کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایجاد مناطق جدید آزاد و ویژه اقتصادی در مجلس رد شد


کد خبر : ۱۸۲۶۳شنبه، ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۱۸۴۲۹۵ بازدید

مدیر امور مناطق ویژه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از رد شدن کلیات ایجاد هفت منطقه آزاد شامل بوشهر، مهران، بانه و ...

مدیر امور مناطق ویژه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از رد شدن کلیات ایجاد هفت منطقه آزاد شامل بوشهر، مهران، بانه و مریوان، اردبیل، اینچه‌برون، زابل و جاسک و همچنین ایجاد 80 منطقه ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

جعفرآهنگران در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: دولت لایحه ایجاد 12 منطقه ویژه اقتصادی را بعد از بررسی همراه با ایجاد هفت منطقه آزاد به مجلس ارائه کرد که نمایندگان نیز 68 منطقه ویژه به آن اضافه کردند و دولت نیز با این شرط که این مناطق ویژه بار مالی برای دولت ایجاد نکنند و سازمان‌های مسئول آنها سازمان‌های غیردولتی و خصوصی باشند، پذیرفت.

وی با بیان اینکه طبق قانون برنامه پنجم، لایحه ایجاد مناطق آزاد با توجه به اینکه معافیت مالیاتی دارند باید دو سوم آراء مجلس را به خود اختصاص دهند، افزود: مناطق ویژه و آزاد نتوانستند این میزان رأی را به خود اختصاص دهند.

آهنگران در عین حال بیان کرد: البته طبق آیین‌نامه داخلی اگر 50 نماینده دستور بررسی مجدد را بدهند دوباره در دستور کار قرار می‌گیرد که در حال حاضر 70 نماینده درخواست بررسی مجدد این مناطق را به مجلس ارائه داده‌اند.


پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد بوشهر برای تامین نیازهای جام‌جهانی قطر

مدیر امور مناطق ویژه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین با اشاره به پتانسیل های بوشهر برای ایجاد منطقه آزاد گفت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با قطر امضاء شده و با توجه به این‌که آنها میزبان بازی‌های جام جهانی 2022 هستند، علاقمندند بخشی از تدارکات را از طریق ایران تامین کنند و با توجه به این‌که بوشهر نزدیک‌ترین نقطه به قطر است به عنوان منطقه آزاد انتخاب شد تا برای تامین نیازهای بازی جام جهانی 2022 اقدام کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 64 منطقه ویژه و هفت منطقه آزاد در کشور داریم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها