کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مردم نگران رجیستر گوشی های همراه خود نباشند


کد خبر : ۱۸۲۶۸شنبه، ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۲۶۳۸۱۹ بازدید

سه ماهی از اجرای ثبت شماره سریال گوشی های تلفن همراه یا رجیستری می گذرد اما این طرح به گفته رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه ...
سه ماهی از اجرای ثبت شماره سریال گوشی های تلفن همراه یا رجیستری می گذرد اما این طرح به گفته رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه تا زمان بسترسازی مناسب به صورت پلکانی اجرا می شود که در همین مدت توانسته مقدار قاچاق گوشی تلفن همراه را کاهش دهد .

ابراهیم درستی در گفت و گویی اظهار داشت : مردم در مورد گوش هایی که در دستشان است چه آنهایی که رسمی وارد شده و چه غیر رسمی نباید نگرانی داشته باشند چون این گوشی ها فعلا قابل رجیستر است و بنای ما اجرای تدریجی طرح ثبت شماره سریال گوشی ها ست و با تعامل خوبی که با وزارت صنعت ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و اصناف داریم چشم انداز خوبی را برای ساماندهی بازار گوشی متصور هستیم .


کاهش قاچاق گوشی همراه

به گزارش جام جم آنلاین ، بر اساس آمارهایی که همواره اعلام شده است گفته می شود حدود 90 درصد گوشی ها به صورت قاچاق وارد کشور می شود اما رییس اتحادیه صنف فروشندگان گوشی همراه بر این باور است که از زمان اجرای رجیستر کردن گوشی ها و تعامل خوبی که بین اصناف و دستگاههای مربوطه ایجاد شده در این سه ماه قاچاق گوشی کاهش خوبی داشته است . وی بدون اشاره به درصد کاهش قاچاق گوشی در این مدت گفت :باید شرایطی را فراهم کنیم تا هم مصرف کننده ، هم واحد صنفی و هم وارد کننده و هم تولید کننده متضرر نشود . ما توصیه امان به کلیه واحد های صنفی فروشندگان گوشی تلفن همراه این است گوشی هایی که خریداری می کنند دارای مدارک مثبته باشد تا به مشکلی بر نخورند .
 

درستی با تاکید براینکه باید راهکارهاطوری دیده شود که ورود گوشی قاچاق به صرفه نباشد خاطر نشان کرد : ما با قاچاق مخالفیم اما باید به گونه ای عمل شود که واردات گوشی از مجاری رسمی اتفاق بیفتد و انحصاری نباشد . هم اکنون تعرفه واردات گوشی 6 درصد و مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد است که با سود بازرگانی رقم به 17- 18 درصد می رسد که با چنین هزینه ای ، همچنان برای گوشی های بالای 700 هزار تومان می صرفد که از مجاری غیر رسمی وارد کشور شود، البته باید طولانی شدن زمان ترخیص کالا در گمرک را نیز به آن اضافه کرد که باید در این زمینه چاره اندیشی شود .

رییس اتحادیه صنف فروشندگان گوشی همراه همچنین با اشاره به تعاملات خوبی که دولت با اصناف دارد گفت : درسالهای گذشته تصمیمات پشت درهای بسته گرفته می شد و اصناف در این تصمیم گیری ها کمتر حضور داشتند ولی هم اینک دولت با کار کارشناسی کارها را پیش می برد و صنف ما نیز با چنین روندی به سامان یافتن بازار گوشی بسیار خوشبین است .

* سیما رادمنش



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها