SQ صحیح نیست .ذرست آن SKU مخفف Stock keeping unit میباشد.
هادی: 1394/10/911:00:13،
14
14
این مقاله جزو بهترین مقاله های وب سایتتون بود
بعضی مقاله هاتو جدیدا خیلی غیر حرفه ای شده
لطفا در همه بخش ها چنین مطالب دقیق و آموزنده ای بزارین
دوست: 1394/10/1003:08:01،
17
18
دیجی کالا چیة .جنسة ندیده رو چرا رو سایت بخرین آخه ؟؟؟؟؟؟؟؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل